Mitä se SINULTA on pois jos homot menevät naimisiin? Mitä se sinulta on pois jos he saavat luvan adoptoida?

  • Viestiketjun aloittaja "Oops"
  • Ensimmäinen viesti
tikki
[QUOTE="niin";22302799]Homojen kasvattamaa lasta ei kiusattaisi ellei homovastaiset vanhemmat syöttäisi lapsilleen suvaitsemattomuuttaan.[/QUOTE]

Pitäisikö heterovanhempien sitten kertoa omalle lapselleen, että on ihan NORMAALIA kun kaksi miestä/naista asuu yhdessä ja heillä on lapsi? Minä kyllä aion kertoa ja olen kertonutkin, että se ei ole normaalia sen enempää homoseksuaaleja haukkumatta. Kun se ei ole normaalia miltään kantilta katsottuna. Kyllä niitä heteroiden lapsia kiusaa ihan samat lapset. Itse en kiusaamista sulata, olipa lapsi minkälaisista lähtökohdista hyvänsä.
 
Pitäisikö heterovanhempien sitten kertoa omalle lapselleen, että on ihan NORMAALIA kun kaksi miestä/naista asuu yhdessä ja heillä on lapsi? Minä kyllä aion kertoa ja olen kertonutkin, että se ei ole normaalia sen enempää homoseksuaaleja haukkumatta. Kun se ei ole normaalia miltään kantilta katsottuna. Kyllä niitä heteroiden lapsia kiusaa ihan samat lapset. Itse en kiusaamista sulata, olipa lapsi minkälaisista lähtökohdista hyvänsä.
kannattaa kuitenkin aina miettiä sitäkin vaihtoehtoa, et se oma lapsi saattaakin olla homoseksuaali, ja miettiä sitä asiaa siltä kantilta, minkälaisia ongelmia noista asioista "epänormaalina" puhuminen saattaa aiheuttaa.
 
Itse en homoseksuaaleiden parisuhteiden siunausta vastusta, mutta vihkimistä kirkossa en ymmärrä, miksi se vihkiminen sinne pitää saada? Menköön naimisiin jossain muualla kuin kirkossa. Itse olen mennyt "Jumalan kasvojen edessä" naimisiin kirkossa siinä uskossa, että se on miehen ja naisen välinen pyhä lupaus olla yhdessä kuolemaan asti. Jos homoseksuaalit saavat luvan kirkolliseen vihkimiseen niin minusta heterona tuntuu kuin matto vedettäisiin jalkojeni alta pois. Se pyhä lupaus menettää merkityksensä mikäli kaikki sallitaan suvaitsevaisuuden nimissä.

Ja mitä tulee tuohon adoptointiasiaan niin minun mielestä sitä ei pitäisi antaa heille. Lapsihan uskoo kaiken, mitä hän näkee tai hänelle kertoo. Eiköhän siinä ole lapsella psyyke koetuksella tajutessaan jossain vaiheessa, että hän ei ole voinut kahdesta isästä syntyä? Ja pitääkö hän sitten normaalina kahden samaa sukupuolta olevan yhteiselämää vai kerrotaanko hänelle asiat niiden oikeilla nimillä? Ajatellaanko tässä lapsen etua ollenkaan, kun tieten tahtoen lapsi altistetaan mahdollisille mielenterveysongelmille sallimalla adoptio samaa sukupuolta oleville?

Kyllä se minultakin on pois jotain jos kaikki pitäisi homoseksuaaleille sallia.
Tuntuuko sinusta, että erovat parit tekevät sinulle saman tempun?
 
"niin"
Pitäisikö heterovanhempien sitten kertoa omalle lapselleen, että on ihan NORMAALIA kun kaksi miestä/naista asuu yhdessä ja heillä on lapsi? Minä kyllä aion kertoa ja olen kertonutkin, että se ei ole normaalia sen enempää homoseksuaaleja haukkumatta. Kun se ei ole normaalia miltään kantilta katsottuna. Kyllä niitä heteroiden lapsia kiusaa ihan samat lapset. Itse en kiusaamista sulata, olipa lapsi minkälaisista lähtökohdista hyvänsä.
Ja sinunlaiset kasvattaa lapsia? Luuletko että sanomalla lapsillesi ja pitämällä itse samaa sukupuolta olevien suhdetta epänormaalina, he johonkin katoavat ja heterot valtaa maan? Eivät katoa. Opeta lapsesi hyväksymään erilaiset ihmiset, erilaiset tilanteet, ihmiset ovat samanarvoisia sukupuoleen tai seksuaalisuuteen katsomatta. Opeta lapsesi elämään nykypäivän maailmassa, vaikka se sotisi sinun arvoja ja hyväksyntää vastaan. Ei täällä muuten pärjää...

Mitäpä jos oma lapsesi ilmoittaa sinulle jonain päivänä olevansa homoseksuaali?
 
"mä"
Pitäisikö heterovanhempien sitten kertoa omalle lapselleen, että on ihan NORMAALIA kun kaksi miestä/naista asuu yhdessä ja heillä on lapsi? Minä kyllä aion kertoa ja olen kertonutkin, että se ei ole normaalia sen enempää homoseksuaaleja haukkumatta. Kun se ei ole normaalia miltään kantilta katsottuna. Kyllä niitä heteroiden lapsia kiusaa ihan samat lapset. Itse en kiusaamista sulata, olipa lapsi minkälaisista lähtökohdista hyvänsä.
Luulen, että tulevaisuudessa kiusauksen kohteeksi joutuvat ne lapset, jotka on aivopesty lokeroimaan ihmisiä. Kun luokasta 99% suvaitsee kaikenlaisia ihmisiä niin siitä yhdestä kapeakatseisen vanhemman lapsesta tulee se kummajainen.
 
Onko se ap sinulta pois jos joku menee naimisiin aasin tai pienen lapsen kanssa?
eikö näissä asioissa ole sinusta mitään eroa?
kaksi aikuista, omista asioistaan päättävää ihmistä vs yksi aikuinen ja puolustuskyvytön, omaa mielipidettään kertomaton eläin, tai asiasta ymmärtämätön lapsi.

en mäkään homoliittoja hyväksyisi (tai heteroliittojakaan ) jos päätöksen naimisiin menosta tekee vain toinen osapuoli, eikä toinen saa/pysty omaa mielipidettään kertomaan.
 
hen
Tietääkseni homoseksuaalisuus ei tarkoita sitä, että mennään naimisiin eläinten tai pienten lasten kanssa. Uskovaisille tekisi hyvää ottaa välillä Raamatun sijaan Suomen Laki-niminen kirjanen käteen ja tavata sieltä, mitä laki sanookaan ;).
 
Niin, miten se on keneltäkään pois jos joku yksittäinen ihminen tai ryhmä ihmisiä ei hyväksy jotain? Hyökätkää nyt sitten kaikkien kimppuun ketkä ovat homoutta vastaan. Vaatikaa muslimeja siunaamaan homot. Vaatikaa juutalaisia vihkimään heidät. Samoin mormoonit tulisi velvottaa päästämään kaikki ulkopuoliset häihinsä, sehän on syrjintää kun en pääse katsomaan mormonien siunaamista.

Erottakaa nyt se hiton kirkko valtiosta ja antakaa vain valtiolle vihkimisoikeus. Loppuisi tämä hemmetin vouhkaaminen. Ja muuten, tavallisena tallaajana alkaa vähän vituttaa, kun eri puolilla mediaa leimataan homofobiseksi ja fundamentalistikristityksi kun sattuu olemaan kirkon puolella tässä asiassa. Oikeastaan aika naurettavaa ja oman oksan sahaamista.
 
tikki
[QUOTE="niin";22302959]Ja sinunlaiset kasvattaa lapsia? Luuletko että sanomalla lapsillesi ja pitämällä itse samaa sukupuolta olevien suhdetta epänormaalina, he johonkin katoavat ja heterot valtaa maan? Eivät katoa. Opeta lapsesi hyväksymään erilaiset ihmiset, erilaiset tilanteet, ihmiset ovat samanarvoisia sukupuoleen tai seksuaalisuuteen katsomatta. Opeta lapsesi elämään nykypäivän maailmassa, vaikka se sotisi sinun arvoja ja hyväksyntää vastaan. Ei täällä muuten pärjää...

Mitäpä jos oma lapsesi ilmoittaa sinulle jonain päivänä olevansa homoseksuaali?[/QUOTE]

Lapsilleni olen opettanut ja opetan suvaitsevaisuutta sekä ihmisten kunnioittamista. Lapseni olen kasvattanut tähän mennessä aivan hyvin. Miten sitä sitten kerrotaan sellaisesta asiasta lapselle, mikä ei ole normaalia, noin niinkuin oikein sitten sinun mukaasi? Jos kerta kaikki "erilainen on normaalia"?
 
Niin, miten se on keneltäkään pois jos joku yksittäinen ihminen tai ryhmä ihmisiä ei hyväksy jotain? Hyökätkää nyt sitten kaikkien kimppuun ketkä ovat homoutta vastaan. Vaatikaa muslimeja siunaamaan homot. Vaatikaa juutalaisia vihkimään heidät. Samoin mormoonit tulisi velvottaa päästämään kaikki ulkopuoliset häihinsä, sehän on syrjintää kun en pääse katsomaan mormonien siunaamista.

Erottakaa nyt se hiton kirkko valtiosta ja antakaa vain valtiolle vihkimisoikeus. Loppuisi tämä hemmetin vouhkaaminen. Ja muuten, tavallisena tallaajana alkaa vähän vituttaa, kun eri puolilla mediaa leimataan homofobiseksi ja fundamentalistikristityksi kun sattuu olemaan kirkon puolella tässä asiassa. Oikeastaan aika naurettavaa ja oman oksan sahaamista.
hmm..eihän kirkolla ole oikeastaan vielä kantaa asiaan..
 
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;22303083:
ei munkaan mielestä kirkon tarvitse vihkiä yhtään homoparia jos niin päättävät, mutta siviilivihkimiseen mun mielestä kirkko ei saisi vaikuttaa, eikä täten avioliittolain muutokseenkaan.
Mutta kuinka estää kirkon väkeä sanomasta mielipidettään? Hmmmmm.... harkitsemisen arvoinen paikka tämä.

Mitä, jos kuunneltaisiin niitäkin, jotka ovat tätä vastaan? Mitä siinä menettää? Eikö kaikilla olekaan oikeutta mielipiteeseensä? Voiko pelkkä mielipide ihan oikeasti, konkreettisesti syrjiä?
 
Ei oo multa mitenkään pois, jos homot menee naimisiin & saavat luvan adoptoida.

Mun mielestä pappien pitäisi silti saada itse päättää, vihkivätkö homoja vai ei. Saisi toimia oman henk.koht. vakaumuksen mukaisesti. Saako pappi muuten olla vihkimättä kerran pari eronnutta heteroa, tai avoparia jolla on jo lapsia?
 
"vieras"
Tietääkseni homoseksuaalisuus ei tarkoita sitä, että mennään naimisiin eläinten tai pienten lasten kanssa. Uskovaisille tekisi hyvää ottaa välillä Raamatun sijaan Suomen Laki-niminen kirjanen käteen ja tavata sieltä, mitä laki sanookaan ;).
Miksi seksuaalivähemmistöistä vain homoille tulisi sallia avioliitto? Eikö esim eläimiinsekaantujille ja kaikille muille seksuaalivähemmistöille, tulisi myös sallia toteuttaa omaa seksuaalisuuttaan avioliitossa?

Homous oli myös aiemmin kriminalisoitua ja se on vain lainsäätäjästä kiinni koska dekriminalisoidaan nyt kielletyt tavat toteuttaa seksuaalisuutta.
 
.
Ei oo multa mitenkään pois, jos homot menee naimisiin & saavat luvan adoptoida.

Mun mielestä pappien pitäisi silti saada itse päättää, vihkivätkö homoja vai ei. Ei tarvitsisi toimia oman henk.koht. vakaumuksen mukaisesti. Saako pappi muuten olla vihkimättä kerran pari eronnutta heteroa, tai avoparia jolla on jo lapsia?
Avioliittojen suhteen pitäisi ottaa käyttöön turkkilainen käytäntö.;)
 
Mutta kuinka estää kirkon väkeä sanomasta mielipidettään? Hmmmmm.... harkitsemisen arvoinen paikka tämä.

Mitä, jos kuunneltaisiin niitäkin, jotka ovat tätä vastaan? Mitä siinä menettää? Eikö kaikilla olekaan oikeutta mielipiteeseensä? Voiko pelkkä mielipide ihan oikeasti, konkreettisesti syrjiä?
mähän juuri ehdotin kompromissia, jossa molempia suuntia kuunneltaisiin.
Kirkon ei tarvitsisi hyväksyä omassa laitoksessaan sellaista mitä eivät hyväksy, ja maistraatti sitten vihkisi nämä joita kirkko ei hyväksy.

eikö tuossa juuri kuunnella molempia osapuolia?

onko muuta vaihtoehtoa jossa molemmat saa LÄHES kaiken minkä haluavat? molemmat puolet myös joutuvat joustamaan jostain..
 
[QUOTE="vieras";22303148]Miksi seksuaalivähemmistöistä vain homoille tulisi sallia avioliitto? Eikö esim eläimiinsekaantujille ja kaikille muille seksuaalivähemmistöille, tulisi myös sallia toteuttaa omaa seksuaalisuuttaan avioliitossa?

Homous oli myös aiemmin kriminalisoitua ja se on vain lainsäätäjästä kiinni koska dekriminalisoidaan nyt kielletyt tavat toteuttaa seksuaalisuutta.[/QUOTE]

jos avioliitto on kahden tasavertaisen aikuisen välinen liitto, miten eläin sopii siihen kuvioon?

ja mistä muista seksuaalivähemmistöistä puhut?
 
"tsiisus"
no ei sulla tullut mieleen, että homoillakin toteutuu tämä ihmisoikeus, että heillä on oikeus mennä naimisiin vastakkaista sukupuolta olevan kanssa. He vaan eivät halua mennä joten kyseessähän on silloin heidän oma valinta. Ja jos vastakkainen sukupuoli ei kelpaa heillä on edelleen vapaus rekisteröidä parisuhteensa. Avioliitto on kahden aikuisen täysivaltaisen naisen ja miehen välinen liitto...

Ihan kuten sinullakin on oikeus ajaa autoa...mutta jos et hanki ajokorttia niin ihan turha tulla itkemään että sua syrjitään kun et voi ajaa autoa.
Voinyt helvetti oikeasti miten idiootteja ihmisiä koko palsta täynnä!
Aivan käsittämättömiä vertauksia, joilla ei ole päätä eikä häntää.
Homoksi SYNNYTÄÄN, samalla tavalla kuten heteroksikin.
Samalla tavalla kuin ihmiset syntyvät tumma- tai vaaleaihoisiksikin.
Ajattelehan itse jos sinun täytyisi heterosta "kääntyä" homoksi(kuten ajattelet asian tapahtuvan), jotta saisit samat oikeudet kuin homoillakin.
 
adoptioäiti
[QUOTE="Oops";22302249]Yleensähän homovastaisuutta esiintyy piireissä, joissa ei homoja tunneta. Näin ollen homojen avioliiton ja yhteiselämän ei pitäisi häiritä sinua lainkaan, ethän edes tunne yhtä. Miten se voisi koskea sinun elämääsi, millä tavalla se siihen vaikuttaisi?

Ja mitä tulee adoptioon. Tulevat vanhemmat testataan tarkkaan, ovatko soveltuvia jne.
Monelleko teistä on tehty sama? Heterot saa lisääntyä ja kukaan ei välitä siitä, soveltuvatko he vanhemmiksi. Moniko täälläiin on uupunut, mielenterveysongelmainen, alkoholisti, väkivaltainen lapselleen, tunnevammainen ... epätäydellinen?
Jos SINUT olisi tutkittu ennen lapsen saamista, olisitko nyt edes äiti?[/QUOTE]

En todellakaan jaksa lukea koko ketjua, mutta jos Suomessa sallitaan homoadoptio, loppuvat KAIKKI adoptiot esimerkiksi Kiinasta. Kiina kun ei anna lapsia adoptoitavaksi maihin, jotka homoadoption hyväksyvät. Näin ollen se on siinä mielessä minulta pois, että myöskään tavallinen heteropariskunta ei tässä tilanteessa saa adoptiolasta ko. maasta. Tähän on syynä mm se, että kiinalaiset viranomaiset saivat selville, että homot ovat esiintyneet adoptioprosessissa yksinhuoltajina, jolloin se lopetti kaikki adoptiot yksinhuoltajille.
 

Yhteistyössä