Avasiko joku eilen jo sen olohuoneketjun? Vai joko kansa väsähti kuvaketjuihin?

[QUOTE="vieras";22814898]Meinasin tulla kirjoittamaan ihan samaa, muttei tarvinnut kun ehdit ensin :D.
Eli minusta Rieputarallaan olohuone se vasta sekamelska on. Kaikki huonekalut eriparia ja värien kakofonia ottaa silmään. En viihtyisi tuolla. Jokainen tavara kuin jostain haalittua, ei mitään punaista lankaa sisustuksessa.[/QUOTE]

Onhan siinä kakofoniaa kerrakseen, kun huoneesta löytyy värejä peräti neljä: valkoinen (ehdottomasti eniten), punainen, beessi ja ruskea :D. Ja noinkin hyökkääviä kaikki, beessikin oikein hyppää silmille ;).

Meidän huonekalut ON peräisin sieltä täältä: sohva ja nojatuoli (+ lipasto joka ei kuvissa näy) on miehen vanhoja, pikkukirjahyllyt mun mummolta perittyjä, iso kirjahylly ja rottinkiarkku mun vanha jne. Ainoastaan tv-taso ja sohvapöytä on nykyiseen asuntoon ostettuja. Silti olen tyytyväinen siihen, että olen onnistunut jonkinlaista harmoniaa tuohon tilaan luomaan, lähinnä tekstiileillä.

Äh, mitäs mä näitä tässä selitän, kommentista paistaa kauas, että sävy johtuu siitä, että kyseessä on Rieputarallaan olkkari. Muussa tapauksessa olisit muotoillut asiasi toisin.
 
[QUOTE="sondersson";22815023]Miks aina pitäs olla niin valosaa ja avaraa? Jos ihminen on valinnut tuollasen lattian ja verhot jne, niin hän luultavasti tykkää tummasta. Jos mä saan joskus ihan oman talon, niin siitä tulee läpeensä musta tai hiilenharmaa, seinät, lattia, katto... Sellanen et kämpästä tulee vähän savusaunafiilis :D Jos rupee ahdistaan niin painelen pihalle.[/QUOTE]

Toisaalta, jos kysyy sisustusvinkkejä, voi ehkä olettaa, että ei ole kauhean tyytyväinen vallitsevaan tilaan.
 
harm
Ilmeisesti minä siis aloitan. Meidän olkkari eilen - vai oliko se toissapäivänä :D. Olkaa hyvä ja ihastelkaa ja kommentoikaa :D. Ja laittakaa omat olkkarinne esiin myös.



verhot liian vaisut ja mummomaiset, peili ja ikkunakarmi ei sovi yhteen, pienet valokuvakehykset ei kuulu seinille, pyöree sohvatyyny - kauhee, kukat vanhanaikaset, telkkarin yläpuolella oleva taulu liian vaisu, tuoli liian lähellä telkkaria, lamppu..ei vaan sovi siihen. ehkä liian himmee.
 
Meidän olkkari, kesällä otettu toinen kuva mutta samanmoista on vieläkin ikkunoista näkyviä maisemia lukuunottamatta =)




Ruokailutila on myös samaa tilaa, nykyään seinällä on iso Marimekon Kaivo-kankaasta tehty taulu, mutta muuten samanmoista:

Tää on kyllä aivan ihana huone, vaikka itse kyllästyisin tuohon mattoon ehkä aika nopeasti. Ja kasveja kaipaisin myös. EHdoton kohokohta: Block-valaisin :p
 
Keittiönoita
Meidän huonekalut ON peräisin sieltä täältä: sohva ja nojatuoli (+ lipasto joka ei kuvissa näy) on miehen vanhoja, pikkukirjahyllyt mun mummolta perittyjä, iso kirjahylly ja rottinkiarkku mun vanha jne. Ainoastaan tv-taso ja sohvapöytä on nykyiseen asuntoon ostettuja. Silti olen tyytyväinen siihen, että olen onnistunut jonkinlaista harmoniaa tuohon tilaan luomaan, lähinnä tekstiileillä.
Mulla on lähes kaikki huonekalut tässä kämpässä jonkun toisen - työkaverin anopin, siskonpojan entisen kämppiksen, systerin, tyttäreni, faijan toimiston jne jne - vanhaa ja pois heittämää.
 
harm
juu tottakai. on vaan saanu semmosen kuvan että sun tyyliin sopisi ajattomat graafiset kuviot. marimekkoa esim. siihen tauluun ja verhoin + tyynyt ku laittais enemmän täntyyliset
Bottna-verhoilukangas | Verhoilukankaat | Marimekko
niin tulisi nuorekkaampi ja raikkaampi ilme, kiinnostavampikin. toi on vihreenäkin ihana.
Tiäks, just tota kangasta oon katsellut, että olisi kiva tauluun. Ehkä sitten tapetoinnin jälkeen. Verhoon tuo on liian hallitseva, meillä on sen verran pieni olkkari - johonkin oikein isoon ja valoisaan tilaan se ehkä kävisi.

Mulla on maku muuttunut ja sanoisinko, että selkiytynyt viime vuosina kovasti. Pojan ristiäiskuvissa meillä on vielä kirkkaan oranssit verhot ja oranssiraidallinen matto. Siitä on tultu vihreän kautta vaaleaan. Kesällä meillä on täysvalkoiset verhot, mutta nyt talvella musta on kiva, että on hiukan peittävämmät. Tulee enemmän sellainen pesämäinen olo.

Silti olen vakuuttunut, että tuo tumma mummosohva pilaa koko olkkarin. Seuraava sohva on huomattavasti graafisempi, ja väeiltäänkin vaalea, ellei peräti valkoinen.
 
harm
Tiäks, just tota kangasta oon katsellut, että olisi kiva tauluun. Ehkä sitten tapetoinnin jälkeen. Verhoon tuo on liian hallitseva, meillä on sen verran pieni olkkari - johonkin oikein isoon ja valoisaan tilaan se ehkä kävisi.

Mulla on maku muuttunut ja sanoisinko, että selkiytynyt viime vuosina kovasti. Pojan ristiäiskuvissa meillä on vielä kirkkaan oranssit verhot ja oranssiraidallinen matto. Siitä on tultu vihreän kautta vaaleaan. Kesällä meillä on täysvalkoiset verhot, mutta nyt talvella musta on kiva, että on hiukan peittävämmät. Tulee enemmän sellainen pesämäinen olo.

Silti olen vakuuttunut, että tuo tumma mummosohva pilaa koko olkkarin. Seuraava sohva on huomattavasti graafisempi, ja väeiltäänkin vaalea, ellei peräti valkoinen.
juu liikaa ku laittaa noita kuvioisia niin tulee aika levoton ilme. moni vielä tekee sen virheen että valitsee vitivalkoista kun luonnonvalkoinen sopisi paremmin. seinät näyttää niin tunkkasilta/likasilta kun verhot ovat liian kirkkaat. jos nyt sattuu olee valkoiset maalatut seinät.
 
Harmaja
Sori kun sanon, mutta onko noita verhoja silitetty? näyttää ihan just pakasta vedetyltä. Muuten kivan oloista :) Tuon tapaista tahdon meidän tulevaan ruokailuhuoneeseen, kuhan saadaan remottia aloitettua :)
Tuolla aiemmin jo kerroin, että verhoja ei ole silitetty.
Ovat tuossa kuvassa testimielessä juuri pakasta vedettynä :D ovat sittemmin toki silitettynä paikoillaan!!
Ja kiitos :)
 
"vieras"
[QUOTE="eee";22814662]Orionin olkkari, hmm... Erkkeri on nätti, ja sen verhot. Muuten ei kyllä sovi yhtään makuun, sohvat ja nojatuolit ovat taas tuota Sotka/Suomi-Soffa-meininkiä, ja tuo puolipaneeli, auts...[/QUOTE]

No mikähän vika sotkan ja suomisoffan huonekaluissa on??? Eiköhän niitä löydy melko useasta kodista ja mun mielestä ihan kivan näköisiä!
 
as ifin olkkarista pidän eniten. Meilläkin on Ikean PS -kaappi (tosin punaisena) ja Block -valaisin. :D Pidän matosta ja siitä, että kirjat on järjestetty värien mukaan.

Miksi kaikki huonekalut pitäisi olla samaa sarjaa tai samasta kaupasta, samaa aikakautta tai samaa väriä? Tuohan se kyllä jonkilaista selkeyttä huoneeseen, mutta kun se on ahh, niin tavattoman tylsää. Itse en haluaisi asua tylsässä kodissa, vaan tykkään, että kodissa on sellaisia ratkaisuja, jotka eivät ole jokaisessa sisustuslehdessä tai joka huushollissa. Olen yhdistellyt ihan tarkoituksella olohuoneessamme (keittiö, olkkari yhtä tilaa) Ikean ps-sarjaa, Artekia, Lundiaa (soffa, nojatuoli ja kirjahyllyt), moderneja valaisimia ja tekstiilejä sekä vanhoja (perintö)kaluja (säilytysarkku, astiakaappi, vanhoja öljyväri- ja kipsitöitä). Huonekalut siis todellakin ovat sieltä täältä haalittuja, tarkoituksella. :)

Niin, ja kirjat tuovat minunkin mielestäni eloa asuntoon. Kirjaton olohuone (jollei siis ole erillistä kirjastoa :D ) on mielestäni aina jollain lailla vajaa.
 
"vieras"
[QUOTE="tirlittani";22814975]Tässä toisesta suunnasta

[/QUOTE]

Onko tuo ovi käytössä?
Peittäsin sen verhoilla,ja verhoiks jotku paljon vaaleemmat.

Kuten myös vaihtasin huonekalut vaaleammiksi.
Ei passaa mielestäni oikeen mikään mihinkään,matot lattiaan nähden väärän väriset.
 

Yhteistyössä