Nuori nainen jätti vauvansa kuolemaan!

  • Viestiketjun aloittaja "huhhuh"
  • Ensimmäinen viesti
Non compos mentis
Mind over matter. Kun sitä uskoo, ettei ole raskaana, ei se lapsikaan tunnu omalta, ei edes oikealta. Luultavasti mielenhäiriö, vähän pitempiaikainen sellainen. Sääli.
 
"vieras"
Mä toivon että tuo nainen ei saa enää ikinä lapsia, vaikka kuinka toivoisi. Karusti sanottu, mutta mikään muu mua ei ota niin kovasti päähän kuin se että lapsille tehdään pahaa.
 
"iita"
[QUOTE="vieras";22197444]Mä toivon että tuo nainen ei saa enää ikinä lapsia, vaikka kuinka toivoisi. Karusti sanottu, mutta mikään muu mua ei ota niin kovasti päähän kuin se että lapsille tehdään pahaa.[/QUOTE]

Mä taas toivon, että hän saisi paljon tukea ja apua selvitäkseen. Ja elämänsä "ehjäksi" jotta voisi joskus halutessaan perustaa perheen.
 
"vieras"
Minä ajattelen asian niin, että entä jos minun tyttäreni joskus soittaisi hysteerisenä asuntolan vessasta, että hän on tainnut saada keskenmenon, tajuamatta aiemmin, että on edes ollut raskaana. Olisiko ensimmäinen toiveeni se, että hän saisi jonkun toisen rangaistuksen jo tämän ikuisen lisäksi?
Paitsi, että tämä nainenhan ei soittanut kenellekään hysteerisenä... En oikein ymmärrä kommenttiasi.
 
"vieras"
[QUOTE="iita";22197504]Mä taas toivon, että hän saisi paljon tukea ja apua selvitäkseen. Ja elämänsä "ehjäksi" jotta voisi joskus halutessaan perustaa perheen.[/QUOTE]

Kyllä mäkin toivoisin naiselle parempaa huomista, koska selvästi on kovin hukassa kun ei ole tuon vertaa suojeluvaistoa pientä ihmistä kohtaan, oli sitten järkyttävä yllätys tai ei. Kyseessä kuitenkin aikuinen ihminen, täytyy olla aika sekaisin. En kuitenkaan toivo hänelle uusia lapsia, kaikille niitä ei vain soisi.
 
ei ymmärrä
Kyllä taas osa on niin jumalauta hyväksyväisiä. Kyllä mun mielestä joku räpy pitää olla siinä mitä pitää hyväksyä. Miten voi olla ok, että aikuinen ihminen jättää vastasyntyneen vessanpönttöön räpiköimään?? Ei muuta kuin toivomaan naiselle parempaa elämää, että joskus saa oman perheen. Jumaliste. Lapsi on kuollut! Miten ihminen, joka sallii sellaisen tapahtua, ansaitsee lisää lapsia???
 
Non compos mentis
Armo ja laupeus ovat harvinaisia hyveitä nykyään. Niin, ilmeisesti tämä nainen oli ambulanssin soittanut keskenmenon takia kuitenkin, eikö? On kuolemantuottamista ja kuolemantuottamista; ihminen, joka ei ole mielenterveytensä puolesta kykenevä vastaamaan teoistaan, ei hyödy vankilasta mitenkään.

Eivät nämä lapsiaan mielenterveyden paettua tappavat naiset ole pahoja tai murhaajia. He ovat täysin meidän muiden pettämiä ihmisolentoja, jotka ovat rikki. WWJD? Tuskin ainakaan tuomitsisi kovimmalla kädellä. Tekoa ei tarvitse hyväksyä, mutta voi ymmärtää ne taustatekijät, jotka ovat siihen johtaneet. Me kaikki olemme syyllisiä aina, kun tällaista tapahtuu, siksi on turhaa tuomita sairas vankilaan.
 
"iita"
Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä;22197537:
Kyllä taas osa on niin jumalauta hyväksyväisiä. Kyllä mun mielestä joku räpy pitää olla siinä mitä pitää hyväksyä. Miten voi olla ok, että aikuinen ihminen jättää vastasyntyneen vessanpönttöön räpiköimään?? Ei muuta kuin toivomaan naiselle parempaa elämää, että joskus saa oman perheen. Jumaliste. Lapsi on kuollut! Miten ihminen, joka sallii sellaisen tapahtua, ansaitsee lisää lapsia???
Miksi ei ansaitsisi ? Mikä sinä tai minä olen tuomitsemaan mitä hän ansaitsisi tai ei ?
 
Kukaan ei siis halua ajatella asiaa vauvan puolesta?
Niin, eihän uhrilla ole mitään oikeuksia. Voi äiti raukkaa kun vauvan pönttöön jätti "vahingossa".
Jos äiti olisi niin sekaisin ettei olisi lainkaan ymmärryksessä, se olisi otettu suomen silisilituomiossa huomioon ja äiti olisi selvinnyt sakkorangaistuksella.

Hän oli pystynyt kuitenkin soittamaan ambulanssin ilmeisesti suht rauhallisesti (muussa tapauksessa ne tulee heti) mutta ei kuitenkaan ollut niin ymmärryksissä että olisi nostanut vauvan pois vedestä? Just...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä;22197537:
Miten voi olla ok, että aikuinen ihminen jättää vastasyntyneen vessanpönttöön räpiköimään??
Sinulla on jotain ensikäden tietoa että lapsi on "räpiköinyt" siellä pöntössä? Sinäkö myös tiedät kaikki jutun taustat, olosuhteet ja synnyttäjän mielentilan yllätyksen ja järkytyksen takia?

Lapsi syntyi ennenaikaisesti viikolla 30 eli on hyvinkin voinut olla elottoman oloinen. Tosiasia toki on että lapsen tila olisi pitänyt tarkistaa mutta olisiko mielestäsi mitenkään mahdollista että äidin tila ei ole ollut "normaali"?
Minä en vaan millään osaa kuvitella olevan olemassa ihmistä joka pokkana synnyttää lapsen pönttöön ja lähtee puuhailemaan kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Hieman suvaitsevaisuutta ja ymmärrystä peliin.
 
IhanaValo
:'( Jos ei tuon ikäinen nainen, tuossa vaiheessa raskautta tajua olevansa raskaana niin pitää olla jotain vialla.
Hirveää aatella että jos se onkin seissy siinä vieressä ja kattonut vaan vauvan taistelua, ja sitten kun vauva on kuollut, soittanut sen ambulanssin itselleen. Vaikka mistä mie tietäsin mitä se on sen aikaa tehnyt..ei kuitenkaan hirveetä kiirettä sen ampparin soittamisen kans pitänyt. :|
 
sossun täti
Voisin kuvitella että heikkolahjainen äiti kyseessä... Näitähän meidän hommissa riittää, eivät tajua olevansa raskaana ennen kuin ovat tosi pitkällä, eikä mitään hajua lapsenhoidosta. Ja tarkoitan nyt sellaisia asioita lapseen liittyen jotka jokainen lapsetonkin maalaisjärjen omaava ihminen tietää! Miten tuomita ihminen jolla ei vain riitä kapasiteetti? Ei se tarkoita teon hyväksymistä tietenkään, mutta ei se ole rangaistus mitä nämä ihmiset tarvitsevat.
 
"äippä"
Kyllä sen on pitänyt ihan synnyttää se noilla viikoilla,ei se vaan humpsahda sieltä kun viikkoja noin paljon! Käsittämätöntä. Pakko äidin olla joko sairas tai heikkolahjainen. Toivon mukaan ei enää saa lapsia.
 
:'( Jos ei tuon ikäinen nainen, tuossa vaiheessa raskautta tajua olevansa raskaana niin pitää olla jotain vialla.
Hirveää aatella että jos se onkin seissy siinä vieressä ja kattonut vaan vauvan taistelua, ja sitten kun vauva on kuollut, soittanut sen ambulanssin itselleen. Vaikka mistä mie tietäsin mitä se on sen aikaa tehnyt..ei kuitenkaan hirveetä kiirettä sen ampparin soittamisen kans pitänyt. :|
Mistä sinä tiedät vaikka hän olisi heti soittanut lanssin?
 

Yhteistyössä