Mikä maksaa noin paljon yhellä kertaa? :OMä ymmärsin kelan sivuilta että jos on pitkäaikaisesta lääkityksestä kyse, niin ois otettava se edullisin korvauskoko, eli se isoin. Ja sillä pelkästään tosta yhdestä lääkkeestä tulee se 1700, mutta siis korvataanko se jälkikäteen vai suoraan siinä niin että maksan sen lääkekaton ja sitten jotenkin se loppu menee kelalta? Sii skun mistä mä revin tommosia rahoja sinne..
On tosi kunta (ja sossutäti-) kohtaista mitä annetaan ja mitä ei, mutta sun tapaus on juuri sellainen, johon ne on tarkoitettu .En oo kysynyt.. en tiennyt moisesta.. Kiitos, ehkä kyselen sieltä sitten Ei ihan KHT riitä moiseen.
Okei olen silloin joskus lapsettomuushoidoissa käytettyihin lääkkeisiin saanut yliopiston apteekista suoraan korvauksen, mutta nyt kun katselin heidän sivuja, niin en löytänyt enää kohtaa jossa he hakisivat korvauksen asiakkaan puolesta. Mahtaako olla lopetettu systeemi.Ymmärtääkseni on apteekkeja, jotka hakevat tuon kelan maksukattokorvaussumman ylittävät osat ihan itse kelasta. Eli asiakkaalla pitää olla vain sen maksukattokorvaussumman verran rahaa. Eli kysy apteekista. Tai vaikka useammasta jos niitä lähistöllä on, onko yhdelläkään noista tällaista palvelua.
Omat vanhemmat vaihto apteekkia just tuosta syystä, kun yks apteekki haki heidän puolestaan maksukaton ylittävän osuuden kelasta. Heillä tosin nuo summat pyörii vielä suuremmissa tonniluokissa per ostokerta.
Kannattaa kysyä. Ellei ole erityisluvallinen lääke, voit hyvin hakea ekan erän jostain toisesta apteekista ja loput siitä mistä nyt haluatkin. En tiedä monestako apteekista vanhempani aikanaan kysyivät, mutta heille on jo iso raha 2x lääkkeiden omavastuut vuoden alussa.Okei olen silloin joskus lapsettomuushoidoissa käytettyihin lääkkeisiin saanut yliopiston apteekista suoraan korvauksen, mutta nyt kun katselin heidän sivuja, niin en löytänyt enää kohtaa jossa he hakisivat korvauksen asiakkaan puolesta. Mahtaako olla lopetettu systeemi.
Noniin..Cellcept, en mä tajuu mitä sä sillä teet..
Elikkä saat kelakorvausta yhestä paketista 500mg/50kpl 42% ja se maksaa; 100,17eTablettina 500mg 4 tablettia päivässä. Ja siis kolmeksi kuukaudeksi tekee yhteensä muistaakseni 360 nappia.