Miksi miehen kuuluu käydä armeija?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chala
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;22585832:
Ulkoinen uhka vaan on niin erilainen kuin ennen, ei uhka enää ole 20 000 ryssää konttaamassa kannakselta rajan yli. Nykyään soditaan eri tavoin. Suomeen tai muuhun länsimaahan kohdistuvassa sodassa tarvitaan entistä enemmän nörttitaitoja ja vähemmän joukkorymyämistä. En jaksa enempää ottaa kantaa aiheeseen.

Perinteinen hyökkäys ei ole poissuljettu vaihtoehto. Venäjä käy tälläistä sotaa tälläkin hetkelläkin, samoin kuin USA liittolaisineen.

Nörtti ei pärjää rynnäkkökiväärille tai kranaatille.

Ei mun mielestä tartte. Sivareitakin on hyvä olla olemassa. He tekevät myös arvokasta työtä sodan sattuessa kun muut riekkaa rintamalla. Nykypäivänä tuskin hommat pyörii pelkästään naisten avulla..

ja turha on vedota sotien aikaan, koska meno ja meininki oli pikkasen eri kuin nykypäivänä.

Oletko unohtanut meidät ruutiukot? Eli armeijan käyneet mutta korkean ikänsä takia rintamavastuuseen kelpaamattomat äijät. Ei kotirintama nyt sentään akkojen ja käpykaartilaisten varassa ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön
Ulkoinen uhka vaan on niin erilainen kuin ennen, ei uhka enää ole 20 000 ryssää konttaamassa kannakselta rajan yli. Nykyään soditaan eri tavoin. Suomeen tai muuhun länsimaahan kohdistuvassa sodassa tarvitaan entistä enemmän nörttitaitoja ja vähemmän joukkorymyämistä. En jaksa enempää ottaa kantaa aiheeseen.

Perinteinen hyökkäys ei ole poissuljettu vaihtoehto. Venäjä käy tälläistä sotaa tälläkin hetkelläkin, samoin kuin USA liittolaisineen.

Nörtti ei pärjää rynnäkkökiväärille tai kranaatille.

Täytyy tähän vielä lisätä sen verran, että HYÖKKÄÄJÄ päättää miten hyökkää, ei se joka joutuu hyökkäyksen kohteeksi, joten kaikkiin mahdollisuuksiin on varauduttava.

[QUOTE="vieras";22585853]Perinteinen hyökkäys ei ole poissuljettu vaihtoehto. Venäjä käy tälläistä sotaa tälläkin hetkelläkin, samoin kuin USA liittolaisineen.

Nörtti ei pärjää rynnäkkökiväärille tai kranaatille.[/QUOTE]

Tämäkin on totta. Porukka on katsonut liikaa elokuvia. Ei kaikki ole taistelulentäjiä tai paina jotain nappia.

Mä varmaan saan nyt kiviä niskaani, mutta mä arvostan sivareita ja totaaleja paljon enemmän kuin intin käyneitä. Armeijaanhan suurin osa ihan oikeasti menee sen takia että muutkin menee, ja sivarit ja totaalit saa kuunnella kettuilua loppuelämänsä. Mun mielestä se vaan ei ole mikään kunniakysymys mennä poikaleirille leikkimään sotaleikkejä vaan koska niin "kuuluu" tehdä, tai muuten sulle auotaan homoudesta sun muusta naamaa siihen asti että kuolet. Kuitenkin 95% intissä olevista/olleista kitisee jo jostain viikon metsäleiristä niin kuin se olisi muka jotain verrattuna ihan oikeaan sotaan, eli ei ne mitään kovia jätkiä ole. Jos mä mietin ihan kunnolla, en kyllä keksi oikein mitään hienoa siinä että on käynyt armeijan. Jos millään maalla ei olisi armeijaa, ja kaikki aseet sulatettaisi vaikka kuokiksi ja muiksi maatalousvälineiksi, olis maailmassa kaikki paremmin. Tiedän että se on täysin utopistista haaveilua että niin kävisi, koska ihminen on tyhmä ja ahne eläin, aina pitää tapella siitä mitä muilla on ja itsellä ei.

Mun mies on käynyt sivarin, ja pidän häntä kyllä fiksumpana kuin ketään tuntemaani intin käynyttä. Tosin suurin osa mun tuntemista miehistä on käynyt sivarin intin sijaan, mutta se ehkä kertoo mun arvomaailmasta jotain. Suurin osa intin käyneistä kun on musta muutenkin elämänkatsomukseltaan täysiä juntteja. Totaaleja arvostan vielä enemmän kuin sivareita, he ovat niin vankasti aatteensa takana, että ovat valmita istumaan mielipidevankeina. Ja sivareistakin on edes jotain hyötyä tällä hetkellä yhtiskunnalle, toisin kuin intin käyneistä.

Toki sitten jos sota syttyy, on intin käyneistä hyötyä, mutta tällä hetkellä ei ole. Enkä oikein muutenkaan usko että kukaan nyt mun eliniän aikana olis suomeen hyökkäämässä. Jos sota syttyy, se on sitten varmasti maailmanlaajuinen sota, ja kuulutaanhan tässä "liittovaltioon", joten meitä kyllä puolustetaan muidenkin maiden taholta jos tarve vaatii. Muutenkin mua nykyään oksettaa koko suomi sen verran etten kyllä itsekään olisi valmis antamaan henkeäni tällaisen maan puolesta. Jos joskus kävisi niin, että vain suomen ja jonkun muun valtion välille syttysi sota, muuttaisin kyllä pois suomesta ilman omantunnontuskia. Lähivuosina ollaan kyllä varmaan muuttamassa muutenkin, meno alkaa olla sen verran päätöntä etten koe tätä maata enää kodikseni.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;22585636:
Mikäs sinua vaivaa, kun nimittelet täällä jatkuvasti rasistisesti ulkomaalaisia?
Mä veikkaan että nikin äiti 44v takana on joku epäkypsä teinipoika

(nyt lähti jo ihan asian veirestä harhailemaan)

Mutta anyway, mielestäni armeijaan menee machot + he jotka eivät uskalla sanoa että eivät halua inttiin sekä nämä joiden maailmankuva on jämähtänyt sinne väärälle vuosituhannelle.

YouTube - ISLAM: Mitä lännen tulee tietää (1/13)

No jos olet yhtään kommenttejani aiemmin seuraillut täällä ja silti sinusta vielä tuntuu että minä olen teinipoika niin syytä huonoista kavereistasi vaan itseäsi. Tuolla ihmistuntemuksella varustettu ihminen ei voi osua muuta kuin harhaan ihmissuhdeasioissa.

Ja minkä minä sille voin että totuus ei ole miellyttävä. Ei rasismi ole silloin minussa vaikka minä sanon asian siten kuin asia on. Kun asia on inhottava, niin asia on inhottava. Asian sanoja kannattaa silti täysin erottaa tuosta kokonaisuudesta eikä leimata häntä rasistiksi, hän vain sanoo totuuden.

Tai tässä tapauksessa totuutta en sano edes minä, minä vain laitan linkin tänne. Missä rasisti? Sinä?

Filmin alussa puhuu ensin Blair, Bush, Clinton ja sen jälkeen länsimainen muslimien vangiksi ottama mies (taustalla kuuluu kyllä rasistien mekkalointia ja iskulauseita). Sen jälkeen muslimit itse kertovat. Älkääkä pelätkö, pisaraakaa verta tai väkivaltaa ei dokumentissa näytetä vaikka kaikki mahdollisuus siihen toki olisi; puhutaanhan rauhanuskonnosta.

Sori, mä jaksoin lukea sun juttua ekan kappaleen.

Tahdoin vain sanoa että ei inttiin mennä "koska muutkin menee".

Sinne mennään siksi että jos maatamme kohtaa sota tai joku humanitaarinen katastrofi (sikaflunssaa pahempi kulkutauti, terrori-isku tms) niin maassa on silloin valmiiksi koulutettua osaavaa porukkaa auttamaan ja suojaamaan siviilejä. Toki myös tarvittaessa tarttumaan aseeseen.

Tähän siviilien suojaamishommaanhan (Huom! HOMMA) sivareitakin yritetään kouluttaa, muun muassa. Nämä "tappamisesta kieltäytyvät" valioyksilöt tosin usein kieltäytyvät opettelemasta myöskään mitään, mikä edesauttaisi elämän säilymistä.

Noi sun perusteet ja näkemykset ovat sellaisia vaaleanpunareunaisia teinifantasioita, noita ei enää odottaisi kuuluvan aikuisen (?) suusta.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22586195:

Sinne mennään siksi että jos maatamme kohtaa sota tai joku humanitaarinen katastrofi (sikaflunssaa pahempi kulkutauti, terrori-isku tms) niin maassa on silloin valmiiksi koulutettua osaavaa porukkaa auttamaan ja suojaamaan siviilejä. Toki myös tarvittaessa tarttumaan aseeseen.

Tähän siviilien suojaamishommaanhan (Huom! HOMMA) sivareitakin yritetään kouluttaa, muun muassa. Nämä "tappamisesta kieltäytyvät" valioyksilöt tosin usein kieltäytyvät opettelemasta myöskään mitään, mikä edesauttaisi elämän säilymistä.

Noi sun perusteet ja näkemykset ovat sellaisia vaaleanpunareunaisia teinifantasioita, noita ei enää odottaisi kuuluvan aikuisen (?) suusta.

Kuin suoraan propaganda-osastolta...:xmas:

En ymmärrä tapaasi irvailla ihmisille tai ihmisryhmille joita et selvästikään tunne lähemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22586275:
Ja sinä siis tunnet lähemmin nämä ihmisryhmät?

Arvasinkin, että sieltä tulee takaisin joku nokkela vastakysymys. Tunnen useitakin sivareita, kyllä juu.
Toisaalta heistä ei kyllä suuren suurta ihmisryhmää vielä kerry...=)

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22586195:

Joo, se ollaan kyllä huomattu että sulla on tapana lukea vaan ekat muutama lausetta ja sen jälkeen alkaa vaahtoamaan. Toi vaan kertoo susta jotain että ihan myönnät ettet lue muiden juttuja loppuun, vaan alat saman tien vaahtoamaan tota loputonta länkytystäs. Äläkä nyt ymmärrä väärin, mäkään en pidä suomen maahanmuuttopolitiikasta, mutta mä osaan kyllä puhua muistakin aiheista. Sun on pakko vetää toi islam ja homma ihan kaikkiin aiheisiin mukaan, musta se kielii jonkun näköisestä pakkomielteestä, joka taas on mielenterveysongelma.

Kerro mulle miksi sun mielestä suurin osa miehistä sitten menee inttiin? Olen kysynyt kaikilta tuntemiltani intin käyneiltä miksi menivät, enkä ole koskaan saanut mitään sen järkevämpää perustelua kuin "sinne kuuluu mennä" tai "mä en oo mikään sivarihomo" -tyyppisiä vastauksia. Ja mähän totesin sen itsekin että on täyttä utopiaa että sodat ja armeijat joskus lopetettaisiin ihan kaikkialla, mutta saa kai sitä silti toivoa. Suuri osa ihmisitä toivoo lottovoittoakin, vaikka on erittäin epätodennäköistä että sellainen omalle kohdalle osuu.

Mun mielestä suomalaiset on yhtä lammaslaumaa ja tästä maasta on muutenkin tulossa pohjolan pohjois-Korea kuorrutettuna muslimeilla joiden annetaan puuhata mitä huvittaa kun ei haluta leimautua rasisteiksi. Mä en nää tässä maassa enää nykyään mitään puolustamisen arvoista, ja sitä paitsi, eihän me olla enää edes itsenäisiä. Jos ihmiset ymmärtäis jotain eu:sta ja lissabonin sopimuksesta, nää "isämmaan puollustajatkin" tajuaisivat että on myöhäistä itkeä kun maito on jo kaatunut. Mutta ei suomalaiset mitään tajua, niitä talutetaan kuin lammaslaumaa teuraalle ja jengi vaan venaa jotain vaaleja. :D

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
mikä siinä on väärin että valitsee sivarin / aseettoman palveluksen / aseellisen palveluksen? ei tasan ihmisen arvoa lasketa noiden valintojen perusteella. se että TEKEE jotain maansa eteen tuon asian suhteen on minun mielestä se arvokkain asia, se missä ja miten on toissijainen asia. totaalit on niitä mitkä on niitä vellipöksyjä jotka pitääkin tuomita, kun ei ole mitään halua tehdä mitään noista vaihtoehdoista oman maansa eteen, jos haluaa, keksii keinot, se joka ei halua, keksii selitykset.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22586129:
YouTube - ISLAM: Mitä lännen tulee tietää (1/13)

No jos olet yhtään kommenttejani aiemmin seuraillut täällä ja silti sinusta vielä tuntuu että minä olen teinipoika niin syytä huonoista kavereistasi vaan itseäsi. Tuolla ihmistuntemuksella varustettu ihminen ei voi osua muuta kuin harhaan ihmissuhdeasioissa.

Ja minkä minä sille voin että totuus ei ole miellyttävä. Ei rasismi ole silloin minussa vaikka minä sanon asian siten kuin asia on. Kun asia on inhottava, niin asia on inhottava. Asian sanoja kannattaa silti täysin erottaa tuosta kokonaisuudesta eikä leimata häntä rasistiksi, hän vain sanoo totuuden.

.

Valitettavasti olen kommmenttejasi aiemminkin täällä seurannut ja kyllä ne ovat ihan kattavan kuvan sinusta antaneet.
Onneksi oma kaveripiirini ei sisällä sinun kaltaisiasi nekruiksi ja homppeleiksi ihmisiä nimitteleviä selkeästi ahdasmielisiä ihmisiä. Vaikea uskoa että 44 vuotiaalla olisi noin mustavalkoinen maailmankuva. Mutta toisaalta onhan mulla TUTTAVIA jotka omaavat juuri samanlaisen maailmankuvan. Yleisesti heitä pidetään rasisteina.
Toivon todella että olet teini-ikäinen poika joka täällä provottaa mauttomilla komenteillaan. Sillä mua suorastaan kammoksuttaa jos sinulla on lapsia.

Lilii lisänimetön

--------------------------------------------------------------------------------
Alkuperäinen kirjoittaja IhaNainen
Mun mies on käynyt sivarin, ja pidän häntä kyllä fiksumpana kuin ketään tuntemaani intin käynyttä. Tosin suurin osa mun tuntemista miehistä on käynyt sivarin intin sijaan, mutta se ehkä kertoo mun arvomaailmasta jotain.

Samoja ajatuksia.

Äiti-ihmiset ovat siis sitä mieltä että ne fiksuimmat miehet jättävät naisensa ja lapsensa maahantunkeutujan raiskattaviksi ja tyhmimmät yrittävät sen estää. No arvonsa kullakin...

[QUOTE="vieras";22587317]Lilii lisänimetön

--------------------------------------------------------------------------------
Alkuperäinen kirjoittaja IhaNainen
Mun mies on käynyt sivarin, ja pidän häntä kyllä fiksumpana kuin ketään tuntemaani intin käynyttä. Tosin suurin osa mun tuntemista miehistä on käynyt sivarin intin sijaan, mutta se ehkä kertoo mun arvomaailmasta jotain.

Samoja ajatuksia.

Äiti-ihmiset ovat siis sitä mieltä että ne fiksuimmat miehet jättävät naisensa ja lapsensa maahantunkeutujan raiskattaviksi ja tyhmimmät yrittävät sen estää. No arvonsa kullakin...[/QUOTE]

No tietenkinhän asiat voi ymmärtää juuri niin kuin itse haluaa, mutta jos ihan ajatuksella luet ton mun vastauksen niin ehkä tajuat etten ihan tota tarkottanu. :D