Ei olisi uskonut
En olisi ikinä uskonut että aloituksen tehneen kirjoittaisi tälläistä. Tähän asti pitänyt hyvänä tyyppinä mutta onkin yhtä vittumainen kuin muutkin mustat.
Niin. Kysehän onkin siitä, kannattaako niitä lapsia hankkia sitten siinä vaiheessa vielä lisää?Tiesitkö, että niitä mielenterveysongelmia saattaa tulla senkin jälkeen kun lapset on hankittu ja kaiken pitäisi olla hyvin?
Aivan. Ei tuossa mitenkään moitita sitä, että ennen sairastumista on lapsia hankittu, eikö totta? Vaan nimen omaan: kannattaako hankkia lisää lapsia jos ei ole rahaa eikä kykene ansiotyöhön tehdäkseen rahaa?Tässä viestissä aloittaja käsitteli asiaa yleisesti;
"Niin. Olisko vähävaraisten, mt-potilaiden ja muiden heikkolahjaisten syytä harkita sitä lisääntymistä, jos ainut tulonlähde on lapsiLISÄ? Joka jo nimensä mukaisesti on LISÄ, eikä lapsen pääasiallinen elatus."
Jos aiot kannustaa vähävaraisia, pelkkien tukien varassa eläviä hankkimaan lisää lapsia niin ole sitten myös niin hyvä ja jalo ihminen, että maksat itse tukea heidän elämiseensä.Ja kyllä, tulen aina ja iän kaiken puolustamaan vähävaraisia, oli syy siihen köyhyyteen mikä tahansa.
Me viedään meidän pieneksi jäävät neuvolaan, sieltä menevät jollekin sosiaalihoitajalle tms, joka vie tarvitseville.Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;22745942:Meiltä jää aikalailla vaatetta lapsilta, oon miettiny, että olis kiva, jos niitä vois viedä sossuun, ja ne jakais tarvitseville. Mulla ei oo tarvetta niitä kirpparilla tai huuto.netis kaupata.
Näin kans sen pätkän. Mies työttömänä, nainen eläkkeellä ja lapsia oli 5-6 kpl. Eniten ihmettelin, että näytettiin lasten kasvot tv:ssä. Kyllä siinä lapsia takuulla kiusattiin tuon jälkeen. Mutta todellakin, lapsia kannattaa hankkia vain niin monta kuin pystyy itse elättään.Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;22745838:Ruvetkaa laittamaan 5-20e kuukaudessa sivuun.
Ja hieman ot. kylllä korpes, kun telkkarissa haastateltiin jotain alle 30v eläkeläistä, jolla oli kersoja, kuin lipinpiruja..Äiti oli niin onnellinen, kun 12v sai ENSIMMÄISTÄ kertaa elämässään joululahjan, kun Joulupuu-keräyksestä tuotiin |O|O|O|O|O
Avausviestissä moitit näitä vähävaraisia jotka eivät kykene säästämään ja elättämään lapsiaan ja kuitenkin olet valmis vaatteita heille lahjoittamaan?Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;22745942:Meiltä jää aikalailla vaatetta lapsilta, oon miettiny, että olis kiva, jos niitä vois viedä sossuun, ja ne jakais tarvitseville.
VÄHÄvaraisella ei ole 20 euroa laittaa syrjään... keneltä liikenee rahaa säästöön asti, ei ole mielestäni vähävarainen. Kuten ei sellainenkaan, jolla on varaa ostaa alkoholia, tupakkaa jne.
Niinpä. Tämän sisältöä vaan monen on helvetin vaikea käsittää. Kun ei ole kunnossa ja sitä ei kaupasta ostetuksi saa.jos elämänhallinta on sen verran kunnossa ettei fyrkat mene vääriin paikkoihin
Minä en usko tähän "haluun" säästää. Monella vähävaraisella on kyvyttömyys huolehtia ja prioridoida asioitaan?Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;22745881:Hirveen moni itseään vähävaraiseksi kutsuva, kuitenkin polttaa/juo. Veikkaan, että 9/10 tapsuksessa, on kyse siitä, että ei ole halua säästää.
Meillä on kyllä varaa ostaa lahjoja ja säästää mutta...mies tienaa käteen 1300 euroa, lapsilisät 210 euroa ja minun palkka 150-300 euroa. Missä ne yhteiskunnan hyvät tuet?Suomessa yhteiskunnan tuet on niin hyviä, että jokaisella on varaa ostaa lapselleen lahja, jos elämänhallinta on sen verran kunnossa ettei fyrkat mene vääriin paikkoihin. Opiskelijat on heikoimmilla, mutta meilläkin on mahdollisuus se opintolaina ottaa.
No enemmän hävettäis huudella että sossu elättää lapset kuin että omat vanhemmatAlkuperäinen kirjoittaja näin;22746204:Helppohan se sinun on täällä huudella,kun vanhempasi elättävät sinut ja lapsesi..
Tule sitten huutelemaan kun olet itse huolehtinut perheestäsi ilman vanhempiesi rahoja!!