Kostaako Jumala minulle: heti sen jälkeen, kun erosin kirkosta, meillä todettiin homevaurio

• Viestiketjun aloittaja pakana
  • Ensimmäinen viesti
äiti 44 v
Joo-o. Hartaasta tulee mieleen seesteinen harmaahiuksinen nutturapäinen mummo, joka tyynesti kuuntelee radiohartautta klo 6 aamulla ja kutoo samalla sukkaa :D. Musta tuo adjektiivi on kaukana, vaikka täysillä Jeesusta haluankin seurata. Onneksi Jumala on luonut meidät jokaisen omanlaisekseen, eikä miksikään hyminäroboteiksi :).
Toinen mummoni oli uskovainen ja juuri tuollainen harras. Toinen taas oli kuten minä.

äiti 44 v
[QUOTE="zxz";22542086]Kuinkahan pevon kauvan se vessan siivous kestaa[/QUOTE]

Vessa? Oletko sinäkin viemärisukeltajia kuten nuoret äipät täällä?

Tässä alkaa kuulkaas kohta pyöriä "Martta puhuu", jälkikasvu valvoo tänään yli yhdeksän!

No jos minä Raamattua pidän ylimpänä ohjenuoranani, niin varmaan voit arvata, että olen kastettu :).

"Me emme saa lyödä laimin seurakuntamme yhteisiä kokouksia, niin kuin muutamilla on tapana, vaan meidän tulee rohkaista toisiamme, sitä enemmän mitä lähempänä näette Herran päivän olevan" Hebr 10:25
Tämän Raamatun käskyn noudattamiseksi täytyy olla kristillisiä kokouksia, joihin voimme säännöllisesti osallistua. Näissä kokouksissa meitä kannustetaan ilmaisemaan rakkautta toisiamme kohtaan sen sijaan että ajattelisimme ainoastaan itseämme.

uskis
Tämän Raamatun käskyn noudattamiseksi täytyy olla kristillisiä kokouksia, joihin voimme säännöllisesti osallistua. Näissä kokouksissa meitä kannustetaan ilmaisemaan rakkautta toisiamme kohtaan sen sijaan että ajattelisimme ainoastaan itseämme.
Näinhän se on. Mutta senkin vaikuttaa Jumalan Pyhä Henki. Sitä rakkautta meistä ihmistä ei itsestämme kovastikaan löydy. Jumalan antama rakkaus on pyyteetöntä, puhdasta. Ja sitä rakkautta muita ihmisiä kohtaan kyllä kannustetaan harjoittamaan joka päivä, missä ikinä sitten elämme ja vaikutamme :)

äiti 44 v
[QUOTE="zxz";22542216]Mummosi oli kuin Sina? Jos se olis toisinpain?[/QUOTE]

Niin tais olla :D

Tiesittekö muuten että dechs on PÄLLI! :D

Sopii kuin nenä päähän siihen pärstään tuo nimitys!

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22543819:
Niin tais olla :D

Tiesittekö muuten että dechs on PÄLLI! :D

Sopii kuin nenä päähän siihen pärstään tuo nimitys!
Olen syvästi pahoillani, jos olen jotenkin loukannut sinua henkilökohtaisesti. Uskonnon älyttömyyteen kohdistuva kritiikkini ei ole tarkoitettu miksikään henkilökohtaiseksi hyökkäykseksi. En nyt keksi muuta syytä miksi tuntisit tarvetta parantaa oloasi nimittelemällä,kuin jos olet jostakin sanomastani loukkaantunut.

uskis
Olen syvästi pahoillani, jos olen jotenkin loukannut sinua henkilökohtaisesti. Uskonnon älyttömyyteen kohdistuva kritiikkini ei ole tarkoitettu miksikään henkilökohtaiseksi hyökkäykseksi. En nyt keksi muuta syytä miksi tuntisit tarvetta parantaa oloasi nimittelemällä,kuin jos olet jostakin sanomastani loukkaantunut.
Ihanaa, olet jo hiukan pehmennyt :heart:. Tuollaista nöyryyttä ei ollut vielä jokin aika sitten havaittavissa. Hienoa!

äiti 44 v
En sitten pällittele jos se oikeasti sinua loukkaa. Oli vain niin hassu sana mitä joku käytti mutta antaas sen nyt sitten olla. Et sinä minua ole loukannut mitenkään, anteeksi jos minä olen loukannut sinua. Menee minulla tämä riehunta ja ilkamointi ja turvanpieksäntä joskus vähän yli ehkä... paha tapa nimitellä vaan kyllähän kaikkia jeesusmyönteisiäkin nimitellään että jotenkin vissiin olen saanut sen käsityksen täällä että nimittely on jotenkin palstan tapa. Muutaman kerran olen minäkin tämän illan aikana saanut kuulla olevani avohoitopotilas jolla on lääkkeet ottamatta jne. Tätä vittuilua kun täällä kuuntelee niin ei tule itsekään ajatelleeksi että joku ehkäpä loukkaantuu nimittelystä.

"äiti 44v"
Niin ja se vielä että ei oloni ole ollut huono ja parantelun tarpeessa edes niiden kommenttejen ja sanojien suhteen, jotka ovat minua mielenterveyspotilaaksi nimitelleet. Vähät minä niiden jäpinöistä välitän, pöljänä pidän itse nimittäin useimpia heistä :D Ja sinä et vissiin pahemmin ole edes minua nimitellyt joten en missään vaiheessa ole oloani huonoksi tuntenut myöskään sinun sanomistesi vuoksi. Olo on täällä aina kestohyvä! En kai täällä roikkuisikaan ellen viihtyisi?

Kumma juttu muuten mutta en minä täällä netissä muista ikinä loukkaantuneeni mistään, se on tämä virtuaalisuus ja epätodellisuus tässä hommassa, ei tätä ota vakavasti. Livenä nokakkain voisin joistain sanomisista ehkä mieleni pahoittaakin (ja joihin varmasti sitten vastaisin hyvinkin kärkevästi takaisin kun olen samanlainen rääväsuu livenäkin) mutta en täällä.

Ja se vessakin on pesemättä, pesen aamulla. Huomenna en paljoa ehdi täällä istuakaan kuin vasta illalla :D

Joo, käärinliinakirja kantsii sinunkin lukea. Jos ei muuten niin saatpas taas äimistellä miten voikin yliopistotason tutkijat olla typeriä uskovaisia ja pitää joitain käärinliinoja tutkimustensa perusteella aitoina.

Minulla on vahva tunne että Raamattu on totta. Siihen ei vaikuta oikeastaan mikään mitä luen. Ei suuntaan ei toiseen. Minä uskon ja tiedän (niin varmasti kuin tietää voi) että Raamatun jutuissa on ideaa. Mutta en minä edelleenkään ole uskovainen (new born).

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22544199:
Se järjestyy ihan luonnostaan, ei tarvitse erikseen äkistämällä äkistää.
Uskon kyl et aiheesta varmasti riittää keskustelua vaikka ihan sata sivua :D Eri asia vain, et meneekö ketju tilttiin :/ En kyl yhtään muista miten pitkiksi nykyään ketjut täl palstalla pääsee, joskus ennen vanhaan ne tilttas jopa kolmenkymmenen sivun jälkeen.

äiti 44 v
[QUOTE="vieras";22544219]Uskon kyl et aiheesta varmasti riittää keskustelua vaikka ihan sata sivua :D Eri asia vain, et meneekö ketju tilttiin :/ En kyl yhtään muista miten pitkiksi nykyään ketjut täl palstalla pääsee, joskus ennen vanhaan ne tilttas jopa kolmenkymmenen sivun jälkeen.[/QUOTE]

Ja mitä järkeä? Samaa juttuahan voi jatkaa sitten uudella ketjulla!

Miksi ei ketjujen anneta elää? Ja miksi noita vanhojakin vuosien takaa annetaan täällä roikkua jos ajankohtaiset tiltataan? Luulisi bittiavaruudessa tilaa riittävän?

Näinhän se on. Mutta senkin vaikuttaa Jumalan Pyhä Henki. Sitä rakkautta meistä ihmistä ei itsestämme kovastikaan löydy. Jumalan antama rakkaus on pyyteetöntä, puhdasta. Ja sitä rakkautta muita ihmisiä kohtaan kyllä kannustetaan harjoittamaan joka päivä, missä ikinä sitten elämme ja vaikutamme :)
Kyllä ja
Mikä on pyhä henki? Se ei ole persoona niin kuin Jumala on. Se on sen sijaan Jumalan vaikuttava voima.

äiti 44 v
Kyllä ja
Mikä on pyhä henki? Se ei ole persoona niin kuin Jumala on. Se on sen sijaan Jumalan vaikuttava voima.
Jossain kohtaa Raamattua sanotaan, että Pyhää Henkeä ei pidä murehduttaa.

Eli selvästi on siis persoona. Ei pelkän voiman murehduttamisesta kenenkään tarvitsisi olla huolissaan, eivät voimat tule murheellisiksi. Persoonat sensijaan tulevat, murheellisiksi tai iloisiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22553572:
Jossain kohtaa Raamattua sanotaan, että Pyhää Henkeä ei pidä murehduttaa.

Eli selvästi on siis persoona. Ei pelkän voiman murehduttamisesta kenenkään tarvitsisi olla huolissaan, eivät voimat tule murheellisiksi. Persoonat sensijaan tulevat, murheellisiksi tai iloisiksi.
Efesolaisille 4:30 Jotkut katsovat näiden sanojen osoittavan, että pyhä henki on persoona.
Varhaiskristityt eivät pitäneet pyhää henkeä persoonana eivätkä jumalana, joka olisi ollut niin sanotun kolminaisuuden osana yhdenvertainen Korkeimman kanssa Luukas 12:42. Paavali ei siis puhunut Jumalan pyhästä hengestä persoonana.
Jumalan pyhä henki on hänen näkymätön vaikuttava voimansa 1.*Mooseksen kirja 1:2.

Alkuperäinen kirjoittaja sonette20:
Efesolaisille 4:30 Jotkut katsovat näiden sanojen osoittavan, että pyhä henki on persoona.
Varhaiskristityt eivät pitäneet pyhää henkeä persoonana eivätkä jumalana, joka olisi ollut niin sanotun kolminaisuuden osana yhdenvertainen Korkeimman kanssa Luukas 12:42. Paavali ei siis puhunut Jumalan pyhästä hengestä persoonana.
Jumalan pyhä henki on hänen näkymätön vaikuttava voimansa 1.*Mooseksen kirja 1:2.
Kirkkoraamatussa tuo Luukas on
12:42 Ja Herra sanoi: "Kuka siis on se uskollinen ja ymmärtäväinen huoneenhaltija, jonka hänen herransa asettaa pitämään huolta hänen palvelusväestään, antamaan heille ajallaan heidän ruokaosansa?
Teillä ilmeisesti jotain ihan muuta?

Kirkkoraamatussa tuo Luukas on
12:42 Ja Herra sanoi: "Kuka siis on se uskollinen ja ymmärtäväinen huoneenhaltija, jonka hänen herransa asettaa pitämään huolta hänen palvelusväestään, antamaan heille ajallaan heidän ruokaosansa?
Teillä ilmeisesti jotain ihan muuta?
Luukas 12:42 Ja Herra sanoi: ”Kuka oikeastaan on se uskollinen taloudenhoitaja, se ymmärtäväinen, jonka hänen isäntänsä asettaa huolehtimaan palvelijoittensa joukosta, antamaan heille jatkuvasti heidän ruokamääränsä oikeaan aikaan?

Alkuperäinen kirjoittaja sonette20:
Luukas 12:42 Ja Herra sanoi: ”Kuka oikeastaan on se uskollinen taloudenhoitaja, se ymmärtäväinen, jonka hänen isäntänsä asettaa huolehtimaan palvelijoittensa joukosta, antamaan heille jatkuvasti heidän ruokamääränsä oikeaan aikaan?
Mitä tekemistä tällä on pyhän hengen persoonallisuuden / persoonattomuuden kanssa???

Yhteistyössä