Vauva haaveissa vuodelle 2011-2012 vol. 6

tömpsis voimia tuon ikävän vaivan kanssa :hug: toivottavasti löytäisit pysyvän avun pian!

Tervetuloa Vauvako? :flower:

ON: Nyt on sitten kestänyt jo pidemmän aikaa yöllä pissalla käyminen. Normaalisti ei ole tarvetta, mutta nyt olen käynyt ja töissäkin on parin päivän ajan tarvinnut käydä useammin kuin ennen. Tosin onhan tätä ollut ennekin kierroissa mulla, mutta ei tässä mittakaavassa, eikä varsinkaan tuota yöllä vessassa käymistä tässä mittakaavassa. Juonut en ole mielestäni tavallista enempää... Hmmm.... josko se merkkais jotain. Kamalan tuskaista odotusta tämä loppukierto... oikeat piina viikot.

Plussapuhureita kaikille! :heart:
 
mun pitää tohon kierukan poistoon kommentoida et mulla ei tullu poiston jälkeen mitään vuotoja, poistettiin siis minimenkkojen lopussa. mulla tuli sellasta pientä tuhrua joka kk eli menkat ei kokonaan loppunu. ja normimenkkojahan ei sitte tullukkaan koska raskauduin heti ekasta kierrosta eli mahdollista on heti kierukan poiston jälkeen. kierukka voi sotkea omaa hormonitoimintaa mut mulla se ei sitä tehny, vaikuttaisko sit se kun kierukka ei ollu kuitenkaan kun sen reilu 2 vee paikallaan.

plussatuulia kaikille!
 
Vauvako? Tervetuloa! Teillä onkin jo ihana lapsikatras siellä :heart:

hopeful86 Mulla oli kans viime kierrossa tuota, että piti monena yönä ravata pissalla ja jokusen kerran oon tässäkin kierrossa käynyt. Mulla kyllä varmaan on johtunut ihan siitä, että oon juonut liikaa illalla. Mutta pidän kovasti peukkuja, että sulla se olis ihan oikea r-oire! :)

Jessi75 Kiva, kun kävit kurkkaamassa meitä - mäkin oon käynyt nimittäin lueskelemassa tota teidän odotuspinoa :) Toivottavasti sun pahoinvointi helpottais mahdollisimman pian, ei tosiaankaan kuulostanut ollenkaan kivalta!

Omaan napaan ei sen ihmeempiä kuulu, paitsi se mitä tilitin tonne esikoisesta haaveileviin jo, jos teistä joku sitä lueskelee. Kopsaanpa vaan laiskana ihmisenä sieltä "tilitykseni":
Illalla nimittäin aattelin, että lataanpa kahvinkeittimen valmiiks aamua varten ja mietin siinä vielä, että kunhan nyt en vaan vahingossa laita sitä kahvinkeitintä samantien päälle. Menin tietokoneelle vielä hetkeksi ja aloin kohta kuunnella, että mitäs hiton ääntä tuolta keittiöstä kuuluu... No KAHVIHAN siellä alkoi tippua! Hitto se tuntui ihan maailmanlopulta, kun meni 3,5 kupillista kahvia hukkaan (tosin mies ilmeisesti säälistä joi pienen kupillisen yötä vasten, eikä sitten kyllä saanut nukuttuakaan :D )! Teki mieli rikkoa jotain ja sit kun yritin miehelle selittää, miten pahalta se kahvintuhlaus ja oma tyhmyys tuntui, niin ihan tuli itku kurkkuun :LOL: Nyt naurattaa, mutta illalla vaan vitutti armottomasti :D Vaikka vähän tota temperamenttia löytyy, niin en mä yleensä tommosesta skitsahda... Olin kyllä vähän väsynyt jo silloin, että ehkä johtuu ihan vaan siitä tai sitten lähestyvästä tädistä :)
 
Maanantai 8.11.2010



Yritys/TJOTtailu alkanut:

äiti88 ................. kp 39/28 .................. yk 4 ......................... 3.
HekkuLiini ........... kp 32/28-32 ........... yk 1 ........................... 2.
Jomi .................. kp 30/27-30 ............ yk 3 ........................... 1.



hah ................... kp 27/26 .................. yk 1 .......................... 2.
tömpsis ............. kp 25/? .................... yk 2 ........................... 1.
hopeful86 ........... kp 20/31-38 ............. yk 1 ........................ 1.



Tuutunen ............ kp 16/35? ................. yk 2 ......................... 1.
jasmin-- ............. kp 15/26 ................... yk 3 ......................... 2.




Vauvako? .......... kp ?/? ....................... yk 1 ........................ 4.
Ambrosia85 ...... kp 0/0 ....................... yk 0 ........................ 1.



Yrityksen myöhemmin aloittavat:

Jumima ......................... 12/2010 ........................................ 2.
Ansis ............................. 12/2010-1/2011 ............................ 3.
Sinisilmä-91 ................... ? .................................................. 1.
nuppu86 ........................ 02/2011......................................... 2.
Bassets .......................... kevät 2011 .................................... 3.
Kolmio ........................... 1-2/2011 ....................................... 2.
tryffeli89 ........................ 6/2011 .......................................... 1.
Peepe ............................ 6-7/2011 ........................................ 1.




Taustailijat:

An-nie




Plussanneet:

Kesäkuu 2010: tombatar
Elokuu 2010: Yaden, NeliApina, tatskattu,
Syyskuu 2010: Tiudeliini, Linttu, taaperotx5, JA82
Lokakuu 2010: amma, Jessi75, Jotain, Keiju123




kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
yv = yritysvuosi
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen
 
Viimeksi muokattu:
jomi kyllä mä lukemassa käyn täällä säännöllisesti, tulitte sen verran tutuiksi vaikken kauaa kerinny ollakkaan =) kiva että säki seurailet meidän pinoa =) joo pahoinvointien loppumista tässä nyt ootellaan kun kuuta nousevaa, on tää niin saatanasta, tiukilla pitää vauva :snotty: monet on sanonu et tyttö tulossa ku niin piinaa :whistle: tiedä sitä sitte, kummasta vaan voi olla tämmönen olo, lopputuloksen näkee sitte vasta kesäkuussa :)
 
Ääk, meille tuleekin viikonlopuksi vieras! No, ehkä pysyy vauvahaaveet ja testailut poissa ajatuksista, mutta mitenhän tekisin, kun perinteisesti on hieman alkoholipitoisia juomia tullut maisteltua tällä porukalla :$ Jos nyt voisin varmaksi tietää, että plussaa ei tule, niin toki voisin vähän pulloa kallistaa, muttamutta... En voi oikein mitään lääkekuuriakaan heittää syyksi, etten juo, kun vieras opiskelee lääkiksessä ja sitä yleensä kiinnostaa lääketieteelliset jutut. No, täytyy keksiä jotain. Joka tapauksessa varmaan ollaan kotosalla, niin ehkä voisin sitten tehdä "paukkuja" itelleni eli juoda pelkkää lantrinkia :D
 
Jomi Joo, samaten mulla on ollut parissa viime kierrossa, muttei tosiaan tässä mittakaavassa... nyt vaan mietin et tais olla greippimehun litkimisen sivuoire (vaikka join vaan sen mukillisen/päivä) koska viime yönä en herännyt vessaan..... Noooo, jos taas ens yönä jatkuis ;) Kyllä ihminen ihme juttuja toivoo.... Ja tosta kahvin keitin jutusta... kuulostaa hyvin tutulta toi kitsahtaminen :D Mä olen väsyneenä just tollanen ja kiukuttelen, vaikken haluis. Aina on kamalan huono omatunto kun kiukuttelen illalla miehelle ihan vaan väsymystä. Onneks se yleensä ymmärtää. Mä kun oon enemmän aamu- kun iltaihminen.

Jessi75 :hug: toivottavasti pahoinvointi helpottais

ON: Tänä aamuna oli kamala palan tunne kurkussa.... että oire lista vaan kasvaaaaaaa..... :ashamed: rinnat on hieman arat, mutta sekään ei ole mitenkään erikoista. Lisäksi oon huomannut et harjottelupaikassa on astma oireet lisääntyneet :( Eli töihin en uskalla sinne mennä palkalle, vaikka pyytäisivätkin. Nyt sitten ihanan kotiviikonlopun viettoon :D Että ei kun kutimet käteen ja kilistelemään :) Hyvää viikonloppua kaikille!

Plussatuulia :heart:
 
Jomi: Kyllä suosittelen kuppia. Itse olen aivan rakastunut siihen.:heart: Ei tarttee menkkoja paljoa miettiä, paitsi pari kertaa päiväs kun tyhjentää. Luin myös jostain, et kun ne tamppoonit ja siteet valkastaan, ni niistä voi imeytyä kaikkia myrkkyjä.:eek: Itsellä vuosia piinanneet menkkakivut loppui kuin seinään, kun kuppiin siirryin.
Sitten kysymys: Käyttääkö kukaan netin ovislaskureita? Mitä "merkkiä" ja onko luotettavia? Itse käytän tohtoria, näyttää oviksen, mutta menkkakalenterina on ollut, koska kätevä netis.
PLUSSATUULIA:kiss:
 
Jomi: "ihanaa" että joku muukin skitsahtelee ihan turhia, :D mä taas raivosin ja itkin tossa yks päivä jotain ihan älytöntä, on vaan hermo jotenkin ihan hullun tiukalla :confused: samanlaista oli km jälkeen, silloin hormonit sen teki, tottakai... mutta mistä se nyt johtuu, en oikein tajua? :| Tää vaiva ja masennus ja väsymys varmaan... mutta kun en mä normaalisti ole tollanen skitsooja, km jälkeen olin ihan kummissani, että mistä ne raivokohtaukset johtu... Ei varmaan voi olla raskausoirekaan vielä tässä vaiheessa... mä kyllä luulen, että menee ovis ohi, ei se varmaankaan ollut vielä aikaisilla päivillä ja tän raivostuttavan vaivan takia ei varmaan tuu siemeniä istutettua... :'(

Meillekin tulossa vieraita, pitää siivota ja siivota... :D Iloista viikonlopun jatkoa kaikille! :)
 
Jahas, tää on varmaan jo ties kuinka mones pino jonka oon missannut.. :ashamed:
Tässä vaan ollut taas niin paljon kaikkea, alkaen ihan duunijutuista..

Meillä lentää pillerit roskiin! Se on loppu nyt ja nyt alotetaan sitten ihan tosi toimiin :D
Kp:t ilmotan sitten joskus, kun saan selvyyden niistä ensin ;)

Saas nähdä kuinka pahasti pakka menee sekaisin ku pitäis ne häät olla silloin elokuussa.... :whistle:



edit: vielä siis meen ns nolla kierrossa!
 
Pikaiseen tuun päivittelemään, vieraat (niitä tulikin kaksi) vielä nukkuu, kun miehen kanssa valvoivat yömyöhälle.

Onnea Ambrosia85 yrityksen alkamisesta! Lisäilen sut tuonne listalle nollakierrolla mukaan :)

Eilen illalla ennen vieraiden tuloa testasin taas putipuhtaan negan, joten tätiä odotellessa... Ei kyllä alkoholi maistunut juurikaan, yhden vodkacolan join ja sen jälkeen tuli hetkeksi tosi huono olo, joten painelin aika pian pehkuihin. Eipähän ollut haikea huomen tänään ;)

Ihanaa viikonloppua kaikille! Täällä sateli aamusta lunta ja vielä ei oo kaikki sulanut pois, mahtavaa :)

Muoks. Päivitin pinon miniläppärillä, joten liehuu nuo reunat nyt ekstrapaljon... Yritän värkätä jossain vaiheessa taas siistimmäksi sitä! :)
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on tosiaa kierukka poistettu ja kovasti odotan jonkinlaista vuotoa. Muuten on olo ollut lähes oireeton, välillä alamaha juilii ja on vähän tehnyt pahaa.
Mahdollisesti oli kyllä jonkinmoiset kuukautiset(pientä tuhrua kahtena päivänä) juuri ennen kierukan poistoa...joten saa nyt nähdä miten käy. Niin kuin Jessi75laitoit voi tosiaan olla et silloin oli just kuukautiset ja nyt ihan normaali kierto menossa(?) No aika näyttää.

Jessi75 Viomia pahoinvoinnin kanssa. Itsekkin siitä olen aina alkuraskaudesta kärsinyt.

Jomi Minut voi myös lisätä listaan, eli 4. lapsi ja yk 1 menossa :heart:

Asiaa olen edelleen pohtinut melko paljonkin, joka yö vannon ettei enää yhtään lasta(kun nuorin herättelee tai koirat pyytää ulos tms..) ja aamuisin kun väsyttää. Kai tämä pimeys taas tekee sen että väsyttää niin vietävästi välillä :( Aloitin nyt teho vitamiinikuurin ja tarkoitus olisi vähän koittaa saada painoakin pois. (yrittänyttä ei laiteta).

Ovistestejäkin löysin viime vuoden jäljiltä n. 20kpl ja 2 raskaustestiä :D Joten on niitäkin sitten heti tuhlattavaksi!;)
 
Niin ja siksi laitoin että "yritys" aloitettu koska nyt en laske mitään tärppi päiviä tms.. koska ei tiedä kuinka sekaisin kierto on kierukan poiston jälkeen, jos tulisi ekat kuukautiset niin sitten tietäisi vähän mihin suuntaan kierto muokkautuu.
 
Heti kun on muutaman päivän poissa, niin täällä tulee tekstiä niin paljon, ettei perässä pysy ;) Työkiireitä on kamalasti ja eilinen meni keittiön tapetteja repiessä! Huomena ostamaan maalia ja meidän keittiöstä tulee limen vihreä/vaaleanvihreä :whistle:

Jomi joko olet tehnyt sunnuntain testin? =) Mitä näyttää?? Itse en ole kiinnostunut kuukupista! Olisi toki paljon parempi vaihtoehto, kuin mikään näistä "roskaavista" vaihtoehdoista!

Vauvako? tervetuloa! Minä olen ollut vakityössä toukokuusta alkaen (samalla työnantajalla 2v) ja kanssa mietityttää, että mitä pomoilta tulee kommenttia josko tässä jäiskin vuoden sisällä äippälomalle...Mutta kyllä heillä vissiin jo arvailuja asiasta on, koska juuri mentiin miehen kanssa naimisiin...Elämä on :D

Hopeful86
Joskopa sinun oireesi olisivat plussan merkkejä :) Koska meinaat testata?

Jessi75 koeta pikasesti parantua pahoinvoinnista!! Minulla on kaksi tyttöä ja en lainkaan kärsinnyt pahoinvoinnista! Ettei se sitä katso ;) Tyttökaverillani on kaksi poikaa ja oksensi 9kk:tta! Tytöstä ei kertaakaan.

Tömpsis Minäkin kuulun porukkaan joka kilahdan turhista :D Kerta kuukauteen on pakko saada kilahtaa, ja silloin mies saa tuta kaiken kiukun :xmas: Onneksi antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos!

Ambrosia85 onnea yritykselle :D

Nyt valmistautumaan työiltaa varten :kieh: Mukavaa sunnuntai-iltaa kaikille!!
 
No ensimmäistä kertaa kävi niin, että selain hyyty kesken viestin lähettämisen ja se viestihän sitten hävisi ties minne bittiavaruuteen. Jippii.

Vauvako? Lisäsin sut listalle :)

Ansis En oo testannut. Vieraat on edelleen kylässä, tosin tänään lähtevät jossain vaiheessa. Yritän olla testaamatta nyt, kun eipä se taida toivottua tulosta näyttää :/

Kuukupista täällä on ennenkin keskusteltu ja mä oon jo yli vuoden suunnitellut ostoa, mutta aina jään miettimään sitä, että entä jos ostan väärää kokoa tai jos se ei vaan jotenkin sovi mulle. Kuukupit on kuitenkin sen verran hintavia, etten haluais turhaan maksaa sitä about kolmeakymppiä.

Kp 29 tänään. Ei tunnu oikein miltään, paitsi että nälkä on vaivannut tavallista enemmän, mutta varmaan oon syönyt nyt vähän huonosti. Eilen illalla taas tuli huono olo nukkumaan mennessä, tosin se meni ohi aika pian. Aamulla herätessä vihloi oikeaa tissiä, mut eipä sen kummempaa. Valkkaria tuntuu taas riittävän ja muistelen, että viime kierrossa oli sama juttu. Tulis nyt vaan se täti nopsaan, niin pääsis aloittamaan puhtaalta pöydältä. Yritän ens kierrossa olla stressaamatta ihan näin paljon, joten en varmaankaan tikuttele ovista. Greippimehuakaan en meinaa ostaa, koska siinä on turhan paljon hiilareita mulle. Raskausvitamiinit mulla loppui tässä kierrossa ja niitä kyllä aion ostaa lisää, koska tuntuu, että vitskujen loppumisen jälkeen on väsyttänyt vähän enemmän ja tarvin myös sitä magnesiumia tai muuten on suonenvetoa jaloissa harva se yö :/
 
Heippa kaikille=)
Täällä odotellaan tädin saapumista. Nyt kylläkin tuntuu että kierto on ihan sekaisin kun olen vajaa 2 viikkoa imettänyt tyttöä koko ajan. Aloitettiin tuossa soseetkin kun yöt meni ihan tissillä roikkumiseen.En nukkunut minä,enkä vauva. Mies sitten halusi perjantaina että tekisin raskaustestin. Sanoin että ei kyllä ole tärpännyt,ei oikeen tunnu puuhastellut osuneen kohdilleen. Ja näytti se testi NEGATIIVISTA. Ja taas muistin miten masentavalta negatiivisten testin tekeminen tuntuu. Sitä toivo herää kun menee sinne vessaan,että jospa kuitenkin... Ja siinä kun kattelee negatiivista vastausta ei kyllä tunnu hyvältä. Kukapa nyt osaisi olla toivomatta raskautta jos sitä yrittää? Niin, mulla varmaan vielä sekoittaa imetys hormooneja vaikka kahdet menkat onkin jo olleet. Mutta odotellaan tätiä ja koetetaan bongata ovis=) Häntä pystyyn vaikka kipsattuna=)
 
Tosiaan kierukka poistettu torstaina..sitä ennen parina päivänä tuhrua ja pe illalla hieman vuotoa. Ja nyt sitten eilen pongasin oviksen!?
Voiko ovistestit näyttää plussa vaikka ovista ei olisikaan??
Löysin kaapista ovistestejä ja olen muutamana päivänä kokeillut aikaisemmin selkeä nega niissä ollut ja tosiaan eilen illalla selkeä plussa kahdella eri testillä. No ajattelin heti oviksen hyödyntää mutta nyt mies sitten olikin eri mieltä...kauan keskusteltiin eikä nyt vielä mihinkään päädytty. Isojahan päätöksiä nämä ovat ja kun ennestään jo kolme lasta ei päätös mikään helppo tietenkään ole. (lapsi luvun piti jo olla täynnä). No nyt aika näyttää mihin päädytään. Vähän pettynyt olo kuitenkin....
 
Täällähän on tapahtunut sitten viime käynnin, iiiiso lista tekstiä :)

tömpsis: Itse olen kärsinyt pidempiaikaisista alapään ongelmista pariinkin otteeseen. Ensimmäisellä kerralla oireet kestivät kuukausikaupalla, lähtivät oikeastaan kunnolla vasta miehen vaihdolla?! Kävin läpi kaiken maailman tutkimukset ja testit, mutta mitään syytä vaivoille ei oikein löytynyt. Olin kai sille hyypiölle allerginen tai jotain :D Oireena oli kirvelevä ja helposti ärtyvä alapää sekä toistuvat hiivatulehdukset. Toisen kerran ilmaantuivat tuossa pari vuotta sitten, taas otettiin testit, mutta mitään ei silläkään kertaa saatu selville. Oire meni ohitse itsestään parin kuukauden kuluessa. Muistini mukaan niitä aikoja vaihdoin myös pillerit renkaaseen, jolloin paikat rupesi kostumaan paljon paremmin eikä siten tullut niin paljoa vaurioitakaan. Myös menkkojen aikaiset kutinat hävisi kun vaihdoin kuukuppiin. Noiden jälkeen ei sitten ole ollutkaan mitään pidempiaikaista ärtymisongelmaa..

Se olisi KP16 meneillään ja kovasti tsemppaan vauvanmunasiani treffeille nuijapäiden kanssa, että saataisiin jotain vilskettä ja uusia tuulia tähän elämään. Taas kerran meni yksi työpaikka sivusuun ja vetää vähän mieltä apeaksi :( En taida ikuna päästä nykyisestä pestistäni uusille haasteille, vaikka yritys on kyllä ollut kova jo pidemmän aikaa :'( Toisaalta yritän järkeillä, että saattaisi tulla hankalia tilanteita tässä vaihtaa työpaikkaa kesken kiivaimman toukkaprojektin, mutta on se silti kurjaa.. entä jos toukkaa saakin odottaa ja odottaa ja kärvistely nykyisessä työssäkään ei muutu miksikään. Voi plaah, sanon minä näin maanantain kunniaksi.

Toivottavasti kuulemme täällä plussauutisia edes joltain tällä viikolla niin saadaan toivoa peliin :flower:
 
Heippa kaikki! Mahtuuko vielä pinon jatkoksi? :)
Meillä seurustelua takana kohta puolitoista vuotta. Häät tulossa ensi helmikuussa.
Miehellä minuakin kovempi vauvakuume. ;) Ensimmäinen lapsi suunnitelmissa molemmilla...
Yritys mahdollisesti alkaisi 6-7/2011?
 
Ambrosia85 onnea yritykseen :) Toivottavasti tärppää pian :heart:

Vauvako? :hug: voimia.

ON: Ohhoh, nyt on jo meneillään kp 20/31-38. Oireita ei kauheasti ole. Hiukan nippailee sieltä sun täältä ja rinnat on vähän arat, mutta kummassakaan asiassa ei ole mitään uutta. Tänään tuli rusehtavaa vuotoa, että kaippa sitä vois alkaa tätiä vartoomaan.... Ansis ajattelin testata viimeistään ennen tän kuun Lapin reissua, että sitten tiedän ettei tarvi miettiä koska menkat alkaa, jos plussa pärähtää ;) Mutta katsellaan ja odotellaan.

Plussatuulia kaikille! :heart:
 
Tuutunen: kiitos kommenteista! :) Tällä hetkellä tuntuu, että kyseessä tosiaankin olisi ilmakupla, joka tuntuu inhottavalta :confused: Pahiten paineen/kuplan tunne vaivaa vessakäynnin jälkeen ja nukkumaan mennessä... Nyt koitan vaan olla miettimättä asiaa ja kiinnittämättä siihen huomiota niin en ihan koko ajan ole hermona... Jos se vaikka paranisi itsestään??? Äääh, turha toivo, ei kuitenkaan :( :'(

Jomi: plussa tulee sitten myöhemmin tai ensi kerralla! :hug:

Mun pitäis tosissaan alkaa laihduttamaan... taisin tänään mitata ennätyspainon :O ... :'( Mä vaan en pysty olemaan syömättä suklaata, jos sitä kotona on. Ja mies kantaa sitä tänne järjettömiä määriä aina välillä... äh. Jos vähän laihtuis niin olisi ehkä mukavampi olla raskaanakin... sit joskus ;)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä