Mistä siis tietää onko älykäs.

  • Viestiketjun aloittaja no mitä sitten
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Penaalin terävin kynä;22732163:
Itse ajattelen, että pitäisi pyrkiä nauttimaan kaikesta, mitä tekee. Oli se sitten imurointia, lukemista, elokuvan katselua, juoksemista tai lapsen kanssa muovailua, joka hetkestä pitäisi nauttia. Tajuta jokaisen hetken ainutkertaisuus. Ymmärtää, että pienet yksityiskohdat, lyhyet hetket muodostavat elämän eivätkä kauniit hetket maksa mitään. Veden kosketus iholla, uit sitten Malediiveilla tai Itäkeskuksen uimahallissa. Tuulenpyörteen lennättämät lehdet, kävelit sitten hiljaisessa metsässä tai keskellä suurkaupunkia. Jokaisesta hetkestä, jokaisesta paikasta löytyy jotain kaunista, jos vain muistaa pysähtyä katsomaan. Näemme sitä, mitä haluamme. Rikkain (ja työteliäin) tuntemani ihminen on myös yksi onnettomimmista. Aina on jotain uutta tavoiteltavaa, mutta seesteiseen elämään kykeneen kuka tahansa. Jokaisesta hetkestä voi löytää kauneutta, kun vain sitä osaa katsoa avoimin silmin. Onnellisuus on jokaisen ulottuvilla.
Tähän tyydyn vain hymyilemään. Onnellisen tyhmänä.
 
äiti 44 v
Näinhän se tuntuu enimmäkseen menevän. Mä itse pärjäsin kouluaikoina ehkä liiankin helpolla; ei ollut sitten motivaatiota lukea yo-kirjoituksiin eikä myöhemmissä amk- tai yo-opinnoissakaan ole tullut juuri hiki hatussa rehkittyä. Ok -arvosanoja olen saanut, mutta toisaalta eivätpä ne rahaa tuo. Työskentelen alalla, jossa palkkaus on keskitasoa, jollei nykyisen mittarin mukaan jopa alempana. Sen verran olen kunnianhimoinen, että yritän jotenkuten suoritella ylempää tutkintoa työn ohessa päästäkseni joskus toisenlaisiin töihin ja lihavemmalle palkkapussille. Toisinaan haaveilen yrittäjyydestä -olisi ihanaa, jos voisi vaikka perustaa teekaupan. En kuitenkaan haluaisi painaa pitkän pitkää päivää, vaan yrittäjyyden tulisi olla leppoista - vähän kuin harrastusmielessä yrittämistä. Ja sellaiseenhan ei ole mahdollisuutta ilman lottovoittoa.
Minä olen kouluputken läpäissyt käytännössä lukematta muuhun kuin kirjoituksiin ja lopputentteihin. Ja hyvin arvosanoin. Minulla on näet muisti, joka on osittain näkömuisti. Ei tarvinnut ikinä lukea, riitti kun tunnilla vähän kuunteli niin pystyi muistamaan sen mitä opettaja puhui.

Olen laiska ja kohtuullisen kunnianhimoton.

Kun koulusta selvisi vähällä niin ei kehittynyt sellaista raatamisen rutiinia vai mikähän sana olis tähän hyvä, ei tottunut raatamaan. Pääsi helpolla.

Minäkin haluaisin yrittäjäksi, haluaisin perustaa koirahoitolan :D Olis pitänyt ryhtyä sittenkin eläinlääkäriksi!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Penaalin terävin kynä;22732163:
Itse ajattelen, että pitäisi pyrkiä nauttimaan kaikesta, mitä tekee. Oli se sitten imurointia, lukemista, elokuvan katselua, juoksemista tai lapsen kanssa muovailua, joka hetkestä pitäisi nauttia. Tajuta jokaisen hetken ainutkertaisuus. Ymmärtää, että pienet yksityiskohdat, lyhyet hetket muodostavat elämän eivätkä kauniit hetket maksa mitään. Veden kosketus iholla, uit sitten Malediiveilla tai Itäkeskuksen uimahallissa. Tuulenpyörteen lennättämät lehdet, kävelit sitten hiljaisessa metsässä tai keskellä suurkaupunkia. Jokaisesta hetkestä, jokaisesta paikasta löytyy jotain kaunista, jos vain muistaa pysähtyä katsomaan. Näemme sitä, mitä haluamme. Rikkain (ja työteliäin) tuntemani ihminen on myös yksi onnettomimmista. Aina on jotain uutta tavoiteltavaa, mutta seesteiseen elämään kykeneen kuka tahansa. Jokaisesta hetkestä voi löytää kauneutta, kun vain sitä osaa katsoa avoimin silmin. Onnellisuus on jokaisen ulottuvilla.
Jos oikeasti pystyt tähän, taidat olla ensimmäisiä ihmisiä joita voisin sanoa kadehtivani. Mä en osaa nauttia kaikesta samalla intensiteetillä.
 
äiti 44 v
Alkuperäinen kirjoittaja Penaalin terävin kynä;22732179:
Niin tuliko selvyyttä siihen, että kuka on ihastunut keneen? Tv. nimim. arvatkaa onko mulla elämää palstan ulkouolella :whistle:
Ei kai se selvinnyt ketä se yks aloittaja jonka nimeäkään en muista (vaikka muka hyvämuistinen olenkin) alkoi seuraamaan täällä tai aikoi alkaa seuraamaan... sitähän piti meidän alkaa seuraamaan että kuka täällä seuraa ketä.

Oli niin monta ketjua siinä yhtä aikaa ainakin mulla työn alla että sekoittuvat jo mielessä mutta eikös tuo mainittu ketju päättynyt penisrepeämiin ja mun homofobia-fobiaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22732206:
Kun koulusta selvisi vähällä niin ei kehittynyt sellaista raatamisen rutiinia vai mikähän sana olis tähän hyvä, ei tottunut raatamaan. Pääsi helpolla.
Tämä pätee muhun edelleenkin opiskelijana. Töissä sen sijaan ahkeroin ja otan mielelläni vastuuta myös omien työtehtävien ulkopuolelta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22732228:
Ei kai se selvinnyt ketä se yks aloittaja jonka nimeäkään en muista (vaikka muka hyvämuistinen olenkin) alkoi seuraamaan täällä tai aikoi alkaa seuraamaan... sitähän piti meidän alkaa seuraamaan että kuka täällä seuraa ketä.

Oli niin monta ketjua siinä yhtä aikaa ainakin mulla työn alla että sekoittuvat jo mielessä mutta eikös tuo mainittu ketju päättynyt penisrepeämiin ja mun homofobia-fobiaan?
Suhteen lyhyt oppimäärä: ihastumisesta penisrepeämään.
 
äiti 44 v
Alkuperäinen kirjoittaja Penaalin terävin kynä;22732173:
No en minä vain käsitä, mutta minä olenkin tyhmä kuin saapas :(
No älä nyt yritä! Ei kukaan usko että sä OIKEASTI olisit tuota mieltä :D

Muistan liian hyvin ne sun aiemmat kommenttisi ennen kuin laskeuduit lähemmäksi maan pintaa...

Ei hemmetti kun jo nyt väsyttää... ja lanttulaatikotkin pitäis paistaa.
 
Jos oikeasti pystyt tähän, taidat olla ensimmäisiä ihmisiä joita voisin sanoa kadehtivani. Mä en osaa nauttia kaikesta samalla intensiteetillä.
No en toki minäkään koko ajan, sehän olisi mahdotonta normaalin ihmisen henkisillä voimavaroilla. Mutta jos vaikka kymmenkunta kertaa päivässä tai kerran tunnissa muistaa pysähtyä ihailemaan jotain hetkeä ja etsimään siitä jotain ainutlaatuisen kaunista, ei ihminen voi olla kovin onneton ;) Pienenä esimerkkinä ultiopositiivisuuden mahdottomuudesta: just kun olin tuon kirjoittanut, kävin leikkaamassa äsken paistamani sacher-kakun (jonka oli tarkoitus olla naapurille, mutta onkin sitten meille...), ja leikkasin sen huolimattomasti RIKKI. Silloin ainoa kaunis sana, mikä tuli mieleen, oli perseensuti. Mutta täytyy tunnustaa, että nautin hillittömästi leipomisesta, tykkään valmistaa taikinoita jne. Tykkään siitä enemmän, kuin lopputuloksen syömisestä. Vaikkei mun tekeleistä yleensä edes saa ruokamyrkytystä. Mutta usein minulle määränpäätä tärkeämpää on matka, niin kliseiseltä kuin se kuulostaakin :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22732260:
No älä nyt yritä! Ei kukaan usko että sä OIKEASTI olisit tuota mieltä :D

Muistan liian hyvin ne sun aiemmat kommenttisi ennen kuin laskeuduit lähemmäksi maan pintaa...

Ei hemmetti kun jo nyt väsyttää... ja lanttulaatikotkin pitäis paistaa.
Juu, unohdin mainita, että mun saappaillakin on hyvin korkea äÖ :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Penaalin terävin kynä;22732163:
Itse ajattelen, että pitäisi pyrkiä nauttimaan kaikesta, mitä tekee. Oli se sitten imurointia, lukemista, elokuvan katselua, juoksemista tai lapsen kanssa muovailua, joka hetkestä pitäisi nauttia. Tajuta jokaisen hetken ainutkertaisuus. Ymmärtää, että pienet yksityiskohdat, lyhyet hetket muodostavat elämän eivätkä kauniit hetket maksa mitään. Veden kosketus iholla, uit sitten Malediiveilla tai Itäkeskuksen uimahallissa. Tuulenpyörteen lennättämät lehdet, kävelit sitten hiljaisessa metsässä tai keskellä suurkaupunkia. Jokaisesta hetkestä, jokaisesta paikasta löytyy jotain kaunista, jos vain muistaa pysähtyä katsomaan. Näemme sitä, mitä haluamme. Rikkain (ja työteliäin) tuntemani ihminen on myös yksi onnettomimmista. Aina on jotain uutta tavoiteltavaa, mutta seesteiseen elämään kykeneen kuka tahansa. Jokaisesta hetkestä voi löytää kauneutta, kun vain sitä osaa katsoa avoimin silmin. Onnellisuus on jokaisen ulottuvilla.
:flower: Olet hyvinkin oikeassa :hug:
 

Yhteistyössä