Mistä siis tietää onko älykäs.

  • Viestiketjun aloittaja no mitä sitten
  • Ensimmäinen viesti
äiti 44 v
Mitäs tähän vielä olisi lisättävää? Sama kai älykkyydelle kunhan hyvin pärjää. Rahaa ainakin usein tuntuu tekevän ne joilla ei älliä ollut koulussa juuri yhtään. Ilmeisesti niistä sitten yrittäjiä tuleekin siksi kun ei osata pohtia ja analysoida eikä pelätä, yritetään vaan. Ja joskus onnistutaankin.
 
?
[QUOTE="curious";22731685]Oliko täällä sellainenkin yritys menossa? Eikö tolla päättömällä ole täällä oikein oma haaremi :whistle:[/QUOTE]

nyt iski kateus - aivan selvästi - olet vain kateellinen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22731609:
Mitäs tähän vielä olisi lisättävää? Sama kai älykkyydelle kunhan hyvin pärjää. Rahaa ainakin usein tuntuu tekevän ne joilla ei älliä ollut koulussa juuri yhtään. Ilmeisesti niistä sitten yrittäjiä tuleekin siksi kun ei osata pohtia ja analysoida eikä pelätä, yritetään vaan. Ja joskus onnistutaankin.
Tyhmä paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä. Vai olisko se sittenkin pärjää vähemmällä, jos ei tunne ihan niin kovaa tarvetta tahkoa rahaa säkkikaupalla verottajan taskuun. Tai jos nyt ihan alkuperäisessä aiheessa yritetään pysyä niin älykäs pärjää vähemmällä?

Mä olen oivaltanut (kun niin äärimmäisen ylivertaisen älykäs olen) etten jaksa yrittää liikaa, koska siitä ei oikeastaan pidemmällä tähtäimellä ole niin suurta hyötyä että se voittaisi haitat, saati sitten lyhyemmällä aikavälillä. Tyydyn vähempään = fiksu minä. Yhtä pätevä yks yhteen kuin sekava teksti = ylivertainen äly? :saint:
 
Tyhmä paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä. Vai olisko se sittenkin pärjää vähemmällä, jos ei tunne ihan niin kovaa tarvetta tahkoa rahaa säkkikaupalla verottajan taskuun. Tai jos nyt ihan alkuperäisessä aiheessa yritetään pysyä niin älykäs pärjää vähemmällä?

Mä olen oivaltanut (kun niin äärimmäisen ylivertaisen älykäs olen) etten jaksa yrittää liikaa, koska siitä ei oikeastaan pidemmällä tähtäimellä ole niin suurta hyötyä että se voittaisi haitat, saati sitten lyhyemmällä aikavälillä. Tyydyn vähempään = fiksu minä. Yhtä pätevä yks yhteen kuin sekava teksti = ylivertainen äly? :saint:
Jos molekyylislineaarisesti päättelee fuusiojaksotuksta soveltaen eksintentialistisen nihilistisesti, niin lopputuloshan on, että mitä sekavampi teksti, sitä ylivertaisempi äly :D
 
äiti 44 v
Tyhmä paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä...

Mä olen oivaltanut (kun niin äärimmäisen ylivertaisen älykäs olen) etten jaksa yrittää liikaa, koska siitä ei oikeastaan pidemmällä tähtäimellä ole niin suurta hyötyä että se voittaisi haitat, saati sitten lyhyemmällä aikavälillä. Tyydyn vähempään = fiksu minä. Yhtä pätevä yks yhteen kuin sekava teksti = ylivertainen äly? :saint:
Jotain tähän suuntaan minäkin ajattelen.
 
Mä olen oivaltanut (kun niin äärimmäisen ylivertaisen älykäs olen) etten jaksa yrittää liikaa, koska siitä ei oikeastaan pidemmällä tähtäimellä ole niin suurta hyötyä että se voittaisi haitat, saati sitten lyhyemmällä aikavälillä. Tyydyn vähempään = fiksu minä. Yhtä pätevä yks yhteen kuin sekava teksti = ylivertainen äly? :saint:
Näin minäkin ajattelen. Ei tule suorituspaineita niin kovasti eikä myöskään niin kovaa tarvetta vertailla itseään muihin. Saa olla oma itsensä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22731609:
Mitäs tähän vielä olisi lisättävää? Sama kai älykkyydelle kunhan hyvin pärjää. Rahaa ainakin usein tuntuu tekevän ne joilla ei älliä ollut koulussa juuri yhtään. Ilmeisesti niistä sitten yrittäjiä tuleekin siksi kun ei osata pohtia ja analysoida eikä pelätä, yritetään vaan. Ja joskus onnistutaankin.
Näinhän se tuntuu enimmäkseen menevän. Mä itse pärjäsin kouluaikoina ehkä liiankin helpolla; ei ollut sitten motivaatiota lukea yo-kirjoituksiin eikä myöhemmissä amk- tai yo-opinnoissakaan ole tullut juuri hiki hatussa rehkittyä. Ok -arvosanoja olen saanut, mutta toisaalta eivätpä ne rahaa tuo. Työskentelen alalla, jossa palkkaus on keskitasoa, jollei nykyisen mittarin mukaan jopa alempana. Sen verran olen kunnianhimoinen, että yritän jotenkuten suoritella ylempää tutkintoa työn ohessa päästäkseni joskus toisenlaisiin töihin ja lihavemmalle palkkapussille. Toisinaan haaveilen yrittäjyydestä -olisi ihanaa, jos voisi vaikka perustaa teekaupan. En kuitenkaan haluaisi painaa pitkän pitkää päivää, vaan yrittäjyyden tulisi olla leppoista - vähän kuin harrastusmielessä yrittämistä. Ja sellaiseenhan ei ole mahdollisuutta ilman lottovoittoa.
 
äiti 44 v
Alkuperäinen kirjoittaja Penaalin terävin kynä;22732110:
Jos molekyylislineaarisesti päättelee fuusiojaksotuksta soveltaen eksintentialistisen nihilistisesti, niin lopputuloshan on, että mitä sekavampi teksti, sitä ylivertaisempi äly :D
... niin miksi sen ei kirj tt:n vai- mikä- se- oli älyä sitten epäillään täällä?
 
Itse ajattelen, että pitäisi pyrkiä nauttimaan kaikesta, mitä tekee. Oli se sitten imurointia, lukemista, elokuvan katselua, juoksemista tai lapsen kanssa muovailua, joka hetkestä pitäisi nauttia. Tajuta jokaisen hetken ainutkertaisuus. Ymmärtää, että pienet yksityiskohdat, lyhyet hetket muodostavat elämän eivätkä kauniit hetket maksa mitään. Veden kosketus iholla, uit sitten Malediiveilla tai Itäkeskuksen uimahallissa. Tuulenpyörteen lennättämät lehdet, kävelit sitten hiljaisessa metsässä tai keskellä suurkaupunkia. Jokaisesta hetkestä, jokaisesta paikasta löytyy jotain kaunista, jos vain muistaa pysähtyä katsomaan. Näemme sitä, mitä haluamme. Rikkain (ja työteliäin) tuntemani ihminen on myös yksi onnettomimmista. Aina on jotain uutta tavoiteltavaa, mutta seesteiseen elämään kykeneen kuka tahansa. Jokaisesta hetkestä voi löytää kauneutta, kun vain sitä osaa katsoa avoimin silmin. Onnellisuus on jokaisen ulottuvilla.
 

Yhteistyössä