Olen osa-aikatyössä ja pomo päätti et seuraavat pari viikkoa mun on mentävä joka päivä töihin!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kyllä ketuttaa! Halusin nimenomaan sen takia tän työn että tarvitsee olla töissä vaan ma-ti-(ke välillä) jotta loppuviikon voin olla 2-vuotiaan taaperon kanssa kotona.

Sopprissakin lukee, että 8-24h viikossa töitä. Nyt perjantaina pomo soitti että seuraavat 2 viikkoa tultava joka päivä ma-pe töihin. Sanoin, että mun täytyy ensin kysyä päiväkodin johtajalta onnistuuko kokoaikahoito. Pomo vaan vastas, että paraneis onnistua kun nyt on pakottava tarve. Ja onnistuhan se päiväkodin puolestakin.

Ottaa vaan päähän se, että jos mä haluaisin kokoaikasta duunia niin en todellakaan tohon nykyseen duuniin jäisi (liian yksitoikkoista hommaa)! Ainoastaan sen takia olan että saan lapsen kanssa olla enemmän vapaalla kotona :) Mulle ei edes rahallisesti tuu ku joku 100euroa enemmän käteen tosta että teen pari viikkoa joka päivä kun heti liitolta saatu raha pienenee olemattomiin...

Täytyy maanantaina soittaa resurssiin pitääkö mun tulla tekemään uus soppari nyt kun nykysessä tosiaan max 24h vko vai saanko ylityökorvauksen ylimenevistä tunneista :D

Siis mä saan palkan 2 kertaa kuussa sen mukaan paljonko olen tunteja tehnyt. Meneekö se noin myös tasoittamisjakso-sopimuksessa? Vai saako sillon aina saman palkan riippuen paljon tunteja on ollut? Mä olen nyt puoli vuotta tuolla ollut ja ikinä ennen ei ole enemmän ku 24h ollut viikossa ja siihen oon tyytyväinen ollut!!!

Okei, no kukaan ei tainnut mun pointtia ymmärtää että en haluais että tuo 2v joutuis 5päivää viikossa olee 9-10h per päivä hoidossa ;( Vaikka yh olen niin hyvin pärjätään niinkin et teen vaan 3päivää viikossa töitä!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Okei, no kukaan ei tainnut mun pointtia ymmärtää että en haluais että tuo 2v joutuis 5päivää viikossa olee 9-10h per päivä hoidossa ;( Vaikka yh olen niin hyvin pärjätään niinkin et teen vaan 3päivää viikossa töitä!

Ymmärrän.
Mutta kuitenkin kyse vain parista viikosta ilmeisesti, kai sen verran voi joustaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ymmärrän.
Mutta kuitenkin kyse vain parista viikosta ilmeisesti, kai sen verran voi joustaa :)

Pakkohan se on :/

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Mulla kans osa-aikatyö eikä mitään tasoittamisjaksoja ole. Jos sopimuksessa on esim. 8-24 tuntia, niin ei työnantaja voi pakottaa olemaan viikossa 40 tuntia.

[/quo

Harmittaa kyllä... Onneks en ollut ehtinyt varata risteilyä tai mitään muuta mikä peruuntuis nyt ton takia.

Tosin ens viikon torstain kampaajan joudun perumaan. 13 pvä mulla on lääkäriaika niin mietin pitääkö sekin nyt sit helvetti perua kun on keskellä päivää ja tulis sit 60km turhaa ajoa kun 30km matka on työpaikalta lääkäriin. Kiva kun tätä aikaa oon odottanut pari kuukautta vi**u!

Kurja homma tietysti kun yllättäen tulee. Mutta kuten jo aiemmin sanottu, ole iloinen että töitä on. Ainahan sä voit sanoa ittes irti jos ei kelpaa. Eikä 2 v siitä vahingoitu jos on pari viikkoa vähän enemmän tutussa hoitopaikassa. Ajattele, toiset lapset on ihan jatkuvasti täysiä viikkoja hoidossa.

Rimpautat vaan kampaajalle ja lääkäriin ja selität tilanteen ja SIIRRÄT aikoja, et peru.

Isäntä on esimiehenä ja heillä on töissä aika paljon sellaisia työläisiä, joiden sopimus on esim. 0-40 tuntia viikossa. Ja isäntä aina kiroaa, että joskus noille tarjotaan töitä, mutta he voivat ja SAAVAT kieltäytyä töistä, koska heidän velvollisuus on olla minimissään 0 h töissä viikossa. Toisaalta heille ei sen enempää tarvi tarjotakaan, jos ei ole hommia.

AP, sulla sama juttu. Sä voit kieltäytyä, koska sun minimituntimäärä on 8 h viikossa.

Tai ainakin tuolla logiikalla, joka on isännän työpaikalla.

Ehdota, että saat tunti tunnista vapaata esim hiihtoloman tai kesäloman aikaan. Silloin lapsen ei tarvitse mennä päivystysryhmiin ja saatte yhteistä lomaa.

Lääkäriaikaa en lähtisi siirtämään.

Alkuperäinen kirjoittaja laahkana:
Isäntä on esimiehenä ja heillä on töissä aika paljon sellaisia työläisiä, joiden sopimus on esim. 0-40 tuntia viikossa. Ja isäntä aina kiroaa, että joskus noille tarjotaan töitä, mutta he voivat ja SAAVAT kieltäytyä töistä, koska heidän velvollisuus on olla minimissään 0 h töissä viikossa. Toisaalta heille ei sen enempää tarvi tarjotakaan, jos ei ole hommia.

AP, sulla sama juttu. Sä voit kieltäytyä, koska sun minimituntimäärä on 8 h viikossa.

Tai ainakin tuolla logiikalla, joka on isännän työpaikalla.

Oon sihteerinä firman sivutoimistolla. Luultavasti päätoimiston kokoaikanen sihteeri on tullut kipeäksi kun joudun sinne päätoimistolle menemään (eka kerta 8kuukauden aikana). En siis kehtaa kieltäytyä ettei mee välit pomon kanssa kun se oikein painotti "nyt on pakottava tarve tulla"...

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Ehdota, että saat tunti tunnista vapaata esim hiihtoloman tai kesäloman aikaan. Silloin lapsen ei tarvitse mennä päivystysryhmiin ja saatte yhteistä lomaa.

Lääkäriaikaa en lähtisi siirtämään.

Kesälomasta ei tarvii huolia kun aina heinäkuu vapaata. Tosin joululomasta tosiaan pitää kysyä kun tuli jo tarhaltakin lappu että pitäis hoitotarve ilmottaa.

Siirrän varmaan sen lääkäriajankin kun mun tuntipalkka on tasan kympin miinus verot niin menis 1,5h palkka pelkkiin bensoihin :(

Yhteistyössä