Ulosotto ja töihinmeno.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "abcde"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei voi tietää. Jos olet pitkäaikaistyötön, niiden pitää antaa sun olla rauhassa muutama kuukausi. Muuten ulosotto alkaa sitten kun huomaavat sinun olevan töissä. Riippuu omonesta asiasta ja pääasiassa ulosottomiehen aktiivisuudesta, milloin tämä tarkistaa esim. verotoimistosta, oletko töissä.

Velallisen sairaus, työttömyys tai muu vastaava syy voidaan ottaa huomioon ulosmittauksessa. Jos velallinen on ollut pitkään työttömänä, palkan ulosmittausta voidaan lykätä enintään neljä kuukautta, jollei ulosoton hakijan maksunsaanti olennaisesti vaarannu.

Uskoisin, että kotiäityis voidaan rinnastaa tässä tapauksessa työttömyyteen, mutta voi olla, että päätös riippuu ulosottomiehestä. Nimittäin tuo "muu vastaava syy" on tulkintakysymys.

mä kerkesin saamaan 1,5 kk tilit ennenku meni ensimmäinen ulosotto palkasta.. verotoimisto ilmoittaa ulosottoon kun saavat verot sun tilistä.. ja niillä menee hetki ennenku kerkeevät ottamaan tilistä.. veikkaisin et maks.2 kk tilit kerkeet saamaan ennenku ulosotto ottaa niistä..

mä olen ollut töissä yli 3v ja ei oo yhtään palkkaa menny vielä. Soitin ulosottoon et haluan maksella pois niin sovittiin et lähetän kuukausittain sinne mun tilinauhan ja ne laskee siitä paljonko tilitän ulosottoon. Näin ei tiedon tartte mennä työantajalle/palkanlaskijalle.

montako lasta sulla on?

mä kerkesin saamaan 1,5 kk tilit ennenku meni ensimmäinen ulosotto palkasta.. verotoimisto ilmoittaa ulosottoon kun saavat verot sun tilistä.. ja niillä menee hetki ennenku kerkeevät ottamaan tilistä.. veikkaisin et maks.2 kk tilit kerkeet saamaan ennenku ulosotto ottaa niistä..

Verotoimistoon menee palkkatiedot kerran vuodessa. Jos saat uuden työpaikan alkuvuodesta, niin vasta seuraavan vuoden tammikuun lopussa ilmoitetaan palkkatiedot henkilötasolla.

Yhteistyössä