Nuori nainen jätti vauvansa kuolemaan!

  • Viestiketjun aloittaja "huhhuh"
  • Ensimmäinen viesti
"Lissu"
Käsittämätöntä että tuollaisesta selviää ehdollisella.

Kaiketi äidin on täytynyt olla psykoosissa tai muuten syyntakeeton, vaikka tuossa ei niin mainittukaan. Muuten en voi asiaa ymmärtää. Ellei sitten luullut lapsen olleen jo kuolleen, mutta paljon aukkokohtia jää tarinaan silti.
 
[QUOTE="vieras";22197705]Niin. Mut eihän sitä koskaan voi tietää miten toinen ihminen toimii samassa tilanteessa, tai edes sitä kuinka itse toimisi.[/QUOTE]

No, toivottavasti äiti on ollut oikeasti psykoosissa tms muuten ei kyllä shokkitilaa voi syyttää...
Toivottavasti syy lievään tuomioon on vahva, vaikka se ei vauvaparkaa takaisin tuokkaan... :/
 
[QUOTE="vieras";22197756]No eiköhän he ole asiat perinjuurin selvittäneet. Eihän keltaisenlehdistön lukijat tiedä hevonpaskaa asioiden oikeista laidoista.[/QUOTE]

Niin ei meistä kukaan voikkaan (onneksi) tietää.
Toivottavasti onkin öuotettavat tiedot sitten, kun tuollanen asia kyseessä.
 
"Lissu"
Kyllä varmasti mielentilatutkimukset yms. on tehty, eri asia sitten haluavatko niistä julkisesti tiedottaa. Jos äiti on ollut esim. kehitysvammainen tai muuten alentunut syyntakeisuus, niin eivät välttämättä kerro koska sitten olisi aika helppo tunnistaa. (Jos tietää paikkakunnan, iän, sen että asuu opiskelija-asuntolassa ja on vaikka kehitysvammainen, niin tuosta on jo helppo päätellä.)
 
"Hmmm"
Oletteko te nähneet rv30 syntynyttä vauvaa? Vielä lapsen kinan peittämänä, juuri syntyneenä? Vaikka minulla oli mahdollisuus valmistautua näkemääni, sain tutustua keskolaan ja näin pieniä kekskosia, silti se oli aivan toisenlainen kokemus kuin täysiaikaisen näkeminen. Lapsi ei näyttänty vauvalta, pyöreine poskineen, vaan sikiöltä, vanhalta ihmiselta liian suuressa ryppyisessä ihossaan, laihana, pelottavan pienenä. Pelottavan pieni maailmaan.

Voin kuvitella, että jos taustalla on ollut tilanteen kieltämistä ja ei ehkä hajua miten pitkällä raskaus todella on, ei nainen ole ymmärtänyt, että lapsella voisi olla mahdollisuus selvitä.

En tiedä kumpi olisi pahempi rangaistus, ettei saisi enää lapsia toiveesta huolimatta. Vai saada rakastettu lapsi ja joutua kokemaan raskaus, synnytys ja vauva-aika, joka varmasti muistuttaisi koko ajan siitä yhdestä ensimmäisestä...
 
Eikös tuolla lukenu että ambulanssi tullu vasta useiden kymmenien minuuttien päästä..en tietty tiedä miten nopeasti ne yleensä tulee.
Ja nyt kun luin uudelleen tuon, niin sanottu vielä että ei oo kiireellinen.
Ei siinä sanottu milloin hän oli soittanut sen lanssin. Niillehän oli ilmoitettu että tapaus on keskenmeno eli ei kiireinen. Nainen on saattanut luullakin keskenmenoksi, verta on varmaan tullut paljon ja voi olla lapsi on peittynyt sinne pönttöön veren sekaan jne.
Ambulanssilla voi kestää jos tapaus ei ole kiireellinen eikä vaadi välitöntä hoitoa. Hätäkeskuksessa on kyselty naiselta tietoja ja naisen antamien tietojen mukaan häke on tehnyt kiireellisyyspäätöksen.
 
Viimeksi muokattu:
Ei siinä sanottu milloin hän oli soittanut sen lanssin. Niillehän oli ilmoitettu että tapaus on keskenmeno eli ei kiireinen. Nainen on saattanut luullakin keskenmenoksi, verta on varmaan tullut paljon ja voi olla lapsi on peittynyt sinne pönttöön veren sekaan jne.
Ambulanssilla voi kestää jos tapaus ei ole kiireellinen eikä vaadi välitöntä hoitoa. Hätäkeskuksessa on kyselty naiselta tietoja ja naisen antamien tietojen mukaan häke on tehnyt kiireellisyyspäätöksen.
Mistä hän tiesi sen olevan juuri keskenmeno jos ei tiennyt olevansa raskaana?
 
Mistä hän tiesi sen olevan juuri keskenmeno jos ei tiennyt olevansa raskaana?
Kylläpä ne hätäkeskuksessa monesti oireiden perusteella tietää. Kun hätänumeroon soittaa niin ei sitä itse välttämättä tarvitse tietää mikä kohtaus on päällä. Ovat todennäköisesti naiselta kyselleet että voisiko olla kyseessä keskenmeno ja nainen on siinä sitten tajunnut.

Jos en itse tietäisi olevani raskaana ja minulle tulisi kovat kivut ja verta ja "suolenpätkiä" plumpsahtelisi pönttöön niin en välttämättä älyäisi sieltä mennä kaivelemaan. Onhan tämä kumma tapaus ja minulla ei ole faktoja tästä asiasta enkä erityisemmin puolustele naista, mutten heti tuomitsekaan kun ei tiedetä mitä todella on tapahtunut.
 
ok
[QUOTE="vieras";22198094]Totta. Tuomio tulisi murhasta tai taposta jos mies hukuttaisi vastasyntyneen lapsen vessanpönttöön. 7 vuotta - elinkautinen.[/QUOTE]
Mutta jos se lapsi tulisi yllättäen ja pyytämättä miehen alapäästä kipujen kanssa pönttöön?
 
"vieras"
Jospa tällä naislla ei ollu kaikki muumit laaksossa? Jotenkin muhun ei uppoa ettei tienyt olevansa raskaana.On se kumma jos ei huomaa kun mahassa liikkuu jotain ja ei niitä voi mitenkään luulla olevan esim. ilmavaivoja
 
++
No noitaha "en tiennyt olevani raskaana" juttujahan nyt on kokoajan, syntyyhän tuollain lapsia sellaisille naisillekin joilla jo on lapsia...
Mä aloin kanssa miettimään että miltä sellainen pönttö näyttää mihin on synnytetty, siinähän lapsen päällä on napanuora ja istukkakin+ kaikki veret, että kyllä mä toisaalta voin ymmärtää että shokissa sitä vauvaa ei sieltä lähde kaivelemaan.
 
Täytyy sanoa että tämän asian spekulointi nyt on aivan turhaa. Kukaan meistä ei varmasti tiedä tapahtumia joten asian oikeaa laitaa emme tiedä. Ei voi kuin kauhistella lapsen kohtaloa, mutta emme me voi tietää olisiko hänellä ollut kaikki kunnossa, millaiseksi elämä olisi muodostunut. Kylmän väreitä tulee kun miettii mitä siellä on voinut tapahtua.

Mutta ei se ole mitenkään uutta että joku nainen ei tiedä olevansa raskaana. Kuulin juuri ystävältä jonka työpiirissä oli ollut tällainen tapaus että nainen ei tiennyt olevansa raskaana ja synnytys alkoi yllättäen. Ihmettelin vatsakipuja ja ilmoitti kavereille ettei hän nyt voikaan lähteä baariin.. vatsakivut hellitti ja hän synnytti vauvan. Isäehdokkaita 2 eikä siis mitään raskausoireita ollut. Kuukautiset tulivat normaalisti ja vatsa ei kasvanut.. en voi käsittää että näin voisi käydä mutta näin vain kävi.
Miettikääs mitä itse siinä tilanteessa tekisitte?
 
hirveää
En yleensä reagoi näihin, mutta kun luin tuon että vauva hukkui tms., alkoi itkettää. :( Ihan kamalaa!! Ja joo, olen itsekin tehnyt nuorena abortin...mutta tuo tuntuu niin julmalta, siis tuo että synnyttää ja hylkää jälkikasvunsa, elävän ihmisen!! Voi vauvaparkaa...;(
 

Yhteistyössä