farmaseutteja paikalla? ois kysyttävää lääkekatosta?

Kun, ongelma on tämä..
Mulla on semmonen lääkitys joka menee jo yhden lääkkeen osalta kolmen kuukauden erässä yli 1700€, niin miten sen lääkekaton kanssa toimitaan? Pitääkö mun silti maksaa ne kaikki ensin itse, vai sitten jotenkin kela tulee vastaan kun ei oo rahaa ostaa niitä kaikia :(
 
"Menni"
Lääkekatto tulee 640e jälkeen..tai jotain tuota luokkaa :snotty:
Saat kuitenki korvausta Lääkkeestäs vai et?
Ja eihän sun kerralla tartte koko satsia ottaa, jos tulee kalliiks..
 
[QUOTE="Menni";22678119]Lääkekatto tulee 640e jälkeen..tai jotain tuota luokkaa :snotty:
Saat kuitenki korvausta Lääkkeestäs vai et?
Ja eihän sun kerralla tartte koko satsia ottaa, jos tulee kalliiks..[/QUOTE]

Mä ymmärsin kelan sivuilta että jos on pitkäaikaisesta lääkityksestä kyse, niin ois otettava se edullisin korvauskoko, eli se isoin. Ja sillä pelkästään tosta yhdestä lääkkeestä tulee se 1700€, mutta siis korvataanko se jälkikäteen vai suoraan siinä niin että maksan sen lääkekaton ja sitten jotenkin se loppu menee kelalta? Sii skun mistä mä revin tommosia rahoja sinne..
 
"Menni"
Mä ymmärsin kelan sivuilta että jos on pitkäaikaisesta lääkityksestä kyse, niin ois otettava se edullisin korvauskoko, eli se isoin. Ja sillä pelkästään tosta yhdestä lääkkeestä tulee se 1700€, mutta siis korvataanko se jälkikäteen vai suoraan siinä niin että maksan sen lääkekaton ja sitten jotenkin se loppu menee kelalta? Sii skun mistä mä revin tommosia rahoja sinne..
Mikä maksaa noin paljon yhellä kertaa? :O
Onko sulla kelakortissa mitään numeroa takana?
Sit kun lääkekatto ylittyy niin sulle tulee kotia lappu siitä, eli heti ton ostokerran jälkeen,kun ylittää sen rajan reilustu!! Sun pitää siis maksaa tuo eka ite ja säilytät sen apteekin kuitin ja täytät jonkun kelan lapun ja laitat sen kuitin sinne mukaan.
Kelasta maksetaan takautuvasti sitten loppu summa..

On tuo kyllä hirveä summa maksettavaksi :O
 
[QUOTE="Menni";22678196]Mikä maksaa noin paljon yhellä kertaa? :O
Onko sulla kelakortissa mitään numeroa takana?
Sit kun lääkekatto ylittyy niin sulle tulee kotia lappu siitä, eli heti ton ostokerran jälkeen,kun ylittää sen rajan reilustu!! Sun pitää siis maksaa tuo eka ite ja säilytät sen apteekin kuitin ja täytät jonkun kelan lapun ja laitat sen kuitin sinne mukaan.
Kelasta maksetaan takautuvasti sitten loppu summa..

On tuo kyllä hirveä summa maksettavaksi :O[/QUOTE]

Tuommoinen lääke, en mä sen tieteellistä nimeä tiedä.. joku solumyrkky se on.
Mutta mistä repiä tommonen summa sitten sinne apteekkiin :(
 
Ymmärtääkseni on apteekkeja, jotka hakevat tuon kelan maksukattokorvaussumman ylittävät osat ihan itse kelasta. Eli asiakkaalla pitää olla vain sen maksukattokorvaussumman verran rahaa. Eli kysy apteekista. Tai vaikka useammasta jos niitä lähistöllä on, onko yhdelläkään noista tällaista palvelua.

Omat vanhemmat vaihto apteekkia just tuosta syystä, kun yks apteekki haki heidän puolestaan maksukaton ylittävän osuuden kelasta. Heillä tosin nuo summat pyörii vielä suuremmissa tonniluokissa per ostokerta.
 
Ymmärtääkseni on apteekkeja, jotka hakevat tuon kelan maksukattokorvaussumman ylittävät osat ihan itse kelasta. Eli asiakkaalla pitää olla vain sen maksukattokorvaussumman verran rahaa. Eli kysy apteekista. Tai vaikka useammasta jos niitä lähistöllä on, onko yhdelläkään noista tällaista palvelua.

Omat vanhemmat vaihto apteekkia just tuosta syystä, kun yks apteekki haki heidän puolestaan maksukaton ylittävän osuuden kelasta. Heillä tosin nuo summat pyörii vielä suuremmissa tonniluokissa per ostokerta.
Okei olen silloin joskus lapsettomuushoidoissa käytettyihin lääkkeisiin saanut yliopiston apteekista suoraan korvauksen, mutta nyt kun katselin heidän sivuja, niin en löytänyt enää kohtaa jossa he hakisivat korvauksen asiakkaan puolesta. Mahtaako olla lopetettu systeemi.
 
"niinpä"
[QUOTE="Menni";22678196]Mikä maksaa noin paljon yhellä kertaa? :O
Onko sulla kelakortissa mitään numeroa takana?
Sit kun lääkekatto ylittyy niin sulle tulee kotia lappu siitä, eli heti ton ostokerran jälkeen,kun ylittää sen rajan reilustu!! Sun pitää siis maksaa tuo eka ite ja säilytät sen apteekin kuitin ja täytät jonkun kelan lapun ja laitat sen kuitin sinne mukaan.
Kelasta maksetaan takautuvasti sitten loppu summa..

On tuo kyllä hirveä summa maksettavaksi :O[/QUOTE]

Oi oi, vaikka kuinka moni joutuu niitä käyttämään, kun kaupassa oleva sapuska on niin surkeeta, et siitä sairastuu. Tai sit lääkkeet on niin huonoja, et pilaa elimistön, eikä se enää paranekaan, vaan tarvii semmosia. Harmi vaan, ettei Kela korvaa ruokaa, ainoastaan pillereitä. Mutta jos edes sairaalassa olis parempi ruoka, mutta kun ei ole:
http://koti.utanet.fi/~paula/xyz/14122010.htm
 
[QUOTE="niinpä";22678369]Oi oi, vaikka kuinka moni joutuu niitä käyttämään, kun kaupassa oleva sapuska on niin surkeeta, et siitä sairastuu. Tai sit lääkkeet on niin huonoja, et pilaa elimistön, eikä se enää paranekaan, vaan tarvii semmosia. Harmi vaan, ettei Kela korvaa ruokaa, ainoastaan pillereitä. Mutta jos edes sairaalassa olis parempi ruoka, mutta kun ei ole:
http://koti.utanet.fi/~paula/xyz/14122010.htm[/QUOTE]

Tässä on tämä persekärpäseni.. siitä on tullut melkoinen vaiva.. toimisko tähän joku pukamavoide? korvaisko kela sen?
 
Okei olen silloin joskus lapsettomuushoidoissa käytettyihin lääkkeisiin saanut yliopiston apteekista suoraan korvauksen, mutta nyt kun katselin heidän sivuja, niin en löytänyt enää kohtaa jossa he hakisivat korvauksen asiakkaan puolesta. Mahtaako olla lopetettu systeemi.
Kannattaa kysyä. Ellei ole erityisluvallinen lääke, voit hyvin hakea ekan erän jostain toisesta apteekista ja loput siitä mistä nyt haluatkin. En tiedä monestako apteekista vanhempani aikanaan kysyivät, mutta heille on jo iso raha 2x lääkkeiden omavastuut vuoden alussa.

Tosin, niitä lääkkeitä saa ottaa kk erissäkin, sanoi kela mitä sanoi, ihan vain tuon maksukaton täyteen saamiseksi, kun muuten ei rahat riitä. Äiti tätä joskus teki, haki yhden lääkepaketin ja jotain muita lisäksi -> maksukatto täynnä. Tosin joitain lääkkeitä haki ihan oikeasti vain kk erissä (jääkaappisäilytys). Tänhetkistä tilannetta en tiedä miten usein hakevat ja miten isoja eriä kerralla.
 

Yhteistyössä