Ihmiselle ei anneta enempää kuin hän jaksaa kantaa?

"vieras"
Helppo se on sun sanoa kun et ole ollut kokemassa sitä tuskaa, surua ja kipua. Kysy vaikka mun äidiltä onko sille ollut helppoa kun oma lapsi sairastaa. Vaikka kyse onkin aikuusesta lapsesta. Tai kysy mun isältä joka itki kun kuuli mun sairastuneen syöpään toisen kerran, siis mies jonka mä en ollut nähnyt sitä ennemmin itkevän kuin kerran.
No ei varmasti ole ollut helppoa mutta turha sun on kuvitella että elämäsi olisi ollut jotenkin erityisen kamalaa. Sinun sairautesi on kumminkin saatu leikkauksella pois.

joo o
Joo, epäreilua saada syöpä nuorena.
En ymmärrä. Ja silti kännykkämastoja jne rakennetaan lisää ja kännyköiden vaaroja ei ole tutkittu tarpeeksi.
Ahneudella ei ole mitään mittaa.

"vieras"
No takuista huolimatta yritän jaksaa, mutta olen ihan tosissani miettinyt, että jaksanko kolmatta kertaa syöpähoitoja. Siis jos syöpä taas uusiutuisi.

Joku tuolla jo soitti suutaan, että miten mulla on muka ollu vaikiaa. No jo eka kerta sairastaa syöpää ja käydä hoidot läpi oli rankkaa. Joo onhan muualla sotaa ja nälänhätää, mutta miten se poistaa mun tuskan?
Noinhan sinä sanot nyt mutta tositilanteessa sinä vaan jaksaisit ne syöpähoidot. Niin se vaan useimmiten menee. Turha tuollaisia on etukäteen miettiä. Enkä tarkoittanut nälänhätiä tms vaan ihan meitä hyvissä maissa asuvia kun sanoin että hohhoijaa jos kuvittelet että olet jotenkin erityisen kamalaa elämää elänyt. Meissä on ero. sinä rutiset ja rutiset ja minä ajattelen että paljon olen menettänyt mutta paljon myös saanut :) Päivä kerrallaan jne. Jos miettisin sairauksiani joka päivä elämä varmasti olisi kurjaa.

[QUOTE="vieras";22453094]No ei varmasti ole ollut helppoa mutta turha sun on kuvitella että elämäsi olisi ollut jotenkin erityisen kamalaa. Sinun sairautesi on kumminkin saatu leikkauksella pois.[/QUOTE]

No anteeksi nyt, mutta ei mun elämä ole ollut helppoa eikä mua ole syövän takia leikattu. Eikä ole terveys ainoa asia joka on saanut miettimään miksi minä ja paljonko mun pitää jaksaa.

Mä en tajua sun kaltaasia ihmisiä jotka vähättelee toisten kärsimyksiä.

eikä kekenkään kokemuksia voi laittaa "pahemmuus järjestykseen" minusta.
vai millainen ihminen menee sanomaan toiselle,joka tuntee tuskaa ja surua jostakin, että "höpöhöpö,ei tuo oo mitään verrattuna.." .
kaikilla meillä on kumminkin omat ristimme jotka tuntuu pahalta.

"Kenguru"
[QUOTE="vieras";22453094]No ei varmasti ole ollut helppoa mutta turha sun on kuvitella että elämäsi olisi ollut jotenkin erityisen kamalaa. Sinun sairautesi on kumminkin saatu leikkauksella pois.[/QUOTE]

Ei ole totta, että joku pystyy kirjoittamaan toiselle näin! Täytyy olla todella ilkeä ihminen, että vähättelee toisen syöpää ym, sairauksia. Sanoisitko saman kasvotusten?

joo o
Koen että oma elämä on ollut raskasta. Isä alkoholisti. Narsisti.
Äiti jaotellut lapsensa, kenen kanssa viihtyy, kenen kanssa ei.

Tunnen olevani orpo, vaikka vanhemmat elossa.
Silti olen päässyt helpommalla, kun ei sentään syöpää ole tullut nuorena.
Ja olen onnistunut puolison valinnassa ja olen terve ja terveet lapset. Näistä pitäisi olla kiitollinen.

"vieras"
[QUOTE="Kenguru";22453147]Ei ole totta, että joku pystyy kirjoittamaan toiselle näin! Täytyy olla todella ilkeä ihminen, että vähättelee toisen syöpää ym, sairauksia. Sanoisitko saman kasvotusten?[/QUOTE]

Kuten sanoin olen sairastunut itsekin ja kroonisesti. Ilman positiivisempaa asennetta ja peiliin katsomista elämä olisi todella paljon kurjempaa. Kyllä minä näistä asioista keskustelen myös muiden sairastuneiden kanssa. Minä en vähätellyt scarletin sairauksia vaan sanoin että hohhoijaa jos hän kuvittelee että juuri hänen elämänsä on paljon kamalampi kuin muiden elämät. Silloin on kyllä ihan pihalla.

[QUOTE="vieras";22453152]Eli et tajua itseäsi. Itsehän sinä laitat kärsimyksesi niin korkealle että mietit jaksatko enää enempää kantaa. Jo pelkästään positiivisempi asenne auttaisi. Mutta helpompaahan se on rutista ja rutista.[/QUOTE]

Mä sitten inhoan sun kaltaasia ihmisiä.

joo o
Koen että oma elämä on ollut raskasta. Isä alkoholisti. Narsisti.
Äiti jaotellut lapsensa, kenen kanssa viihtyy, kenen kanssa ei.

Tunnen olevani orpo, vaikka vanhemmat elossa.
Silti olen päässyt helpommalla, kun ei sentään syöpää ole tullut nuorena.
Ja olen onnistunut puolison valinnassa ja olen terve ja terveet lapset. Näistä pitäisi olla kiitollinen.
Tosiasiassa lähtökohtiaan ei koskaan pääse pakoon täysin. Se on valitettavaa.

[QUOTE="vieras";22453165] Minä en vähätellyt scarletin sairauksia vaan sanoin että hohhoijaa jos hän kuvittelee että juuri hänen elämänsä on paljon kamalampi kuin muiden elämät. Silloin on kyllä ihan pihalla.[/QUOTE]

Siis helvataa sä sönkötät?!?!? Mä en ole missään kohtaan verrannut omaa elämää muitten elämään vaan ihan omista tuntemuksista kertonut! On se saatana kun ei täällä saa mistään kirjoottaa ilman paskan kaatamista niskaan!

[QUOTE="vieras";22453176]Inhoa pois. Se ei nimittäin ole pois keneltäkään muulta kuin itseltäsi :) Tuo sinun perusnegatiivinen paska asenne kaikkeen.[/QUOTE]

Sun kusipäisyys on pahempaa kuin mun asenne yhtään mihinkään.

"vieras"
Sun kusipäisyys on pahempaa kuin mun asenne yhtään mihinkään.
Et vain pysty tosiasiaa katsomaan silmiin. Ja se on se että positiivisempana ei olisi niin kurjaa. Pomoni sairasti vuosi sitten syövän. Kävi leikkauksessa palasi töihin ja hitto se nainen nauttii elämästä ilman ruikutusta eikä mieti elämää eteen päin että mitä jos mitä jos. Siinä olisi sulla scarlett oppimista ja paljon.

"Ruu"
Siis helvataa sä sönkötät?!?!? Mä en ole missään kohtaan verrannut omaa elämää muitten elämään vaan ihan omista tuntemuksista kertonut! On se saatana kun ei täällä saa mistään kirjoottaa ilman paskan kaatamista niskaan!
Niimpä! Ethän sä missään vaiheessa ole sanonut, että sun tähänastinen elämä on kauheinta mitä kellekään voi tapahtua. Todella rankkaa sulla on ollut, hölmö niitä vähättelee. Hienosti olet pärjännyt! Eikä se, että puhuu asioistaan, tee kenestäkään negatiivista persoonaa. Fiksumpaa on käydä asioita läpi, ja joku saattaa saada niistä itselleen voimaa lukiessaan toisten vaikeuksista. Tsemppiä sinulle Harava!

[QUOTE="vieras";22453201]Et vain pysty tosiasiaa katsomaan silmiin. Ja se on se että positiivisempana ei olisi niin kurjaa. Pomoni sairasti vuosi sitten syövän. Kävi leikkauksessa palasi töihin ja hitto se nainen nauttii elämästä ilman ruikutusta eikä mieti elämää eteen päin että mitä jos mitä jos. Siinä olisi sulla scarlett oppimista ja paljon.[/QUOTE]

Siis mistä sä vedit johtopäätöksen etten nauti elämästä? Kyllä todellakin nautin, mutta kyllä mä silti saan pohtia näitä asioota.

Sulla tässä taitaa jotakin ongelmia olla.

[QUOTE="vieras";22453211]Oletko käynyt terapiassa tai muuten työstänyt asiaa? Vaikuttaa nimittäin siltä että tuo syöpäasia on jäänyt pahasti käsittelemättä kun noin ryöpsähtelet.[/QUOTE]

No voi hohhoijaa. Että ei saisi sitten asioota pohtia enää ikinä.

[QUOTE="Ruu";22453210]Niimpä! Ethän sä missään vaiheessa ole sanonut, että sun tähänastinen elämä on kauheinta mitä kellekään voi tapahtua. Todella rankkaa sulla on ollut, hölmö niitä vähättelee. Hienosti olet pärjännyt! Eikä se, että puhuu asioistaan, tee kenestäkään negatiivista persoonaa. Fiksumpaa on käydä asioita läpi, ja joku saattaa saada niistä itselleen voimaa lukiessaan toisten vaikeuksista. Tsemppiä sinulle Harava![/QUOTE]

Ei täällä palstalla kannata kertoa mitään. Olen hyvin vähän puhunut meidän koulun tapahtumista ja asia käännettiin niin, että puhun niistä täällä koko ajan. Just just.

[QUOTE="vieras";22453239]Miksi sinä tästäKIN suutut? Ei sulle kärsi kyllä sanoa mitään ei hyvällä eikä pahalla. Ja sen mitä olen juttujasi lukenut niin ainahan sä jostakin valitat. Ei peruspositiivinen ihminen valita jatkuvasti jostain.[/QUOTE]

Sä olet sitten niitä jotka lukee mun juttuja perssilmällä eli ei nähdä muuta kuin ne negatiiviset jutut. Ihan kuule eilenkin tein positiivisen alootuksen, mutta eihän sun peesilmä sitä huomannut.

Sä olet sitten niitä jotka lukee mun juttuja perssilmällä eli ei nähdä muuta kuin ne negatiiviset jutut. Ihan kuule eilenkin tein positiivisen alootuksen, mutta eihän sun peesilmä sitä huomannut.
kyllä sunkin kannattaa muistaa, että vieras -nimimerkin alla on eri ihmisiä harmaana. ei toi minusta ollut mitään vittuilua, jos joku kysyi tai ehdotti terapiaa.

"Joo"
Siis miten jotkut täällä voi sanoa tuon sanonnan olevan paikkansa pitävä! Käsittämätöntä naiviutta ja maagista ajattelua. Ajatelkaa hetki Suomen itsemurhatilastoja ja miettikää sitten uudelleen kuinka paikkansa pitävä tuo sanonta on!
Itselläkin tuttavapiirissä yksi tapaus ja todellakin: sen ihmisen taakka oli liikaa kannettavaksi.

Yhteistyössä