Kostaako Jumala minulle: heti sen jälkeen, kun erosin kirkosta, meillä todettiin homevaurio

• Viestiketjun aloittaja pakana
  • Ensimmäinen viesti
uskis
[QUOTE="mä";22536382]Minä ehdotan, että käännyt kaikkivaltiaan Vapahtajamme puoleen, jotta Hän antaa sinulle rauhan, niin ettei sinun tarvitse jankata nettipalstoilla. :)[/QUOTE]

Ootko muuten tämän ketjun aikaisempi mä?

"mä"
No kenenkäs sanaa sitten kuunnellaan, joka on yli noiden rajoitusten?
Jumalan. Kyllä Jumalan Pyhä Henki tekee työtään. Vaikka kirjoitit, ettet käännytä ketään, minut olet käännyttänyt. Olen sinulle viestejä väsätessäni lukenut Raamatusta Uudesta Testamentista Jeesuksen opetuksia ja ajattelin mennä ensi viikon tiistaina rukouspiiriin. Kuulun evankelis-luterilaiseen kirkkoon.

uskis
[QUOTE="mä";22536469]Jumalan. Kyllä Jumalan Pyhä Henki tekee työtään. Vaikka kirjoitit, ettet käännytä ketään, minut olet käännyttänyt. Olen sinulle viestejä väsätessäni lukenut Raamatusta Uudesta Testamentista Jeesuksen opetuksia ja ajattelin mennä ensi viikon tiistaina rukouspiiriin. Kuulun evankelis-luterilaiseen kirkkoon.[/QUOTE]

No sehän on hienoa :heart:. Raamatun luku on aina hyvä, ja Jumalan Sana on loputtoman syvä aarrearkku, josta voi aina saada uutta. Ennen kaikkea siinä on pohja koko elämälle :).

uskis
[QUOTE="zxz";22536476]Uskis, miten sa ymmarrat tuon uskomisen? oletkoSina taysi uskossa, vai kasvaako uskosi viela?[/QUOTE]

Jos uskoni olisi nyt "täysi" tai "valmis" tilanne olisi todella huolestuttava. Kyllä mä ajattelen, että uskovan elämänmittainen tehtävä on kasvaa uskossa ja juurtua yhä syvemmälle Kristukseen ja Hänen tuntemiseensa. Jumala on elävä Jumala, joka luo uutta koko ajan, Hän toimii joka hetki. Jos uskova on kiinni Jumalassa, täynnä Pyhää Henkeä, tai janoaa Häntä, kuinka uskova voisi olla paikallaan tai ajatella, että nyt on mitta täysi :D?

"mä"
No sehän on hienoa :heart:. Raamatun luku on aina hyvä, ja Jumalan Sana on loputtoman syvä aarrearkku, josta voi aina saada uutta. Ennen kaikkea siinä on pohja koko elämälle :).
En pidä Raamatusta ja mielestäni myös Raamattua koskee laki: viimeisin testamentti on voimassa. Pidän Katekismuksesta. Raamattu ei ole pohja, vaan lahjana saatu usko on perusta, jolle voi rakentaa. Joka päivä Jumalan Pyhä Henki avaa ajatuksiimme uutta. Joka päivä saamme iloita ilosanomasta. Syntimme on anteeksi annettu.

Tottakai jokaisella on oma lemppari Raamatun-kohta ja se voi hyvin olla Vanhasta Testamentista.

Ei kirja, ei oppi, ei mikään muu kuin suurin: rakkaus.

uskis
[QUOTE="zxz";22536476]Uskis, miten sa ymmarrat tuon uskomisen? oletkoSina taysi uskossa, vai kasvaako uskosi viela?[/QUOTE]

Tähän vielä, Raamatussahan puhutaan erilaisia astioista, toiset ovat arkisempaa käyttöä varten, toiset jaloon käyttöön. Mutta astia on sellaisenaan tyhjä. Jumalan tarkoitus on täyttää tuo astia Pyhällä Hengellään, että uskova voisi olla valmis käyttöön. Jokaisella ihmisellä on oma kutsumuksensa Jumalan valtakunnassa ja siitä kertoo myös kertomus talenteista. Ihminen ei voi itse täyttää astiaa, vaan hänen on rukoiltava, että Jumala vuodattaisi Henkeään, joka hetki, joka päivä :).

"zxz"
Okay, mites sitten ne horjuva ja heikko uskoiset. miten voi uskoa jos ei ole uskoa uskoa.
henkilo joka kuulee jumalansanan ja paattaa uskoa mutta hanella ei ole viela perusteita uskolleen?

uskis
[QUOTE="mä";22536495]En pidä Raamatusta ja mielestäni myös Raamattua koskee laki: viimeisin testamentti on voimassa. Pidän Katekismuksesta. Raamattu ei ole pohja, vaan lahjana saatu usko on perusta, jolle voi rakentaa. Joka päivä Jumalan Pyhä Henki avaa ajatuksiimme uutta. Joka päivä saamme iloita ilosanomasta. Syntimme on anteeksi annettu.

Tottakai jokaisella on oma lemppari Raamatun-kohta ja se voi hyvin olla Vanhasta Testamentista.

Ei kirja, ei oppi, ei mikään muu kuin suurin: rakkaus.[/QUOTE]

Suurin on Rakkaus, ja Rakkaus on itse Jumala. Se on totta. Mutta Jumala antoi meille Raamatun, jotta ymmärtäisimme Hänen tahtonsa. Jeesus itse on Jumala elävä Sana. Jos ajatellaan, että elämme uskossa ilman Raamattua, on kuitenkin suuri vaara joutua pikkuhiljaa harhateille, koska tunteemme ja kokemuksemme voivat pettää. Raamattu kertoo alusta loppuun asti yhdestä Persoonasta, Jeesuksesta. Kaikki rakentuu Hänen ympärilleen ja kuka voisi olla suurempi osoitus Rakkaudesta, kuin Jeesus, synnitön uhrikaritsa?

"mä"
Suurin on Rakkaus, ja Rakkaus on itse Jumala. Se on totta. Mutta Jumala antoi meille Raamatun, jotta ymmärtäisimme Hänen tahtonsa. Jeesus itse on Jumala elävä Sana. Jos ajatellaan, että elämme uskossa ilman Raamattua, on kuitenkin suuri vaara joutua pikkuhiljaa harhateille, koska tunteemme ja kokemuksemme voivat pettää. Raamattu kertoo alusta loppuun asti yhdestä Persoonasta, Jeesuksesta. Kaikki rakentuu Hänen ympärilleen ja kuka voisi olla suurempi osoitus Rakkaudesta, kuin Jeesus, synnitön uhrikaritsa?
Missä kohtaa Vanha Testamentti mainitsee Jeesuksen? - Niin, jos minä lukisinkin Vanhaa Testamenttia, niin siellä on paljon ilmeisesti juutalaisten juttuja, koska eikös se ole heidän pyhä kirjansa tai ainakin se on satavarmasti sen ajan ihmisille tarkoitettu. Että ei mitään muttia. Mä niiiin inhoan uskisten jankkausta, koska se tappaa minussa Pyhän Hengen ja karkottaa minut kaikesta uskoon liittyvästä.

"mä"
tunteemme ja kokemuksemme voivat pettää. Raamattu kertoo alusta loppuun asti yhdestä Persoonasta, Jeesuksesta. Kaikki rakentuu Hänen ympärilleen ja kuka voisi olla suurempi osoitus Rakkaudesta, kuin Jeesus, synnitön uhrikaritsa?
Toi tunteiden ja ilmeisesti vieläpä jopa minunkin tunteideni selittely on inhottavaa. Puhu vain itsestäsi. Ja sitten taas veivataan yhtä persoonaa. No, ihan sama, jos et ole evankelis-luterilainen. Minulle on itsestään selvää, että Jumala on kolmiyhteinen.

Tällainen iankaikkinen jankkaus tappaa kaiken hyvän, mitä lähetyskäsky kehottaa tekemään. Tämä on niin väärin, ettet uskokaan.

uskis
[QUOTE="zxz";22536505]Okay, mites sitten ne horjuva ja heikko uskoiset. miten voi uskoa jos ei ole uskoa uskoa.
henkilo joka kuulee jumalansanan ja paattaa uskoa mutta hanella ei ole viela perusteita uskolleen?[/QUOTE]

Etsin nettiraamatusta vuorisaarnan pätkän. Siinä käy selkeesti ilmi, että autuaita ovat hengessään köyhät ja heikot. Joka on itsessään vahva, sellaista Jumala ei voi käyttää, eikä myös täyttää. Ja Paavali sanoo, että juuri heikkona olen väkevin. Se usko tulee Jumalalta. Kaiken alku on se, että ihminen todella haluaa uskoa ja lähteä seuraamaan Jeesusta. Hän voi vaikka ihan yksinkertaisesti pyytää Jeesusta elämäänsä. Kun ihminen on vilpitön ja etsii Jumalaa, Jumala aivan varmasti vastaa. Sen jälkeen kannattaa hakeutua uskovien seuraan. Mä tein ainakin niin, vaikka yksin uskoon tulinkin. halusin enemmän tietoa Jumalasta ja koin, etten sitä itseskseni enää saa :).

Autuaita ovat hengessään köyhät,
sillä heidän on taivasten valtakunta.
4 Autuaita murheelliset:
he saavat lohdutuksen.
5 Autuaita kärsivälliset:
he perivät maan.
6 Autuaita ne, joilla on vanhurskauden nälkä ja
jano:
heidät ravitaan.
7 Autuaita ne, jotka toisia armahtavat:
heidät armahdetaan.
8 Autuaita puhdassydämiset:
he saavat nähdä Jumalan.
9 Autuaita rauhantekijät:
he saavat Jumalan lapsen nimen.
10 Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden vuoksi vainotaan: heidän on taivasten valtakunta.

uskis
[QUOTE="mä";22536513]Missä kohtaa Vanha Testamentti mainitsee Jeesuksen? - Niin, jos minä lukisinkin Vanhaa Testamenttia, niin siellä on paljon ilmeisesti juutalaisten juttuja, koska eikös se ole heidän pyhä kirjansa tai ainakin se on satavarmasti sen ajan ihmisille tarkoitettu. Että ei mitään muttia. Mä niiiin inhoan uskisten jankkausta, koska se tappaa minussa Pyhän Hengen ja karkottaa minut kaikesta uskoon liittyvästä.[/QUOTE]

VT:ssa alkaa eka sivulta Jeesuksen sukupuu ja ne sukuluettelot ovat nimenomaan Jeesuksen sukulinja. VT:ssa mm Jesaja ennustaa Jeesuksen tulon maailmaan ja kuvaa Häntä melko tarkkaankin. Raamatussa on niin selkee logiikka. Alussa oli maa, sen jälkeen tuli ihminen, joka eli Jumalan kanssa kiinteässä yhteydessä, koska synti ei vielä ollut turmellut tuota suhdetta. Synnin seurauksena tuli paratiisista karkottaminen. Koko luomakunta kärsii synnin seurauksesta. Kuolema myös sen seurauksena. Sen jälkeen tulevat Nooa, Mooses, Tuomarit jne. Tämä kertoo juutalaisista ja heidän historiastaan, mutta myös kristinuskon kantaisistä. Abrahamille, joka on juutalaisten ja kristittyjen kantaisä sanottiin, kuinka hänen lastensa lukumäärää on niin paljon, kuin tähtiä löytyy avaruudesta. Sen jälkeen psalmit, jossa on lohdustusta ja useat niistä Davidin, joka on myös Jeesuksen esi-isä. Syntinen ja lankeava mutta armahdettu, koska hän nöyrtyi Jumalan edessä. Sitten tulevat profeetat, jotka ennustavat Jeesuksesta, jopa siitä, mitä lopun aikoina tulee..jne

uskis
[QUOTE="mä";22536520]Toi tunteiden ja ilmeisesti vieläpä jopa minunkin tunteideni selittely on inhottavaa. Puhu vain itsestäsi. Ja sitten taas veivataan yhtä persoonaa. No, ihan sama, jos et ole evankelis-luterilainen. Minulle on itsestään selvää, että Jumala on kolmiyhteinen.

Tällainen iankaikkinen jankkaus tappaa kaiken hyvän, mitä lähetyskäsky kehottaa tekemään. Tämä on niin väärin, ettet uskokaan.[/QUOTE]

"ihan sama, jos en ole luterilainen"? Olin luterilainen pitkään, melkein 10 v uskossa ollessani, ja ajattelin juuri näin. Ja se yksi Persoona vain sattuu olemaan meidän Vapahtajamme, joka sanoo, että menkää ja tehkää kaikki kansat MINUN opetuslapsikseni. Joten ei mikä tahansa Persoona, vaan nimenomaan se, josta Raamattu puhuu, jota Pyhä Henki korottaa, ja jonka Isä lähetti. Jumalan kolme Persoonaa ovat kaikki tärkeitä. Jeesus oli vain se, joka tuli ihmiseksi ja jota ihmiset saattoivat katsoa, koskea jne. Hän omassa lihassaan ja ruumiissaan kantoi meidät pahat tekomme ja niiden seuraukset. Vaikka olikin synnitön.

uskis
[QUOTE="mä";22536540]Eli uskis on seurakunnaltaan mikä?[/QUOTE]

yhteiskristillinen. Mulle mikään srk ei ole yli muiden, vaikka painotukset saattavatkin poiketa. Olen ihan yhtä lailla luterilainen, helluntailainen, vapaakirkollinen, baptisti ja pienemmät Jumalan seurakunnat sopivat tähän kastiin myös. Palvelen edelleen myös luterilaista kirkkoa :).

uskis
[QUOTE="zxz";22536543]Saat minut hymyilemaan uskis. Naen nuo asias niin samalla tapaa Sun kanssas.
Hyvaa yota Sulle ja muille,ma lahden "raamattutunnille" tuonn emun kirkkoon.
Olen 7h teista jaljessa.[/QUOTE]

Okay. Siunattua raamattutuntia teille :heart:. Ja tervetuloa sitten myöhemmin nukkumaan tätä yötä :). Tosiaan aika mennä maate...

"mä"
yhteiskristillinen. Mulle mikään srk ei ole yli muiden, vaikka painotukset saattavatkin poiketa. Olen ihan yhtä lailla luterilainen, helluntailainen, vapaakirkollinen, baptisti ja pienemmät Jumalan seurakunnat sopivat tähän kastiin myös. Palvelen edelleen myös luterilaista kirkkoa :).
Palvele mitä palvelet, mutta mikset palvelisi Jeesusta. Etkö kuulu mihinkään uskonnolliseen yhteisöön?

uskis
[QUOTE="mä";22536556]Palvele mitä palvelet, mutta mikset palvelisi Jeesusta. Etkö kuulu mihinkään uskonnolliseen yhteisöön?[/QUOTE]

No nimenomaan Jeesusta palvelen. Mutta eri srk:ien fyysisissä tiloissa. Ja en ala täällä erittelemään, mihin kuulun, koska nimenomaan se on lahkohenkeä, että aletaan vertailemaan, mä kuulun tähän, sä kuulut tuohon. Me kaikki uskovat kuulutaan Jeesuksen maailmanlaajuiseen srk-ruumiiseen.

uskis
[QUOTE="mä";22536560]Lue Raamatusta, mitä Jeesus käskee meidän tehdä. Mieti myös, mitä Jeesus kieltää meitä tekemästä. Seuraa Jeesusta.[/QUOTE]

No mielenkiinnosta kyllä nyt kysyn, mitä JEESUS EI käske meitä tekemään. Tiedän, Jeesus kehtottaa käymään säännöllisesti srk:nsa kokouksessa ja näin teenkin :).

Yhteistyössä