KESÄ 2010 hoidot

Mulla ei ensimmäisestä punktiosta tullut mitään, mut nyt toisen jälkeen olin vähän kipeämpi. Sairaslomalla olin sen seuraavan päivän, kun niiden lääkkeiden vuoksi ei saa autoa ajaa 24 tuntiin, joten ajattelin et kai se on työpaikaltakin oltava pois kun ois ollut aamuvuoro (hoitoalalla, niin ois ollut vähän vastuutonta). Lääkäri sanoikin et mitä useampi punktio tehty, niin yleensä sitä kipeempi on niiden jälkeen... Mutta Lakka83, ei kannata pelätä etukäteen niitä juttuja, hyvät kipulääkkeet on käytössä ja kyllä niistä selviää.

Olin sit malttamaton ja tein tänään kotona testin ja puhdas negahan se oli :( Huomenna käyn vielä verikokeessa, mut kyllä on jo mieliala aika maassa.

Joo, mäkin kuulin sen uutisen radiosta ja ajattelin et no niin, huonot on mahdollisuudet tällä hetkellä, niinhän siellä radiossakin sanottiin!
 
Evita:voi helwete, olin jotenkin ihan varma, että plussaat:( voimia ja iso rutistus!!!
Ajattelin kerrankin olla optimisti kun bongasin siitä radiojutusta vaan se positiivisen enkä ees reksiteröiny sitä negatiivista mutta tottahan taas osotit sen olevan ettei kauheen hyvät mahkut tunnu näillä tänhetken hoidoilla olevan kun ei oo porukkaa enempi meistäkään plussaillu, blaah.no siis odotellessa sitten sitä kamerajutksaa....
sanoko se sun lekuri mix ihminen yleensä kipeempi useamman punktion jälkeen??nimim uutta sellasta odotellessa höh
Miimii:eek:on sun kans justiin kyllä samaa mieltä et" mielummin" käyn nykysin itekin alapäätohtorilla kuin tuolla hamppilekurissa tms.punktio ei oo mitään ikenien repimisen rinnalla!!!!
 
Moikka! Ja kiitos kaikki ihanat tsempeistä!:heart: Elämä alkaa kai taas pikkuhiljaa voittaa...

Miimii: Vuoto alkoi heti ihan kunnolla, eli ei kiinnittymisvuotoa. Yleensä kyllä tuhruttelee päivää ennen, nyt ei mitään, ja sitten yhtäkkiä hanat auki! Ja viikon myöhässä, kun yleensä ovat melkein kellontarkat! Ainut pitempi kierto mulla on ollut just ennen ekaa inssiä, ni ajattelin sitte, et ehkä kierron venyminen johtui siitä, et jotenki jännittää sitä uutta hoitoo tai jotain... hiukan kyl harmittaa nyt, kun en testannut silloin ku normaali alkamispäivä oli, ni tietäis ees, että onko siel ees yrittäny tapahtuu mitää! Noh, nyt sit vaa jossittelut sikseen, ja kohti sitä ivf:ää pelonsekaisin tuntein...!:| Kiva että teillä on ruvennu hoidot pyöriin julkisellakin noin nopeesti, kovasti peukkuja sulle pas:iin :) :heart:

Gabi: Hoitojen PITÄIS alkaa tässä kierrossa :) Ja hoitajan mukaan punktio olis viikolla 46, että saa päivitellä sellasen mulle, kun ehit. Joo, mäkin oon jo luopunu toivosta luomuraskauden suhteen, ja odotinkin menkkoja nyt ihan "hyvällä mielellä", että päästäis alkaa hoidot, mut se ottaa päähän, että ovat VIIKON myöhässä, vaikkei normisti koskaan päivääkään! Ja sehän siinä justii on, että kun ainaki näillä tän hetkisillä tiedoilla luomuraskauden pitäis olla hyvinkin mahdollista, nii jotenki sitä aina vaan kuitenki toivoo... :( Juuh, ja ailahtelevaista on täälläkin, ollaan ylpeitä siitä :D

Nonna78: Kiitos! <3 Ja joo, siis hoidot alkaa tässä kierrossa, mutta nyt en sitte tiedäkkään, alkaako sumut ollenkaan vai ei! Soitin tänää tyksiin, ja hoitaja sano ensimmäiseks, että Synarelaa ei saa täl hetkel Suomesta mistään! :confused: :O Nyt sitten lääkäri miettii, että vaihdetaanko lääke joksikin muuksi, vai tehdäänkö lyhkäsellä kaavalla... mikä ei ookkaan kuulemma yhtään sen lyhkäsempi, punktio on jokatapauksessa viikolla 46! Siis täh? :confused: Mä en ymmärrä taas yhtää mitää... mut nyt aattelin mennä sillä asenteella, et samapa tuo, kai ne tietää mitä tekee ja mä teen vaa niinku käsketään :D Ja luulen, että mullakin helpottuu olo, kun hoidot vihdoin alkaa... ainakin selviää varmaan edes jotain lisää tästä tilanteesta! Toivotaan, että mulla onnistuu hoito yhtä hyvin, kuin sulla, antaa tosi paljon toivoa mullekkin teidän onnistuminen :) Mites sinä ja masukit ootte voinu? :heart:

Lakka83: Mua myös pelottaa eka ivf hurjasti! Mua ei kylläkää niinkää pelota mitkää komplikaatiot ja hyperstimulaatiot sun muut, vaan ihan se, että onnistun itte sössimään jotain, unohdan vaikka pistää tai pistän liian vähän tms. Mutta koitetaan pärjäillä jotenkin :hug: Millos sulla punktio muuten on?

Ja samaa oon miettiny, että ennen punktiota ja sen jälkeen, miten kauan pitää olla "liikkumatta"? Ja mikä on sitten liian rajua liikuntaa? Mä kun vähän niinkun liikun työksenikin...

Tsemppihaleja ja aurinkoisia syyspäiviä kaikille! :hug:
 
Sera2010: Punktion tarkkaa ajankohtaa ei tiedetä vielä, mut osuu viikolle 42 eli 2 viikon päähän. Huomenna sit alan pistellä Menopuria. Oon asennoitunu ihan alusta asti (nää 4 kk, kun ollaan yksityisellä oltu), et jos ivf:ään tarttee mennä niin sit mennään. Mut nyt kun se on kohdalla, niin olo on ihan outo - pelottaa ja itkettää, et oikeesti miks pitää olla näin vialla! Millonkas teillä eka ivf olikaan?
 
Sera, sehän saattoi olla myös varhainen keskenmeno sitten.. Joka tapauksessa jaksuja ja uutta kohti! Etkä sä mitään sössi :) jos tämmönen hullu säheltäjä niinku minä onnistuu tuossa niin kyllä muutkin. Sössinkin sit kaiken muun.. Enkä usko että sitä hirveen pahasti ees voi häslätä, ei se niin kellon- ja minuutintarkkaa oikeesti ole. Ja piikeissä on laitettu 'hutivarat' :) Ja ohjeet on selkeät.

Lakka, tiedän todella tuntees. Mut tää on nyt tätä meillä, ja täts it. Mut me vissiin päästäänkin sit yhtäaikaa piinailemaan, hui ja hyi :)
 
Moi taas pitkästä aikaa. Olen pysynyt taustalla kun tuntuu et viikot menee tosi hitaasti, ennen kuin rupee jotain tapahtumaan. Päivittäin olen käynyt teidän kuulumisia kuitenkin lukemassa.
1ivf tulossa ja minua jännittää punktio hirveästi. Mutta mitä sitä ei olisi valmis tekeen että sais oman pikkuisen. Lauantaina tuli pistettyä procren piikki (oli synarela suihkeen tilalla) tänään meni viimeinen terolut ja nyt vaan menkkoja vartoon. Nyt on ollut kaksi päivää päänsärkyä, johtuukohan procren piikistä. Tsemppihaleja kaikille!
 
Huomisaamuna tulee 6 vrk viimeisen terolutin ottamisesta, mutta kuukautisia ei näy ei kuulu. Toisin sanoen jopa toi punktio vko 42 tuossa aikataulussa voi olla aika optimistista... No alkaa sitten kun alkaa! Nyt tapahtuu niin paljon muutakin elämässä, ettei ehdi keskittyä kuukautisten odottelemiseen :)
 
Eipä tullu uni viimeyönä tämän tytön silmään kun jännittää niin sikana et tuleeko klinikalta puhelua alkion suhteen.Tänään siis h-hetki ja viimeisen alkion siirto josta toivon niiiiiin et onnaa.Jatko on muuten todella avoin ja riippuu ja roikkuu ennen kaikkea saadaanko taas tonneja kasaan:(
Tuun kertoo sitte kui kävi!!
Eintel:???????
 
Despelle älyttömästi tsemppiä, sen on pakko onnistua, toivotaan toivotaan uskotaan!!!!! <3

Tikrulle onnea, voi kun ihanaa <3

Gabille tsemppiä töihin ja kohta ne yhetkin sieltä alkaa :)

Mulla pitäis ensi viikolla kans alkaa, viime aikoina kierto ollut jopa 23-25pv niin sitä tässä tietty toivotaan nytkin.
 
Voi Evita,pahoittelut negasta:hug:

ihan on liikaa nyt näitä huonoja uutisia:(

Pikku tikrulle onneksi kuuluu hyvää:heart:

ja toivottavasti Eintel kohta kertoo plussa uutiset ja Despe on varmasti hakenut kyytiläisen,pakko olla!!!Masennus iskee totaalisesti,jos ei taas ala niitä hyviäkin uutisia tulla:|

Wilmalle ja Lakallekin tsemppiä piikityksiin ja odotellaan hyvää saalista!

Ja kaikille muillekin jaksamisia omiin vaiheisiin:heart:
 
Evita: voi kurjuus sentään. Tämä elämä hoitojen kanssa on yhtä pettymystä välillä. :( :hug:
Lakalle rohkeutta ivf:ään ja punktioon. Mä olin saikulla vain sen punktiopäivän, kun on kevyt sisätyö.

Ja sit se ON-osasto:
Kyllä on taas ihmisen elämä tunteiden vuoristorataa.

Eilen illalla olin viikottaisella ratsastustunnillani.

Mennessä jo ajattelin, että nyt ei kyllä olis kiva jos sattuisin tippumaan, ja jos tulisi tärppi testiin nyt keskiviikkona, täytyy varmaan lopettaa nämä vaaralliset ja vauhdikkaat lajit saman tien.

No niinhän siinä sitten tietysti kävi, että hevonen säikähti maneesin reunakaiteeseen osunutta jalkaani ja minä lensin selkä ja pää edellä suoraan kaiteeseen...:O

Tänä aamuna testasin ClearBluella plussan (varovainen :eek: :) :heart:!).

Veritestin vahvistusta joudun kuitenkin vielä odottelemaan, sillä kukaan labrasta ei soittanut mulle tänään, vaikka piti!! Minä tietysti sitten iltapäivällä soittelemaan sinne päin, mutta en enää saanut kiinni ketään, joka olisi osannut vastauksia antaa. Eli huomiseen vielä pitäisi varmuutta odotella.

Ja hirveä huoli on nyt tietysti myös siitä, että mikä vaikutus sillä putoamisella mahdollisesti on tähän (ehkä, toivottavasti) alkaneeseen raskauteen. Ettei vain olis käynyt pikkuisen huonosti saman tien?! Tai jos veritestikin näyttää plussaa, tuleeko keskenmeno lähipäivinä?

Eli sinänsä mulla on varovaisen positiivisia uutisia, mutta kamala epävarmuus nyt piinaa kuitenkin... :(
Huomenna toivottavasti lisätietoja siitä testituloksesta ainakin - mutta silti piina jatkuu, vaikka olis plussa.
 
Viimeksi muokattu:
Eintel ja Pikku tikru: sydämelliset onnittelut kummallekkin , toiselle joka jo hieman pidemmällä ja toiselle joka pikkuhiljaa kipuaa kohti onnea:heart::heart:
Tästä se putki siis taas alkaa , toivottavasti siis,ja toivotaan Eintel, ettei se putoaminen ois vielä tässä vaiheessa aiheuttanut mitään peruuttamatonta.Peukut ja varpaat ojossa siis.Tuu sitte kertoo heti veritestin tulokset!!
ON:siellä se pikkuruinen nyt sitten killuttelee ja oli kuulemma ihan hyvälaatuinen alkiokin vielä:)No 2 viikkoa alko siis sitten tänään taas jännitystä.
Kohta tuleepi uni silmään kiitos "brican" ja viimeöisen unettomuuden ni palailen kommentoimaan enempi taas pian!!
haleja kaikille!!!
 
ONNEA EINTEL. Ihanaa kuulla että jollain on hoito onnistunut :) Eikä varmastikaan ole tässä vaiheessa se hevosen selästä putoaminen mitääm keskesmenoa aiheuttanut, kun eihän siellä masussa vielä ole kunnolla toimivaa istukkaa. Mutta jatkoa ajatellen ja kun viikkoja alkaa enemmän kertyä, niin onhan se ratsastus harrastus, jonka minä ainakin suosittelisin jättämään tauolle. Itse asiassa mä en ole edes hoitojen aikana uskaltanut ratsastaa, kun olen ajatellut, että varmasti on munasarjat kiepeillä sen jälkeen...

Pienelle tiikerillä myös tässä vaiheessa onnittelut; raskaus on vahva kun syke näkyy ja eikös se keskenmenon riski jo siinäkin vaiheessa pienene, kun ei ainakaan ole kyse mistään tuulimunasta tms.

Despen uutisia odotellaan peukut pystyssä...

Omalla kohdallani hcg oli siis ainoastaan 20 tiistaina, jolloin oli pp11. Itkut on eilen itketty, mutta tää armoton vit... jatkuu. Hoitaja Felicitaksessa yritti vielä tsempata ettei toivoa saa vielä menettää, että arvo voi vielä lähteä nousemaan... Enpä siitä enää haaveile (mies harmittavasti vielä toivoa elättelee). Jatkan kuitenkin vielä lugeja huomiseen, jolloin käyn vielä uudestaan verikokeessa ja huomenna illalla on sitten tämä kierros ohi. Joku muukin täällä (olitko desperate?) kertoi jatkon sitten riippuvan siitä, että miten TONNEJA saadaan kasaan eli samassa junassa täälläkin. Ja meillä siis todellakin kyse niistä tonneista, kun kelasta ei saada senttiäkään... Meillä tietenkin se onni, että on jo tuo yksi yhteinen päiväsäde, joka auttaa jaksamaan ja saa tuntumaan, että paistaa se päivä risukasaankin, vaikka ei aina siltä tunnu. ja sen olen päättänyt, että ensi kesän olen hoitovapaalla neidin kanssa ja rahat elämiseen revitään sitten jostakin! otetaan vinkkejä vastaan jos joku keksii mistä :)

Tsemppiä ja jaksamista kaikille! Ja ainakin käyn teidän vaiheitanne ja kuulumisianne lueskelemassa.

niin ja yhden positiivisen asian tänään töissä vielä hoksasin. Nyt juhlitaan pikkujouluaika! (kun viime vuonna se jäi väliin) :) :)
 
Evita:voi hittolainen teillä siis sama juttu kun meillä,kelalta ei saada lantin lanttia hoidoista takasin joka helpottais huomattavasti hoidoissa käyntiä vaikka kalliita siltikin.Perustetaan kuule joku pikku bisnes ja hommataan ne manit keinolla millä hyvänsä.en haluu ainakaa sitte vanhana miettii et kaikki oli rahasta kiinni ja josko ois sitte onnistunu jne.Eli ei muu auta kun säästöpossut esiin ja lantteja keräilemään:headwall:
voimia ja tosi kurjaa kun ei onnannu sullakaan!!
 
Onnea Eintel!! :flower: Enkä kyllä usko, että tossa vaiheessa hevosen selästä putoaminen vois mitään keskenmenoa aiheuttaa, eikai noin aikaisessa vaiheessa sen kiinnittymiseen tai irtoamiseen voi oikein mitenkään vaikuttaa? Mut ymmärrän kyllä, miten suuri huoli tollasesta tulee :( Ite oon kans miettiny, että missä vaiheessa joutuu ratsastuksen jättämään tauolle... ratsastitko sä just ennen punktiota, ja miten pian sen jälkeen?

Pikku Tiikerille ONNEA!! :flower: Tärppäskö teillä ekalla ivf:llä vai muistanko väärin?

Ja ideoita otetaan täälläkin vastaan, että mistä niitä ylimääräsiä tonneja aletaan metsästämään ;)
 
Eintel, onnea, uskotaan, että se plussa on totisinta totta!! Aiempien kirjottajien tavoin en minäkään usko, että tuo putoaminen tässä vaiheessa on vaikuttanu, pikkuinen on tosi suojassa siellä sun kohdun sisällä ja ilmeisesti isku ei oo kuitenkaan osunu vatsaan. Mutta nyt kantsii kyllä vaihtaa lajia ;)

Pikkutikru ihanaa, tuo on mahtava tunne kun näkee sykkeet!! (mäkin näin eilen ekaa kertaa neuvolan ultralaitteen avulla, kun viime viikon varhaisultrassa jännitykseltäni en niitä havainnu, voi sitä iloa :) ) Tuossa vaiheessa keskenmenon todennäköisyys on enää niin pieni, että ihan oikeesti voi alkaa nauttia raskaudesta ja antaa ajatusten jo hiukan hiipiä tulevaan ;)

Desperate, nyt vasta peukut ja isovarpaatkin on kohti taivaita, että kaikki menis hyvin :hug:

Sera, desperate, evita ja muut, se on niin epäreilua jos/kun monella jää rahasta kiinni.. Voi kun joku hyväsydäminen miljonääri (tai mieluummin miljardööri) joutuis kokemaan suht läheltä lapsettomuuden tuskaa ja päättäis sit perustaa jonkun rahaston vähävaraisille lapsettomille. Ja muuten jostain muusta ketjusta luin, että jotkut oli valittanu kelan kielteisestä korvauspäätöksestä ja valitukset oli menny läpi. Tosin jostain ne tonnit silti ois nyt revittävä, kun siihen menee pitkä aika että ne valitukset käsitellään ja siltikään ei tiiä, miten niitten kanssa käy..

Halaus jokaiselle!! :heart:
 
Pakko tulla tänne vielä työpäivän lomasta vahvistamaan: myös veritesti näytti plussaa (hoitajan mukaan "vahvaa plussaa", hcg 490), joten ehkä tämä on sitten uskottava. Käsittämätöntä, että heti ekasta ICSI:stä tärppäsi!!! :heart::D

Nyt on tosi sekava olo, mutta ihanalla tavalla.

Ja alan myös vähitellen itsekin uskoa, että ehkä ei käynyt sittenkään pahasti myöskään pudotessa - vaikka jokaista vatsannipistitystä tietysti tarkkailenkin. Kiitos kaikille tuesta! Nyt en enää hepan selkään nouse vähään aikaan..

Sera: mulla olis ollut tunti myös punktiopäivää seuraavana päivänä, mutta peruutin sen suosiolla, oli sen verran heikko olo punktion jälkeen ja lääkärikin suositteli silloin, että jätän väliin.
 
Great! Tää on sitten varmasti kohdunulkoinen raskaus! Hcg nousee hitaasti, tänään 34. No toinen munatorvi onkin jo operoitu et eiköhän nyt sit oo toinenkin puoli tukossa. No kysynpä ainakin et joko tällä perusteella päästään kelan korvauksen piiriin mahd. seuraavassa hoidossa. Anteeksi tää vuodatus nyt monen muun ilon keskellä, mut jonhonkin piti purkautua...
 
Voi ei, evita! Ei silti luovuteta vielä. Mulla nousi nopeasti hCG kohdunulkoisessa.. ei ne vielä kaikkea kerro nuo arvot aina. Anteeksi, en oo ollut tarkkaavainen, mut miksi ette saa Kelalta korvauksia hoidoista? Me saadaan ja mulla siis munatorvet leikattu, eli jos (huom JOS) sulla tuubat pois pelistä niin muuta keinoahan raskautumiseen ei ole ja tietysti kuuluu korvauksen piiriin.

Täällä taas mieli möyrii... Tänään terv.keskuslääkäri soitti ja sanoi ettei voi suositella pakastealkion siirtoa ennenkuin suoli rauhoittunut, että tauti voi olla hengenvaarallinen ilman lääkkeitä ja että alkuraskaudessa ei saa niitä käyttää kuulemma. Mutta että mun pitää kysyä vielä lapsettomuuslääkäriltämme. Laittoi myös lähetteen kiireellisenä gastrolle kirurgin tarkastukseen mutta ei se silti ehdi ennen sitä suunniteltua pakastealkion siirtoa, joka olisi siis vkolla 43, siinä menee kuulemma ainakin kuukausi ennenku pääsee sinne lääkäriin! Tuolla samalla viikolla loppuisi tää mun lääkekuuri (Pentasa), kun olisi se siirto. Ja siis ensi viikollahan alkais jo hormonikuuri passia varten, kun menkat alkaa! Ei helvetti.

Miten mä sen suolilääkkeenkin uskallan sitten lopettaa ku seinään, jos ne oireet palaa taas? Ja jos siinä välissä tehdään alkionsiirto ja jos vaikka sattuis raskautumaan ja sit ei saakaan syödä lääkkeitä. Mä en ymmärrä mitä mä nyt oikein teen. Alkaa olla tosi epätoivoinen olo. Tätä on odotettu kuitenkin jo niiiiiin kauan ja nyt mä joutuisin lykkäämään ja perumaan siirron. TAAAS. Mä rupeen epäilemään ja uskomaan taas kohta että meillä ei ikinä mikään onnistu.. Ehti olla jo positiivinenkin mieli tässä, mut se meni.

Soitin heti lapsettomuuspolille, niin lupasivat jättää lääkärille sanan että soittaa mulle huomenna.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä