Mitä mieltä siitä, että mies tutkii puhelimesi ja käsilaukkusi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pahalla mielellä meillä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pahalla mielellä meillä

Vieras
Siinäpä se otsikossa olikin... Eli saako teidän mielestä puoliso tutkia omin lupineen käsilaukun, kännykän ja kaikki mahdolliset kauppakuitit? Vaikka ei olekaan mitään salattavaa, niin hyväksyttekö tämmösen?

no saa se katsoa jos sitä kiinnostaa, ei siellä ole mitään salaista..
mutta jos se oikein tutkimalla tutkii niin kyllä on suhde keskustelun paikka, koska selkeästi suhteessa luottamus ongelma..
mies tietää mun kannan toisen tavaroiden salassa tutkimiseen ja ilman lupaa tutkimiseen

meillä ei kumpikaan tutki mitään toisen omaisuutta. Meillä ei mennä toisten tileille, puhelimille, posteihin ym. käsiksi. Minusta tuo ei ole normaalia parisuhteessa!

Olis varmaan keskustelun paikka, miksi tekee niin?

Ihan vapaasti kyllä saa tutkia. Meillä on onneksi sellainen suhde että kaikesta keskustellaan ja jutellaan ja kerrotaan mielipide asiaan. Toisen mielipidettä/päätöstä kunnioitetaan ja kompromisseja tehdään puolin toisin.

No mitään salattavaa ei oo mut ei tod. saisi mennä muuta kuin sitten jos luvan kysyy ja kertoo syyn miksi haluaa mennä laukulle tai kännyyn/sähköpostiin, ne on mun yksityisomaisuutta!! En minäkään mene hänen tavaroitaan tutkimaan.

mun ex mies aikoinaan tutki mun kaksplussan sivut ja muut nettisivut,puhelimen ja kaikkee muuta mahollista mitä pälkähti mieleen.mulla meni hermo ainiaiseen kyttäämiseen ja niimpä mun lasten isästä tuli mun ex mies!

ei mulla ole käsilaukkua, vaikka olisikin niin se ois vaan jossain vaatehuoneessa homehtumassa. mies kylläkin aina valittaa etten pidä kännykkää mukanani, vaan se on esim autossa tai takin taskussa. eikä mua haittais vaikka hän mun puhelinta käyttäis, salattavaa kun ei ole! kuitteja emme käy läpi, mutta yleensä jos ostan jotain eritystä kerron siitä. viimeksi ostin kuuselle jalan.

Siis selvennän vielä hieman tilannetta... Suunnilleen vuosi sitten mies jäi kiinni tutkittuaan miun laukun ja sen jälkeen lupasi, ettei koskaan enää tee niin. Mutta näin vaan aamulla huomasin miehen tonkineen koko laukun ja kännykän läpi. Huomasin siitä, että laukku oli aikalailla perusteellisesti "siivottu". Ja se kännykkä... oli tullut viesti, mutta näytössä ei näkynyt mitään...

Alkuperäinen kirjoittaja MIRKAMÖRKÖ:
mun ex mies aikoinaan tutki mun kaksplussan sivut ja muut nettisivut,puhelimen ja kaikkee muuta mahollista mitä pälkähti mieleen.mulla meni hermo ainiaiseen kyttäämiseen ja niimpä mun lasten isästä tuli mun ex mies!

Näin myös. Sitten asensi yhteiselle tietokoneelle vakoiluohjelman, jotta pääsis tarkkailemaan mitä oon tehnyt netissä (siinä kone otti aina kymmenen sekunnin välein kuvan siitä, mitä näytössä on juuri nyt ja tallensi ne myöhempää tarkastelua varten ja tallensi kaikki syötetyt tekstit ja salasanat) ja salasanoja joka paikkaan, jotten pääsis koneella tekemään juuri mitään ilman, että joutuisin kysymään hältä salasanoja jne. Vakoiluohjelmastakin sain tietää vasta useita kuukausia sen asentamisen jälkeen. Mä sitten ostin prepaid-liittymän ja sim-kortin asensin vain käytön ajaksi, jonka jälkeen piiloon ja aloin käyttää nettikahvilan konetta. Eipä tuotakaan kestänyt kuin hetken, kunnes lähdin lapsen kanssa suhteesta pois.

Viimeksi muokattu:
En minä tykkäis, jos salaa menisi tutkimaan. Mutta ei siellä mitään salaista ole.

Vastaako teillä muuten puoliso kännykkääsi, jos se soi ja et itse ole paikalla?

Ei ole mitään oikeutta mennä toisen laukulle tai muihin tavaroihin koskemaan ilman lupia. Meillä mies seurustelun alkuaikoina tutki mun laukkua ja siitä kun jäi kiinni. niin tein asian erittäin selväksi, että tavarat ovat MINUN ja sinulla ei ole mitään oikeutta niitä mennä penkomaan ja antaa olla viimeinen kerta, muuten saa penkoa jonkun muun laukkuja.
Ei ole sen jälkeen koskenut.

Alkuperäinen kirjoittaja pahalla mielellä meillä:
Siis selvennän vielä hieman tilannetta... Suunnilleen vuosi sitten mies jäi kiinni tutkittuaan miun laukun ja sen jälkeen lupasi, ettei koskaan enää tee niin. Mutta näin vaan aamulla huomasin miehen tonkineen koko laukun ja kännykän läpi. Huomasin siitä, että laukku oli aikalailla perusteellisesti "siivottu". Ja se kännykkä... oli tullut viesti, mutta näytössä ei näkynyt mitään...

Usein, jos ihmisellä on itsellään jotain salattavaa, hän peilaa itsensä toiseen ja ajattelee, että toisellakin on salattaavaa, jolloin alkaa kyttäämään.

En ymmärrä, MIKSI mies tutkisi mun puhelinta ja käsilaukkua!!!

Ois ihan ok, jos se vastaa mun puhelimeen, jos joku sukulainen/yhteinen ystävä soittaa.
Sekin olis ihan ok, että ottaa mun käsilaukusta jotain mitä tarvitsee välttämättä: lompakosta parkkirahaa, auton avaimet tms. kunhan sanoo siitä mulle. En vaan käsitä, miksi varta vasten tutkisi puhelinta ja käsilaukkua.

Saa ihan vapaasti, koska todellakaan ei ole mitään salattavaa. Jos ostan hänelle lahjoja, piilotan ne ja kuitit, joten ei semmoisenkaan takia haittaisi, jos hän tutukisi.

Jos on puhtaat jauhot pussissa, niin miksi mun tavaroita ei saisi mies tutkia, en ymmärrä.

No ei mua haittaisi mutta ihmettelisin kyllä jos säännöllisesti pitäisi moiset tsekata.
Meillä ei ole mitään salaisuuksia mutta ei ole tapana kytätä toisen juttujakaan kyllä.

Jos on puhtaat jauhot pussissa, niin miksi mun tavaroita ei saisi mies tutkia, en ymmärrä.

Jos on puhtaat jauhot pussissa, niin en ymmärrä, miksi toisen henkilökohtaisia tavaroita pitäisi tutkia. Ei minun mieheni ainakaan ole koskaan osoittanut halukkuuttaan edes tutkia laukkuani, mailejani tai kännykkääni, saati kauppakuitteja. huh. Ihmisellä pitää olla mielestäni jonkinlainen yksityisyys.

Saa ihan vapaasti, koska todellakaan ei ole mitään salattavaa. Jos ostan hänelle lahjoja, piilotan ne ja kuitit, joten ei semmoisenkaan takia haittaisi, jos hän tutukisi.

Mä lähden just toisesta päästä purkamaan tätä vyyhteä. Jos on puhtaat jauhot pussissa, ei ole tarvetta vakoilla toista. Sinä päivänä, kun toisen on tarvis tarkistella toisen menemisiä ja puheluita, on mustasukkaisuus noussut niin sairaalle tasolle, ettei suhteella ole enää tulevaisuutta. Se, että rakkaani voisi epäillä minua, tarkoittaisi, ettei hän luota minuun. Sillä mitä minä oikeasti tekisin, ei enää olisi väliä. Pulmunen olisi tahrittu epäluulolla ja kaikki olisi tuhoon tuomittu. Ainut kantava voimahan suhteessa on se keskinäinen luottamus.

Mä lähden just toisesta päästä purkamaan tätä vyyhteä. Jos on puhtaat jauhot pussissa, ei ole tarvetta vakoilla toista. Sinä päivänä, kun toisen on tarvis tarkistella toisen menemisiä ja puheluita, on mustasukkaisuus noussut niin sairaalle tasolle, ettei suhteella ole enää tulevaisuutta. Se, että rakkaani voisi epäillä minua, tarkoittaisi, ettei hän luota minuun. Sillä mitä minä oikeasti tekisin, ei enää olisi väliä. Pulmunen olisi tahrittu epäluulolla ja kaikki olisi tuhoon tuomittu. Ainut kantava voimahan suhteessa on se keskinäinen luottamus.

Jaa, mun mielestöä sokea luottamus on tyhmää. Enkä ymmärrä, että pitäisi suuuttua ja loukkaantua epäilystä... Mun mielestä pitää vaan todistaa olevansa luotettava ja olla avoin. Sitten jos toinen koko ajan epäilee, niin se on tietty jo sairasta. Mutta meillä ainakin lähtökohtaisesti on niin, ettei ole mitään salaista. Kyllä toisen laukkuun ja puhelimeen saa katsoa. Ei kyl oo ollut opngelmia, että kumpikaan ois varsinaisesti toista tutkinut. Meillä vaan asiat on niin yhteisiä.

Jaa, mun mielestöä sokea luottamus on tyhmää. Enkä ymmärrä, että pitäisi suuuttua ja loukkaantua epäilystä... Mun mielestä pitää vaan todistaa olevansa luotettava ja olla avoin. Sitten jos toinen koko ajan epäilee, niin se on tietty jo sairasta. Mutta meillä ainakin lähtökohtaisesti on niin, ettei ole mitään salaista. Kyllä toisen laukkuun ja puhelimeen saa katsoa. Ei kyl oo ollut opngelmia, että kumpikaan ois varsinaisesti toista tutkinut. Meillä vaan asiat on niin yhteisiä.

Niin no, voin kyllä kuvitella tilanteen, että ukko huutaisi, että mulle tuli tekstari ja itse vaikka perkaa kalaa ja pyytää toista katsomaan mitä siinä sanotaan. Eri asia taas mennä salaa, kertomatta toiselle, penkomaan toisen kamoja. Olen nähnyt pari tosi mustiskeissiä liian läheltä, yhdessä vaimo menetti henkensä. Toinen nainen pääsi miestään pakoon, mutta sitä ennen eli vuosia tilanteessa, jossa ukko kellotti kauppareissutkin ja tutki kaikki ja aina.

Ei minusta olisi parisuhteeseen. :|

Kuulostaa lähinnä vainoharhaiselta toiminnalta. Itse en kyllä katselis moista kyttäämistä, vaikka parisuhteessa ollaan, niin silti täytyy olla omaa tilaa ja henkilökohtaisia asioita. Itseä ei haittaa, jos mies penkoo käsilaukkua, mutta tämä tapahtuu yleensä "luvan" kanssa, kun etsii esim puhelinta johon pitäs vastata (juu, meillä vastataan randomisti kumman vaan kännykkään) tai vaikka lompakkoa, jos pitää maksaa bensat automaatilla (tiedetään esim toistemme pankkikorttien salasanat ja juu, mies saa käydä mun tililtä nostamassa rahaa, jos on tarve ja minä vastavuoroisesti hänen).
Mutta se, että miksi pitää kauppakuitteja tiirailla, on vähän omituista. Mitä miehesi kauppakuiteista etsii? Sitä että shoppaat itsellesi jotain vai mitä?

Komppaan edellisiä, olis varmaan parisuhdekeskustelun paikka. Saanen vielä udella, että minkä ikäisiä olette?

Yhteistyössä