"Pekka on Anniinan neljäs isi", selitti tyttäreni melkein 7 v

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anatolia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="hih";22601250]Se on varmaan se sama idiootti joka sulleki aina vittuilee. Aina jonkun kimpussa kun ei ole sitä omaa elämää... :D[/QUOTE]

Hyvinkin mahdollista. :D

[QUOTE="vieras";22601249]Peesi. Ja kun tämä Anatolia ei ilmeisesti peittele henkilöllisyyttään, niin hänet tunteville ei liene epäselvää ketä tässä kyseisessä tapauksessa ruoditaan. Ylimielistä ja sivistymätöntä.[/QUOTE]

Peesailet itseäsi, sen huomaa. :D

Mitäpä jos sun lapset ajattelee, että tolla toisella tytöllä on tosi kivaa kun sillä on monta isiä, ja että on itse huono kun on vaan yksi? :( Voi sun tyttöparkaa, millaista elämää hän joutuu elämään, on vain 1 isä kun toisella monta ihanaa tyyppiä elämässään.

Ei ne ajattele :) ja mun lapsillahan on monta ihanaa tyyppiä elämässään, vuodesta toiseen.

[QUOTE="sandra";22601192]Mä luulen, että tässä nyt vaan haluttiin osaltaan ehkä pikkaisen katsoa tätä äitiä alaspäin ja nostaa vielä esille kuinka aloittajan omat lapset niin kovasti ihmettelevät tätä asiaa. Ei kai tämä nyt ole voinut tulla Anatolialle shokkina tai yllätyksenä jos on kerran useammankin näistä miehistä tavannut.[/QUOTE]

Musta tytön kysymykset oli riipaisevia ja antoivat ajattelemisen aihetta. Jos ne "isät" on kerran niin isää niin mikseivät pidä eron jälkeen yhteyttä lapsen kanssa?

Onko lapsella sitten tosiaan monta isää elämässään?

Jos nainen eroaa miesystävästään ja hankkii taas uuden, niin onko se edellinen miesystävä siis vielä kuviossa lapselle isänä? En usko. Tai se edellisen edellinen.

Ja miksi tämmöiset miesystävät ovat lapselle mitään isiä, jos lapsella on jo kerran oikeakin isi? Mahtaa lapsen oikean isän olla hauska kuulla, että nyt tuli taas uusi isi kun edellinen meni pois.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Huoh.

Mä olen kyllä tavannut näitä miehiä, mutten ole tiennyt että heitä kaikkia on tituleerattu nimellä iskä. En ole tiennyt, että Anniina tosiaan on ajatellut heitä isänä. Enkä ole tiennyt asioiden vaivaavan Anniinaa (on muutakin kuin tämä, esim. mun mieheltä oli kysynyt että onko hän meidän lasten oikea iskä, ja onko hän sekä tytön että pojan iskä - asia, mitä ei kyllä kukaan muu lapsi ole koskaan kysynyt) mutta ilmeisesti ne vaivaa.

Jos lapsi kysyy asioita jotka hänelle itselleen on vieraita niin ei se tarkoita sitä, että ne lasta välttämättä vaivaavat negatiivisessa mielessä.

Ne on vaan erilaisia ja ehkä siksikin kiinnostavia.

[QUOTE="sandra";22601287]Jos lapsi kysyy asioita jotka hänelle itselleen on vieraita niin ei se tarkoita sitä, että ne lasta välttämättä vaivaavat negatiivisessa mielessä.

Ne on vaan erilaisia ja ehkä siksikin kiinnostavia.[/QUOTE]

Voi se näinkin olla tietysti :)

Enkä ole tiennyt asioiden vaivaavan Anniinaa (on muutakin kuin tämä, esim. mun mieheltä oli kysynyt että onko hän meidän lasten oikea iskä, ja onko hän sekä tytön että pojan iskä - asia, mitä ei kyllä kukaan muu lapsi ole koskaan kysynyt) mutta ilmeisesti ne vaivaa.

Mun tytön kaveri kysyi multa, että miksi tyttärellämme ei ole siskoja tai veljiä (hänellä itsellään on kolme) Vaivaakohan tämä asia nyt tyttömme kaveria kovastikin....

Onko lapsella sitten toisaan monta isää elämässään?

Jos nainen eroaa miesystävästään ja hankkii taas uuden, niin onko se edellinen miesystävä siis vielä kuviossa lapselle isänä? En usko. Tai se edellisen edellinen.

Ja miksi tämmöiset miesystävät ovat lapselle mitään isiä, jos lapsella on jo kerran oikeakin isi? Mahtaa lapsen oikean isän olla hauska kuulla, että nyt tuli taas uusi isi kun edellinen meni pois.

Niinpä. Mutta tätähän ei saisi sanoa. ;) On kiellettyä pohtia, miten asiat vaikuttavat lapsiin. Eilenkin oli joku ketju, jossa ihmeteltiin niitä, jotka eivät päästäisi mielellään lapsiaan leikkimään perheeseen, jossa vanhempi on rikollinen ja/tai vankilassa. Sekin on varmaan ihan käsittämätöntä syrjintää ja tuomitsemista.

[QUOTE="hih";22601272]Peesailet itseäsi, sen huomaa. :D[/QUOTE]

Mitä? :D Sulla on vainoharhoja, mene hoitoon. Aika läpinäkyvää toi sun hommas... Oikeesti tää juttu on taas niin alhaista et huhhuh. :D Kunnon Marttakerho taas teillä, mut ei se mitään, jatkakaa elämänne tarkoitusta <3

Vanhemmat erosi kun olin alaluokilla. Äidin miesystävät eivät olleet kovin pysyvää lajia. Kaikista piti pitää. Ja sit kun ne poistu kuvioista niin ei sit enää saanut tykätä ja jos palasivat, niin taas piti tykätä. Ja ihan taatusti oon saanut traumoja. Jokainen elää tavallaan, mut taatusti se lapseen vaikuttaa jos läheiset aikuiset tulee ja häviää sit kuvioista kokonaan.

[QUOTE="xyz";22601366]Vanhemmat erosi kun olin alaluokilla. Äidin miesystävät eivät olleet kovin pysyvää lajia. Kaikista piti pitää. Ja sit kun ne poistu kuvioista niin ei sit enää saanut tykätä ja jos palasivat, niin taas piti tykätä. Ja ihan taatusti oon saanut traumoja. Jokainen elää tavallaan, mut taatusti se lapseen vaikuttaa jos läheiset aikuiset tulee ja häviää sit kuvioista kokonaan.[/QUOTE]

Näinpä! Ymmärrän täysin miltä susta tuntuu...

Mua ei asiassa häiritse se että anniinan äiti vaihtaa miesystävää niin usein, vaan se että heistä jokaista on välttämättä kutsuttava iskäksi : /

Itse olen seurustellut nykyisen mieheni kanssa 5-vuotta, ei tyttöni edellisestä suhteesta kutsu vieläkään miestä iskäksi vaikka meillä on yhteinen lapsikin. Ja todellakin järjen köyhyyttä ois alkaa vaatimaan lapselta moista!

Mua ei asiassa häiritse se että anniinan äiti vaihtaa miesystävää niin usein, vaan se että heistä jokaista on välttämättä kutsuttava iskäksi : /

Itse olen seurustellut nykyisen mieheni kanssa 5-vuotta, ei tyttöni edellisestä suhteesta kutsu vieläkään miestä iskäksi vaikka meillä on yhteinen lapsikin. Ja todellakin järjen köyhyyttä ois alkaa vaatimaan lapselta moista!

Entäs jos lasta ei olekaan vaadittu vaan hän jostain syystä itse haluaa näin tehdä?

Mulla on lapsia kahden miehen kans, esikoisen isällä on lapsia kolmen naisen kanssa, siis minun ja kahden muun. Joskus tuntuu, että esikoisparalla on ollut vähän liikaa vaihtelua näissä perhekuvioissa, joskus on itsekin sanonut, että miksi kaikki aina muuttuu... mutta isänsä keskimmäinen vaimo oli tosi tärkeä hänelle ja olivat läheisiä lapsen ensimmäiset 10 vuotta ja vaikka he erosivatkin ja tämä "äitipuoli numero 1" häipyikin taka-alalle, on hän pitänyt yhteyttä lapseeni ja ottanut tämän jopa kylään useammankin kerran. Mutta kaikkia uusia puolisoja (siis isän kaksi vaimoa ja minun mies) on kutsuttu nimeltä, eikä isäksi tai äidiksi, ei edes puolikkaiksi, ovat sitten olleet isän uusi vaimo tai äidin uusi mies.

Henkilökohtaisesti en ymmärrä, miksi vanhemman uutta seurustelukumppania pitäisi alkaa kutsumaan isäksi tai äidiksi, kun se ei sitä ole, eikä koskaan tule olemaan. Tietyissä suhteissa/perheissä voi käydä niin, että uudesta puolisosta tulee lapselle kuin oma vanhempi, etenkin jos biologinen jää todella etävanhemmaksi, mutta silloinkin mielestäni isäksi tai äidiksi kutsuminen pitää olla lapsen puolelta tulevaa ja yhdessä pohdittua.

Eipä sillä kai väliä onko se "isä" se oikea biologinen isä vai, kunhan lapsella on edes yksi rakastava miespuolinen elämässään. Ei tarvi sitten teini-iässä hakea rakkautta jokaiselta vastaankulkevalta mieheltä, joka on valmis jakamaan "rakkauttaan".