Meni maltti ukkoon eieln ihan täysin. Nyt mietin eroa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raivostuin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oletko aloittaja tämän äitisi ja miehesi salaliiton lisäksi huomannut muita oireita? Ovatko muutkin ihmiset juonineet sinua vastaan? Oletko huomannut outoja ääniä tai muita aistiharhoja? Muistin heikkeneminen, haluttomuus puhua tai äkilliset mielialanvaihtelut?

[QUOTE="huoh";22332216]Mäpä kysyn teiltä nyt, arvon kanssakeskustelijat: Jos sinulla olisi samanlainen tilanne. Soitat omalle äidille ja pyydät miestä puhelimeen. Äitisi sanoo ettei se ole täällä mutta sitten kuitenkin onkin siellä. Etkö yhtään ihmettelisi moista toimintaa? :O[/QUOTE]

Ihmettelisin. Ja ihmettelen kyllä aloittajan tilannettakin. Tosin selitys oli hiukan sekava, joten en ole varma, olenko ymmärtänyt oikein. Mutta joo, jos ymmärsin, niin mielestäni on outoa käytöstä sekä äidiltä että tuolta mieheltä. Jos eivät siis selkeästi pilailumielessä tehneet, ja mikäli oikein ymmärsin, niin ei selkeästä pilastakaan ollut kyse. Kaiken kaikkiaan outoa porukkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tsemppiä ap :lle;22332721:
Mikää ei ole sen inhottavampaa ku et ei ole luottamuksen arvoinen. Ja kun alkaa totuus värittyä pikkuisen, se muuttuu jatkossa vain lisää.
Joka valehtelee vähän, voi valehdella enemmänkin. Mies manipuloi tolla, et ei uskalla kertoo, et suutut ja sit et kertoo asioita mitä olette sopineet ettei kerrota on ihan käsittämättömän ajattelematonta!!

Olen miehelle sanonut ihan samaa. Että jos pienestä mitättömästä asiast apitää valehdella niin mistä tiedän kuinka suuria juttuja hänellä on vielä tulossa tai on jo mutta ei ole tullut ilmi. Hän ei vain tunnu ottavan tosesta mitä hänelle ritän sanoa. Viimeeksi ilmeisesti kolautti himan kun sanoin,että musta ei tunnu enäään yhtään miltään kun jää kiinni valheesta,että ole ihan turta jo sellaiselle. No sen jälkeen ei ole valheesta kiinni jäänyt,mutta keksii sit tuollaisen jäynän. Aaa, en tiedä mitä pitäisi tehdä. Ihan kun tämä olisi loputon suo.

[QUOTE="vieras";22332794]Oletko aloittaja tämän äitisi ja miehesi salaliiton lisäksi huomannut muita oireita? Ovatko muutkin ihmiset juonineet sinua vastaan? Oletko huomannut outoja ääniä tai muita aistiharhoja? Muistin heikkeneminen, haluttomuus puhua tai äkilliset mielialanvaihtelut?[/QUOTE]

:) en ole enkä pidä tuota öitini ja mieheni tempausta minään salaliittona :)

siis kyllä mä ainakin ymmärrän että valehtelu on raivostuttavaa,ihan sama kuinka pieni asia on kyseessä,varsinkin jos se toistuu, se rikkoo luottamuksen tullessaan ilmi. ja jos se valehtelu toistuu vielä, menee usko koko tyyppiin,kaikki ulos tuleva voi olla valhetta. tuntuu siltä että toinen ei yhtään välitä eikä arvosta,eikä ainakaan rakasta kun voi valehdella.

että mm ehkä se on se mies jonka pitäs
a.aikuistua
b.tajuta että parisuhteeseen ei kuulu valehtelu
c.nainen on usein herkempi raskaana ollessaan ja mies ei menetä mitään sillä että välittää ja ymmärtää. päinvastoin.

mutta lapsi saattaa menettää jos äidillä ei ole tarvittavaa tukea mieheltään raskausaikana(itselläni ei ollut ekassa raskaudessa,eikä kiintymyssuhde lapseen oikein kehittynyt, sai tehdä hirveästi töitä sen eteen mikä tokan lapsen kohdalla vuosia myöhemmin tuli automaattisesti.)

Voisiko olla mahdollista, että miehesi olisi pyytänyt äitiäsi sanomaan, että hän ei ole paikalla? Ja kun asia olikin sitten noihin työpaikkoihin liittyvä, mies olisikin tullut puhelimeen? Ymmärrän kyllä kiukkusi sekä miestä että äitiäsi kohtaan, mutta voisin kuvitella tekeväni saman kuin äitisi. Siis jos tietäisin, että tyttärelläni olisi puolisonsa kanssa isoja riitoja, puoliso olisi meillä auttamassa mua pihahommissa ja sitten tyttäreni soittaisi. Mähän en voisi siinä vaiheessa tietää, mitä asiaa tyttärelläni olisi eli haluaisko vaan jatkaa riitaa puolisonsa kanssa vai mistä on kyse. Ja koska tunnen tuittupäisen tyttäreni hyvin, voin myös kuvitella, että hänen puolisonsa on ehkä hyvä joskus saada hermolepoa tyttärestäni.

Soita äidillesi ja kysy, mikä juttu toi oikein oli :)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22333527:
Voisiko olla mahdollista, että miehesi olisi pyytänyt äitiäsi sanomaan, että hän ei ole paikalla? Ja kun asia olikin sitten noihin työpaikkoihin liittyvä, mies olisikin tullut puhelimeen? Ymmärrän kyllä kiukkusi sekä miestä että äitiäsi kohtaan, mutta voisin kuvitella tekeväni saman kuin äitisi. Siis jos tietäisin, että tyttärelläni olisi puolisonsa kanssa isoja riitoja, puoliso olisi meillä auttamassa mua pihahommissa ja sitten tyttäreni soittaisi. Mähän en voisi siinä vaiheessa tietää, mitä asiaa tyttärelläni olisi eli haluaisko vaan jatkaa riitaa puolisonsa kanssa vai mistä on kyse. Ja koska tunnen tuittupäisen tyttäreni hyvin, voin myös kuvitella, että hänen puolisonsa on ehkä hyvä joskus saada hermolepoa tyttärestäni.

Soita äidillesi ja kysy, mikä juttu toi oikein oli :)
Ihme jengiä. Oletteko te jotain 15-vuotiaita. Jos ei nyt aikuiset ihmiset osaa puhua toisilleen ja vastata itse omasta puolestaan, niin että joutuu jonkun äitin laittamaan valehtelemaan puolestaan, niin ei hyvin mene.

Ihme jengiä. Oletteko te jotain 15-vuotiaita. Jos ei nyt aikuiset ihmiset osaa puhua toisilleen ja vastata itse omasta puolestaan, niin että joutuu jonkun äitin laittamaan valehtelemaan puolestaan, niin ei hyvin mene.
Ei olla. Mä olen 49 ja tyttäreni 24. Tunnen tyttäreni sen verran hyvin, että hänen kanssaan ei välttämättä ole aina ihan helppoa elää. Varsinkaan sitten, jos vielä raskaushormoonit hyrräisi. Joskus on hyvä ottaa aikalisä eikä jatkaa vanhojen riitojen jankuttamista. Jos se vaatisi sen, että mä sanon valkoisen valheen, niin voisin kuvitella sen tietyissä tilanteissa tekeväni. Ja ihan myös sitä tyttäreni parasta ajatellen.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22333680:
Ei olla. Mä olen 49 ja tyttäreni 24. Tunnen tyttäreni sen verran hyvin, että hänen kanssaan ei välttämättä ole aina ihan helppoa elää. Varsinkaan sitten, jos vielä raskaushormoonit hyrräisi. Joskus on hyvä ottaa aikalisä eikä jatkaa vanhojen riitojen jankuttamista. Jos se vaatisi sen, että mä sanon valkoisen valheen, niin voisin kuvitella sen tietyissä tilanteissa tekeväni. Ja ihan myös sitä tyttäreni parasta ajatellen.

Jotenkin veikkaan, että tyttäresi ei välttämättä ole asiasta samaa mieltä. Jokainen tietää, että toisen tavoittelu turhaan, silloin kun on jotain asiaa, ei suinkaan rauhoita tilannetta, vaan saa raivostumaan entisestään. Eli tuollaiset valehtelemiset eivät todellakaan auta ketään, päinvastoin.

Jotenkin veikkaan, että tyttäresi ei välttämättä ole asiasta samaa mieltä. Jokainen tietää, että toisen tavoittelu turhaan, silloin kun on jotain asiaa, ei suinkaan rauhoita tilannetta, vaan saa raivostumaan entisestään. Eli tuollaiset valehtelemiset eivät todellakaan auta ketään, päinvastoin.
Ja mä taas luulen, että sä veikkaat väärin. Mulla on niin läheiset ja lämpimät välit tyttäreeni, että voisin kyllä kehoittaa häntä katsomaan omaan peiliinsäkin, jos parisuhde on ihan poskellaan. Tiedän myös, että tyttäreni tietää mun tarkoittavan hänen parastaan. Vävyille/miniöille en valkoisia valheita laskettelisi, mutta omille lapsilleni voisin sen tehdä, jos katsoisin sen olevan lapsillenikin eduksi. Toivottavasti en koskaan joudu sellaiseen tilanteeseen, että valehdella tarvitsisi, mutta onhan tuo tytär aina välillä naurahtaen todennut, että mä olen kalkkiksena ollut sittenkin välillä ihan oikeassa. Ja kyllähän se tietysti vähän on kirpaissut joskus itsellänikin myöntää, että mun äitini on ollut joskus oikeassa ja minä väärässä.

Sitä en usko että mies on käskenyt äitini noin sanomaan vaan äitini on siinä hetkessä kehitellyt tuon jutun ja mies sitten lähti siihen muksaan. Ja ei ole miehelläni ja äidilläni suhdetta koska olivat silloin kahvilla ja siellä oli minun poikani ja isäni myös. Niin ei meillä ole mitään isoja riitoja mitstä äitini tietäisi. Asia on nyt relannut hieman

Yhteistyössä