Laitetaanko taas keittiökuvia? Mieluiten realistisia eikä heti siivouksen jäljiltä

  • Viestiketjun aloittaja Tykkään kuvista
  • Ensimmäinen viesti
"Neith"
Mä tykkään :). Paitsi että en varmaan itse maalaisi tuota päätyseinää tuon väriseksi. Toisaalta sekin voi olla ihan eri näköinen nyt kun ikkunankarmit on valkoiset. Mutta siis tosi kiva keittiö.
ikkunan maalaus "valaisi" tosi paljon, mutta mä en oikeasti osaa päättää onko tuo nyt hyvä vai ei, toisinaan pidän sitä liian tummana ja toisinaan juuri hyvänä.. siksi se on jäänyt vaiheeseen kun en tiedä vaihdanko väriä vai maalaanko seinän loppuun :D
 
"Neith"
Meillä mä olisin halunnut vanhan ihanan talon, jossa olis ollut semmoiset ihanat narisevat lautalattiat. Mies taas halusi uuden talon. Lopulta myönnyin, että jos saadaan meidän unelmoimamme tontti, niin voidaan rakentaa. Se tontti sitten saatiin, joten oli pakko tyytyä tollaseen feikkilattiaan :D.
olkoonkin "feikki" niin todella nätti lattia :)
ja keittiössä ihanan kotoisa tunnelma muutenkin (ja kateellisena katsoin siisteystasoa, miks mä en osaa tuota sitten millään :D)
 
Turkilmas
Se on leipäkone =)
Okei :). Tuleeko käytettyä? Mä olen itse miettinyt samaisen laitteen hankintaa, mutta epäillyt ettei sitä tule käytettyä alkuinnostuksen jälkeen. Viekö se minkä verran sähköä? Oletko koskaan laskenut että tuleeko halvemmaksi tehdä leipä leipäkoneella kuin uunissa?

Sori että utelen, mä kun tosiaan itsekin moisesta laitteesta haaveilen :D
 
Turkilmas
[QUOTE="Aloittaja";22795674]Hienoja keittiöitä kaikilla. Turkilmas mikä tuo kone on teidän keittiössä? Onko se se kahvikone josta kirjoitit?[/QUOTE]

Juu, se on se kahvikone. Tämmöinen:



Tykkään kovasti, tekee tosi hyvää kahvia :)
 
Okei :). Tuleeko käytettyä? Mä olen itse miettinyt samaisen laitteen hankintaa, mutta epäillyt ettei sitä tule käytettyä alkuinnostuksen jälkeen. Viekö se minkä verran sähköä? Oletko koskaan laskenut että tuleeko halvemmaksi tehdä leipä leipäkoneella kuin uunissa?

Sori että utelen, mä kun tosiaan itsekin moisesta laitteesta haaveilen :D
Minäkin pitkään mietin tuleeko käytettyä, alkuinnostus on ehkä vielä päällä mutta tuon käyttö on niin helppoa ja leivästä tulee hyvää että en usko käytön jäävän pois.
Uunissa en ikinä jaksaisi alkaa vääntämään, tähän ei muuta kun heitetään aineet sisälle ja painetaan nappia ja otetaan valmis leipä ulos. Voi myös ajastaa niin että aamulla on tuoretta leipää odottamassa :)
Sähkönkulutusta en ole osannut laskea mutta aineksien perusteella leipä tulee huomattavasti kaupan leipää halvemmaksi. Yhteen leipään menee noin 7-8dl jauhoja ja minimaalisesti muita aineksia, sanoisin että yksi leipäkoneleipä maksaa muutamia kymmeniä senttejä, siis sähkön hintaa huomioimatta. Mutta tosiaan, leipäkoneen voi ajastaa toimimaan yöllä jolloin sähkökin on edullisempaa.
 


Meidän perustylsä keittiö... On samaa tilaa olkkarin ja ruokailutilan kanssa eikä meillä ihan sentään noin aneemisen näköistä koko kämpässä ole =)

Muoks: Ja meinaan kyllä imuroida vielä tänään ennen kuin kukaan ehtii kommentoimaan :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
Turkilmas
[QUOTE="werty";22795716]Kiitti! :) Vähän jo kyllä alkaa kyllästyttämään itseä.[/QUOTE]

Älä ihmeessä kyllästy. Mua NIIN harmittaa etten suostunut rakentamaan hirsitaloa. Mies olis halunnut, mutta mä tyhmä pistin vastaan. Nuo seinät on aivan ihanat. Ja muutenkin tila niin valoisa ja kaunis. Kaikin puolin upea tuo ruokasali ja keittiökin tietty.
 
Turkilmas
Minäkin pitkään mietin tuleeko käytettyä, alkuinnostus on ehkä vielä päällä mutta tuon käyttö on niin helppoa ja leivästä tulee hyvää että en usko käytön jäävän pois.
Uunissa en ikinä jaksaisi alkaa vääntämään, tähän ei muuta kun heitetään aineet sisälle ja painetaan nappia ja otetaan valmis leipä ulos. Voi myös ajastaa niin että aamulla on tuoretta leipää odottamassa :)
Sähkönkulutusta en ole osannut laskea mutta aineksien perusteella leipä tulee huomattavasti kaupan leipää halvemmaksi. Yhteen leipään menee noin 7-8dl jauhoja ja minimaalisesti muita aineksia, sanoisin että yksi leipäkoneleipä maksaa muutamia kymmeniä senttejä, siis sähkön hintaa huomioimatta. Mutta tosiaan, leipäkoneen voi ajastaa toimimaan yöllä jolloin sähkökin on edullisempaa.
Okei, kiitos tiedoista :). Meillä mies pistää vähän vastaan tuon leipäkoneen hankkimista. Meillä kun on leivinuuni takan yhteydessä ja siellähän tietty paistaa leivät ilmaiseksi. Mutta mua houkuttelis juurikin tuo ajastusmahdollisuus ja muutenkin helppous. Haaveilen siitä ettei tarttis ostaa enää lainkaan kaupasta leipää.

Laitanpa sun kirjoitukses talteen ja näytän miehelle :)
 
Turkilmas


Meidän perustylsä keittiö... On samaa tilaa olkkarin ja ruokailutilan kanssa eikä meillä ihan sentään noin aneemisen näköistä koko kämpässä ole =)

Muoks: Ja meinaan kyllä imuroida vielä tänään ennen kuin kukaan ehtii kommentoimaan :ashamed:

Mulla on sen verran aneeminen maku, että tykkään kovasti keittiöstä :D. Enkä muuten olis huomannut mitään ellet olis itse maininnut imuroinnista ;)
 
Okei, kiitos tiedoista :). Meillä mies pistää vähän vastaan tuon leipäkoneen hankkimista. Meillä kun on leivinuuni takan yhteydessä ja siellähän tietty paistaa leivät ilmaiseksi. Mutta mua houkuttelis juurikin tuo ajastusmahdollisuus ja muutenkin helppous. Haaveilen siitä ettei tarttis ostaa enää lainkaan kaupasta leipää.

Laitanpa sun kirjoitukses talteen ja näytän miehelle :)
Joo mä kyllä suosittelen täysin :) Nopeasti maksaa itsensä takaisin, ja tuolla minun koneellani voi lisäksi tehdä kakkujakin ja jopa hilloja.
 

Yhteistyössä