"Pekka on Anniinan neljäs isi", selitti tyttäreni melkein 7 v

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anatolia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja yh-äiti;22600128:
Tuo ei ole oikein eikä hyväksyttävää. Lapsi kärsii tuossa pahasti. Mutta, ymmärrättehän, ettei me kaikki yh:t olla tuollaisia? Itse olen elänyt lapseni kanssa kahdestaan yli 6 vuotta ja jos joskus mies tähän taloon tulisi, tekisin sen vakaasti ja erittäin tarkkaan harkitusti juurikin lapsen vuoksi.

Hienoa, ettet SINÄ ole sellainen.

Mutta tuskin "Anniinan" äiti sinun/meidän muiden hyväksyntää kaipaakaan.

On vain niin pirun helppoa kieltää hyväksyntänsä muilta, joilla ei ole elämä hanskassa.

[QUOTE="Mamma italiana";22600292]ok keskustellaan sitten. miten hyvin tunnet tuon naisen (millisia ajatuksia hàh heràttàà sinussa?) tai miten hyvin tunsit jonkun noista miehistà? onko biologinen isà mahdollisesti kuollut?[/QUOTE]

Tunnen naisen suht koht hyvin. Mukava, tosi lempeän oloinen. Ei mikään pissis, ei pubiruusu, ei käsittääkseni mikään moniongelmainen tapaus ollenkaan. Töissä käy. Tuli yllätyksenä/shokkina että hänellä vaihtuu avopuoliso tiuhaan tahtiin, hän ei ole yhtään sen tyylinen (joku toinen taas voisi ollakin).

Miehistä oon tavannut kolme, en sen kummemmin ole jutellut (pari kolme sanaa kohdatessa), ihan tavistyyppejä.

Biologiset isät ovat elossa kyllä.

[QUOTE="Mamma italiana";22600926]anteeksi, nyt en ymmàrtànyt. jos olet miehistà tuntenut tai tavannut kolme, miten se sitten tuli yllàtyksenà?[/QUOTE]

Siten, että kun tutustuimme, en kysellyt (tietenkään!) että onko hänen miesystävänsä lasten oikea isä, onko lapsilla sama isä, kauanko hän on tämän miehen kanssa ollut, montako muuta iskää lapsilla on ollut ja tulee olemaan.
Eli hän ei edusta sellaista naistyyppiä, jonka kuvittelisin vaihtavan miestä tiuhaan tahtiin.

Hohhoijakkaa.Ei elämä mene kaikilla kuten sinulla. Toisilla on heikot lähtökohdat elämsäsä, ei ole turvallista lapsuutta ja rakastavia vanhempia. Tällöin ei välttämättä tule valittua parhaita mahdollisia isäehdokkaita. tai ei itse pystytä sitoutua, jos ei ole kokenut rakkautta. en tiedä.

Mutta sinä se jaksat aina ihmetellä muiden vaatteita, tapoja, tilanteita.

Et ole parempi kuin toiset, olet laiska ja tyhmä ja idiootti, kun jatkuvasti pitää ihmetellä toisten elämää ja lapsesi ovat ihan yhtä tyhmiä ja itsekkäitä kuin sinä.

saanko vielà kysyà mità tarkoitat:
"Eli hän ei edusta sellaista naistyyppiä, jonka kuvittelisin vaihtavan miestä tiuhaan tahtiin."
siis millainen on naistyyppi joka vaihtaa miestà tiuhaan tahtiin (en leiki tyhmàà, oikeesti en tiedà) .

ja oma äitini ei ottanut ketään ennen kuin olin täysi-ikäinen, enkä itsekään voi kuvitella näin tekeväni, jos ero tulisi. Tosin en aio erota, en vaikka jompi kumpi pettäisi, mutta jos mies lähtisi en ottaisi ketään.

ja silti minusta ei ole mitää järkeä aina ja koko ajan ihmetellä, miten toiset tekevät eri tavalla kuin minä. He tekevät niin kuin tekevät, koska heillä on eri kokemukset elämässä ja erilaiset lähtökohdat. Ällöttää oikeasti kkun suojattua ja turvallista elämää elänyt jolla hyvät tukiverkot, aivan jatkuvasti ihmettelee sitä ja tätä, ja viettää päivät palstalla.

Hohhoijakkaa.Ei elämä mene kaikilla kuten sinulla. Toisilla on heikot lähtökohdat elämsäsä, ei ole turvallista lapsuutta ja rakastavia vanhempia. Tällöin ei välttämättä tule valittua parhaita mahdollisia isäehdokkaita. tai ei itse pystytä sitoutua, jos ei ole kokenut rakkautta. en tiedä.

Mutta sinä se jaksat aina ihmetellä muiden vaatteita, tapoja, tilanteita.

Et ole parempi kuin toiset, olet laiska ja tyhmä ja idiootti, kun jatkuvasti pitää ihmetellä toisten elämää ja lapsesi ovat ihan yhtä tyhmiä ja itsekkäitä kuin sinä.

Lähtökohdat Anniinan äidillä on hyvinkin samanlaiset kuin mulla.

Enkä mä kuvittele olevani häntä parempi, millään lailla. Mä tykkään hänestä, ja hänen lapsestaan. Saan silti varmaan keskustella asioista, jotka herättää ajatuksia? Lapset tottakai ihmettelee, miten voi olla monta iskää, ja mihin ne iskät yhtäkkiä häviää - asia, jonka tämä Anniina itse siis esille otti omissa puheissaan, pelkää ehkä että Pekka-iskäkin joskus lähtee.

Lähtökohdat Anniinan äidillä on hyvinkin samanlaiset kuin mulla.

Enkä mä kuvittele olevani häntä parempi, millään lailla. Mä tykkään hänestä, ja hänen lapsestaan. Saan silti varmaan keskustella asioista, jotka herättää ajatuksia? Lapset tottakai ihmettelee, miten voi olla monta iskää, ja mihin ne iskät yhtäkkiä häviää - asia, jonka tämä Anniina itse siis esille otti omissa puheissaan, pelkää ehkä että Pekka-iskäkin joskus lähtee.

No hohhoijaa. Tuollainen asia ei liene kovin vaikea lapselle selittää. Että näin se vaan nyt elämässä menee useimmilla nykyään. Harva ihmissuhde kestää. Ei välttämättä edes sisarussuhteet.
ei tarvitse leikkiä tyhmää jollei oikeasti ole.
Jos et ole kokenut yksinhuoltajuutta, ei voi tietää miten itselle kävisi, jos mies lähtisi. Ehkä masentuisin, ehkä ajautuisin suhteesta toiseen, vaikka nyt ydinperheellisenä ajatuskin kauhistuttaa.

Älä ole oksetus ja lopeta tuollainen toisten elämän kauhistelu. Minua ihmetyttää sinun elämä: jatkuvasti laiskottelet ja makoilet palstalla ja hoidatat ilkeät kersat muualla jotka vaativat jatkuvaa esilläoloa hoidossa tai laittavat paikat sileäksi.

Bussissa kuultua: Kaksi alakouluikäistä keskustelee pikkukaupungin bussissa. Toinen tytöistä kertoo Jussin muuttaneen heille iskäksi ja että viikonloppuna mennään yhdessä puistoon. Toinen kyselee Jussi-iskästä jotain ja tokaisee ilahtuneena: Jussi oli meillä iskänä viime kesänä! :0

Jos sopii, niin huikkaan täältä ohi. Tapaan heitä työssäni paljon. Yhteistä heille huono itsetunto ja monesti myös koulutustaso.

[QUOTE="Mamma italiana";22600970]saanko vielà kysyà mità tarkoitat:
"Eli hän ei edusta sellaista naistyyppiä, jonka kuvittelisin vaihtavan miestä tiuhaan tahtiin."
siis millainen on naistyyppi joka vaihtaa miestà tiuhaan tahtiin (en leiki tyhmàà, oikeesti en tiedà) .[/QUOTE]

No hohhoijaa. Tuollainen asia ei liene kovin vaikea lapselle selittää. Että näin se vaan nyt elämässä menee useimmilla nykyään. Harva ihmissuhde kestää. Ei välttämättä edes sisarussuhteet.
Jos et ole kokenut yksinhuoltajuutta, ei voi tietää miten itselle kävisi, jos mies lähtisi. Ehkä masentuisin, ehkä ajautuisin suhteesta toiseen, vaikka nyt ydinperheellisenä ajatuskin kauhistuttaa.

Älä ole oksetus ja lopeta tuollainen toisten elämän kauhistelu. Minua ihmetyttää sinun elämä: jatkuvasti laiskottelet ja makoilet palstalla ja hoidatat ilkeät kersat muualla jotka vaativat jatkuvaa esilläoloa hoidossa tai laittavat paikat sileäksi.

Olen varma siitä, että sinä saisit apua henkiseen pahoinvointiisi, jos vain uskaltaisit sitä hakea.

Minun elämästäni sinä et tiedä oikeastaan mitään, eikä sinun ole tarviskaan tietää. Saati että tuntisit lapseni tai tietäisit heistä mitään.

Mikä sinun omassa elämässäsi oikeasti on vialla, kun tuollaista tekstiä tuntemattomalle suollat?

Olen varma siitä, että sinä saisit apua henkiseen pahoinvointiisi, jos vain uskaltaisit sitä hakea.

Minun elämästäni sinä et tiedä oikeastaan mitään, eikä sinun ole tarviskaan tietää. Saati että tuntisit lapseni tai tietäisit heistä mitään.

Mikä sinun omassa elämässäsi oikeasti on vialla, kun tuollaista tekstiä tuntemattomalle suollat?

Sinä myös varmasti saat apua tuohon jatkuvaan ihmettelyyn. Ehkä jopa joku pieni lapsi voisi sivistää sinua ja kertoa että ihmiset ovat erilaisia. Että ei tarvitse ihan joka päivä haukkua jotain "kaveria "tai tämän lasta tai päiväkotia tai mitä vaan.

[QUOTE="hohhoijakkaa";22601050]Sinä myös varmasti saat apua tuohon jatkuvaan ihmettelyyn. Ehkä jopa joku pieni lapsi voisi sivistää sinua ja kertoa että ihmiset ovat erilaisia. Että ei tarvitse ihan joka päivä haukkua jotain "kaveria "tai tämän lasta tai päiväkotia tai mitä vaan.[/QUOTE]

No, mä en hauku joka päivä ketään kaveria, kaverin lasta, päiväkotia tai mitään. Se on sinun omaa kuvitelmaasi vaan.

Sinähän tässä haukut.

Tiedän, että ihmiset ovat erilaisia. Siihenhän elämän mielekkyys perustuukin.

Mikä helvetin oikeus SULLA on haukkua ja VALEHDELLA tollasta paskaa?! Anatolia ei haukkunut ketään vaan keskusteli asiallisesti asiasta joka herättää vähintään ihmetystä heissä joilla on jonkinlaista moraalia, jotka välittävät lapsen tunteista ja psyykestä. Sulla on varmasti paha olla ja vaikeita ongelmia, otan osaa. Mutta toisten haukkuminen ei auta sua yhtään. Hanki itsellesi apua.

No, mä en hauku joka päivä ketään kaveria, kaverin lasta, päiväkotia tai mitään. Se on sinun omaa kuvitelmaasi vaan.

Sinähän tässä haukut.

Tiedän, että ihmiset ovat erilaisia. Siihenhän elämän mielekkyys perustuukin.

Hohhoijakkaa. Teeskennellään vaan, lisää. Onkin iso ero ihmetellä ja haukkua asioita. Samanlaista tuomitsemista ja itsensä paremmaksi asettamista se ihmettely on. Ei eroa yhtään mitenkään haukkumisesta.

Tiedoksesi: et ole parempi. En ole kenestäkään toisesta palstalaisesta saanut yhtä laiskaa ja tyhmää ja itseriittoista kuvaa kuin sinusta.