Mitä mieltä siitä, että mies tutkii puhelimesi ja käsilaukkusi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pahalla mielellä meillä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Saisi tutkia, muttei sitä kiinnosta :) Käsilaukulle menee vain jos tarvitsee juuri autonavaimia tms. mitkä ovat laukussa. Kännykkää saisi myös tutkia, muttei tutki. Mä saisin myös penkoa miehen taskut/lompakon, jos haluaisin. Mutta menen niille vaan jos tarvitsen rahaa eikä mulla ole. Availemme myös toistemme postit satunnaisesti, siis laskut yms. Kirjeitä ei tietenkään avata eikä posteja, joista ei tiedä mitä niissä on. Ei olla mustasukkaisia toisistamme.

Ei mitään salattavaa meillä, anti palaa vain jos siltä tuntuu. Sen jälkeen saa tosin selitellä että miksi mahtoi tuntua siltä :whistle: Mä ymmärrän täysin tuollaisen käytöksen jos toinen on antanut jonkun syyn sille, ehkä jopa ilman syytäkin jos on epävarma itsestään, eivät kaikki opi luottamaan toiseen ihan välittömästi. Mutta jatkuva kyttäys ei tule kuuloonkaan. Jos saisin tietää että ukko vahtaa mun netteilyä niin.... voi olla että tulisi vakava keskustelu.

Mä en tykkää, että kukaan tutkii mun kännykkää tai laukkua. Jos kaverin pitää saada mun laukusta jotakin, niin mä kattelen sen sieltä itte. Ei ole kyse siitä, että salaisin mitään eikä olisi puhtaat jauhot pussissa, en vain tykkää että noin henkilökohtaasiin asioihin muut puuttuu.

Jaa, mun mielestöä sokea luottamus on tyhmää.

Mustakin sokea luottamus on tyhmää. Enpähän kuitenkaan puhuisi parisuhteeni yhteydessä sokeasta luottamuksesta vaan luottamuksesta, kumppanuudesta. Avoin pitää olla, mutta ei mun mieheni tarvitse todistella mulle uskollisuuttaan esittelemällä puhelinta tms. Eihän semmoinen enää mitään luottamusta ole.

Mä en tykkää, että kukaan tutkii mun kännykkää tai laukkua. Jos kaverin pitää saada mun laukusta jotakin, niin mä kattelen sen sieltä itte. Ei ole kyse siitä, että salaisin mitään eikä olisi puhtaat jauhot pussissa, en vain tykkää että noin henkilökohtaasiin asioihin muut puuttuu.

En mäkään tykkäis, jos joku mun kaveri menis mun laukulle tai puhelimelle... Se ois ihan outoa.

No kyllä se saa sillain kattoa, etsiä mun laukusta jotain taikka soittaa puhelimestani, mutta jos se ihan alkaisi tutkimalla tutkimaan / kysyisi lupaa tutkia löytyykö jotain epäilyttävää, niin taitais olla hieman isompia ongelmia kuin joku puhelin. Että ei mitään tollasta ihme tutkimista kiitos. Mustasukkaisuus on sairasta.

[QUOTE="tööt";22496638]Laita puhelimeen suojakoodi päälle niin, että näppäinlukituksen avaamiseksi joutuu naputtamaan koodin, lompakko ja muut tärkeämmät jemmaan ukolta.[/QUOTE]

Niin tietty, mutta ei se auta mitään varsinaiseen ongelmaan, eli liialliseen mustasukkaisuuteen ja epäilyyn. Terapiaa voi kokeilla, mutta todennäköisesti ainoa mahdollisuus päästä ahdistavasta kyttäämisestä on suhteen lopettaminen.

Niin no, voin kyllä kuvitella tilanteen, että ukko huutaisi, että mulle tuli tekstari ja itse vaikka perkaa kalaa ja pyytää toista katsomaan mitä siinä sanotaan. Eri asia taas mennä salaa, kertomatta toiselle, penkomaan toisen kamoja. Olen nähnyt pari tosi mustiskeissiä liian läheltä, yhdessä vaimo menetti henkensä. Toinen nainen pääsi miestään pakoon, mutta sitä ennen eli vuosia tilanteessa, jossa ukko kellotti kauppareissutkin ja tutki kaikki ja aina.

Ei minusta olisi parisuhteeseen. :|

Hui. Siis missään nimessä en hyväksyisi vainoharhaista kyttäystä.. Mut ehkä mä en ihan ymmärrä kysymystä, kun musta tuntuu että on ihan se ja sama, että kumpi meistä mun puhelinta tutkii tai mun kassia. Kyllä mä saatan miehen puhelinta lukea, en edes siksi, että epäilisin jotain, vaan ihan vaan huvikseen.

Jos mä saan jotain viestejä, mitkä on vaan mulle, mä kerron miehelle, että on semmoisia ja sanon, et ei menis lukemaan, eikä se tietenkään silloin mene.

Hmm...enpä ole oikeen päässyt koneelle lauantain jälkeen tai ainakin ukko ois ollu kyttäämässä. Nyt on töissä, joten jatkan juttua.

Joku kysyi, minkä ikäisiä olemme: minä 28 ja mies 33. Yhdessä ollaan oltu 11 vuotta ja neljä yhteistä lastaa pyörii ympärillä. Mustasukkaisuuteen hänellä ei pitäisi olla aihetta, mutta en tiedä mitä hänen päässään pyörii... Olin kyllä reilu viikko sitten tanssimassa, liittyneekö sitte siihen. Mutta kuten niin moni muukin on sanonut, ettei hyväksy moista, niin en minäkään. Jos jotain epäilyttävää on, niin miksei voinut kysyä... Eilen pyysi todella anteeksi ja tavallaan kai annoinkin, mutta kyllä tuosta semmoinen tunne jää, etten voi omassa kodissani pitää tavaroita "muiden saatavilla".

Kysyin muuten, että mitäpä löysit... Vastaus oli, ettei tullut yllätyksiä. Tuostakaan en oikein tiedä, mitä sillä tarkoitti. Mielestäni en ole salannut häneltä mitään!

Kahlitsemalla ei voi saada rakkautta, eikä toista voi omistaa. Liika mustasukkaisuus on suhteen surma. Kerroit käyneesi tanssimassa. Olisiko niin, että olet käynyt tuulettumassa liian harvoin yksin tai tyttöjen kanssa ja uusi tilanne hämmentää ja epäilyttää miestäsi.

stig: Ei ole uusi tilanne, paitsi että muutama vuosi meni, etten käynyt lainkaan tanssimassa. Ja tarkoitan nyt tällä ihan perinteisiä valsseja yms. Viime kesänä aloitin viiden vuoden jälkeen uudelleen, koska hänellä on harrastuksensa ja tuo on mulle oikeastaan ainut.

Mitä naisilla sitten voi olla käsilaukussaan, että siitä tulisi jotain epäilystä tai riitaa? Minulla kun ei ole käsilaukkua, vaan lompakko ja puhelin ovat taskuissa tai jossain satunnaisessa kassissa.

Ei oo mitään salattavaa myöskään, mutta en tykkäis todellakaan, että menee penkomaan ja etsimään jotain...mitä? Tuntus ettei se enää luota minuun. Ihan vapaasti saa käyttää mun puhelinta, tai kaivaa laukusta jotain mitä tarvii (jos tietää että sielä on), mut että muuten vaan alkais tutkimaan mitä sisältää...

Saa tutkia molempia ja on niin tehnytkin, tosin aina etsinyt jotain kuten laukusta papereita tai puhelimesta jonkun numeroa tai kuvaa tai musiikkikappaletta. Ei häiritse yhtään. Myös ystäväni saavat mennä laukulleni jos sieltä jotain tarvitsee, kunhan sanoo että hei onko sulla siellä sitä tai tätä. Ei mulla ole siellä mitään salattavaa tai noloa tai ihmeellistä.

Mun tietokone onkin sitten vähän eri juttu, mutta tässäkään ei ole salaamisesta kyse vaan jostain ihan muusta :D

Alkuperäinen kirjoittaja pahalla mielellä meillä;22496561:
Siinäpä se otsikossa olikin... Eli saako teidän mielestä puoliso tutkia omin lupineen käsilaukun, kännykän ja kaikki mahdolliset kauppakuitit? Vaikka ei olekaan mitään salattavaa, niin hyväksyttekö tämmösen?

pitäisi saada vähän enemmän tietoa taustoista, onko ollut jotain historiaa, epäilylle aihetta jne, miehellä entisessä suhteessa pettämistä puolin toisin jne...

yleisesti ottaenhan se ei ole mitenkään hyväksyttyä, mutta eipä asiat koskaan ole niin mustavalkoisia, tapauskohtaisia.

Saa ihan vapaasti, koska todellakaan ei ole mitään salattavaa. Jos ostan hänelle lahjoja, piilotan ne ja kuitit, joten ei semmoisenkaan takia haittaisi, jos hän tutukisi.

Jos on puhtaat jauhot pussissa, niin miksi mun tavaroita ei saisi mies tutkia, en ymmärrä.

Samaa mieltä myös. Ihmettelen monien "raivoa" tuossa tutkimis asiassa. Mua ei yhtään haittaa jos tutkii, ja saan itse tutkia mieheni kännykät sun muut sen minkä kerkeän. Meillä vaan kumpikaan ei tee niin, koska luotetaan toisiimme, enkä mitenkään jaksaisi epäillä miestäni koko ajan jostain kieroiluista. En tutki mieheni kännykkää koskaan, enkä kysy kenen kanssa puhuu, ja sama toisinpäin. Mutta en kyllä todellakaan loukkaantuisi jos tutkisi kännykkäni ja laukkuni. Täällä pidellään samaa Huus Hållia, ilman ketkuiluja.

Yhteistyössä