kirjoitin eilen tänne pelkääväni olevani raskaana,tein testin tänään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taas tänne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="höh";22286310]luepa itse tarkemmin. Ei ole ap[/QUOTE]

joo laittoi toisen kommentin et ei ottanut ajoissa ulos jne. Ku kertoi alotus viestissä et oli täällä ennen asiasta kirjotellut ja tuli toi, yhdistin sen siihen. Mikäli nää siis ei ole saman hlön kirjottamia, minun mokani.

Ainakin ensi viikkoon asti onneksi aikaa miettiä vielä,mutta vaikeatahan tämä on,tuskin kumminkaan päätöstäni vaihdan.

Mieti ap, se on sinun lapsesi ja olet hänen äitinsä, teit mitä tahansa. Muista myös ajatella abortin huonoja puolia, kuten sitä että tuletko vuoden päästä katumaan tekoasi? En enää jaksa moralisoida. Mielipiteeni on kuitenkin mielipiteeni. Toivon sinulle jaksamista ja perheellesi, päätit sitten mitä päätit. Toivon vain sydämestäni että pidät sen pienen, oli se sitten solumöykky, mikä vain, mutta ennenpitkää se on sinun lapsesi. Jos teet abortin, et unohda sitä koskaan.

On käsittämätöntä miten mustavalkoisesti eräät uskovina itseään pitävät näkevät asiat...Ainut millä on väliä on se että syntymätön lapsi saa elää, vaikka sitten äitikin kuolis väsymykseen...Ja viis muista sisaruksista. Ap:lle voimia, rukoilen että osaat tehdä oikean ratkaisun, mikä se kohdallasi onkin.

... ihmetyttää se et ite oon täällä välistä VALITTANU väsymystä jne ku on 2 pientä lasta + olen raskaana... vastaus on "itseppähän olet itsesi siihen tilaan saattanu"... totta,

mut sit ihmetyttää tämä toinen puoli (tuli tuosta toisesta keskustelusta mieleen), et äiti ei sais ajatella omaa jaksamistaan tai perustella aborttia omalla jaksamisellaan!

En ole ite aborttin kannattaja, mut ihmetyttää se että et saisi sanoa monen pienen lapsen äitinä et "nyt tarvin apua", vaan hampaat irvessä sinun on jaksettava. Itse en aborttiin pystyisi (eikä meil ole sellaista tarvetta ollutkaan), mut en silti tiedä onko tämä se "järkeväkään" vaihtoehto :/

Ollaa taidettu väärällä hetkellä luottaa siihen että mies ottaa ulos ennenkuin tulee.siksi juoksujalkaa aborttiin ennenkuin ehtii raskaus pidemmälle turhaan. Voi voi sitä kakanmäärää mikä nyt tulee..
Itse kumminkin vastaan seurauksista,ei kukaan muu.

Todella typerää aikuiselta ihmiseltä. Todella typerää. En viitsi suoraan sanoa mitä ajattelen. Miksi seksiä pitää harrastaa, jos ei ole valmis kantamaan vastuutaan???
Niin idioottimaista toimintaa.

Pieni ristiriita näissä ihmisten jutuissa... Minä kerroin tässä ketjussa jo aiemmin oman kokemukseni miksi päädyin lopulta tekemään tuon vaikean ratkaisun keskeytyksestä. Mutta moni täällä puhuu siitä, että se ei ole solumöykky ja että siinä tapetaan lapsi jne. Mutta kun minä neljä viikkoa sitten kerroin täällä tehneeni rv 9+3 keskeytyksen ja näin sen noin 3cm pitkän sikiön vessanpytyssä niin minut haukuttiin sairaaksi provoksi, koska en ole voinut nähdä sieltä limojen ja verien seasta mitään, koska se on vasta solumöykky. Valitettavasti vain pytyssä oli minulla paperia (jota laitoin varmuudeksi aiemmin housuihini siteen lisäksi) ja tipautin ne puhtaat paperin pönttöön ja istuin siihen ja samantien papereiden päälle tipahti noin ruokalusikallinen verta ja se sikiö. Se ei ole sairasta. Se on helvetin surullista ja se hetki ei katoa päästäni ja silmistäni koskaan, mutta mitään limaa ja verta ei ollut niin paljoa, että en olisi voinut nähdä hyvän tarkkaan mitä sieltä tuli ulos. :(

Eli koittakaapa nyt päättää, että kumpi se on kun kerran haukutte ihmisiä täällä.

Käsittämättömiä kommentteja olet saanut. Toivotan kaikkea hyvää ja jaksamista sinulle. Jokainen tekee ratkaisunsa omista lähtökohdistaan, ja varmasti itse tiedät parhaiten, mikä sinulle ja perheellesi on parasta. Tärkeintä on oma jaksamisesi. Tsemppiä!

Ollaa taidettu väärällä hetkellä luottaa siihen että mies ottaa ulos ennenkuin tulee.siksi juoksujalkaa aborttiin ennenkuin ehtii raskaus pidemmälle turhaan. Voi voi sitä kakanmäärää mikä nyt tulee..

just joo... se on turha märistä siinavaiheessa ku paskat on housussa!! Tuossa tilanteessa et minulta symbatiapisteitä saa!! Eriasia jos ehkäisy ois pettäny ni sit jotenki voisin ymmärtää, mut en tuollaista leikkimistä!!

Käsittämättömiä kommentteja olet saanut. Toivotan kaikkea hyvää ja jaksamista sinulle. Jokainen tekee ratkaisunsa omista lähtökohdistaan, ja varmasti itse tiedät parhaiten, mikä sinulle ja perheellesi on parasta. Tärkeintä on oma jaksamisesi. Tsemppiä!

jos ihminen tietentahtoen nai ilman ehkäisyä, tulee raskaaksi ja sit vinkuu tekevänsä abortin, ni harvapa sellaiselle symbatiapisteitä antaa!!

[QUOTE="anna";22286455]jos ihminen tietentahtoen nai ilman ehkäisyä, tulee raskaaksi ja sit vinkuu tekevänsä abortin, ni harvapa sellaiselle symbatiapisteitä antaa!![/QUOTE]

Piiiiitkä peesi tähän.

[QUOTE="anna";22286455]jos ihminen tietentahtoen nai ilman ehkäisyä, tulee raskaaksi ja sit vinkuu tekevänsä abortin, ni harvapa sellaiselle symbatiapisteitä antaa!![/QUOTE]

Minä en pidä aborttia pahana asiana. En tuossakaan tapauksessa.

Jos tuota tapahtuu usean kerran peräkkäin, ihmettelen kyllä sairaalan resurssien tuhlausta ja oman kroppansa rääkkäämistä.

Jos keskeytettyä menetelmää käyttää ainoana ehkäisynä, olisi hyvä edes vaivautua ottamaan selvää miten moni siitäkin on raskautunut (minä myös)...
Keskeytetyn yhdynnän ehkäisyteho oli muistaakseni vain 74% silloin kun se tehdään oikein.

No joku oikeus sentään on hyvään lapsuuteen niillä jo olemassa olevillakin lapsilla - jos vanhempien voimavarat ei riitä, niin kyllä se on ennen kaikkea lapset jotka siitä kärsii - ja koska vauva kyllä ottaa sen mitä tarvii vaikka väkisin, se on ne isommat lapset jotka siinä jää vaille.

Ihme huutamista täällä puoleen ja toiseen. Itse tuskin pystyisin aborttiin, ja on varmasti kauheata jos sen tekee vasta 12 raskausviikolla. Mielestäni olisi hyvä, jos päätöksen pystyisi tekemään mahdollisimman ajoissa, eikä venyttää lain sallimiin rajoihin. Viikolla 12 on kehitystä tapahtunut jo paljon. Mutta en tuomitse ketään päätöksistään. Uskon, että monia asioita ei pysty vannomaan ennen kuin ne sattuu omalle kohdalleen. Voimia ap:lle päätöksenteossa.
Muille se ei sitten kuulukaan, vaikka täällä siitä kertoilikin.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaså;22286627:
Ihme huutamista täällä puoleen ja toiseen. Itse tuskin pystyisin aborttiin, ja on varmasti kauheata jos sen tekee vasta 12 raskausviikolla. Mielestäni olisi hyvä, jos päätöksen pystyisi tekemään mahdollisimman ajoissa, eikä venyttää lain sallimiin rajoihin. Viikolla 12 on kehitystä tapahtunut jo paljon. Mutta en tuomitse ketään päätöksistään. Uskon, että monia asioita ei pysty vannomaan ennen kuin ne sattuu omalle kohdalleen. Voimia ap:lle päätöksenteossa.
Muille se ei sitten kuulukaan, vaikka täällä siitä kertoilikin.

No nimenomaan minusta tuo kuuluu, kerta ap sen täällä meille jakoi. Tai no siis siinä olet oikeassa, ettei ap:n ratkaisu meille kuulu, emmekä varmaan tule tietämään lopullistä totuutta. Eikä mua ainakaan edes kiinnostaisi tietää, varsinkaan siis jos ap abortiin päätyy. Mut kukin saa täällä sanoa oman mielipiteensä. Sanoihan ap:kin omansa, että aikoo tehdä. Pitäskö jokaisessa ketjussa vain ylistää aloittajaa ja olla samaa mieltä?

Kovasti jaksamista vaikeaan tilanteeseen!
Itse olen saanut ekan lapseni lapsettomuushoidoilla, onneksi helpoimmalla tavalla niistä. Toinen saatiin muutaman vuoden yrityksen jälkeen.
Kun olin saamassa kierukkaa, jäi menkat pois. Suurin pelkoni oli, että olen raskaana!! Onneksi en ollut ja sain kierukan aikanaan. Vaikka minä olen aina ollut aborttia vastaan (ellei ole lääketieteelliset syyt) niin jos nyt tulisin raskaaksi, niin joutuisin harkitsemaan aborttia. En tiedä, kykenisinkö siihen..? En voi muuta kuin toivottaa jaksamista päätökseesi, kumpi se sitten onkin. Vaikeassa tilanteessa olet!

Ap se heitti itsensä oikeen alttarille näiden joidenkin jeesustelijoiden raadeltavaksi.
Jotkut eivät ymmärrä, että elämässä sattuu ja tapahtuu virheitä ihan normaaleille ja fiksuillekin ihmisille. Tehdään vääriä ratkaisuja, kadutaan, mietitään ja tehdään päätöksiä.

Mielestäni ihan viisasta tuossa vaiheessa ajatella omaa jaksamistaan ja niitten jo olemassaolevien lasten hyvinvointia.
Sitä en edes viitsi kommentoida, mitä ajattelen keskeytetystä yhdynnästä ehkäisykeinona, sen järkevyyden varmaan ap on jo itsekin ymmärtänyt.

[QUOTE="juu";22286011]Voi voi, et itse yhtään ole ahdasmielinen? Tarkoitat siis, että jos minä en ymmärrä ap:n tekoa tässä ja nyt, en ole voinut itse koskaan kokea elämässä mitään kauheaa ja sitä etten olisi jotain asiaa jaksanut. Kaikesta pääsee yli, ihan kaikesta, jos vain haluaa. Joskus se vaatii aikaa ja rohkeutta tehdä asiat, joskus pääsee helpommalla. Joten, älä sinä tule puhumaan edelleenkään mulle jaksamisesta, kun et tiedä asioistani mitään. Olen ollut erittäin pahasti masentunut esim. Olen menettänyt isäni ollessani teini, se oli rankkaa. ja mitä vielä.[/QUOTE]

Äärimmäisen naiivi ajattelutapa. Kaikesta ei todellakaan pääse yli vaikka kuinka paljon sitä haluaisi. Ei, ei niin millään.
Ja ainakin minä olen JO NYT niin uupunut että abortin tekisin jos raskaaksi tulisin. Kaiken lisäksi en kestäisi raskausaikaa ja jo pelkästään se veisi minun psykiatriselle osastolle. Ja mistäkö tiedän? Kokemuksesta.

[QUOTE="juu";22286270]En soisi. En todellakaan. Mutta se, että äiti nyt jo sanoo ettei jaksa, on vastuutonta. Yrittäisi edes. Antaisi lapsen adoptioon jos ei jaksakaan.[/QUOTE]

Mä en tajua sua sitten lainkaan. Jos on jo valmiiksi loppuun palanut niin miten se on vastuutonta? Kuvitteletko että se uusi raskaus jotenkin ihmeellisesti palauttaisi äidin voimavarat?

Tiedän tietenkin että keskeytetty yhdyntä oli todella typerää vaikkakin miehellä onkin todettu olevan tosi vähän siittiöitä jne ja sitä ajatteli sillä hetkellä että tuskin kerrasta,mutta tapahtunu mikä tapahtunu.Saan tarpeeksi mielestäni kärsiä tästä virheestä.

Yhteistyössä