Tiedättekö mitään lehtimyyjän työstä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ewe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä olin yhden kesän lehtimyyjänä, tilille sain verojen jälkeen huonoimmillaan 544 € ja parhaimmillaan jonkun melkein 700 €/kk. Eli surkea palkka. Työaika oli 6h/päivä 5 päivää viikossa eli 30 tuntia viikossa. Ei minkäänlaista tuntipalkkaa vaan kaikki tuli vain myynnin mukaan.

Työ oli erittäin raskasta, kun ei koskaan tiennyt paljonko saa rahaa, vaikka piti oman myynnin mielessä niin siltikään ei voinut tietää paljonko tulee palkkaa, koska jos asiakas perui sen oliko 2 viikon sisällä niin se lähti omista myynneistä pois ja näitä peruutuksia oli todella paljon, koska moni alkaa lehden tultua katumaan ja heillä on oikeus vielä perua kauppa.

Työ on tylsää, kun aina sanotaan samat jutut ja suurin osa ei ota kuitenkaan lehteä ja moni on jopa ilkeä ja moni ei vastaa edes puhelimeen. Myin lehtiä, joista kalliimmat oli 2 vuoden jaksoja melkein 200 € hinnaltaan niin noita tosi vaikea myydä. Toki oli myös lyhyempiä ja halvempia lehtiä jne.

Itse en ollut millään kustantajalla eli heillä varmaan paljon paremmat palkat ja tuntipalkkakin. Ilman tuntipalkkaa en missään nimessä lähtisi kyseisiin töihin.

Minä olin yhden kesän lehtimyyjänä, tilille sain verojen jälkeen huonoimmillaan 544 € ja parhaimmillaan jonkun melkein 700 €/kk. Eli surkea palkka. Työaika oli 6h/päivä 5 päivää viikossa eli 30 tuntia viikossa. Ei minkäänlaista tuntipalkkaa vaan kaikki tuli vain myynnin mukaan.

Työ oli erittäin raskasta, kun ei koskaan tiennyt paljonko saa rahaa, vaikka piti oman myynnin mielessä niin siltikään ei voinut tietää paljonko tulee palkkaa, koska jos asiakas perui sen oliko 2 viikon sisällä niin se lähti omista myynneistä pois ja näitä peruutuksia oli todella paljon, koska moni alkaa lehden tultua katumaan ja heillä on oikeus vielä perua kauppa.

Työ on tylsää, kun aina sanotaan samat jutut ja suurin osa ei ota kuitenkaan lehteä ja moni on jopa ilkeä ja moni ei vastaa edes puhelimeen. Myin lehtiä, joista kalliimmat oli 2 vuoden jaksoja melkein 200 € hinnaltaan niin noita tosi vaikea myydä. Toki oli myös lyhyempiä ja halvempia lehtiä jne.

Itse en ollut millään kustantajalla eli heillä varmaan paljon paremmat palkat ja tuntipalkkakin. Ilman tuntipalkkaa en missään nimessä lähtisi kyseisiin töihin.

Kiitos vastauksesta!!! Tässä mun hommassa olisi tuntipalkka yli 10 eur eli kustantaja kyseessä. Ajattelin yrittää hommaa...pääseehän sieltä pois...

aika mielenkiintoisia vastauksia kyllä tullut..itse olin liittymämyynnissä ja se oli ihan kamalaa! palkkaa sain kuukaudessa oliko 300e? Sitten lopetin. Siellä pärjäsi ne jotka osasi kusettaa sopivasti asiakasta, ja aika tympääntyneitä oli suurin osa joille soitin, siinä meni itselläkin motivaatio.
Jos lehtimyyjällä on hyvä tarjous, kuin yleensä on, niin itse en niin vittuunnu, vaan saatan ottaa lehden. Nykyään vaan soittaa niin paljon eri juttuja myyvät ihmiset, etten oo enää vastannut tuntemattomaan numeroon, saa ne lehdet netistäkin.

Homma sopii puheliaalle, sosiaaliselle ja lehmänhermoiselle parhaiten. Isossa lehtitalossa olin useamman vuoden ja tienasin 1700-3000e/kk . Rahan takia nimenomaan jaksoin noinkin kauan, mutta työ kamalaa enimmäkseen; teennäistä lpakkomyyntiä ikäville ihmisille ja suurin osa työkaverista juoruilevia ja teennäisiä kanoja. Jatkuvaa selkäänpuukotusta, tavalla tai toisella...vähän kuin ala-asteella tytöt- meininkiä. Pahaa puhetta esim. niistä selän takana jotka myivät hyvin; kateus. Harvemmin tuolla alalla fiksu ihminen viihtyykään...toki soveltuu sellaisille, jotka eivät kaipaa luovaa tai älyllistä haastetta työssään, tykkäävät siististä sisätyöstä, samoista työajoista, juoruilusta ja metelistä, mikäpä siinä. Itse en jaksanut työtä enkä ilmapiiriä kuin hammasta purren ja vain tilipäivää odottaen.
Psykologinen älykkyys tosin on tuolla alalla hyväksi; osata nopeasti tulkita ihmistä jo äänensävyn tms. perusteella.

tuo 8 lehtee päivässä ei ole kovinkaan realistinen. Voi olla ja varmasti onkin etten moneen päivään saa yhtään lehteä myydyksi. Eikä se ole myyjästä kiinni vaan listasta jonka saat.

Paskaahan työtä tuo on kun monet haistattaa vitut ja käskee tappaa ittensä jne jne. Henkisesti rankkaa työtä. jotku ihmiset ei tajua, että jonkunhan on tuokin työ tehtävä ja sen takia haukkuu puhelinmyyjät alimpaan helvettiin.

Ja ei, en ole ollut ikinä puhelinmyyjä :)

jos homman osaa, voi lehtiä myymällä palkka olla helposti 30e/h, itsellä noin vuoden kokemus lehtienmyynnistä ja palkka huitelee 2700e/kk ja olen opiskelia. teen 4kertaa ja tuntipalkka on noin 30e kokoajan

Yhteistyössä