Kostaako Jumala minulle: heti sen jälkeen, kun erosin kirkosta, meillä todettiin homevaurio

• Viestiketjun aloittaja pakana
  • Ensimmäinen viesti
uskis
.?Jeesus eli taivaassa henkipersoonana ennen maan päälle tuloaan. Hän oli Jumalan ensimmäinen luomus, ja siksi häntä sanotaan Jumalan ”esikoiseksi” (Kolossalaisille 1:15; Ilmestys 3:14). Jeesus on ainoa Poika, jonka Jumala loi yksin. Jehova käytti Jeesusta ennen tämän ihmiseksi tuloa ’mestarityöntekijänään’ luodessaan kaiken muun, mitä on taivaassa ja maan päällä (Sananlaskut 8:22–31; Kolossalaisille 1:16, 17). Jumala käytti häntä myös pääedustajanaan. Siksi Jeesusta kutsutaan ”Sanaksi”. (Johannes 1:1–3; Ilmestys 19:13.)
Voi siun kanssasi. Tällaista tulee, kun Raamattua aletaan "ihmisjärjellä" vääntämään ja kääntämään. Mä muistan sua rukouksissa. Muuta en jaksa kommentoida. Olen nimittäin eräänkin JT:n kanssa jutellut, ja se valitettavasti jossain vaiheessa lähtee kiertämään samaa kehää, joten siksi nyt näin. Jollei Pyhä Henki valaise sinulle asioita, niin Raamattu on todella vaikea ymmärtää :(

uskis
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22536005:
Mitä sinä Sonette 20 jehovalaisena ajattelet siitä että meistä moni ajattelee teidän jehovalaisten olevan matkalla helvettiin?

Tokihan minäkin helvettiin joudun, vaikken jehovalainen olekaan, jos en suostu uskoon tulemaan ennen kuolemaani. Mutta se ei tietenkään auta yhtään jehovalaista pelastumaan, jos minäkin helvettiin päädyn.

Tuli vain mieleeni että oletteko näille ajatuksille ihan immuuneja?
Ja ennenkaikkea mitä Raamattu asiasta sanoo, hyvin selvästi. Surullista, että JT:t uskovat heidän raamatunselittäjiään enemmän kuin itse Raamattua. Ja kun heiltä kysyy jotain henkilökohtaista, saa poikkeuksetta lähes aina juuri vastaukseksi heidän UM:n käännöksestään suoria lainauksia. Mua oikeesti surettaa se, miten saatana on voinut soikaista heidän mielensä. Ja tiedän...kun taas minä puhun heille, mitä Jumala on tehnyt ja parantanut, he tulkitsevat puolestaan ne saatanan teoiksi :(. So so sad

äiti 44 v
Ja ennenkaikkea mitä Raamattu asiasta sanoo, hyvin selvästi. Surullista, että JT:t uskovat heidän raamatunselittäjiään enemmän kuin itse Raamattua. Ja kun heiltä kysyy jotain henkilökohtaista, saa poikkeuksetta lähes aina juuri vastaukseksi heidän UM:n käännöksestään suoria lainauksia. Mua oikeesti surettaa se, miten saatana on voinut soikaista heidän mielensä. Ja tiedän...kun taas minä puhun heille, mitä Jumala on tehnyt ja parantanut, he tulkitsevat puolestaan ne saatanan teoiksi :(. So so sad
Se minuakin ihmetyttää, tuo henkilökohtaisuuden puute. ovat kuin jotain raamatunrimpsuautomaatteja, koneita.

Heipat muuten taas sulle :) Mä haen nyt teetä! Ja katson ehkä yhden Emmerdalen kohta :D

uskis
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22536119:
Se minuakin ihmetyttää, tuo henkilökohtaisuuden puute. ovat kuin jotain raamatunrimpsuautomaatteja, koneita.

Heipat muuten taas sulle :) Mä haen nyt teetä! Ja katson ehkä yhden Emmerdalen kohta :D
Heippa hei :). Mä taidan hakea glögiä. Kauaa en varmaan taaskaan jaksa täällä notkua, mut jos vielä hetkonen :).

Alkuperäinen kirjoittaja uskis:
Mua oikeesti surettaa se, miten saatana on voinut soikaista heidän mielensä. Ja tiedän...kun taas minä puhun heille, mitä Jumala on tehnyt ja parantanut, he tulkitsevat puolestaan ne saatanan teoiksi :(. So so sad
Miltä ajattelet, että tällainen asetelma vaikuttaa ulkopuolisen silmissä?

uskis
Miltä ajattelet, että tällainen asetelma vaikuttaa ulkopuolisen silmissä?
Hmmm...Pitäiskö mun nyt sitten olla epärehellinen? Täällähän jokainen puhuu vain omasta puolestaan. Varmaan ihmisllä syntyy monenlaisia kuvia ja ajatuksia mieleensä. Mutta en ala ketään nuoleskelemaan sen takia, että tämä nyt vaikuttaa niin ja näin johonkin. Vai mihin sä tähtäät?

Raamattu kertoo, kuinka saatana pukeutuu valkeuden enkeliksi eksyttääkseen monet ja JT:n kohdalla on juuri näin :(. Oppii näyttää varsinkin Raamattuun perehtymättömän silmissä aivan kristilliseltä.
Miksi Jumala sallii Saatanan eksyttää ihmisiä näin? Miksi Jumala haluaa (Jumalahan on kaikkivaltias), että ihmiset, jotka etsivät häntä ja haluavat tuntea hänen tahtonsa ja tehdä oikein, joutuvat (tai oikeammin joutuisivat) kadotukseen?

Ihmisaivoill on hyvin haastavaa yrittää ymmärtää, miten yksi voisi olla kolme tai kolme yksi, mutta Pyhä Henki voi avata tämänkin asian. Kuitenkin tärkein on se, että ymmärtää olevansa syntinen ja tarvitsevansa Jeesuksen sovitustyötä.
Ongelmani ei ole tässä. Jos Raamatussa sanottaisiin mielestäni yksiselitteisesti, että Jumala on kolmiyhteinen, nielisin sen mukisematta. Sellaisen jälkeen olisi loukkaus Jumalaa kohtaan, jos yrittäisin vääntää hänen olemuksensa väkisin alakoulualgebraan sopivaksi.

Hmmm...Pitäiskö mun nyt sitten olla epärehellinen? Täällähän jokainen puhuu vain omasta puolestaan. Varmaan ihmisllä syntyy monenlaisia kuvia ja ajatuksia mieleensä. Mutta en ala ketään nuoleskelemaan sen takia, että tämä nyt vaikuttaa niin ja näin johonkin. Vai mihin sä tähtäät?
Hienoista kiertelyä havaittavissa ;) Tähtään siihen, että ulkopuolisen silmät eivät näe niitä jt:n ja valtavirtakristillisyyden eroja niin suuriksi kuin te näette. Lisäksi ulkopuolisen etsijän kannalta on hankalaa, että monet uskonnot ovat toisensa poissulkevia, mutta kuitenkin aika samanlaisia.

uskis
Miksi Jumala sallii Saatanan eksyttää ihmisiä näin? Miksi Jumala haluaa (Jumalahan on kaikkivaltias), että ihmiset, jotka etsivät häntä ja haluavat tuntea hänen tahtonsa ja tehdä oikein, joutuvat (tai oikeammin joutuisivat) kadotukseen?

Ongelmani ei ole tässä. Jos Raamatussa sanottaisiin mielestäni yksiselitteisesti, että Jumala on kolmiyhteinen, nielisin sen mukisematta. Sellaisen jälkeen olisi loukkaus Jumalaa kohtaan, jos yrittäisin vääntää hänen olemuksensa väkisin alakoulualgebraan sopivaksi.
Saatana oli Jumalan palvelija, kunnes lankesi, ja hänelle annettiin valta toimia maan päällä, kunnes hänen aikansa on loppu. Ihminen on syntinen taas Adamin ja Evan lankeemuksen seurauksena. Jumala on antanut ihmiselle vapaan tahdon. Jumalan tahto ei ole että yksikään joutuu kadotukseen ja juuri siksi Jeesus tuli ja sovitti syntimme. Tärkein on tuntea Jeesus henkilökohtaisesti. Se on lahja! Olemme jokainen matkalla kadotukseen ilman sovitusta. Ja ihan omien syntiemme takia. JT:t ovat siinä määrin hukassa, koska heille Jeesus ei ole Jumala, kaikkivaltias. Ihmisen tulee syntyä uudesti ylhäältä. Hän ei voi sitä tehdä omien tekojensa kautta. Silloin Jeesusta ei tarvittaisi. Tarvittaisiin vain paljon hyviä tekoja. Mutta entä sitten ne pahat teot, joita meistä ihan jokaikinen tekee?

Tässä pätkä Roomalaiskirjeestä 3. luku:

"Jokainen on Jumalan kirkkautta vaikka sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta mutta saavat hänen armostaan lahjaksi vanhurskauden, koska Kristus Jeesus on lunastanut heidät vapaiksi. Hänet Jumala on asettanut sovitusuhriksi, hänen verensä tuo sovituksen uskossa vastaanotettavaksi. Näin Jumala on osoittanut vanhurskautensa. Pitkämielisyydessään hän jätti menneen ajan synnit rankaisematta, mutta nyt meidän aikanamme hän osoittaa vanhurskautensa: hän on itse vanhurskas ja tekee vanhurskaaksi sen, joka uskoo Jeesukseen."

Kolmiyhteydestä sitten. Tähän en uskonut ennen uskoontuloani, mutta ihan elämän kautta ja Raamttua lukemalla löytää tuon kolmiyhteisyyden. Kalevi Lehtinen muistaakseni oli tästä tehnyt jonkun raamattunninkin, mutta sitä en nyt jaksa alkaa muistelemaan. Jeesus sanoo, että Hän lähettää meille puolustajan, Pyhän Hengen. Pyhä Henki murehtii, kun teemme syntiä, iloitsee, muistuttaa jne. Tässä käy jo ilmi, että Hän on Persoona. Jeesus taas itse sanoo itsestään, että joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän.

uskis
Hienoista kiertelyä havaittavissa ;) Tähtään siihen, että ulkopuolisen silmät eivät näe niitä jt:n ja valtavirtakristillisyyden eroja niin suuriksi kuin te näette. Lisäksi ulkopuolisen etsijän kannalta on hankalaa, että monet uskonnot ovat toisensa poissulkevia, mutta kuitenkin aika samanlaisia.
Voi kuule, olen ihan henkilökohtaisesti kyllä törmännyt näihin hiuksenhienoihin eroihin ja melkein itsekin menin mukaan siihen valheeseen. Hankalaa on. Ehkäpä siihen auttaa, että lähtee etsimään elävää Jumalaa ja pyytää että Jumala johdattaisi ja ilmaisisi itsensä. Jumala kuulee, kun ihminen etsii Häntä kokosydämisesti. Joskus Jumala sallii mutkia, mutta lopulta nekin kääntyvät voitoksi. Kun rukoilee ja pyytää myös Jumalaa varjelemaan eksytyksiltä, Hän sen tekee. Jokseenkin kyllä olen huomannut, että henkilökohtainen rukouselämä JT:n keskuudessa on melko kuivaa.

"zxz"
Hyvin hurisoo. empa tieda,jos te tiedatte kuinka hyvaa tyota teette.
Aiti kysyi eilen missa pisteet aan jaoon paale on ,vastaus on : en tiija, ei niita oo tassa koneessa.
ma oon ollu kymmenia vuosia aikavyohykkeessa EST. se ehka selittaa jotain.

uskis
[QUOTE="zxz";22536337]Hyvin hurisoo. empa tieda,jos te tiedatte kuinka hyvaa tyota teette.
Aiti kysyi eilen missa pisteet aan jaoon paale on ,vastaus on : en tiija, ei niita oo tassa koneessa.
ma oon ollu kymmenia vuosia aikavyohykkeessa EST. se ehka selittaa jotain.[/QUOTE]

No mutta kiva, et menee hyvin :). Kyllä tosta ihan selvän ottaa ilman pisteitäkin. Tuosta hyvästä työstä en niin tiedä, tämä on vaan hyvä paikka purkaa ajatuksia, paineita, turhaumia jne :D.

Itse olen jo aivan sammuksissa, joten en väännä nyt asioista enempää. Mutta jos täällä pörrää intoutuneita uskovia minusta olisi kiva kuulla vastaus kysymykseen:

Miten perustelet Jumalan olemassaolon uskomattomalle, minulle esim?

Tarkennukset:
-Käytä Raamattua harkiten, jos ollenkaan. Pidä mielessä, että minä en usko siihen.
-Älä keskity "vastateorian" kumoamiseen. Vaikka kumoaisit evoluution, se ei riitä todistamaan kristinuskoa.
-Käytä lähdeviitteitä kertoessasi tapahtumista, joista en ole ehkä kuullut
-En odota mitään matemaattista todistusta, mutta arvostan sellaista, jota on viitsitty vähän ajatella.

Tärkeääkin tärkeämpi lisäys: EI yhtään suoraan JT-kirjasta naputeltua tekstinpätkää. Jos niitä tulee, spämmään tämän ketjun täyteen irviöitä ja ilmoitan teidät tv-lupatarkastajalle.

Viimeksi muokattu:
"mä"
Olemme jokainen matkalla kadotukseen ilman sovitusta.
Se on sun mielipide. Suomessa kun saa jokaisella olla se oma mielipide ja sitä saa ihan vapaasti näköjään tuputtaa toisille, vaikkei kiertele ovelta ovell, kuten jt:t. Ei hyvä. Joskus hoksasin miten hassua olisi, jos kaikki koko ajan käännyttäisivät toisia. Ihmiset uskoisivat milloin mitäkin, sitä, kuka viimeisimmäksi on heille jotakin jankannut. Ei siinä ole mitään järkeä ja muistatkos, kuka kertoo näin: "Ei ihmistä saastuta se, mikä menee suusta sisään. Se ihmisen saastuttaa, mikä tulee suusta ulos." ;)

uskis
Itse olen jo aivan sammuksissa, joten en väännä nyt asioista enempää. Mutta jos täällä pörrää intoutuneita uskovia minusta olisi kiva kuulla vastaus kysymykseen:

Miten perustelet Jumalan olemassaolon uskomattomalle, minulle esim?

Tarkennukset:
-Käytä Raamattua harkiten, jos ollenkaan. Pidä mielessä, että minä en usko siihen.
-Älä keskity "vastateorian" kumoamiseen. Vaikka kumoaisit evoluution, se ei riitä todistamaan kristinuskoa.
-Käytä lähdeviitteitä kertoessasi tapahtumista, joista en ole ehkä kuullut
-En odota mitään matemaattista todistusta, mutta arvostan sellaista, jota on viitsitty vähän ajatella.
Tää menee jo aivan hassuksi :D. Kun uskoni perustuu Raamattuun, niin sit en saa käyttää sitä :O? Miksi ei saisi perustella toisen teoriaa? Tarkoitatko että hymistellään ja nyökkäillään vain ymmärtäväisesti? Totta, ettei se todista kristinuskoa ja tiedän, että minä en ketään uskoon saa, eikä ole tarkoituskaan. Ehkä korkeintaa hiukan herätellä ajattelemaan asioita. Jumala on se joka ihmisen pelastaa ja kutsuu.
Lähdeviitteitä...nyt ei tule heti mieleen sellaista juttua, johon oisin voinut lähteen livauttaa...?
Ja meitä on niiiin moneksi, ehkä mä kuitenkin olen enemmän käytännön ihminen ja tunteen puolelle kallistuva. En niinkään analyyttisesti asioita tutkiskeleva. Mutta toivottavasti saat jonkun intelligentimman juttukaverin, joka jaksaa lähestä tätä ilosanomaa tieteellisemmältä kannalta ;).

uskis
[QUOTE="zxz";22536390]Mita sa teet palstailun lisaksi.
Ootko saarnamie Saarna-nainen?
Nayt tietavan raamatun aika hyvin.[/QUOTE]

No se on vähän miten sen ottaa, joskus ehkä sitäkin ;). Jostain syystä vain Raamattu on liimautunut tuonne harmaaseen aivomassaani, tai sitten jonnekein muualla...Jumalan Sana on mulle tosi rakas ja rakastan Jeesusta yli kaiken :heart:

uskis
[QUOTE="mä";22536374]Se on sun mielipide. Suomessa kun saa jokaisella olla se oma mielipide ja sitä saa ihan vapaasti näköjään tuputtaa toisille, vaikkei kiertele ovelta ovell, kuten jt:t. Ei hyvä. Joskus hoksasin miten hassua olisi, jos kaikki koko ajan käännyttäisivät toisia. Ihmiset uskoisivat milloin mitäkin, sitä, kuka viimeisimmäksi on heille jotakin jankannut. Ei siinä ole mitään järkeä ja muistatkos, kuka kertoo näin: "Ei ihmistä saastuta se, mikä menee suusta sisään. Se ihmisen saastuttaa, mikä tulee suusta ulos." ;)[/QUOTE]

Jahas. Siis EI ole hyvä, että Suomessa on sananvapaus? No kenenkäs sanaa sitten kuunnellaan, joka on yli noiden rajoitusten? Ja mä kyllä selkeesti kerroin, ETEEN missään nimessä käännytä ketään, puhun vain sen, minkä olen kokenut. Koetko sen jotenkin vaarallliseksi? Ja mä en ainakaan haluaisi olla tuuliviiri, joka suuntaa ajatuksensa viimeiseksi kohdanneen ihmisen ajatusmaaliman mukaan! Niin heikko ihmisiäkö aikuiset voivat olla :O? Ja Jeesus se noin puhuu. Hän puhuu nimenomaan siitä, miten juutalaiset ajattelivat, että heidän puhtaussäännöksensä on yli kaiken. Jeesus kumosi sen, ja sanoi, että ihmisen sydämestä lähtevät pahat ajatukset ja sitä ihminen puhuu, mitä hän sydämesään ajattelee. Sitä en ymmärrä, mitä tarkoitat tuolla tässä asiayhteydessä?

uskis
Jahas. Siis EI ole hyvä, että Suomessa on sananvapaus? No kenenkäs sanaa sitten kuunnellaan, joka on yli noiden rajoitusten? Ja mä kyllä selkeesti kerroin, ETEEN missään nimessä käännytä ketään, puhun vain sen, minkä olen kokenut. Koetko sen jotenkin vaarallliseksi? Ja mä en ainakaan haluaisi olla tuuliviiri, joka suuntaa ajatuksensa viimeiseksi kohdanneen ihmisen ajatusmaaliman mukaan! Niin heikko ihmisiäkö aikuiset voivat olla :O? Ja Jeesus se noin puhuu. Hän puhuu nimenomaan siitä, miten juutalaiset ajattelivat, että heidän puhtaussäännöksensä on yli kaiken. Jeesus kumosi sen, ja sanoi, että ihmisen sydämestä lähtevät pahat ajatukset ja sitä ihminen puhuu, mitä hän sydämesään ajattelee. Sitä en ymmärrä, mitä tarkoitat tuolla tässä asiayhteydessä?
Siis ETTEN :D

Yhteistyössä