Onko siitä jotain haittaa jos vauva menee isovanhemmileni yöksi? (5kk)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kyselijä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kyselijä"

Vieras
Kun jostain luin että parempi alle 6kk ku yli 6kk kun ei vielä osaa niin vierastaa ja kyseessähän on siis tutut ja luotettavat mummi ja vaari :)
Kerran aikasemmin ollut ja en tiedä tajusko piltti edes :D
Niin onkos siitä jotain haittaa jos vauva on ihan onnellisen olonen ja aamulla hakee kun heräilee? :)

Sun isovanhemmille??
Ja kysymyksesi on hölmö, MIKSI veisit noin pienen lapsen yökylään, jos siihen ei ole jotain pakottavaa tarvetta. Eihän noin pieni todellakaan "tajua" vielä mitään, mutta siinä ei ole mitään nauramista.

[QUOTE="vieras";22252254]Hirveän pienen raatsit jättää:/[/QUOTE]

Niin no ei pieni siitä oikeastaan mitään sano, jos itkisi vähänkin niin en raaskisi :D
Tuli vaan mieleen kysyä :)

Jos paikka on lapselle tuttu, niin miksi ei voisi jättää ?

Mulla on ollut hoidossa kaverin 6 viikkoinen vauva, kun sillä oli koliikkia eikä vanhemmat saaneet koskaan nukkua. Pidin vauvaa yhden yön, eikä sille tainnut siitä mitään traumoja jäädä, ja hyvin se meillä viihtyi.

[QUOTE="niinpäniin";22252267]Jos paikka on lapselle tuttu, niin miksi ei voisi jättää ?

Mulla on ollut hoidossa kaverin 6 viikkoinen vauva, kun sillä oli koliikkia eikä vanhemmat saaneet koskaan nukkua. Pidin vauvaa yhden yön, eikä sille tainnut siitä mitään traumoja jäädä, ja hyvin se meillä viihtyi.[/QUOTE]

Tuo ihan fiksua! Enemmän se lapsi kärsii yliväsyneistä vanhemmista ku levänneistä ;)
Monet ei sitä tajua...

[QUOTE="mmmm";22252290]ei mitään haittaa yhdestä yöstä satunnaisesti.[/QUOTE]

J mä kans mietin että tuskin haittaa, etenkään kun ei vauva siitä ole moksiskaan :)
Ollaan tosi läheisiä mutta ei vielä ole ainakaan vierastanu ketään muuta, etenkään isovanhempiaan jotka käy täällä 4-5 kertaa viikossa :D

Niin, toiset kykenevät hylkäämään vauvansa toisen hoitoon ja toiset eivät. Mietin vaan, että mitä on mennyt pieleen...

Jaa että ihan hylkäämään :D
No jos tietäisit minkälainen äiti minä olen niin olisin ihan hiljaa :D
Toisille se ei ole maailman vakavin asia ja maailma ei kaadu jos vauva menee yöksi ja on onnellinen.
Mutt asioitahan voi suurennella ja kauhistella loputtomiin..jatka ;)

Tuskimpa on haittaa.. Ihana jos sulla on tuollainen mahdollisuus.. Ois kiva jos joku tuttu ees joskus yhden kerran ottais meidän 2,5v yöksi ni sais nukkua pitempään ku 6:30 :)

Tuskimpa on haittaa.. Ihana jos sulla on tuollainen mahdollisuus.. Ois kiva jos joku tuttu ees joskus yhden kerran ottais meidän 2,5v yöksi ni sais nukkua pitempään ku 6:30 :)

Juu olemme tosi onnekkaita tässä asiassa :)
Meillä on 4isovanhempaa jotka ovat todella läheisiä ja siksi uskallankin jättää.
Jos ei heitä olisi niin en varmaan vielä piiitkään aikaan raaskisi vauvaa jättää edes hetkeksi hoitoon :)

Mielestäni 5kk ikäisen voi jättää yhdeksi yöksi hoitoon sellaiselle henkilölle, jonka kanssa vauva on ollut paljon tekemisissä. Näin vauvallakin on turvallinen olo, kun ns. tuntee hoitajansa. :) Toinen asia on sitten se, miten sinun isovanhempasi (oletan, että aika vanhoista ihmisistä kyse) jaksavat hoitaa, jos pikkuinen vaikkapa sattuu valvottamaan yön...

Alkuperäinen kirjoittaja äiti kuudelle;22252336:
Mielestäni 5kk ikäisen voi jättää yhdeksi yöksi hoitoon sellaiselle henkilölle, jonka kanssa vauva on ollut paljon tekemisissä. Näin vauvallakin on turvallinen olo, kun ns. tuntee hoitajansa. :) Toinen asia on sitten se, miten sinun isovanhempasi (oletan, että aika vanhoista ihmisistä kyse) jaksavat hoitaa, jos pikkuinen vaikkapa sattuu valvottamaan yön...

Hän ei ole ensimmäisen kuukauden jälkeen kertaakaan herännyt yöllä että helpsta tapauksesta kyllä kyse. Tämäkin yksi syy miksi uskallan jättää, kun mielessä ei pyöri itkeekö pikkunen sitten yötä :(
Ja jos nyt kävisi niin ikävästi ettei huuto jostain syystä loppuiskaan niin hakisin vauvan tietenkin.

[QUOTE="tsh";22252346]Hylkäämään vauvansa hoitoon?! no haloo, tän kirjottaja taitaa taas olla joku katkera mamma, jolla ei oo itsellään mahdollisuutta saada lapsiiaan hoitoon mihinkään... :D[/QUOTE]

Mul tuli kans vähän sama mieleen.
Ihme kun pitää aina yyritt'' yrittämällä saada huono omatunto toiselle. Kyse on kuitenkin läheisille ihanille isovanhemmille yöksi jättäminen... :D Aika paha..:D

[QUOTE="vieras";22252354]ap vaikuttaa korkeintaan 23 vuotiaalta.. veikkaan että 19? :D[/QUOTE]

Jaahas. No pieleen meni, en kyllä ymmärrä miten tämä vaikuttaa nyt asiaan. Mutta olkoon.
Nettikiusaajia on aina... : /

No minun mielestä ei ole haittaa jos tosiaan isovanhemmat on tuttuja ja usein lapsen kanssa tekemisissä..Kyse on sit kuitenkin tutuista ihmisistä ja tutusta ympäristöstä, joten luulis homman onnistuvan ihan hyvin..

No minun mielestä ei ole haittaa jos tosiaan isovanhemmat on tuttuja ja usein lapsen kanssa tekemisissä..Kyse on sit kuitenkin tutuista ihmisistä ja tutusta ympäristöstä, joten luulis homman onnistuvan ihan hyvin..

Käymme siellä ja he käyvät meillä 4-5kertaa viikossa joten tosi läheisiä on :)
Ja erittäin tuttu ympäristö siis.

Juu kyllä tää nyt onnistuu. :)
Kiitoksia vastauksista!

Yhteistyössä