pitääkö mun nyt olla seuraavat 2 viikkoa vaan kotona vauvan kanssa :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

shihtzu

Aktiivinen jäsen
05.02.2008
1 878
0
36
Kun aina sanotaan, että ihan pienen vauvan kanssa ei saa mennä paikkoihin, joissa on paljon ihmisiä ja näin talviaikaan ei saisi ulkoilla pariin viikkoon, mutta pakkohan se on kaupassa käytävä ja asioita hoidettava.

no ei se mun mielestä mikään huono vaihtoehto ole.. itse olin aika zip synnytyksen jälkeen runsaan verenhukan vuoksi, et ei edes tehny mieli lähteä pitemmille reissuille, kun jo portaat yläkertaan tuotti ekan viikon hengenahdistusta..

Mä kyllä olin synnytyksen jälkeen sen verran poikki etten edes kuvitellut lähteväni minnekään ensimmäisinä päivinä..vauva oli vissiin melkein kuukauden vanha ennenkuin mentiin yhdessä kauppaan..siihen asti mun oma ihana äiti toi kaupasta mitä tarvittiin tai sitten tuli meille vauvan kanssa ja menin yksin kauppaan..niin ja yksinhuoltaja minäkin :)

Jos on pakko mennä, niin mene. Mutta ehkä kauppakeskuksissa kiertelyn (siis shoppailumielessä) jättäisin välistä, ja kävisin vain välttämättömimmät ruokaostokset tekemässä. Nyt on pahin tautiaika meneillään, ja vastasyntynyt on tosi altis tartunnoille, vaikka äidinmaidosta saakin suojaa. Meille annettiin neuvolasta viime vuonna marraskuussa ohjeeksi, että, jos on +10 astetta, voi huoletta ulkoilla vaunuilla vastasyntyneenkin kanssa, mutta muuten kannattaa odotella se pari viikkoa. Vastasyntyneen keuhkot ovat vielä vähän epäkypsät.

Järkeä käyttäen ja omaa kuntoa kunnioittaen.Me oltiin Turun linnan pikkuritarikierroksella kun vauva oli reilun viikon.:D Pikkuherra koisasi kantoliinassa omassa pesässä ja minä istuskelin aina kun löysin penkin.

[QUOTE="mammukka";22442638]Mä kyllä olin synnytyksen jälkeen sen verran poikki etten edes kuvitellut lähteväni minnekään ensimmäisinä päivinä..vauva oli vissiin melkein kuukauden vanha ennenkuin mentiin yhdessä kauppaan..siihen asti mun oma ihana äiti toi kaupasta mitä tarvittiin tai sitten tuli meille vauvan kanssa ja menin yksin kauppaan..niin ja yksinhuoltaja minäkin :)[/QUOTE]

Oho..mä lähin shoppailemaan vauvan kanssa hänen ollessa 5pv ikäinen :D

[QUOTE="vieras";22442717]Eikö miehesi voi käydä kaupassa ja hoidella asioita?[/QUOTE]

Mä olen yh, joten ei voi. Tätini käy kyllä nyt mun puolesta kaupassa huomenna, mutta on paljon helpompi käydä siellä kaupassa itse, kun en kuitenkaan osaa sanoa mitä aina tarvin varmasti.

Minulla mies hoiteli kodin ulkopuoliset asiat koko isyysloman ajan ja sen jälkeenkin. Itsekseni kävin parin viikon päästä synnytyksestä lapsi oli varmaan kolme kuukautta kun kävi kaupassa ekan kerran. Hän oli tosin syntyessään pieni kokoinen ja syntyi syksyllä. Halusin varmistaa, ettei saa tautia kun oli niin pieni. Ihan on hyvä vastustuskyky nykyisin ja on nyt 4v potra poika. Vaikka häntä pidettiin "pumpulissa".

Mä olen yh, joten ei voi. Tätini käy kyllä nyt mun puolesta kaupassa huomenna, mutta on paljon helpompi käydä siellä kaupassa itse, kun en kuitenkaan osaa sanoa mitä aina tarvin varmasti.

Voithan jättää vauvan tädillesi hoitoon ja mennä itse sinne kauppaan niin saat sitä mitä tarvitset :) LÄhdet heti kun vauva on syönyt niin aivan hyvin kerkeät käydä ennen seuraavaa nälkää.

Alkuperäinen kirjoittaja yhä;22443251:
Voithan jättää vauvan tädillesi hoitoon ja mennä itse sinne kauppaan niin saat sitä mitä tarvitset :) LÄhdet heti kun vauva on syönyt niin aivan hyvin kerkeät käydä ennen seuraavaa nälkää.

Juu ei taida onnistua, kun ei mun täti varmaan tuon pienen kanssa uskalla jäädä :) Isomman kanssa osaa olla.

Yhteistyössä