Tiedättekö mitään lehtimyyjän työstä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ewe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Palkka riippuu siitä miten hyvä oot! Ite tienasin eka kesänä kun intoa ja motivaatiota vielä piisasi, ni enemmän kuin koskaan kaupan kassalla istuessani! Ei huippu, mutta silti enemmän kuin kassalla.
Työajat oli mullakin toi 9-15 ja 15-21.
Työ muutoin ihan mukavaa, mutta edellyttää kyllä puheliaisuutta ja myyntihalua ja -taitoa, sekä avoimuutta ja reippautta.

Sopii todella harvoille. Pitää todella osata myydä. Mahdollisuus todella hyviin tienesteihin, jos vaan homman taitaa ja on oikean työnantajan leivissä. Kannattaa varmaan parhaiten omalla toiminimellä myydä, ettei mikään lehtimyyntipulju pääse vetämään leijonanosaansa välistä. Mutta ensin pitää todella oppia myymään. Homma sinällään tappavan tylsää ja yksitoikkosta. En kyllä suosittelisi kenellekkään.

No, ei se homma nyt niin kamalaa ole. Tosin riippuu aivan paikasta, mutta omani on varsin miellyttävä. Työaika on sopimuksen mukaan 9.30-14.45, mutta eipä se ole tarkkaa. Aloitan ja lopetan silloin kun itse haluan. Palkkaa tulee kyllä sen verran kuin itse haluat, eli jos tarvitset 2000 euroa kuussa niin sen voit myös saada. Itselleni riittää vähempi, joten ei tarvitse kovin pinnistää. Yhteen myytyyn lehteen tunnissa voi olla aivan tyytyväinen.
Se, kuinka helppoa myyminen on, riippuu sitä minkälaista materiaalia on käytettävissä. Meillä on vain lehtitalojen entisiä asiakkaita, joten heille ei yleensä kummoista myyntipuhetta tarvitse pitää.

Joten käy toki koittamassa miltä tuntuu! Jos työpaikalla kuitenkin on liian kireä ja tiukka ilmapiiri niin lähde samantien kävelemään, silloin tästä työstä ei tule mitään.

Itse pääsin hyvälle palkalle ajatellen kuinka "helppoa" työ on..Täytyy pystyä laittamaan itsensä likoon jo puhelun ensimmäiseltä sekunnilta mikä ei aroille ihmisille ole helppoa. Moni lopettaa jo viikon sisällä. Jos hommaan pääsee kiinni niin tuntipalkaksi saattaa rutiinilla napata 13e. MUTTA.. Mä kyllästyin kusettamaan, liiottelemaan, harrastamaan valkoista vilunkia..ym ym..siis kävi hyväntahtoiset ihmiset sääliksi kenet sai napattua koukkuun :( Kymmenen kuukautta harjoitin kyseistä ammattia ja päivääkään en oo katunu että kokeilin onko meikäläisestä myyntitykiksi..myöskään päivääkään en ole katunut että lähdin ;)

Kerronpa oman kokemukseni tältä alalta:
Olen ollut alalla kohta 5 vuotta, ensin olin uusmyynnissä pari vuotta (myydään uusille tilaajille lehteä) isossa lehtitalossa. Nyt olen vielä isommalla kustantajalla töissä ja myyn pelkästään jatkomyyntiä(kysyn haluaako asiakas jatkaa edelleen lehden tilausta).
Työaika on 6h/pvä klo 9-15 ja 5 vkoa kesälomaa +1vko talvilomaa.
Tällä viikolla on tilipäivä ja tilinauhassani on brutto 3100?. En ole tehnyt ylitöitä yhtään ja mukana kaksi sairauslomapäivää. Minusta ihan kohtuukorvaus näin ihannetyöajasta :)

Näitä lehtimyyntipaikkoja on todella monenlaisia ja alalle aikovan kannattaa hiukan katsoa mihin lähtee mukaan ja alku ei aina todellakaan ole helppoa mutta kun ei anna periksi ja tekee parhaansa, pärjää kyllä.

Isojen kustantajien paikat parhaita A-lehdet, Yhtyneet kuvalehdet ja Sanoma Magazines omien ja tuttujen kokemusten lienevät kokeilemisen arvoisia. Eikä ko. paikoissa hyväksytä mitään vilunkia eikä asiakkaan huijaamista, toisin kuin pikkupuljuissa. Isoissa firmoissa asiakasta kunnioitetaan ja kaikke menee lain mukaan.

Toiset pystyy siihen, toiset ei. Jos et menetä hermojasi vaikka asiakkaat ovat v**tumaisia niin eiku kokeilemaan vaan. Puhelinmyyntityö on kyllä aika rasittavaa touhua, varsinkin kun niitä ei-vastauksia satelee noin 95% ajasta. Jos kielesi on ripeä ja pystyt lärpättämään uskottavasti niin sitten saatat ehkäpä jaksaa sitä työtä pitempään kun ihmiset normaalisti sitä jaksaa. Työ-aika on aamuvuoro: 9 - 16.30 ja ilta-vuoro: 12.30-20.00. Kuuntelevat joskus puheluita ja tulevat mäkättämään jos teet jotain väärin ja sit neuvotaan olan takaa. Ainut plussa koko kokemuksesta oli työkaverit. Kestin sen kuukauden verran sitä duunia. Palkkaus on jotain 7,5-8,5 ?/h (jos on tunitaksa, muuten en sit tiedä, mut ei kannata ottaa provikka työtä, se ei kannata melkein koskaan) ja provikoita on jossain paikoissa turha odottaa muutenkaan vaikka kuinka luvataan. Elikkä, näin mitä minä tiedän

ite tehny lehtimyyntiä 2,5 vuotta kokoajan samassa firmassa. Työllä tienaa jos osaa myydä. Parhaiten kauppa tulee olemalla mahdollisimman asiallinen ja reilu, ei huijaamalla mitään saa. Ihan vaan tiedoksi mitä tienasin viime vuonna.. Keskiarvo kuukausipalkka viime vuodelta jotain 3200 euroa kuukaudessa, 6 tunnin työpäivillä. Riittää hyvin elämiseen ja eihän sitä muuta tarvikaan. tuossa viime vuoden palkkalaskelmassa on 1,5 kuukautta lomaa. eli se vähän laskee tuota kuukausiansiota. tuntipalla pyörii noissa myynneillä 25 euron paikkeilla. Aion edelleen jatkaa alalla, kun homma toimii. Mut sen myös olen huomannut, että töissä viihtyy ne joilla kauppa käy.

Alkuperäinen kirjoittaja myyjä:
ite tehny lehtimyyntiä 2,5 vuotta kokoajan samassa firmassa. Työllä tienaa jos osaa myydä. Parhaiten kauppa tulee olemalla mahdollisimman asiallinen ja reilu, ei huijaamalla mitään saa. Ihan vaan tiedoksi mitä tienasin viime vuonna.. Keskiarvo kuukausipalkka viime vuodelta jotain 3200 euroa kuukaudessa, 6 tunnin työpäivillä. Riittää hyvin elämiseen ja eihän sitä muuta tarvikaan. tuossa viime vuoden palkkalaskelmassa on 1,5 kuukautta lomaa. eli se vähän laskee tuota kuukausiansiota. tuntipalla pyörii noissa myynneillä 25 euron paikkeilla. Aion edelleen jatkaa alalla, kun homma toimii. Mut sen myös olen huomannut, että töissä viihtyy ne joilla kauppa käy.
KUSETA LISÄÄ pelle.. et mitenkään tienaa vittu 3200e kuussa lehtimyyjänä puhu lisää paskaa

Alkuperäinen kirjoittaja lmao:
Alkuperäinen kirjoittaja myyjä:
KUSETA LISÄÄ pelle.. et mitenkään tienaa vittu 3200e kuussa lehtimyyjänä puhu lisää paskaa

Ihan helppo homma HYVÄLLE myyjälle.. :)

Esim liittymä myyntiä huomattavasti kannattavampaa ja kivempaa hommaa. Palkkaa tulee hyvin jos on hyvä työssään, ja asialla. A-lehdillä tais aloitus palkka olla 1500 ja siihen provikat päälle. Eli ihan hyvin sillä itsensä 6 tunnin päivillä elättää. Mihinkään pikku firmaan en menisi, mutta isommat talot on ihan hyviä työpaikkoja. Kannattaa kokeilla, ekalta kuukaudelta tais takuu palkka olla 1000€, tosin nousee jos osaa myydä.

Lehtimyynnissä en ole ollut,mutta suosittelen menemään paikkaa jossa joku pohja.
Itse myynyt vain yrityksille Enirolla ja palkka kyllä kasvoi usein yli 3000€/kk.
Jotkut viihtyi hyvin. Minä itse kaipasin vain lisää haastetta. En ehkä ollut tarpeeksi ahne.
tein aika laiskasti töitä.

katselin a-lehtien sivuilta ja siellä oli palkka 10,24 eur/tunti ja kai sitten provikat päälle. ja jos myyt 40 eur tilauksia 8 päivässä, niin palkka 2300 eur/kk ja töitä 6h/päivä.

onkohan 8 tilausta päivässä kuinka realistinen????

Yhteistyössä