Miksi miehen kuuluu käydä armeija?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chala
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22582795]Tasapuolisuuden nimissä. Tekevät ees jotain miehisyytensä eteen. Nainen kaiken "raskaan" joutuu kantamaan.[/QUOTE]
Minkä raskaan? Ihan uteliaisuudesta.

[QUOTE="vieras";22582041]Hänestä tulee sivari :)

Joillekin miehille kasvaa järki päähän vähän myöhemmin kuin toisille...[/QUOTE]

Miksi aina, aina, aina, se on niinpäin että mukamas vain ne sivariuden valitsevat ovat niitä niin periaatteellisia ja järkeviä ihmisiä?

Tunnen paljon maanpuolustuskorkeakoulun käyneitä miehiä ja naisiakin. Niitä on mun työpaikalla. ;) Onko heillä järki päähän kasvanut vasta sitten, kun heistä tulee "käännynnäisiä", ryhtyvät sivariksi? Voi jessus.
Myös se armeijan valitseminen, ehkä jopa uraksi, voi olla ihan tietoinen, perusteltu ja nimenomaan periaatteen valinta. Kutsumuksestakin puhutaan.

Mutta sitähän nämä naiset, jotka eivät ITSE ikinä ole armeijan toimintaa läheltä nähneet, sitä nämä eivät tule edes ajatelleeksi. Ne vaan jankkaa, " kun mun mies sitä ja mun mies tätä". Ja kuuntelevat silmät lautasina, kun armeija on kauhee paikka, tai se on hieno paikka, ja mielipide on just sama kuin kulloisenkin poikaystävän.
"Kun mun mies sanoo näin, niin se on näin, minun ei tarvitse asiasta tietää tai ymmärtää." Missäs sinun oma ajattelusi ja omat periaatteesi?

Minkä raskaan? Ihan uteliaisuudesta.

Raskausaika oli fyysisesti helppoa. Normaalisti on niska-hartiavaivojakin mutta raskaana ollessa nekin katosivat! Eikä säärikarvatkaan kasvaneet raskausaikana ja hiukset kukoistivat että sen puoleen, naiset vois käydä armeijankin ihan pakollisena että tulis edes jotain raskasta elämään.

Ja pakollinen armeija: Mitä se on?

No, pakkorokotusketjustahan opimme että PAKOLLINEN rokotus on ROKOTUS jonka kunta on velvollinen järjestämään. Kunnan on pakko :D Asiakkaan ei ole sitä pakko ottaa nahkaansa.

Joten: Pakollinen asepalvelus on vastaavasti asepalvelus, jonka yhteiskunta on velvollinen (=pakko!) järjestämään mutta jota kansalaisen ei ole pakko suorittaa.

Että ei muuta kuin asevelvollisuus eli pakollinen armeija kaikille jalkoväliin vilkaisematta!

[QUOTE="vieras";22582864]No otetaan vaikka esimerkkinä, 9kk raskaus ja monen tunnin synnytys. Armeija on lasten leikkiä kumpaankin verrattuna ja jos miehillä olis mahdollisuus kumpaankaan, niin ihminen olis kuollu sukupuuttoon aikapäiviä sitten. Eihän miehet selviä edes flunssasta valittamatta ja poraamatta.[/QUOTE]
Aa. Suomessa siis on viimeinkin astunut voimaan yleinen raskausvelvollisuus. Tätä ennenhän raskaaksi hankkiutuminen oli ollut vapaaehtoista ja asevelvollisuus lakiin kirjattu pakko, mutta asiaan on siis viimeinkin saatu tasa-arvo. Hieno juttu, harmittaa vaan että on kyllä mennyt uutisvälineistä ihan ohitse :( Pitääkö raskaaksi hankkiutua samaan tapaan ennen 28:tta ikävuotta vai onko siinä korkeampi raja johon asti voi anoa lykkäystä?

[QUOTE="vieras";22582864]No otetaan vaikka esimerkkinä, 9kk raskaus ja monen tunnin synnytys. Armeija on lasten leikkiä kumpaankin verrattuna ja jos miehillä olis mahdollisuus kumpaankaan, niin ihminen olis kuollu sukupuuttoon aikapäiviä sitten. Eihän miehet selviä edes flunssasta valittamatta ja poraamatta.[/QUOTE]

No jo nyt on helvetti! Häpäiset koko naissukupuolen noilla jorinoillasi!

Otetaanpa esimerkiksi vaikka talvisota ja jatkosota. Että silleen! Nykyisin epiduraalilla ja imukupilla synnyttävä äippä voi pitää turpansa kiinni. Nykyraskaudet eivät päihitä edes 1940-luvun raskauksia ja synnytyksiä! Miesten osasta nyt puhumattakaan!

Aa. Suomessa siis on viimeinkin astunut voimaan yleinen raskausvelvollisuus. Tätä ennenhän raskaaksi hankkiutuminen oli ollut vapaaehtoista ja asevelvollisuus lakiin kirjattu pakko, mutta asiaan on siis viimeinkin saatu tasa-arvo. Hieno juttu, harmittaa vaan että on kyllä mennyt uutisvälineistä ihan ohitse :( Pitääkö raskaaksi hankkiutua samaan tapaan ennen 28:tta ikävuotta vai onko siinä korkeampi raja johon asti voi anoa lykkäystä?

Eihän sinne armeijaan pakko ole mennä. Säälittävät pikku pojat anovat lykkäystä lykkäyksen perään kunnes saavat "hullun paperit" tai sitten tosiaan menevät sivariin. Oksettava sanakin..

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22582920:
No jo nyt on helvetti! Häpäiset koko naissukupuolen noilla jorinoillasi!

Otetaanpa esimerkiksi vaikka talvisota ja jatkosota. Että silleen! Nykyisin epiduraalilla ja imukupilla synnyttävä äippä voi pitää turpansa kiinni. Nykyraskaudet eivät päihitä edes 1940-luvun raskauksia ja synnytyksiä! Miesten osasta nyt puhumattakaan!

Kuka häpäisee ja ketä?
Nykyinen armeija leikki on tosiaankin kaukan mitä pappamme on joutunu kokemaan. Nykyiset pojat ei pääsisi edes eturintamaan kun tulisi jo äitiä ikävä.

[QUOTE="vieras";22582941]Kuka häpäisee ja ketä?
Nykyinen armeija leikki on tosiaankin kaukan mitä pappamme on joutunu kokemaan. Nykyiset pojat ei pääsisi edes eturintamaan kun tulisi jo äitiä ikävä.[/QUOTE]

Kyllä kuule nykypojiltakin aivot lentävät pihalle ja suolet ulos kun kranaatti kohdalle osuu. Vai väitätkö että sinkkiarkussa kotiutuvat rauhanturvaajat vain teeskentelevät kuollutta?

Sitäpaitsi, itsehän te poikien äidit poikanne syötätte sinne tietsikoille. Onko poikien vika jos he armeijaiässä ovat pelkkää pehmeää nyyhkyttävää laardia joilla on mamia ikävä?

[QUOTE="vieras";22582928]Eihän sinne armeijaan pakko ole mennä. Säälittävät pikku pojat anovat lykkäystä lykkäyksen perään kunnes saavat "hullun paperit" tai sitten tosiaan menevät sivariin. Oksettava sanakin..[/QUOTE]

Minä peräänkuulutan naisen vastuuta poikien kasvatuksesta. Tässä nyt näette mitä sukupuolineutraali kasvatus saa aikaan. Pojat muuttuvat tyttäriksi, joita omat äiditkin halveksivat!

Nyt juutuin tubeen katselee naispilotteja.

Tässä venäläistä taitoa (ei sotakoneella )[video=youtube;eKLaJDIoWfI]http://www.youtube.com/watch?v=eKLaJDIoWfI[/video]

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Hieno saavutus! Ei tosin mikään odottamani tilasto mutta osaat kuitenkin laittaa tänne filminpätkiä, toisin kuin minä! Minä osaan copypasteta vain tekstilinkkejä! :(

[QUOTE="vieras";22577871]Hyökkääjällä pitää olla kolminkertainen ylivoima voidakseen voittaa vastustajansa. Tätä pidetään normina. [/QUOTE]

Kuka niin sanoo? "Yksi suomalainen sotilas vastaa kymmentä venäläistä sotilasta" ei enää nykypäivänä päde. Tämä toimi talvisodassa, mutta siihen aikaan venäläisillä ei ollut olemassa edes lumipukua

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22583345:
Kyl ainakin heterot menee.

Joo varmaan meneekin niissä piireissä missä sinä elät. Mutta se ei kerro taas miehisyydestä ( tai naiseudesta) yhtikäs mitään.
Kyllä mäkin tunnen monta mielestään tosimiestä jotka vannoo armeijan nimeen, pieksee kännissä vaimonsa ja puhuu rasistisesti ulkolaisista.