"Pekka on Anniinan neljäs isi", selitti tyttäreni melkein 7 v

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anatolia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jotenkin kummallista, että jotkut puolustaa tuollaasia äitejä (ja varmaan isiäkin ) eikä kukaan puolusta lasta. Kyllä mä olen ajatellut heti erosta lähtien, että uusia kumppaneita ei likalle esitellä heti koska ei tiedä onko suhde vakaa ja kestääkö se.

Mun mielestä typerää sekoottaa lasten päät vaihtuvilla kumppaneilla. Vois sen verran ajatella lapsiaan eikä vain sitä omaa napaa ja vaihdella kumppaneita kuin sukkia ja lapset on aivan sekaasin.

Hahaa, olet esitellyt jokaisen, jonka olet saanut vampattua. Onneksi niitä ei montaa ole.

Eipä sillä kai väliä onko se "isä" se oikea biologinen isä vai, kunhan lapsella on edes yksi rakastava miespuolinen elämässään. Ei tarvi sitten teini-iässä hakea rakkautta jokaiselta vastaankulkevalta mieheltä, joka on valmis jakamaan "rakkauttaan".

No hylkäämiskokemuksiahan se lapsi saa toistuvasti, jos kaikki "iskät" katoaa eron jälkeen elämästä.

[QUOTE="jihuu";22601512]Hahaa, olet esitellyt jokaisen, jonka olet saanut vampattua. Onneksi niitä ei montaa ole.[/QUOTE]

Mitä sä muka tiedät Scarletin elämästä, perskärpänen?

Mitä jos Anniinan äiti vaan haluaisi miehenmallin tyttärelleen ja heittäytyy aina täysillä uuteen suhteeseen, mutta jokin mättää ja mies lähtee myös tytärpuolensa elämästä? Anniinan äiti ehkä toivoo sydämensä pohjasta, että isä pysyisi eronkin jälkeen lapsen elämässä.. miksi ei pysyisi? Onhan se ollut täysillä isänä tähänkin asti, kiintynyt Anniinaan ja Anniina isiin. Isi on vienyt tarhaan, ostanut leluja ja kuskannut harrastuksiin. Anniinan äidin sydän särkyy lapsen puolesta kun isi ottaa ja lähtee ja jättää äidin lisäksi Anniinan.

Mitä ehdotatte? Pitäisikö Anniinan äidin jäädä yksin kunnes Anniina on aikuinen? Mistä sitä tietää kuka mies jää pitämään lapseen yhteyttä, jos ero tuleekin?

[QUOTE="vieras";22601619]
Mitä ehdotatte? Pitäisikö Anniinan äidin jäädä yksin kunnes Anniina on aikuinen? Mistä sitä tietää kuka mies jää pitämään lapseen yhteyttä, jos ero tuleekin?[/QUOTE]

Pidempi tutustumisaika? Ei heti avoliittoon, ei heti isän rooliin, vaan ekana katsellaan rauhassa tuleeko siitä mitään.

[QUOTE="vieras";22601661]Mikä on riittävän pitkä aika?[/QUOTE]

Sitä lienee mahdoton määritellä, minä en ainakaan osaa. Enemmän kuin pari viikkoa tai kuukausi kuitenkin, varsinkin kun on jo muutama epäonnistunut uusperhekokoonpano ollut lyhyen ajan sisällä.

[QUOTE="vieras";22601661]Mikä on riittävän pitkä aika?[/QUOTE]

Jos laskee, että arviolta 7 vuotiaalla lapsella on ollut 4 iskää, se tekee keskimäärin 2 vuotta per iskä. Eli ehkä pidempi aika kumminkin, ennenkuin aletaan sanoa iskäksi? Jos tosiaan se oma iskäkin on siellä vielä olemassa, eikä hän ole kuollut. Kyllä iskä on juuri nimenomaan joku muu kuin hetken-elämässämme-äijä.

Jos Anniinan äiti on totaaliyhäri, niin voi olla vaikeaa "tutustua rauhassa" ja "katsella ensin". Siis valitettavaa lapsen kannalta, mutta inhimmillistä, että Anniinan perheessä on käynyt miten on käynyt. Ymmärrän kuitenkin senkin, että Anniinan äiti ehkä todella kaipaa aikuista seuraa/kumppania/läheisyyttä/jne.. Ap ei käsittääkseni kuitenkaan tunne Anniinan äidin sielunmaailmaa, joten mun mielestä turha heitellä kiviä.

On ihan selvää, että tuollainen toiminta on haitaksi lapselle ja näin toimiva äiti ei ole kovin hyvä vanhempi myöskään. Omat tarpeet liian tärkeitä, ei välitä paljoakaan lapsistaan :(

[QUOTE="vieras";22601619]Mitä jos Anniinan äiti vaan haluaisi miehenmallin tyttärelleen ja heittäytyy aina täysillä uuteen suhteeseen, mutta jokin mättää ja mies lähtee myös tytärpuolensa elämästä? Anniinan äiti ehkä toivoo sydämensä pohjasta, että isä pysyisi eronkin jälkeen lapsen elämässä.. miksi ei pysyisi? Onhan se ollut täysillä isänä tähänkin asti, kiintynyt Anniinaan ja Anniina isiin. Isi on vienyt tarhaan, ostanut leluja ja kuskannut harrastuksiin. Anniinan äidin sydän särkyy lapsen puolesta kun isi ottaa ja lähtee ja jättää äidin lisäksi Anniinan.

Mitä ehdotatte? Pitäisikö Anniinan äidin jäädä yksin kunnes Anniina on aikuinen? Mistä sitä tietää kuka mies jää pitämään lapseen yhteyttä, jos ero tuleekin?[/QUOTE]

Anniinan äidillä on väärät motiivit miehen metsästykseen. Hänen pitäisi ottaa aikalisä ja tehdä matka omaan itseensä ja miettiä, millaisen elämän HÄN haluaa, mikä tekee HÄNET onnelliseksi. Sitten se oikea pysyvä kumppanikin löytyy. Niin myös Anniinan elämä paranee. Miehen malleja löytyy kyllä muualtakin, jos näkee vähän vaivaa. Musta kuulostaa, että Anniinan äiti ei näe vaivaa, vaan menee siitä, mistä aita on matalin. Anniinahan on noin 7-8 vuotias, jos on samanikäinen kun Anatolian tytär, eikö? Jos siihen on mahtunut jo isä ja ädin 3 uutta puolisoa, niin jokainen voi laskea, että suhde itsessään ei ole kestänyt kauaa, siihen päälle erosta selviäminen. Erosta ei todellakaan selviä hetkessä, paitsi jos ei käsittele ongelmiaan, vaan jatkaa elämäänsä sen kummemmin miettimättä ja vie virheensä/ongelmansa seuraavaan ja seuraavaan ja sitä seuraavaan suhteeseen...

Ainoa ajatus mikä tässä heräsi oli, että mä en ihan yleisesti ottaen tajua tätä "isi-äiti"-juttua.. Mun on ihan pakko sanoa että a. mä en todellakaan haluaisi olla lapselle "äiti" jos lapsella on olemassa omakin äiti. b. mun lapset eivät koskaan ikipäivänä tulisi kutsumaan ketään "vierasta" miestä isiksi, heillä on oma isinsä ja that's it.

Erikseen on sitten tapaukset joissa lapsella ei oikeasti ole sitä toista vanhempaa..

Muoks. Piti tulla sanomaan vielä että eikun ei, jos esim. Anniinan isä ei halua olla lapsen kanssa tekemisissä/on kuollut ms. Niin en silti näe että kaikkia äidin miesystäviä kutsutaan isiksi. Ymmärrän jos ekan kohdalla on vaikka näin ollut.. Mutta ne loput on jo jotenkin kamalaa lasta kohtaan. Miten lapsikaan kasvattaa omat lapsensa aikuisena kun on saanut mallin siitä kuinka kuka tahansa voi olla lapselle "isä"?

Viimeksi muokattu:
Jos laskee, että arviolta 7 vuotiaalla lapsella on ollut 4 iskää, se tekee keskimäärin 2 vuotta per iskä. Eli ehkä pidempi aika kumminkin, ennenkuin aletaan sanoa iskäksi? Jos tosiaan se oma iskäkin on siellä vielä olemassa, eikä hän ole kuollut. Kyllä iskä on juuri nimenomaan joku muu kuin hetken-elämässämme-äijä.

Voihan olla että oikea isä on vaan siittänyt Anniinan äidin, sitten on ollut isä 2. vaikkapa 4 vuotta, isä 3. puolivuotta ja isä 4. lopun ajan.

[QUOTE="jihuu";22601512]Hahaa, olet esitellyt jokaisen, jonka olet saanut vampattua. Onneksi niitä ei montaa ole.[/QUOTE]

On se hyvä kun palsta taas tietää mua itteä paremmin. :heart:

[QUOTE="vieras";22601710]Jos Anniinan äiti on totaaliyhäri, niin voi olla vaikeaa "tutustua rauhassa" ja "katsella ensin". Siis valitettavaa lapsen kannalta, mutta inhimmillistä, että Anniinan perheessä on käynyt miten on käynyt. Ymmärrän kuitenkin senkin, että Anniinan äiti ehkä todella kaipaa aikuista seuraa/kumppania/läheisyyttä/jne.. Ap ei käsittääkseni kuitenkaan tunne Anniinan äidin sielunmaailmaa, joten mun mielestä turha heitellä kiviä.[/QUOTE]

No on aika kummallista jos 7v. lapsella on ollut jo monta isää...

[QUOTE="vieras";22601759]Voihan olla että oikea isä on vaan siittänyt Anniinan äidin, sitten on ollut isä 2. vaikkapa 4 vuotta, isä 3. puolivuotta ja isä 4. lopun ajan.[/QUOTE]

Anatolia kirjoitti näin:
"Sinä aikana, kun me ollaan tämä Anniina tunnettu, niin isukkeja on ollut kolme. Tutustuimme 2008 syksyllä.

Neljäs mainittu isi lienee pikkuveljen biologinen iskä, jonka kanssa Anniinan äiti oli naimisissa pari vuotta aikoinaan. "

Että ei kuulosta mun korvaan kovinkaan pitkäaikasilta suhteilta. Miksi kaikkia seurustelukumppaneita pitäisi kutsua isäksi (tai äidiksi), mä en ymmärrä. Kun ne ei sitä todellakaan ole ja sen ansaitakseen todella pitäisi olla lapsen elämässä vähän enemmän kuin puoli vuotta!