[QUOTE="mä";22536513]Missä kohtaa Vanha Testamentti mainitsee Jeesuksen? - Niin, jos minä lukisinkin Vanhaa Testamenttia, niin siellä on paljon ilmeisesti juutalaisten juttuja, koska eikös se ole heidän pyhä kirjansa tai ainakin se on satavarmasti sen ajan ihmisille tarkoitettu. Että ei mitään muttia. Mä niiiin inhoan uskisten jankkausta, koska se tappaa minussa Pyhän Hengen ja karkottaa minut kaikesta uskoon liittyvästä.[/QUOTE]
VT:ssa alkaa eka sivulta Jeesuksen sukupuu ja ne sukuluettelot ovat nimenomaan Jeesuksen sukulinja. VT:ssa mm Jesaja ennustaa Jeesuksen tulon maailmaan ja kuvaa Häntä melko tarkkaankin. Raamatussa on niin selkee logiikka. Alussa oli maa, sen jälkeen tuli ihminen, joka eli Jumalan kanssa kiinteässä yhteydessä, koska synti ei vielä ollut turmellut tuota suhdetta. Synnin seurauksena tuli paratiisista karkottaminen. Koko luomakunta kärsii synnin seurauksesta. Kuolema myös sen seurauksena. Sen jälkeen tulevat Nooa, Mooses, Tuomarit jne. Tämä kertoo juutalaisista ja heidän historiastaan, mutta myös kristinuskon kantaisistä. Abrahamille, joka on juutalaisten ja kristittyjen kantaisä sanottiin, kuinka hänen lastensa lukumäärää on niin paljon, kuin tähtiä löytyy avaruudesta. Sen jälkeen psalmit, jossa on lohdustusta ja useat niistä Davidin, joka on myös Jeesuksen esi-isä. Syntinen ja lankeava mutta armahdettu, koska hän nöyrtyi Jumalan edessä. Sitten tulevat profeetat, jotka ennustavat Jeesuksesta, jopa siitä, mitä lopun aikoina tulee..jne