Mies vaatii mua jäämään kotiin, vaikka ei ole itsekään valmis jäämään!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiristää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En koe lastani taakkana, onhan hän toivottu lapsi. Pitääkö naisen todellakin olla valmis hylkäämään koko muu elämä, jos haluaa lapsen? Minusta homma ei voi toimia niin. Olenko kelvollinen vanhemmaksi vain siinä tapauksessa, jos olen valmis katsomaan kaiken sovitun sormien läpi (ja teen mukisematta kaiken itse), enkä vaadi isältä mitään vastuuta tai kiinnipitämistä sovituista, lapseen liittyvissä asioissa?

Lapsi on osa elämää (toki erittäin merkittävä osa), mutta se ei voi olla koko elämä ja pysäyttää koko maailmaa. Hänestä pidetään kyllä huolta ja on rakastettu, mutta nyt oli tosiaan kyse sopimuksesta miehen kanssa.

Ja ei, en kärsi synnytyksen jälkeisestä masennuksesta, voin erittäin hyvin.

Tämä on täysin väärä palsta kertoa tällaisesta, täällä palstailevat ovat enimmäkseen kouluttamattomia ja vähätuloisia kotiäitejä, jotka eivät ole tasa-arvosta kuulleetkaan.

Minä pysyisin tiukkana ja patistaisin miehen pitämään osuutensa vanhempainvapaasta. Muuten hän ei koskaan saa tietää, miten paljon se vaatii ja toisaalta myös antaa. Lapsi on yhteinen, joten sen hoitokin pitäisi olla, samoin kuin teillä vanhemmilla pitäisi olla yhtäläiset oikeudet itsensä ja uransa kehittämiseen.

Meillä mies piti puoli vuotta vanhempainvapaata ja se on osoittautunut todella hyväksi asiaksi meidän kaikkien kannalta.

Alkuperäinen kirjoittaja plörö;22482677:
Olisikohan parempi antaa lapsi kokonaan pois se sopimus sitten pitää :whistle:
Ei tarvitse sen jälkeen kiukuta kun mies ei pidä sopimuksestaan kiinne.

Onpa tässä taas fiksun ihmisen kommentti. Sut vois antaa Venäjälle kotirouvaksi, niin saatais Suomi pysymään fiksumpana.

Alkuperäinen kirjoittaja plörö;22482677:
Olisikohan parempi antaa lapsi kokonaan pois se sopimus sitten pitää :whistle:
Ei tarvitse sen jälkeen kiukuta kun mies ei pidä sopimuksestaan kiinne.

Tulisko sulle tai jollekulle muulle _IKINÄ_ mieleen sanoa miehelle, joka haluaa olla töissä/opiskelemassa, eikä jäädä kotiin vauvan kanssa, että teidän olis parasta antaa lapsi pois?

*mä meen nyt jonnekin muualle hakkamaan päätäni seinään*

Yllä oleva kommentti ei ole ap:n

Eli sutkin vois lähettää venäjälle :D
Tottahan tuossa osa on, jos kerran aloittaja on sen takia pitänyt lapsen että mies pitää "sopimuksestaan kiinne" niin huh..
Tosin minusta tuntuu että niin apee kuin apeen mieskään ei ole tajunnut mihin ryhtyi kun plussattu on. Jos mies ei pidä sopimustaan ja apee ei halua olla kotona niin ei auta muu kuin etsiä hoitopaikka lapselle tai sitten todellakin harkita jotakin pidempiaikaista sijoitusta jos ei lapsenhoito nyt työkiireiden ja opiskelun ohella luista.

[QUOTE="hmm";22482765]Eli sutkin vois lähettää venäjälle :D
Tottahan tuossa osa on, jos kerran aloittaja on sen takia pitänyt lapsen että mies pitää "sopimuksestaan kiinne" niin huh..
Tosin minusta tuntuu että niin apee kuin apeen mieskään ei ole tajunnut mihin ryhtyi kun plussattu on. Jos mies ei pidä sopimustaan ja apee ei halua olla kotona niin ei auta muu kuin etsiä hoitopaikka lapselle tai sitten todellakin harkita jotakin pidempiaikaista sijoitusta jos ei lapsenhoito nyt työkiireiden ja opiskelun ohella luista.[/QUOTE]

Musta tuntuu, että sä et nyt tajua ihan kaikkea. Minkä ihmeen takia miestä ei voi velvoittaa hoitamaan omaa lastaan? Varsinkin, jos niin on ennalta sovittu. Ei se tarkoita, etteikö lastaan rakastaisi, vaikka ei haluaisikaan istua kotona tissittelemässä lasta kouluikään saakka.

[QUOTE="liisi";22482806]Musta tuntuu, että sä et nyt tajua ihan kaikkea. Minkä ihmeen takia miestä ei voi velvoittaa hoitamaan omaa lastaan? Varsinkin, jos niin on ennalta sovittu. Ei se tarkoita, etteikö lastaan rakastaisi, vaikka ei haluaisikaan istua kotona tissittelemässä lasta kouluikään saakka.[/QUOTE]

Ja miksi sen miehen nyt olisi pakko pitää joku lupauksensa,ettekö te koskaan ole pettäneet lupaustanne? Samalla tavalla miehelläkin on lupa tehdä uraa. Näitä asioita kannattaa miettiä muutaman kerran ennenkuin alkaa sitä perhettä tekemään. En tajua mikä ongelma apeella tässä on jos mies ei halua hoitaa lasta laittakoot lapsen hoitoon jos äitiäkään ei kiinnosta kotona olo,niin helppoa se on.

[QUOTE="hmm";22482842]Ja miksi sen miehen nyt olisi pakko pitää joku lupauksensa,ettekö te koskaan ole pettäneet lupaustanne? Samalla tavalla miehelläkin on lupa tehdä uraa. Näitä asioita kannattaa miettiä muutaman kerran ennenkuin alkaa sitä perhettä tekemään. En tajua mikä ongelma apeella tässä on jos mies ei halua hoitaa lasta laittakoot lapsen hoitoon jos äitiäkään ei kiinnosta kotona olo,niin helppoa se on.[/QUOTE]

Ensinnäkin, ap ja hänen miehensä selkeästi olivat miettineet asiaa ennen perheen perustamista, siksihän he olivat sopineetkin vanhempainvapaan jakamisesta. Me ollaan ilmeisesti vähän eri mieltä siitä, onko kumppanilla oikeus pettää lupausta. Lupaus on lupaus siinä missä luvataan esim. uskollisuutta vihkivalaa annettaessa. Siitä ei livetä.

Ensinnäkin, ap ja hänen miehensä selkeästi olivat miettineet asiaa ennen perheen perustamista, siksihän he olivat sopineetkin vanhempainvapaan jakamisesta. Me ollaan ilmeisesti vähän eri mieltä siitä, onko kumppanilla oikeus pettää lupausta. Lupaus on lupaus siinä missä luvataan esim. uskollisuutta vihkivalaa annettaessa. Siitä ei livetä.

TÄmäkään ei ole ap:n kirjoitus.

Meillä myös minä jatkoin opiskelua kun vauva oli 3kk ikäinen, oli sovittu että mies jää vanhempainvapaalle, osin siitä syystä että sai paljon enemmän rahaa kun mitä itse olisin saanut. Toki en ollut joka päivä 8-16 poissa ja yksi päivä taisi olla viikolla vapaatakin, mutta joka tapauksessa. Katsoimme tilannetta sen mukaan mikä KOKO PERHEEN kannalta oli järkevintä eikä sen mukaan miten perinteisesti äidin ja isän roolit jaetaan.

mä haluaisin nyt kuulla miksi ap on sen lapsen tehnyt? kun se ei selvästikään sovi hänen elämäänsä eikä kukaan sitä lapsi-parkaa halua hoitaa, puhumattakaan että mitään uhrauksia lapsen eteen tehtäisiin. 2kk ja ap on jo tossa tilanteessa. 18 vuotta edessä, kuinka meinaat pärjätä nämä 18 vuotta noin itsekkäällä asenteella?
mutta ap, miksi teitte sen lapsen? miksi kukaan tekee lapsen jota ei edes haluta hoitaa? ja ap:ko muka fiksumpi ku me köyhät ja kouluttamattomat äidit? no mä oon mielelläni köyhä ja kouluttamaton jos sillä "uhrauksella" voin olla hyvä äiti. en mä edes haluais olla akateeminen paska äiti joka vähät piittaa lapsistaan ja hoidattaa ne muilla ettei oma elämä häiriinny.
mahtaa ap:n mieskin arvostaa vaimoaan, joka on äitinä. tuskin kovin pitkäle teidän suhde kantaa

Mä luulen, et ap:n mie on luullut, että KAIKKI naiset pehmenee kun vauva tulee ja alkaa itse perua suunnitelmiaan ja hän jalomielisesti jatkaa sitten töitään. (Hänkin varmaan seikkaillut näillä sivuilla)

Se on eri asia jos haluaa tehdä töitä ja opiskella kuin että haluaa olla pois lapsensa luota.

Monilla naisilla on niin karsee ukko, ettei lasta edes voi ajatella jättävänsä hänen hoitoon ja sit elvistellään sillä kuinka ite hoidetaan kotona lapset. (vaikka ei ole muuta vaihtoehtoa).

AP jos miehes ei oikeesti halua jäädä kotiin lapsen kanssa ja haluat töihin jne. niin hommatkaan kiva au pair, niitä on myös miespuolisia, jos pelkäät lapsen liikaa kiintyvän.

Ei siinä mikään tasa-arvo toteudu jos äiti aina jää kotio lapsen kanssa.Aloittaja just sanokin et pulloruokinnalla on lapsi.Nainen joutuu ylipäätään tekee lujemmin töitä sen euron eteen kuin mies.Joten ihan reilua et mies välillä kotona.

ymmärrän kyllä hyvin alkuperäisen kirjoittajan harmistuksen! Voisiko yksi vaihtoehto olla hoitajan palkkaaminen kotiin, jos minkäänlaista molempia tyydyttävää ratkaisua ei synny?

Mä olin lapsen kanssa pidempään, mutta tein jo 1 kk iästä lähtien siten, että mulla oli kaksi kertaa viikossa hoitaja katsomassa lasta muutaman tunnin (keskellä päivää) niin, että tein itse samalla jatko-opintoja. Eli kaipasin kyllä alusta asti myös omaa tekemistä, vaikka en töihin mennytkään. Siinä mielessä ymmärrän tosi hyvin alkuperäistä kirjoittajaa! Ja me olimme tehneet tästä asiasta ihan kirjallisen sopimuksen ennen raskaaksi tuloani.

Niin ja jos tähän tosissaan pitäis vastata, niin ehdottaisin, että hankkisitte lapselle hoitajan esim 3x3h viikossa jolloin voisit tehdä opintoja. En tiedä millä alalla olet, mutta voit myös yrittää ottaa selvää onko mitään sellaista tehtävissä johon voisit ottaa vauvan mukaan, esimerkiksi luentoja. Itse olen opiskellut ja tehnyt töitä lapsen ohella (lapsi on siis kotihoidossa, 2,5v) mutta mulla opinnot ovat todella joustavia, paljon verkko-opiskelua, ja työtkin ihan perus lastenhoitoa niin siitä ei tule ongelmaa. Jos teillä mies käy töissä niin eiköhän teillä ole varaa hankkia kunnon hoitaja muutamaksi kerraksi viikossa, muutama tunti kerrallaan? Heh, jos asutte pk-seudulla niin mä voin tarjoutua ottamaan vauvan hoitooni jotta pääset hommia tekemään.

lapset pitäisi hoitaa 50-50 niin lapset ja kaikki voisivat paremmin.
Nyt äidit omivat vauvan pienenä, ja isät jatkavat töissä ja lopulta kun se nuorin on noin 3-7v lapset ovat heitteillä kun kukaan ei enää jaksa hoitaa. äidit lopuunpalaneita ja isät tottuneet laiskuuteen ja vastuuttomuuten.

Hyvä ap! älä välitä kivikaudella elävistä paskanjauhajista vaan pidä pääsi! pistä se äijä ruotuun! Kuria sille. jos ei pidä lupaustaa niin pistä pihalle!

[QUOTE="joo";22484807]

Hyvä ap! älä välitä kivikaudella elävistä paskanjauhajista vaan pidä pääsi! pistä se äijä ruotuun! Kuria sille. jos ei pidä lupaustaa niin pistä pihalle![/QUOTE]

Joo, sehän tilanteen ratkaisee, että heittää miehen pihalle. Sit ap:lla onkin hurjasti helpompaa yhdistää työ, opinnot ja lapsi. Ja lapsi saa nauttia isästään paljon enemmän.

Eiku?

Mulle tuli hoitoon lapsi, noin 2kk vanha. Surullista, mutta se on kai tätä nykyaikaa. Lapset ovat kuin koristeita, jonkinlaisia onnellisuuden symboleja, kunhan joku muu hoitaa.

Joo, sehän tilanteen ratkaisee, että heittää miehen pihalle. Sit ap:lla onkin hurjasti helpompaa yhdistää työ, opinnot ja lapsi. Ja lapsi saa nauttia isästään paljon enemmän.

Eiku?

No ratkaisee, jos lapsi jää miehelle, joka oletettavasti on sitä enemmän halunnutkin kun täytyi ihan kusettaa vaimoaan että saisi tämän suostumaan vauvantekohommiin.

Eli mies saa vauvan mitä kaipasikin ja ihan itse järjestää sille jonkun hoitajan, jos tahtoo jatkaa uraansa. Ap pääsee jatkamaan opiskeluja ja muuta elämäänsä.

Enkös minä juuri sanonut, että en tarkoita pelkkiä rintoja koska ap tuskin imettää? Olisko aika hankkia aapinen ja palata peruskoulun penkille. Luetun ymmärtäminen hieman puutteellista.

Jos rintoja ei lasketa, äidillä ei ole yhtään mitään muuta sellaista mitä ei voisi olla isälläkin, jos tämä olisi vanhemmista se, joka viettää enemmän aikaa lapsen kanssa. Äidillä tietysti on pieni etumatka, mutta se on vain isän asenteesta kiinni, onko se joku este.

Yhteistyössä