Ensimmäinen kuvajoulukortti nakattu roskiin

Mutta itse mietin näitä kommentteja että kaikesta pitää nauttia ja ilahtua, jos kerran joku on ajatellut sinua. Mulle se on ihan toisin päin. Jos mä oikeasti haluan muistaa ja ilahduttaa toista, niin minun pitää myös miettiä, mistä se toinen pitää. Toki perussuomalainen nainen on tietty sellainen joka sanoo päin naamaa "joo joo oli ihana" joka asiasta ja haukkuu takanapäin. Toki palautteen voi antaa korrektistikin, mutta ajatelkaa. Joskus rehellisyydelläkin voisi olla hyviä vaikutuksia ja lähimmäiset voisivat oikeasti ajatella teitä antaessaan joululahjoja tai kortteja.
Miksi oletamme että joku yksi kortti miellyttäisi ja ilahduttaisi kaikkia? Näkeehän se jo saaduista korteista, että eri ihmisillä on selvästi erilainen tyyli - sitä mielelläni yritän noudattaa ja ukon kanssa myös mietimmi mikä kortti ehkä miellyttäisi saajaa eniten... Toki voi se mennä metsään ja vannoutunut lintubingari menettää itsehillinnän saatuaan 10 vuotta peräkkäin tipujoulukortin :D

"junnu"
Juu, en mäkään tipan vertaa tykkää Tiimarin 20kpl/eurolla tai postin kautta tulleista ilmaiskorteista, mutta en mä silti niistä tommosta naksahdusta päähäni saa..

Kortti kuin kortti, toinen on kuitenkin sen postittanut ja kortin saajaa ajatellut. Voisi tietysti olla parempi, että ilmoittaisit korttien lähettäjälle, ettei sua kiinnosta saada heiltä korttia. Säästyisi siinä kortinlähettäjältäkin hitusen rahaa. Eikä sinun tarvitsisi repiä peliverkkareitasi.

Emmä tiedä, mua niin huvittaa.. hirveät naksut yhdestä joulukortista.. mitähän sitten mahtaa tapahtua, kun ap:lle jotain ihan oikeasti kamalaa tapahtuu.. Toivottavasti ei tarvitse koskaan olla sitä hetkeä todistamassa :D

"vieras"
Mutta itse mietin näitä kommentteja että kaikesta pitää nauttia ja ilahtua, jos kerran joku on ajatellut sinua. Mulle se on ihan toisin päin. Jos mä oikeasti haluan muistaa ja ilahduttaa toista, niin minun pitää myös miettiä, mistä se toinen pitää. Toki perussuomalainen nainen on tietty sellainen joka sanoo päin naamaa "joo joo oli ihana" joka asiasta ja haukkuu takanapäin. Toki palautteen voi antaa korrektistikin, mutta ajatelkaa. Joskus rehellisyydelläkin voisi olla hyviä vaikutuksia ja lähimmäiset voisivat oikeasti ajatella teitä antaessaan joululahjoja tai kortteja.
Miksi oletamme että joku yksi kortti miellyttäisi ja ilahduttaisi kaikkia? Näkeehän se jo saaduista korteista, että eri ihmisillä on selvästi erilainen tyyli - sitä mielelläni yritän noudattaa ja ukon kanssa myös mietimmi mikä kortti ehkä miellyttäisi saajaa eniten... Toki voi se mennä metsään ja vannoutunut lintubingari menettää itsehillinnän saatuaan 10 vuotta peräkkäin tipujoulukortin :D
No en ole kyllä koskaan ajatellut, että se ilahduttaminen joulukorttien kohdalla tarkoittaisi sitä, että kuvan pitäisi olla saajalle mieluinen. Onhan se tietysti mukavaa, jos se onnistuu, mutta ei se ole mielestäni sen joulukortin tarkoitus. Itse en edes aina katso niiden korttien kuvia vaan saatan jälkeenpäin vasta ihmetellä keneltä olen saanut näin kauniin kortin tms. Tärkeintä on siis se, että saa sen joulukortin ja tervehdyksen.

Vähän sama jos joku tuo minulle kukkia, en todellakaan ala arvostelemaan, että eikö tuo nyt tiennyt, että lempivärini on sininen kun toi keltaisia kukkia. Siinä tilanteessa mietin vain, että onpas ihanaa kun minulle on ostettu kukkia. Jotkut sitten tässäkin tilanteessa ilmeisesti heittäisi ne keltaiset kukat roskikseen, minä en.

koira
Täällä kauhea rutina, ajatushan siinä joulukortissa se tärkein on. Ei sitä kaverin lasta tarvitse ihastella. Me saadaan joka vuosi joulukortti, valokuvakortti, lähettäjän koirasta. Se musta on vähän hassua ja ärsyttävää, mutta kortti on samassa kun muutkin kortit.

"Vieras"
Mekin saatiin tänään eka valokuvakortti. Lapset tykkäsi tosissaan :).

Aika ruman kuvan antaa ihmisestä, jos pitää palstalla hehkuttaa, kuinka kamalia nuo kortit on. Voihan sitä mielessään miettiä, mutta miksi repostella asiaa täällä? Kaikki ei tykkää kaikesta ja on mahdotonta miellyttää kaikkia. AP vaikuttaa sellaselta tyypiltä, joka on aina tyytymätön kaikkeen. Rumia tuollaiset ihmiset :(

Täällä kauhea rutina, ajatushan siinä joulukortissa se tärkein on. Ei sitä kaverin lasta tarvitse ihastella. Me saadaan joka vuosi joulukortti, valokuvakortti, lähettäjän koirasta. Se musta on vähän hassua ja ärsyttävää, mutta kortti on samassa kun muutkin kortit.
Me kanssa saadaan yhdeltä kuva koirasta :D lapsia niillä tosin ei ole.Mutta koira on suloinen ja lapset tykkää niistä korteista :)

.
Me saatiin eilen kuva kaverin muksuista, kun kaveri tuli käymään kahvilla. Oli liian pihi postittaakseen sen... Laitoin magneetilla jääkaapin oveen näytille ja kiitin kortista (kaveri näki tän). Kaverin lähdettyä otin kortin ja nakkasin sen lehtiroskikseen, menee sieltä kierrätykseen jossain vaiheessa ja hautautuu näin joulun alla nopeasti mainossaastan joukkoon. Uskalsin tehdä näin, kun tiedän, ettei kaveri ennen joulua tule käymään.

Me saatiin eilen kuva kaverin muksuista, kun kaveri tuli käymään kahvilla. Oli liian pihi postittaakseen sen... Laitoin magneetilla jääkaapin oveen näytille ja kiitin kortista (kaveri näki tän). Kaverin lähdettyä otin kortin ja nakkasin sen lehtiroskikseen, menee sieltä kierrätykseen jossain vaiheessa ja hautautuu näin joulun alla nopeasti mainossaastan joukkoon. Uskalsin tehdä näin, kun tiedän, ettei kaveri ennen joulua tule käymään.
Oli liian pihi?Oisitko säästäny jos ois ollu postin kautta?
Taitaa olla tosi hyvä kaveri....

äiti 44 v
[QUOTE="kata";22673671]Joo, 95% on aloittajan kanssa eri mieltä, mutta ei kai se automaattisesti tarkoita että ovat kiihkoissaan. Ok, muutama pipipää solvaa ap:n lapsen ulkonäköä, mut suurin osa vaan ihmettelee ap:n tapaa toimia. Ehkä sitä miettii, että onko omassa ystäväpiirissäkin sitten joku aloittajan kaltainen ja kuinka tällaista ihmistä sitten pitäisi muistaa vai pitääkö muistaa ollenkaan.

Ja mulla on ilmeisesti huonompi kone kun sulla, kun mä en kyllä tän ketjun perusteella pysty sanomaan et kuka kannattaa aborttia ja kuka ei, tai siis ovatko kannattajat samoja ihmisiä joiden mielestä joulukorttia ei saa heittää roskiin. Edelleen, se kortti ei sinänsä ole tärkeä, vaan se ajatus mikä sen lähettämiseen liittyy. Mutta toki on raflaavaa liittää nämä kaksi asiaa toisiinsa, vaikka niillä ei juurikaan yhteistä olekaan. Ja asemasi tän hetken virallisena palstan vastarannan kiiskenä vaan vahvistuu.[/QUOTE]

En minäkään ole nimennyt yksittäisiä henkilöitä ketkä mitäkin puolustaa tai vastustaa. Totesinpa vaan nuo prosenttiluvut niinkuin ne tän ketjun ja aiempien keskeytysketjujen perusteella noin näppituntumalla ovat. Ja siinä olet oikeassa, näiden kahden aiheen rinnastaminen ON raflaavaa. Se ei silti tarkoita sitä, etteikö se rinnastus ole ihan ok tehdä.

Mulle henkilökohtaisesti ei joulukortti ole niin tunnepitoinen asia että tätä laajaa pohdintaa itse pitäisin tärkeänä. Jokainen tekee kortillaan mitä tekee, sehän on vastaanottajan omaisuutta siinä vaiheessa kun sen postilaatikkoonsa on saanut.

"Niin"
[QUOTE="vieras";22673831]Vähän sama jos joku tuo minulle kukkia, en todellakaan ala arvostelemaan, että eikö tuo nyt tiennyt, että lempivärini on sininen kun toi keltaisia kukkia. Siinä tilanteessa mietin vain, että onpas ihanaa kun minulle on ostettu kukkia. Jotkut sitten tässäkin tilanteessa ilmeisesti heittäisi ne keltaiset kukat roskikseen, minä en.[/QUOTE]

Eli sua ei ilahduttais vaikka kukkien ostaja ois nimenomaan valinnu kukat sun lempivärin mukaan, eikä napannu vaan jotakin pakollista hortensiaa? Sua ei ollenkaan lämmitä se että kortin lähettäjä ois valinnu kortin sua ajatellen, sulle on ihan sama onko erityisesti sua ajatellen jotta ilahtuisit vai 20 kpl / 1 € -tyylillä?

"vieras"
Ai että nyt on sitten pihiyttä tuoda joulukortti henkilökohtaisesti? Voi elämä teidän kanssanne!

.
Oli liian pihi?Oisitko säästäny jos ois ollu postin kautta?
Taitaa olla tosi hyvä kaveri....
Tuskin olisin sittenkään säästänyt. Ärsytti vain se, kun pitää tulla kortti tuomaan. Soitetaan noin 10-15min ennen ("ootko kotona jos tuun kahvilla käymään") ja sitten isketään kortti käteen. Kaveri säästi postimaksut mutta mulla menee pienestä rahasta sitten kun pitää ostaa kahvia ja tehdä pullaa/piparia/torttuja tarjottavaksi. Olisi postissa laittanut niin olisi multa kahvinkeiton vaivan säästäny! Ei jaksa migreenissä alkaa vieraita kestittämään...

"vieras"
Tuskin olisin sittenkään säästänyt. Ärsytti vain se, kun pitää tulla kortti tuomaan. Soitetaan noin 10-15min ennen ("ootko kotona jos tuun kahvilla käymään") ja sitten isketään kortti käteen. Kaveri säästi postimaksut mutta mulla menee pienestä rahasta sitten kun pitää ostaa kahvia ja tehdä pullaa/piparia/torttuja tarjottavaksi. Olisi postissa laittanut niin olisi multa kahvinkeiton vaivan säästäny! Ei jaksa migreenissä alkaa vieraita kestittämään...
No mikset sanonut, ettei sovi tulla?! Ei kai se nyt vieraan vika ole, jos et jaksa vieraita migreenissä kestitä, mutta et vain saa suutasi auki!

"Niin"
[QUOTE="vieras";22673648]Saatko paljonkin joulukortteja ventovierailta? Onko ne kaupasta ostetut tonttukuvat jotenkin tutumpia sinulle?[/QUOTE]

Eiköhän tuolla viitattu siihen että ne lapset on vieraita, vaikkei kortin lähettäjä olisikaan.

"vieras"
sä vasta onneton tapaus olet. olisit sanonut suoraan, että olet kipeä.

Best Regards
Sitä vaan tässä ihmettelen, että miksi ap:n asenne ketään palstalla loukkaa? Ellei sitten täällä ole kommentoimassa joku tuttu, joka on hänelle kortin laittanut. Eikös anonyyminä juuri ole parempi kihistä kuin sanoa suoraan sille lähettäjälle?

Minustakin on ekoteko olla lähettämättä kortteja. Itse olen lakannut lähettämästä jo vuosia sitten, ja koko ajan ne saadutkin onneksi vähenevät. Eivät ne kyllä mitään antipatioitakaan herätä, kaikki menevät joka tapauksessa lehtikeräykseen, laadusta riippumatta.

luojaa
Mun mielestä pointti ei ole siinä pitääkö joku kortista vai ei - onko joulukortin tarkoitus muuten osoittaa sitä että henkilöä muistetaan ja hälle toivotaan hyvää joulua vai oliko tarkoitus siis antaa hänelle ihana kuvaelämys joka on prikulleen mieleen? AP:n kaltainen asenne on tyrmistyttävä, lapsellinen, itsekäs ja kuvottava. Ei ansaitsisi yhtäkään korttia.

"vieras"
[QUOTE="Niin";22674013]Eli sua ei ilahduttais vaikka kukkien ostaja ois nimenomaan valinnu kukat sun lempivärin mukaan, eikä napannu vaan jotakin pakollista hortensiaa? Sua ei ollenkaan lämmitä se että kortin lähettäjä ois valinnu kortin sua ajatellen, sulle on ihan sama onko erityisesti sua ajatellen jotta ilahtuisit vai 20 kpl / 1 € -tyylillä?[/QUOTE]

Niin sanoinhan tuossa aiemmassa viestissä, että on aina tietysti mukavaa, jos kukat/ kortti/ lahja tms on mieleinen. Ja miten sinä nyt käänsit tuonkin niin, ettei se osuvampi lahja ilahduttaisi ollenkaan kun taas ei-osuva ilahduttaisi. Sitähän nimenomaan yritän sanoa, että noista joko ilahtuu enemmän tai vähemmän, mutta ilahtuu joka tapauksessa. Täällä kuitenkin jotkut tuntuvat päinvastoin tulevan vain kiukkuisemmiksi.

"vieras"
[QUOTE="Niin";22674066]Eiköhän tuolla viitattu siihen että ne lapset on vieraita, vaikkei kortin lähettäjä olisikaan.[/QUOTE]

No ne tontut ja metsämaisematko ovat sitten tuttuja?

mitä välii
Minä en jaksa välittää kavereitten lapsista niin paljoa, että ilahtuisin erityisesti saati sitten viitsisin vihastua heidän kuvilla varustetuista joulukorteista. Siinäpä taas yksi kortti muitten joukkoon - joulun jälkeen lähtevät kierrätykseen.

Et sitten osaa sanoa ei.Tänään ei käy?

Yhteistyössä