Elokuiset Elohiiret 2011 **joulukuu**

Huhhahhei, kun on tullut kaikilta paljon juttua! :O

Otamme äitiyspakkauksen. Pitäähän se ekalle ottaa, katotaan sitten uudestaan, jos joskus on toinen tulossa, mun mielestä ne vaatteet ei oo mitenkään supernättejä.. : / Tietääkö kukaan milloin julkaistaan vuoden 2011 pakkaus? Pitää verrata, kumpi on nätimpi, 2010 vai 2011. ;)

Mä popsin LadyVitan Mama-vitamiinipillereitä. Niissä on muistaakseni mukana myös kalsiumia ja hivenaineita.

(.) Lieviä äklötyksiä ollut, etenkin, jos syömisestä venähtää pidempi aika.. Ja se väsymys! Apua! Oon nukkunu nyt varmaan 14 tuntia/vrk.
Kunpa menis viikko nopeesti ku maanantaina ois yksityisen ar-ultra ja tiistaina neuvolan ensikäynti. :)

u & Kallo 6+5
 
Neuvola on mulla tasan 8+0 menkkojen mukaan, mutta eiköhän ne viikot taas heilahda alaspäin ultrassa, joka on paria tuntia ennen neuvolaa.

Seulonnat otetaan. Edellisellä kerralla en niitä ottanut (keskenmeno raskaus) ja jäi häiritsemään, joten nyt haluan.
 
ulleli83 uusi äitiyspakkaus on yleensä julkaistu maaliskuussa lapsimessuilla.

Mä taisin jo kanssa vastailla että otetaan varmaan äitiyspakkaus. Meinasin säästellä siitä jotain lapsille.

Seulonnat tehdään eli np-ultra ja veriseerumiseulonta samalla verikokeella kun käydään ultrassa.

Liikkuminen on jäänyt liian vähäiselle ihan väsymyksen takia. Esikoisen kanssa tulee ulkoiltua ja rattailla ja pulkalla liikuttua. Pitäis alkaa taas lenkkeilemään ja jos äippäjumppaan mahtusi.

Toivottavasti hemari sun pahoinvointi helpottaa. Varmaan tosi rankkaa kun on vielä hoidettavana pieni lapsi.:hug:

Päksäkkä 9+4:heart:
 
Oisko se Päksäkkä ollut niin, että noi lapsimessut on yleensä huhtikuussa..? Näin muistelen. Muoks.. Ovat keväällä 15-17.4.2011.
No, pian sen jälkeen ne kuitenkin alkaa sitä uutta jakaa, kun vanhat yleensä niillämain loppuu.
 
Viimeksi muokattu:
Oi joi kun on tullut tekstiä... :heart:

Raitikselle onnea Tuplauutisista!!!! ihanaa.

äitiyspakkaus varmaan otetaan. Ekalle otettiin, toiselle ei ja nyt tuntuu, että haluaisin sen taas ottaa. Vaatteita kyllä on mutta silti. :D

Tänään uusin digin kun ei antanut mielenrauhaa se toissapäiväinen 1-2 tulos. Tänään tuli sitten parempi tulos raskaana 2-3 ja nyt lopetan tän testailun.

http://i1118.photobucket.com/albums/k617/Elia29/joula008.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Marienna mulla myös kilppariarvot pielessä, liikatoimintaa. Aloitin lääkityksen viime torstaina, lääkäri meinasi, et parempi heti aloittaa koska keskenmenon riski on suurempi jos arvot eivät ole kohdillaan. Noh, tänään hain taas saikkua kun en jaksanut viittä minuuttia tehdä töitä. Voimattomuus kuulema ennemminkin kilpparin syytä kuin raskauden, tiedä sit..
äitiyspakkausta ei oteta kun on edellisen kamat viel tallella.
Ultra-kävijät Onnea! Täs kylä pahasessa ei oo sellasii, enkä täs kunnossa viitti kauemmas lähteä, mut kyl tekis niin mieli nähdä et kaikki on kunnossa.

Teelikki ja murunen:heart: 8+5
 
seuloja me ei oteta muita ko np-ultra, ei otettu viimeksikään ja se oli ihan yhteinen päätös. Vuosia kun on lapsia yrittänyt niin tuntuu että vastaan otetaan kaikki mitä meille suodaan,eikä aleta leikkiä "jumalaa". Tää on vain meidän mielipide ja ollaan tätä mieltä vain omalla kohdalla, eikä tuomita ketään muita, joten ei kenenkää tarvi loukkaantua :)
 
Tervetuloa uusille!

Tänään varasin sitten neuvolan ja yllätyin kun sain sen jo ens viikon keskiviikolle :O Lisäks kävin tänään vanhan vaivan takia gynellä ja hän sanoi että voisin ajan siirtää ensi viikolle ja voitais tehdä varhaisultra :O Ei ottanut tän päivän käynnistä ollenkaan maksua ja vaivaan liittyvät asiat selvisivät kuitenkin, että jos en halua mennä varhaisultraan, niin voin perua ajan ja sillä siisti. Sitä nyt sitten ollaan miehen kanssa pyöritelty, että kannattaako vielä mennä varhaisultraan? Gynen laskujen mukaan olisin silloin viikolla 6+5. Kuulostaa kamalan aikaiselta. Harmittaa sitten, jos ei näykkään mitään, niin maksaa turhasta ja huolestuu turhaan :/ mitä mieltä olette?
 
:':)'(mut saa poistaa listalta...
kävin ultrassa ja tuulimuna, vastas viikkoja 4-5. kohdun tyhjennys edessä et täl hetkel ootellaan soittoo sairaalasta josta pitäs hakee lääkkeet.. toivottavasti saisin lääkkeet nopeesti niin sais niin sanotusti jatkaa elämää.. ja reilu kuukausi menee ennen ku vois uudetsaan tärpätä..:(
ja mä ku niin menin jo varmana ultraan.. :headwall: :headwall:

sen verran haluaisin kysyä kaikilta et voliko tuulimuna myös olla väärä häly??? no kai mä vaan ressaan liikaa.. taas kohti uusia pettymyksiä..
 
anooj pahoittelut. En voi edes kuvitella kuinka pahalta tuntuu. Paljon :hug:

Te jotka olette tehnyt ton digitaalisen raskaustestin niin kuinka kauan se teksti näkyy siinä ruudussa? Onko siellä sisällä patteri jonka loputtua teksti häviää vai jääkö ikuisiksi ajoiksi näkyviin?

Mites, oletteko kertoneet töissä raskaudesta? Tai milloin olette ajatellut kertoa? Itellä töissä tietää kolme työkaveria mutta pomolle en ole vielä kertonut, täytyis varmaan kertoa viimeistään ultran jälkeen.
 
töissä kertomisesta

Itse kerroin edellisessä raskaudessa jo ennen kun aloitin,että jään mahdollisesti äitiyslomalle..Mutta siis virallisestihan sitä ei tarvi kertoo ko muistaaksnei 2kk ennen kun äippäloma alkaa tai jotain sinne päin. Nythän en ole töissä vaan hoitovapaalla vielä,joten ei tule sitä ongelmaa :)
 
anooj :hug: jos olo on yhtään epävarma, kannattaa varmasti pyytää kontrolliultra.

vauva10: digitestissä hävis se tulos (patteriloppu) muutaman päivän päästä.

Liikkumisesta vielä sen verran,että mä liikun toosi vähän. Oli nyt tarkotus alottaa vesijuoksu, mutta harrastaminen on vaikeeta kun miehellä joka toinen viikko iltaa ja meillä ei täällä lähellä asu ketään lapsenvahtia..:/ Lenkille tietty pääsis muksujen kanssa, muttei näillä pakkasilla. olis kyllä hyvä päästä ja lähtee liikkumaan, kun tuota painoa on vaikka muille jakkaa..:/
 
Mä olen NIIN tyytyväinen! Sain kun sainkin siirrettyä ruokaa täynnä olevan kaappipakastimen(lähes mun pituinen) keskihuoneesta keittiöön ja sieltä lipasto keskihuoneeseen. Jos vaikka en yönä EN heräisi pakastimen ääneen joka ei koskaan ennen ole häirinnyt, mutta näiden ihme univaikeuksien keskellä se häiritsee mua todella paljon!
Nyt olen poikki ja huomenna jatkuu jossakin vaiheessa rumba... nyt en jaksa enää! Selkä on tosi poikki et olis varmaan viisaasta höllätä nyt hieman.

Voi anooj :'( Kannattaisiko kuitenkin vielä pyytää kontrolliultraus?? Kaverilla oli tapaus, että ensin luultiin tuulimunaksi, mutta raskaus olikin alkanut myöhemmin mitä oltiin laskettu ja nyt on iloinen ja reipas tyttö päiväkodissa!
 
Viimeksi muokattu:
Hirveästi tullut tekstiä, ihana lukea iltasin teän juttuja, vaikken itte olekaan ehtinyt kommentoimaan. Nytkin pikaiseen tulin vain kertomaan että ekka neuvolassa tänää käyty, terkka kurkkasi masua ultralla, kun sellainen mahdollisuus siellä oli.... ja pieni papunen sielä kasvoi ja sydän sykki vinhaa tahtia (en kyllä itse erottanut :D ) :heart: Muutenkin kaikki ok! Laskettu aika tosin neukkulan mukaan 4.8 (eli syntyy tod.näk. heinäkuussa kun hepatogestoosin uusiminen on melko todennäköistä.... Mutta nyt siis tippu kivi harteilta hetkeksi, ja meille huolestuneille VÄHÄ OIREISILLE ODOTTAJILLE , oireettomuus ei ole välttämättä merkki keskenmeosta/tuulimunasta, täällä ainakin kaikki oli hyvin ja matkustaja oli tiukasti mukana!!! Nyt vain pidetään tiukasti peukkuja että pieni papunen pysyykin kyydissä!!!

Yritän pian tulla kommentoimaan teän juttuja, paljon asiaa mihin piti sanoa, mutta nyt ei ehdi!!!!

-Viola ja papunen 8+5
 
anooj , kyllä sinuna vielä tarkistaisin asian! Kuten aion itsekkin, jos varhaisultrassa esim. tm ilmaantuisi. Voimia kuitenkin! :hug:

hopeful86, edellisessä raskaudessani löydettiin 6+2 syke, jota tosin ei enää viikkoa myöhemmin löytynyt. 6+5 ei ole liian aikaista, jos viikot vastaavat. Jos ne voivat olla vähemmän, niin sitten odottelisin vielä.
 
anooj Kovasti voimia teille sinne!!! :hug:

Viola85: Onnea ultrakuulumisista! Mulla on ihan sama vaiva ollu odotuksissa ja vaikka meidän la on vasta syyskuunpuolella oviksesta niin elokuun puolenvälin jälkeen saa odotella jakautuvansa. Eka mulla käynnistettiin ja toinen lähti itsestään pari viikkoa ennen käyntiin. Nyt toivon, että kävis niinkuin toisella, koska mulle tuo käynnistetty synnytys oli kaamea kokemus. Eniten tietenkin toivon ettei tartte taas stressata taas koko loppu odotusta ja laskea liikkeitä. JOten hus pois maksaarvojen nousut. Ja kun on yksi elokuinen jo hepatogestoosissa koettu niin voin sanoa, että kuumuus ja kutina ei sovi sitten mitenkään yhteen. :vampire:

Mä olen liikkunut nyt kuukauden aikana tosi vähän ylimääräistä ja alkaa näkyä puntarissa. Yleensä muutama kerta viikossa lenkkeilyä ennen tätä suvantokautta. Nyt saatiin sykemittari joululahjaksi niin pääsee taas kuntoilun alkuun. Tuli kyllä hyvään saumaa niin saa seurata vähän, ettei mene liian lujaa. Mä en voi oikestaan sietää mitään jumppaa, tykkäisin pelata jotain lentopalloa, sählyä ym mieluummin.

Töissä ajattelin kertoa kun saa edes sydänäänet kuuluviin. Meillä on vanhusten kanssa melko raskastakin tuo homma fyysisesti niin tietä perustella sitten miksi jotain ei tee. Luultavasti viimeistän np-ultran jälkeen kerron viimeistään. Meillä ei kyllä mitenkään nää odotukset pysy salassa kauaa, mä olen nyt 8. raskaana oleva vuoden sisään ja aina on ennen np ultraa joku hokannut :D. Tänään viimeksi jotain kommentoivat, mutta sain pidettyä turpavärkin kiinni.
 
anooj, Suuren Suuret pahoittelut :hug: ja voimia jaksamiseen :heart:

vauva-10, siinä digissä kestää se tulos noin yhden vuorokauden...mä tein tän raskauden alussa 3 digiä eri viikoilla kylläkin ja kaikista hävisi tulos 24h sisällä.

 
anooj: voimia! :hug:

hopeful: mä kävin ar-ultrassa tuossa jouluviikossa just rv6+5, mut tiesinkin ovulaation varmasti, joten viikkoja vastasi. Hyvin löytyi pikkuinen ja syke. Mutta tosiaan sydän alkanu lyödä varmaan ihan muutama päivä ennen, että jos sulla yhtään on epävarmaa, koska ovulaatio oli, eli että viikkoja vois olla vähempiki niin sit ei sykettä ehkä näy. Mut näkyy kumminkin se, että onko kohdunsisäinen raskaus.

Violalle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

äitiyspakkauksesta: otettiin ekalle, toiselle ei, mut se jäi vähä kaihertamaan jälkikäteen. Olis ollu kiva saada siitä lapselle aikanaan muistoksi makuupussi tmv. Ehkä sen vois jostain huutonetistä vielä ostaa. Oon kyl aikeissa tälle kolmannelle taas pakkauksen ottaa, jos ei mies ihan kauheasti vastaan laita. :p

töissäkertomisesta Mua silleen vähä nolottaa,ku elokuussa vasta palasin töihin edelliseltä hoitovapaalta ja nyt taas kesällä jään äitiyslomalle...mut toisaalta mun alalla kyl on suht helppo löytää sijainen, kun vaan ajoissa otan asian esille. Ehkä tuos helmi-maaliskuussa otan asian esille töissä, jos en jää kiinni sitä ennen. Töissä on muutamia tarkkasilmäisiä vyötärönmittailijoita ;)

Koralli & Tähkä 7+6
 
Anoojille paljon jaksamista ja iso :hug:

Miuskikohan kertoi syövänsä öisin paljon hedelmiä, vai kukakohan se oli? Mä muistan joskus jostain kuulleeni, että jos on nukkumisvaikeuksia niin ei kannata illalla (ja varsinkaan varmaan yöllä) syödä hedelmiä eikä mitään c-vitamiinipitoista, koska se kuulemma piristää.

Liikkumisesta, se on nyt joulun aikana jäänyt aika vähiin, vaikka käynkin joka päivä ulkona lasten kanssa tai muuten. Mutta uuden vuoden jälkeen olisi tarkoitus taas mennä joogaan, olen käynyt siellä 1-2 kertaa viikossa koko syksyn ja se tekee niin hyvää etten olisi ilman mistään hinnasta. Joulun aikana joogatunneilla on taukoa, muuten nyt olisi ollut hyvin aikaa käydä useamminkin : /

ON: meillä oli tänään eka neuvola. Mummu oli kiva ja jäi vielä joulun jälkeen pariksi päiväksi, niin että mörtsi mieskin pääsi mukaan (taitaa olla ainoa neuvolakäynti hänelle tämän raskauden aikana, mutta kun olin luullut ettei hän tulisi/pääsisi mukaan yhtään kertaa niin hyvä näin :) ). Ultrasta ei ollut puhettakaan muuta kuin että np ultran ja sen 18-20 rv:n ultran ajat varattiin, mies kun käy toisella paikkakunnalla töissä ja aikaa piti sompailla sen mukaan koska hän pääsee mukaan, varsinkin tuonne np ultraan. Eli 20.1. on aika nähdä mitä tuolta mahasta löytyy, toinen ultra meni maaliskuun alulle. Verta jätin verensokeri- ja hb-testien lisäksi 5 tuubillista :O Ottivat mm. sen kemiallisen seulontatestin jo nyt (miksi sitä sanotaan?), ja kun mun kilpirauhasarvot oli alkusyksystä aikas rajalla niin sekin otettiin. Ja tietty kaikki seksitaudit :p Ja taisivat vielä ottaa veriryhmän tarkastuskokeenkin - kätilö kertoi sellaisen uutuuden, että siitä pystyy kuulemma näkemään myös vauvan tulevan veriryhmän. Ainakin siis mun tapauksessa kun olen rh negatiivinen, eli jos vauva on rh positiivinen niin se näkyy ja sitten saan jo ekan piikin olikohan se rv 25-28 paikkeilla ja sitten taas synnytyksen yhteydessä. Molemmat vanhemmat lapset on positiivisia, mutta silloin ei tällaisia "hienouksia" vielä ollut. Olishan se ihan kivaa tuosta piikittelynäkökulmasta jos tää olisi rh negatiivinen, mutten jaksa siihen uskoa...

Ja niin, jostain syystä kätilön kiekon mukaan mun la oliskin 31.7. En tiedä miksi, samasta menkkojen alkamispäivästä se laski kuin meikäläinen netissä. Mutta koska molemmat aikaisemmat lapset on menneet yli ajan niin oletan, että tämäkin menee ja syntyy siinä elokuun alussa =) Eli en vaihda enää pinoa...

Siobhan ja Plutte 9+1
 
Miuskikohan kertoi syövänsä öisin paljon hedelmiä, vai kukakohan se oli? Mä muistan joskus jostain kuulleeni, että jos on nukkumisvaikeuksia niin ei kannata illalla (ja varsinkaan varmaan yöllä) syödä hedelmiä eikä mitään c-vitamiinipitoista, koska se kuulemma piristää.
Aivan........ näinhän se meni ja ei voi todeta kuin, että kylläpäs nolottaa tää oma tyhmyys... että mitäköhän sitä joo "viisaana" on iltaisin ja öisin popsinut, kun on ajatellut, että ne ei niin paljon lihottais.... :LOL: :ashamed:

Ehkä vois kokeilla vaikka hapankorppua vaihteeksi.....
 
Mistäs sitä tulee tuollaista ajatelleeksi :) Eiks lasi lämmintä maitoa ole se perinteinen konsti (jos sen onnistuu juomaan, multa on aina, raskaana tai ei, lämmin maito tullut kaaressa ylös, maistuu niin karsealta :x )
 
Heh, ei mene maito. Olen ensinnäkin laktoosivammainen ja tottunut juomaan kauramaitoa. Se on kamalaa lämpimänä, mutta kylmänä.... se vois muuten auttaakin! Pieni hapari ja puoli lasia kauramaitoa :) Se meneekin seuraavaksi kokeiluun! Kiitos!
 

Yhteistyössä