"Pekka on Anniinan neljäs isi", selitti tyttäreni melkein 7 v

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anatolia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mun mielestä olisi helppo selittää lapsille asia. kertoisin, että ihmissuhteet eivät aina kestä. silti on lupa yrittää löytää elämänkumppani useammin kuin kerran tai pari. kertoisin, että nykypäivänä ei myöskään tarvitse olla parisuhteessa, jonka ei koe toimivan. on parempi erota kuin esim riidellä päivästä toiseen. kertoisin myös, että parisuhteisiin on ihmisillä erilaisia syitä ja tarpeita ja sanoisin, että sitten aikanaan hekin ehkä löytävät ihmisen jonka kanssa tahtovat elää.

en usko, että anniina itse ihmettelee, hänhän elää sitä elämää. ei hän tiedä muusta. en usko, että anniina olisi kovin onneton tuosta asiasta, isät on vaihtuneet, äiti on ja pysyy.

musta tää aloitus on aika erikoinen. olen varma, että ap osaa selittää halutessaan asiat lapsilleen.

[QUOTE="hohhoijaa";22601079]Hohhoijakkaa. Teeskennellään vaan, lisää. Onkin iso ero ihmetellä ja haukkua asioita. Samanlaista tuomitsemista ja itsensä paremmaksi asettamista se ihmettely on. Ei eroa yhtään mitenkään haukkumisesta.

Tiedoksesi: et ole parempi. En ole kenestäkään toisesta palstalaisesta saanut yhtä laiskaa ja tyhmää ja itseriittoista kuvaa kuin sinusta.[/QUOTE]

Tiedoksesi: minua ei kiinnosta, mitä joku tuntematon ajattelee minusta palstan perusteella. Ei piirun vertaa. Asia on täysin merkityksetön.

Jotenkin kummallista, että jotkut puolustaa tuollaasia äitejä (ja varmaan isiäkin ) eikä kukaan puolusta lasta. Kyllä mä olen ajatellut heti erosta lähtien, että uusia kumppaneita ei likalle esitellä heti koska ei tiedä onko suhde vakaa ja kestääkö se.

Mun mielestä typerää sekoottaa lasten päät vaihtuvilla kumppaneilla. Vois sen verran ajatella lapsiaan eikä vain sitä omaa napaa ja vaihdella kumppaneita kuin sukkia ja lapset on aivan sekaasin.

Ikävä tuottaa harmaalle pettymys, mutta Anatolian lapset on oikein mukavia, reippaita ja toiset huomioon ottavia. =) Ja miksei saisi pohtia asioita? Enemmän mua ihmetyttää sellainen ylisuvaitseva hälläväliä-asenne, että kaikki elämäntavat ja teot on ihan yhtä ok.

Kaikkien pitäisi olla yhden kumppanin kanssa koko elämänsä, koska suurin osa on.

Mulle on ihan sama, vaikka yh vaihtaisi kumppania joka viikko ja olis jo sadas sellainen menossa. Mutta minusta on väärin tuoda lapsen elämään uusia läheisiä ihmisiä, joihin hän saa kiintyä, ellei pysty takaamaan että normaalitilanteessa hän voi luottaa näiden uusien ihmissuhteiden pysyvyyteen. Se, että vähän miettii onko suhde nyt miten vakaalla pohjalla, ennenkuin esittelee kumppaninsa lapsilleen, on vähän eri asia kuin se, että vaikka leskeksi jäätyään pitäisi elää selibaatissa loppuikänsä.

Jotenkin kummallista, että jotkut puolustaa tuollaasia äitejä (ja varmaan isiäkin ) eikä kukaan puolusta lasta. Kyllä mä olen ajatellut heti erosta lähtien, että uusia kumppaneita ei likalle esitellä heti koska ei tiedä onko suhde vakaa ja kestääkö se.

Mun mielestä typerää sekoottaa lasten päät vaihtuvilla kumppaneilla. Vois sen verran ajatella lapsiaan eikä vain sitä omaa napaa ja vaihdella kumppaneita kuin sukkia ja lapset on aivan sekaasin.

Peesi.

Minusta kumppania saa vaihtaa, jopa esitellä lapsilleenkin, mutta jos muilla lapsilla on yksi ja sama iskä joka on ja pysyy ja yhdellä vaihtuu iskät usein, niin kai lapsi alkaa miettimään miksi asia on hänellä näin ja noilla toisilla noin. Ei ehkä ihan pikkuisena, mutta kouluiässä viimeistään.

Ei ole henk.koht. arka paikka, oksettaa vaan tollanen omahyväisyys ja se, että lähes viikoittain tämä ap avautuu jonkun tuttunsa/kaverinsa/muun sellaisen elämän epäkohdista. Se on hyvä, että sinäkin olet aina heittämässä niitä kiviä, Anatolia ensimmäisenä ja sinä hyvänä kakkosena.

Ei se ole kivien heittämistä, jos keskustelee siitä, mikä on lapsille hyväksi ja mikä ei. Vai eikö enää ole sallittua sanoa mitään? Kaikki on jotain kivien heittelyä. SElvä. Siispä ei ole olemassa oikeaa ja väärää, on vaan kivienheittelyä ja kivenheittäjien uhreja, vai?

Minusta kumppania saa vaihtaa, jopa esitellä lapsilleenkin, mutta jos muilla lapsilla on yksi ja sama iskä joka on ja pysyy ja yhdellä vaihtuu iskät usein, niin kai lapsi alkaa miettimään miksi asia on hänellä näin ja noilla toisilla noin. Ei ehkä ihan pikkuisena, mutta kouluiässä viimeistään.

Ja jotkut lapset ihmettelee miksi Muhammedin isä on tummaihoinen. Jotkut, että miksi Matti saa kaiken mitä toivoa keksii kun matin vanhemmat on rikkaita....

Lapset nyt ihmettelee monenlaisia asioita.

Ei ole henk.koht. arka paikka, oksettaa vaan tollanen omahyväisyys ja se, että lähes viikoittain tämä ap avautuu jonkun tuttunsa/kaverinsa/muun sellaisen elämän epäkohdista. Se on hyvä, että sinäkin olet aina heittämässä niitä kiviä, Anatolia ensimmäisenä ja sinä hyvänä kakkosena.

Sulla on nyt jotenkin vaikiaa kun noin pitää hyökätä ap:n kimppuun joka pohtii ihan asiallisesti yleisellä tasolla asiaa. Jos et ole sattunut huomaamaan, niin tämä on keskustelupalsta jonka tarkootuksena ei ole haukkua toisia.

jatkan vielä: olen itse yh ja valinnut elämän lasteni kanssa ilman kumppania, juuri siitä syystä, että en tahdo, että lapsieni elämässä ihmiset vaihtuvat. heillä on tarpeeksi rakastavia aikuisia, tosin itsekään en kaipaa kumppania.

en silti ajattele, että minun tapani olisi parempi kuin jonkun toisen tapa. kaikki ihmiset eivät jaksa pyörittää arkea yksin. on tämä välillä rankkaa vaikka saankin tarvittaessa apua helposti, mutta ymmärrän hyvin niitä yh-äitejä, jotka kaipaavat ihan siihen arkeen sen toisen, joka esim. voi välillä hakea lasta tarhasta.

eli en ihan tajua tämän aloituksen sitä pointtia, että mistä tässä pitäisi keskustella? vastauksista lapsille, anniinan tilanteesta vai anniinan äidin ratkaisuista?

Ei se ole kivien heittämistä, jos keskustelee siitä, mikä on lapsille hyväksi ja mikä ei. Vai eikö enää ole sallittua sanoa mitään? Kaikki on jotain kivien heittelyä. SElvä. Siispä ei ole olemassa oikeaa ja väärää, on vaan kivienheittelyä ja kivenheittäjien uhreja, vai?

Olisi hieman eri asia keskustella asiasta yleisellä tasolla kuin alkaa dissaamaan jotakuta tuttuaan. Saa olla aika ameeban tasolla jos ei tuota eroa tajua. Ja ilmeisesti joudun toistamaan itseäni; se olisi myös eri asia, että ap tekisi tämäntyyppisiä aloituksia vaikka kerran vuodessa, mutta kun niitä on monta kuukaudessa... siitä jo voi päätellä jotain.

Jos sä olet kolme niistä tavannutkin niin miten tämä nyt tuli sulle shokkina/yllätyksenä??

Mä luulen, että tässä nyt vaan haluttiin osaltaan ehkä pikkaisen katsoa tätä äitiä alaspäin ja nostaa vielä esille kuinka aloittajan omat lapset niin kovasti ihmettelevät tätä asiaa. Ei kai tämä nyt ole voinut tulla Anatolialle shokkina tai yllätyksenä jos on kerran useammankin näistä miehistä tavannut.

Mitäpä jos sun lapset ajattelee, että tolla toisella tytöllä on tosi kivaa kun sillä on monta isiä, ja että on itse huono kun on vaan yksi? :( Voi sun tyttöparkaa, millaista elämää hän joutuu elämään, on vain 1 isä kun toisella monta ihanaa tyyppiä elämässään.

Olisi hieman eri asia keskustella asiasta yleisellä tasolla kuin alkaa dissaamaan jotakuta tuttuaan. Saa olla aika ameeban tasolla jos ei tuota eroa tajua. Ja ilmeisesti joudun toistamaan itseäni; se olisi myös eri asia, että ap tekisi tämäntyyppisiä aloituksia vaikka kerran vuodessa, mutta kun niitä on monta kuukaudessa... siitä jo voi päätellä jotain.

Peesi. Ja kun tämä Anatolia ei ilmeisesti peittele henkilöllisyyttään, niin hänet tunteville ei liene epäselvää ketä tässä kyseisessä tapauksessa ruoditaan. Ylimielistä ja sivistymätöntä.

Mitäpä jos sun lapset ajattelee, että tolla toisella tytöllä on tosi kivaa kun sillä on monta isiä, ja että on itse huono kun on vaan yksi? :( Voi sun tyttöparkaa, millaista elämää hän joutuu elämään, on vain 1 isä kun toisella monta ihanaa tyyppiä elämässään.

Aivan kuin lapsella ei voisi olla montaa ihanaa tyyppiä elämässä ilman äitin jatkuvasti vaihtuvia kumppaneita. :laugh: :laugh:

[QUOTE="sandra";22601192]Mä luulen, että tässä nyt vaan haluttiin osaltaan ehkä pikkaisen katsoa tätä äitiä alaspäin ja nostaa vielä esille kuinka aloittajan omat lapset niin kovasti ihmettelevät tätä asiaa. Ei kai tämä nyt ole voinut tulla Anatolialle shokkina tai yllätyksenä jos on kerran useammankin näistä miehistä tavannut.[/QUOTE]

Huoh.

Mä olen kyllä tavannut näitä miehiä, mutten ole tiennyt että heitä kaikkia on tituleerattu nimellä iskä. En ole tiennyt, että Anniina tosiaan on ajatellut heitä isänä. Enkä ole tiennyt asioiden vaivaavan Anniinaa (on muutakin kuin tämä, esim. mun mieheltä oli kysynyt että onko hän meidän lasten oikea iskä, ja onko hän sekä tytön että pojan iskä - asia, mitä ei kyllä kukaan muu lapsi ole koskaan kysynyt) mutta ilmeisesti ne vaivaa.