Kostaako Jumala minulle: heti sen jälkeen, kun erosin kirkosta, meillä todettiin homevaurio

• Viestiketjun aloittaja pakana
  • Ensimmäinen viesti
"mä"
No nimenomaan Jeesusta palvelen. Mutta eri srk:ien fyysisissä tiloissa. Ja en ala täällä erittelemään, mihin kuulun, koska nimenomaan se on lahkohenkeä, että aletaan vertailemaan, mä kuulun tähän, sä kuulut tuohon. Me kaikki uskovat kuulutaan Jeesuksen maailmanlaajuiseen srk-ruumiiseen.

Et palvele.

Ai sinä kuulut johonkin seurakuntaan. Kerro omastasi.

uskis
[QUOTE="mä";22536566]Et palvele.

Ai sinä kuulut johonkin seurakuntaan. Kerro omastasi.[/QUOTE]

Aha. No asiahan on harvinaisen pläkki. Mä en ala kertomaan mun srk:stani muuta kuin, että siellä palvellaan Jeesusta :). Raamatussa kielletään sanomasta väärää todistusta lähimmäisestä ja tuo sun eka lause alkaa kyllä jo hiukan kallistua siihen suuntaan...

"mä"
No mielenkiinnosta kyllä nyt kysyn, mitä JEESUS EI käske meitä tekemään. Tiedän, Jeesus kehtottaa käymään säännöllisesti srk:nsa kokouksessa ja näin teenkin.
Mikä Raamatun kohta? Minkä seurakunnan kokouksessa käyt? Eikö sinua ole vielä kastettu ja siten et ole päässyt seurakunnan jäseneksi? Jeesuksen käskyt voit lukea ihan huoletta Raamatusta. Niitä voit vieläpä kokeilla noudattaa.

Leukistinen aksolotli
[QUOTE="mä";22536520]Toi tunteiden ja ilmeisesti vieläpä jopa minunkin tunteideni selittely on inhottavaa. Puhu vain itsestäsi. Ja sitten taas veivataan yhtä persoonaa. No, ihan sama, jos et ole evankelis-luterilainen. Minulle on itsestään selvää, että Jumala on kolmiyhteinen.

Tällainen iankaikkinen jankkaus tappaa kaiken hyvän, mitä lähetyskäsky kehottaa tekemään. Tämä on niin väärin, ettet uskokaan.[/QUOTE]

Häh? Sähän aloit uskikselle nyt myöhemmin itse sanomaan, ettei se palvele Jeesusta. Itse teet oikein hengellistä väkivaltaa siinä.

uskis
[QUOTE="mä";22536572]Mikä Raamatun kohta? Minkä seurakunnan kokouksessa käyt? Eikö sinua ole vielä kastettu ja siten et ole päässyt seurakunnan jäseneksi? Jeesuksen käskyt voit lukea ihan huoletta Raamatusta. Niitä voit vieläpä kokeilla noudattaa.[/QUOTE]

No jos minä Raamattua pidän ylimpänä ohjenuoranani, niin varmaan voit arvata, että olen kastettu :).

"Me emme saa lyödä laimin seurakuntamme yhteisiä kokouksia, niin kuin muutamilla on tapana, vaan meidän tulee rohkaista toisiamme, sitä enemmän mitä lähempänä näette Herran päivän olevan" Hebr 10:25

Kepsis
[QUOTE="mä";22536572]Mikä Raamatun kohta? Minkä seurakunnan kokouksessa käyt? Eikö sinua ole vielä kastettu ja siten et ole päässyt seurakunnan jäseneksi? Jeesuksen käskyt voit lukea ihan huoletta Raamatusta. Niitä voit vieläpä kokeilla noudattaa.[/QUOTE]

:LOL: kunnon pelle, on olevinaan niin harrasta uskovaista ja yrittää valehtelun tuomitsemista kiistää olevan raamatussa :D

uskis
[QUOTE="mä";22536573]Ei olet epärehellinen ja solvaat toisia. No ei ole häävi seurakunta.[/QUOTE]

Voi hyvä ystävä :heart:. Älä nyt koko srk:aa tähän vedä mukaan. Eihän se srk:n syy ole, jos mä ole näin epäonnistunut yksilö :).

uskis
[QUOTE="mä";22536582]Kerran vai kahdesti ja mikä on seurakunta, Saalem vai jokin muu viidesläinen? Mutta ei minulla ole sinulle sanottavaa.[/QUOTE]

:hug: . Mä en ole sulle tilivelvollinen, ainoastaan Jumalalle.

uskis
[QUOTE="mä";22536582]Kerran vai kahdesti ja mikä on seurakunta, Saalem vai jokin muu viidesläinen? Mutta ei minulla ole sinulle sanottavaa.[/QUOTE]

Mutta nuo molemmat mainitsemasi ovat oikein hyviä srk:a ja yhteisöjä.

Leukistinen aksolotli
[QUOTE="mä";22536577]No sehän on mukavaa, että koet Pyhän Hengen läsnäolon elämässäsi.[/QUOTE]

Hei oikeesti koen. Se on mukavaa, oikeesti. Olen kokenut sitä vaan aina enenevässä määrin ja se tekee mut tosi iloiseksi.

uskis
[QUOTE="zxz";22536593]uskis, ei Sinun tarvi puolustaa itseas,tedathan mista se"aani" kuuluu.[/QUOTE]

Totta kai tiedän, ja totta puhut. Mutta kuten sanoin, tämä on oikein hyvä paikka tuuletella ja ottaa sitten vaikka välillä hiukan turpiinkin (mikähän lie marttyyri kuvittelen olevani...:). Mutta samalla voi myös rukoilla toisen puolesta.

uskis
[QUOTE="zxz";22536593]uskis, ei Sinun tarvi puolustaa itseas,tedathan mista se"aani" kuuluu.[/QUOTE]

ja kun tuo mun "lihani" tykkää jankkaamisesta ehkä liiankin kanssa. Siinä tarttis ehkä vähän parannusta. Toisaalta joskus sekin on saattanut tuottaa jotain...Herra tietää, mitä.

äiti 44 v
[QUOTE="wieras";22536630]Upeasti kiteytetty. Saako plagioida?[/QUOTE]

Toi dechsin kommentti juutalaisesta zombista on itsessään jo plagiaatti, joten varmastikin saat plagioida edelleen...:D

uskis
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22540805:
Hartaus on erittäin kaukana monesti myös minusta :D
Joo-o. Hartaasta tulee mieleen seesteinen harmaahiuksinen nutturapäinen mummo, joka tyynesti kuuntelee radiohartautta klo 6 aamulla ja kutoo samalla sukkaa :D. Musta tuo adjektiivi on kaukana, vaikka täysillä Jeesusta haluankin seurata. Onneksi Jumala on luonut meidät jokaisen omanlaisekseen, eikä miksikään hyminäroboteiksi :).

Yhteistyössä