KESÄ 2010 hoidot

Miimii:mikrogrammaa siis tarkotin, mulla noi lyhenteet jäi koulun penkille.Kysyin apteekista kun kävin et onko riittävä määrä foolihappoa niin siel ainakin sanoivat et hyvä ois annos,en sitte tiiä, niitä mäkin oon meinaan popsinu ja sitte omega 3.sia myös.Lekuri nimenomaan suositteli noita omega 3=)
Mulla oli Menopur tossa alkukierrossa mutta ei tehonnu meikäläiseen heh sentakia siis siirto viivästy mulla.Taitaa olla jo niin kyllästetyt munikset ja kohtu ettei mikään tehoo.Joo ja kyllä jännittää miten se alkionpoikanen selvii pakkashuuruista!!!
Evita: moni joka on plussannu on tullu ihan ekax kipeex kun vastustuskyky laskee raskauden myötä.. toivotaan et se ois sullakin justiinsa sitä;)
 
Pikainen piipahdus ennen iltatoimia;)

Despe,mulle PAS vasta viikkoa myöhemmin kun sinulla.Eilen (kp2) alotin zumet,ultra viikon päästä maanantaina ja siirto sillä viikolla,siis JOS kaikki menee nappiin,mut uskottava ja toivottava on et näin siis edetään=)

Tsemppiä taas etenkin piinailijoille,mut toki muillekkin ja kylhän me Despe sit viikon verran piinaillaan yhtä matkaa:heart:
 
No huh, eli siis ihan hyvällä mallilla mulla varmaan sittenkin foolihapot ym.. kiitos tiedosta :) Oon kans ostanut nyt monivitamiinit ja C-vit ja nyt ostin vielä kalsium-D, kun toi kortisoni saattaa haurastuttaa luita. Ja tietty D-vit ollu käytössä pitkään. Mä katoinkin vähän väärin tuon mun suolilääkityksen, kyllä se sittenkin vielä muutaman viikon kestää, mutta ehtiihän se silti loppua siihen mahdolliseen ja toivottavaan passiin mennessä.

Desperaten alkion puolesta täällä toivotaan parasta ja uskotaan!
 
Nimimerkki.......Hoito...............Aik ataulu..............Testipva

Gabi77---------------1.IVF--------Punktio vko 41/42----

Shayna-------------2.ICSI --------Punktio vko 46--------

Eina-----------------1.IVF-------IVF-keskustelu 1.10----

barbapörrö13....2.IVF/ICSIn PAS----PAS vko 41--------

Sera2010----------1.IVF ---------Punktio marraskuu---

desperate-------1.IVF/ICSIn 4.PAS----PAS 6.10--------

Susu75...........3.ICSIn PAS---------lokakuu-----------

Elli82------------1.IVF------------loka-marraskuu------

Miimii-75----------1.IVF - 2.PAS-----PAS vko 43------

lakka83----------2.IUI--------------IUI 22.9----------4.10

wilma32---------1.IVF---------kontrolliultra 18.10-------

Baby20xx-----kotipuuhat --------------------------------

Eintel----------1.IVF----------punktio vko 38----------6.10

evita-----------2.ICSI--------punktio 21.9--------------5./8.10

Plussat

kielovanamo-------2.IUI-------------- + testattu 3.9.2010
Pieni tiikeri----------IVF-------------- + testattu 14.9.2010
 
Viimeksi muokattu:
Tulikohan noi nyt ollenkaan oikein! Korjailkaa, jos jotakin meni väärin... Korjaan niitä ja kirjoitan lisää tänä iltana tai viimeistään huomenna, kun on VAPAAPÄIVÄ! Se tulee nyt nimittäin tarpeeseen :)

Mutta viimeinen terolut napsahti siis suuhun eilisaamuna, joten kuukautisia odotellessa. Viimeksihän tosin meni 7 vrk viimeisestä pilleristä, joten eiköhän tässä ole odottelua tiedossa...
 
Iltaa! Kävin tänään siellä julkisen suunnittelussa ja en osannut yhtään odottaa tällaista! Meidän alkiot siirretään maksusitoumuksella Ovumiasta julkiselle ja tehdään ensin passit pois niillä (ja säästetään rutosti siis!) ja fyysisestikin toki paljon helpompaa kuin uuteen hoitoon syöksyminen, ja kun kaikki suunnitelmatkin oli jo seuraavaa passia varten tehty valmiiksi ja reseptitkin valmiina. Sisuskalutkin oli ok ja normaalit, ei kystia tms, tosin limis taas aika ohut.. :/ Mut siis nyt kun parin viikon sisällä menkat alkaa niin sit vaan kp2 heti laastarit mahaan ja menoks taas! Voi että on huojentunut olo. Ei tullut yhtään lisäodotusta. En voi tajuta. Ja vaikka ei passit tuottaisi tulosta niin luulis että saadaan vielä tämän vuoden puolelle ainakin reseptit tuolta. Palvelu ja suhtautuminen oli hyvä ja ripeä ja jäi kyllä hyvä mieli käynnistä.

Toivottavasti Gabi alkaa pian vuotaa :D ja Lakka se ei ala vuotaa ollenkaan!
 
Heipsistä!
Pikaista tilannepäivitystä täältäkin suunnalta =) Mä oon huidellu vähän lapsettomuusasioiden ulkopuolella, tehnyt päälle tosi hyvää, vaikka onhan mulla teitä ikävä :heart: Kohta mennään taas täyttä höyryä.
Mullakin tänään ilonpäivä kun ovistesti näytti plussaa. Oon ihan vaan seurannu, että lähteekö kierto ICSIn jälkeen käyntiin ja milloin päästään seuraavaan. Nyt siis kp22 ja ensi kierrossa on tarkoitus laittaa uudet hormoonisirkukset pystyyn. Olin jo aivan riekaleina että nyt mun kierto on menny aivan sekaisin ja venyy loputtomasti (kun siis yleensä ovis kp15-18). Mut ei sittenkään veny kuin vähän, jee =) Kahden viikon päästä menkat, siitä kaksi viikkoa pillereitä ja siitä kahden viikon päästä punktio. Reilut kuusi viikkoa, noin niinku suunnilleen. Voihan jestas. Varmaan vk 46 on aika lähellä toisen ICSIn punktioajankohdaksi (Gabi jos haluat listaa päivittää =) ). Toiveet ei ole mitenkään valtaisat, mutta pakkohan tässä on räpiköidä eteenpäin.
 
Elämällä on helvetin huono huumorintaju!!!

Kp1... Todellakin, ihmeet tapahtuvat muille, ei mulle!! Menkat viikon myöhässä, ja hetken jo annoin itseni kuvitella, että ihme ois vihdoin tapahtunut mulle ( vaikka kyllä kokoajan jossain alitajunnassa pyöri, että eihän se voi olla mahdollista!! )... mutta EI!!
En uskalla testailla kovin aikaisin, koska en kestä nähdä sitä tyhjää paikkaa siinä näytössä... mutta koska menkat oli jo viikon myöhässä (mulla yleensä erittäin säännöllinen kierto), kävin vihdoin eilen hakemassa testin, ja ajattelin testata tänä aamuna... ja siis arvaatte varmaan, miten kävi!! Menkat oli alkanu yön aikana...ei tarvinnu testata, taaskaan... :'( :'(

Olo on sanoinkuvaamattoman kauhea, siitä huolimatta, etten oo aikoihin uskonut luomuraskauteen mun kohdalla!! Tekis mieli luovuttaa... mä en taida kestää tätä enää montaa kertaa... MÄ EN VAAN HALUUUUU!!! :'(

Anteeks nyt tää kaameen synkkä ja epätoivonen kirjotus, mutta mulle taitaa kyllä kohta riittää tää touhu! :ashamed:
 
Sera :( halaukset. Ymmärrän sua niin hyvin. Elämällä todellakin on pirun kieroutunut huumorintaju usein, oikeassa olet! Koitahan jaksella, muuta ei voi :heart: Alkoiko ne muuten ihan kunnolla heti? Ettei voi olla esim kiinnittymisvuotoa? Joko testaat uudestaan vielä parin päivän päästä, tai sitten jos vuoto vaan yltyy, niin sit sulla säästyi nyt rahat kun on raskaustesti valmiiksi jo sitä seuraavaa kertaa varten, sitä kertaa jolloin siihen ilmestyy kaksi viivaa <3

Ja shaynalle vilkutus! Mulle saa päivittää (optimistisesti..??) 1. IVF:n 2. PAS vko 43.. uskoisin että johonkin sinne siirto sitten ajoittuisi, jos kaikki menee hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Seralle multakin iso halaus:hug:eek:on iteki ollu jo monta vuotta sitä mieltä, että elämän huumorintaju on joko todella hukassa tai sitten en vaan sitä huomaa/löydä.Mä itekin oon tavallaan jo niin epätoivonen , että jos luomuna yritetty niin silti menkat aina alkaessaan saa mielen mustax vaikka meillä toi luomuraskautuminen on mahdotonta.Puheet kaikista ns ihmeistä ottaa mua aivoon koska en myöskään usko siihen et jos ei nykypäivän lääketiedekään pysty siihen niin kuka sitten...: /elä silti menetä toivoas koska niin kauan kun lekurit ei iske sulle ovea naaman eteen on toivoa!!!!!!
Miimii:vähäx hienoa, että teillä noi hommat etenee noin nopeesti ja vieläpä saatte halvalla!!ollaan kans kyllä mietitty tota julkiselle menoa kun tuntuu tosiaan et kaikki rahat alkaa olee niin finaalissa et päiväruokakin on kohta jo puuroa heh
Gabi:sen verran jos viitit mun kohalle korjata et meillä vasta 1 ivf/icsi.n 4 pas tulossa.Oisin varmaan jo lataamossa noin monen yrityksen jälkeen ;)ja koitahan jaksaa ootella ja puuhailla sillä välin jotain kivaa!!
Lakka:Mä niin toivon ettei sulla menkat ala ja saat kertoo meille ilouutisen pikapuoliin!!!
Shayna: kiva kuulla sustakin taas ja hienoa et oot saanu otettuu etäisyyttä ees hetkex koska kohta niitä voimia taas tarviit kun alotat sen piikki jne rumbam!! on se vaan uskomatonta mistä sitä zemppiä aina sitten kumpuaakin kun on aika ryhtyä uuteen taistoon:heart:
Eintel:sulla on sitten samana päivänä testaus kun mulla tuomio sen vikan alkion selviämisestä.jänskää:eek:
haleja kaikille muillekkin tasapuolisesti!!! ja kivaa viikonloppua!!
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikki!

Pieni Tiikeri - toivottavasti vuoto on lakannut ja kaikki on hyvin! Eikös se sun ultra ole onneksi jo tulevalla viikolla?

Lakka83 - kuinka kävi? Pääsetkö testaamaan huomenna :) Sori, mä olin unohtanut sun kohdalta testipäivän pois tosta listasta. Nyt on lisätty!

Miimii - sulla olikin tällä kertaa ihan mahtavia uutisia! Hienoa, että klinikkojen yhteistyö sujuu noin jouhevasti! Nyt me ollaan sitten molemmat Taysin asiakkaina, eikö totta? Kuka lääkäri teidät otti vastaan ekalla kerralla? Noista sun aiemmin mainitsemista elämää koetelleista asioista täytyy sanoa, että mäkin ymmärrän sua nyt paljon paremmin kun kerroit. Ja täytyy myös sanoa, että noista sun edellisellä sivulla listaamista koettelemuksista ei olla kaikilta vältytty munkaan elämässä. Mutta kuten sanoit, niistä alkaa olla valmis päästämään irti, koska elämä on siltä osin nyt niin ihanaa :) Ja vaikka tämä on ihan oikea foorumi niiden purkamiseen!!! Eli älä vaan kanna huonoa omaa tuntoa tai kuvittele keräileväsi niillä säälipisteitä. Täällä jos missä voi avata suunsa ja sanoa asiat juuri niinkuin ne on. En mäkään näitä katkeruuksiani työkavereille tai naapureille kerro :) Niille mä hymyilen ja niiden kanssa naureskelen, ja sitten tänne tulen purkamaan ahdistukseni. Niin ja jos et ole minkäänlaisessa terapiassa käynyt, niin voin kyllä tosi lämpimästi suositella! Mulla oli ainakin yhteen vaiheeseen sellainen tilanne, että itsellä ei ole enää keinoja selviytyä, nyt on pakko hakea apua. Ja niinpä hain, ja todella tärkeää apua sainkin!

Voi Sera, sulla on oikeus itkeä ja surra ja ahdistua! Ja sitten kun olet saanut tarpeeksi purkaa pahaa oloasi, niin sitten taas uuteen nousuun. Se on vissiin tämän elämän kiertokulku :) Onkos teillä vielä yksi kierto välissä ja sitten hoitoon? Mulla on toi kuukautisten alkaminen (luomukierrossa siis) nykyään jo ihan iloista - uskokaa tai älkää :) Jotenkin sellainen, jahah kuukautiset alkoi, no ainakin kroppa toimii -meininki. En ole enää vuosiin uskonut luomuraskautumiseen, jotenkin sitä pitää täysin mahdottomana meille - vaikka teoriassahan se toki olisi mahdollista. Eikun nyt valehtelin, kesällä kun selvisi se siittiöiden parantunut tilanne, niin taisin yhdessä kierrossa antaa itseni toivoa luomuun...

Mä huomaan (taas), että mulla kulkee katkeroituminen ja ahdistus ihan käsi kädessä väsymyksen ja huolien kanssa. Nyt on aivan erilaiset tunnelmat kuin silloin edellisen kerran tuntojani purkaessani :) Ja hyvä niin, ei sitä ahdistusta koko ajan jaksaiskaan. Vaikuttaa tietenkin aika ailahtelevalta, mutta sellainen taidan ollakin ja ylpeä siitä :) Ja tiedän, että suurin osa teistäkin on ihan samanlaisia :) :) :) Samoin tietenkin noi hormoonit vaikuttaa, mutta nyt täytyy kyllä sanoa, että näiden 10 terolutpäivän aikana oli kyllä aika tavallinen olo. Nyt on siis 3.pvä terojen lopettamisesta. Viimeksi alkoi 7pvää kuurin jälkeen. Mutta mistä sitä kehostaan tietää... Tulee sitten kun tulee. Puregonitkin on jo valmiiksi hankittu perjantai-iltana.

Nyt kun asiaa oikein tässä tuumailen, niin oikeastaan on sellainen positiivisen odottava olotila! Silloin joskus pari vkoa sitten huolin siitäkin, että nyt kun on uusi työ, niin miten voin olla pois töistä, kun haluan tehdä työni hyvin ja olla hyvä, motivoitunut työntekijä... Meinasin jopa, että kertoisin miespuoliselle esimiehelleni totuuden, jotta hän ymmärtäisi tilanteen. Mutta tässä välissä olenkin sitten ottanut pari erää kiivasta keskustelua esimiehen kanssa aiheesta, jossa olemme täysin eri aaltopituuksilla. Mun maailmankatsomukseeni ei vaan mahdu sellainen joustamattomuus ja sääntöihin tuijottaminen, ja nyt on sellainen olo, etten olekaan enää niin motivoitunut työntekijä... Joten kivaa vaan, että saan keskittyä hoitoihin ja olla pois töistä ihan luvan kanssa sitten punktioaikaan :) Enkä todellakaan aio kertoa esimiehelle todellista syytä.

Kaunista syyssunnuntaita kaikille!!!
 
Viimeksi muokattu:
Miimii Todella mahtavia uutisia!! Pakko myöntää, et noin hienoa palvelua en ois uskonut onnistuvan, mut ihana juttu, et onnistui! Miulla pääasiassa vain hyviä kokemuksia julkisen hoidoista. Ei se julkinen aina ole hidas ja tehoton verrattuna yksityiseen. ;)

Onnea tulevaan PAS:iin! Kumpa nyt viimein onnistaisi ja saisitte pikkukakkosen kotio asti. :heart:


Sera Itsellä kanssa kokemuksia viikon tai enemmän myöhässä olleista tädeistä...... Kyllä tosiaan silloin kirosi oman kroppansa; miks sen piti vielä tuollanen härnäys järjestää? Missä vaiheessa teidän hoidot on? Joko sie pääset aloittamaan sumut? Meillä helpotti kovasti hoitojen alku, koska silloin mie pystyin "unohtamaan" luomuplussan kyttäämisen. Tahtoo sanoa, et tuossa kohtaa IVF oli meille suuri helpotus, jotenkin sitä heittäytyi lääkärien armoille ja antoi aaltojen kuljettaa kohti kauan toivottua tulosta. Voimia! :hug:
 
Gabi: Ihanaa, että olet taas paremmalla mielellä! Näinhän se on, että välillä on pakkokin sieltä alhoista nousta ylös, mutta ei ole aina helppoa!

Mulla on myös sellainen tilanne töissä, että en missään nimessä kertoisi (nuorelle) miespuoliselle esimiehelleni näistä hoidoista; saisin takuuvarmasti epämotivoituneen leiman. Olen itsekin esimiesasemassa, joten tiedän kyllä, miten meillä esimiesten keskusteluissa näitä asioita arvotetaan. Alani on naisvaltainen, joten äitiyslomia on paljon, ja koska niistä aina aiheutuu järjestelyjä työnantajalle, raskaus ei töissä ole mikään iloinen uutinen. Pidän siis mölyt visusti mahassani, vaikka inhottaakin keksiä milloin mitäkin selityksiä poissaoloilleni. Sitten jos niin onnellisesti kävis, että tärppi tulis - sittenhän se tietysti jossain vaiheessa selviää pomollekin. ;)

Sera: Voi kurjuus! Ei voi muuta sanoa. Jaksamishaleja!!

ON: Odottavan aika on taas kerran todella pitkä. "Oireita" mukamas riittäisi vaikka muille jakaa (etovaa oloa, nännien nipistelyä, väsymystä, nenän tukkoisuutta ja vaikka mitä), mutta kun näitä samoja "oireita" on ollut ennenkin eikä raskautta silti ole näkynyt, en jaksa vielä olla kovin toiveikas. Kolme yötä jouluun on, eli keskiviikkona kuullaan tämänkertainen tuomio... Miehen kanssa on jo valmiiksi suunniteltu vaihtoehtoisia lohtu-/juhlaskenaarioita kummankin vaihtoehdon varalle, joten toivon, että olisin suht hyvin varautunut myös negaan - mutta kyllä se sitten kuitenkin taas iskee kuin 10 000 volttia, jos niin käy.. Älkää ihmetelkö, jos ei mitään kuulu pariin päivään keskiviikon jälkeen - Eintel keräilee siinä tapauksessa taas itsensä sirpaleita lattialta.
 
Heips! täällä vaan on edelleen vuotoa, mut mitäpä sitä hyödyttää miettiä sen kummemmin-kuten jo aikaisemmin totesin, näille asioille ei oikein voi mitään. Ultra on tiistaina, olen huomisesta lähtien ainakin jonkin aikaa nettipimennossa joten kertoilen ultrakuulumiset heti kun vaan pystyn.

Näin kun tarkemmin asioita miettii, ajatelkaa kuinka monimutkaista voi olla niinkin luonnollinen asia kuin raskaus-ainakin meillä joilta se ei onnistu ihan tuosta vaan. Tietty osittain samat asiat pätee myös luomuraskauksiin.

Ensin joutuu taistelemalla taistelemaan itselleen edes jonkinlaisen mahdollisuuden edes koittaa tulla raskaaksi-joutuu odottamaan lähetettä lapsettomuushoitoihin,ja kun niihin pääsee joutuu odottamaan vuoroaan hoitojen alkamiseen. Kroppa sullotaan täyteen lääkkeitä, eikä sekään takaa sitä että hoito onnistuu. Munasoluja ei välttämättä löydy tai sitten ne eivät selviä siirtoon saakka. Jos näin käy, taas sama homma uusiksi! Parisuhteelle se on kovaa aikaa-aika monella luulen.

Sitten joutuu odottelemaan raskaustestin tulosta-ja sitten hermoilemaan ultraan saakka onko siellä kuitenkaan elämää! Sitten odottaa seuraavaa ultraa ja niiden kriittisen viikkomäärien ohimenoa että keskenmenon riski pienenee. Sit rakenneultraa ym. että onko lapsella kaikki ok-ja sitten jos niin onnellisesti käy ja se oma, hartaasti toivottu nyytti syntyy-ollaan huolissamme koko lopun elämäämme että miten se lapsi oikein tulee elämässään toimeen :D

On se vaikeeta :D :D

Miimii, kiva että sieltäkin päin hyviä uutisia!

Sera: :hug:

Lakalle kauheasti tsemppiä testaukseen!

Kaikille oikein paljon voimia tuleviin koitoksiin!

Nauttikaa upeasta syyspäivästä!
 
Jännä viikko edessä meistä monella... Itsellä on aika negatiivinen olo, ei minkäänlaisia raskausoireita (ja mä oon kuitenkin kolme kertaa aiemmin raskaan ollut). Perjantaina ja eilen kuvittelin jo et oisko vähän huonoa oloa, mut tais johtua tästä päälle puskevasta migreenistä, joka mua aina vaivaa pari päivää ennen menkkoja :( Toisaalta mulla oli edellisessä raskaudessa järkyttävää päänsärkyä alussa, mut en pysty muistamaan et oliko sitä jo tässä vaiheessa, ennen testiä. Mä olen täällä varmaan tuhat kertaa laskenut Pregnylin katoamista elimistöstä et eikö mitenkään vois vaik huomenna aamulla jo kotona testiä tehdä et jos siihen edes sen hennon viivan sais, mut kun ilmeisesti se pregnyl voi vielä silloinkin sen positiivisen tuloksen antaa. Helkutti, kun ei vaan meinaa hermot kestää tätä. Tiistaina olen siis sitten verikokeeseen menossa.

Niin totta tuo mitä Pieni tiikeri kirjoitit koko tästä lapsenteko touhusta. Ja itse ainakin nyt viimeeksi (raskaudessa joka icsillä saatiin aikaiseksi) pelkäsin koko raskaus ajan, että jos jokin menee pieleen ja jos vauva kuolee kohtuun ihan loppumetreillä tai synnytyksessä tapahtuu jotain... Eli ensin toivoo sitä raskautta niin hartaasti ja sit joutuu olemaan pelko persiissä koko odotusajan... Vaikka toisaalta mä nautin ihan älyttömästi olla raskaana ja toivon niin, että vielä keraan sen kaiken saisin kokea.
 
Eintel ja evita: Nyt vaan lippu korkealle, et jospa se tärppi tuliskin!

Pieni tiikeri: Kovasti onnea siihen tiistain ultraan! Pidän peukkuja, et kaikki ois hyvin vuoteluista huolimatta!!

Täällä kp 1 alkoi heti aamulla, joten eipä tartte testailla. Onneks menkat tuli nyt samana päivänä kuin viime kierrossakin, niin ei tartte turhaan testailla. Huomenna ota yhteyttä tuonne hoitavaan yksikköön ja suunnitellaan se 1. ivf tähän alkaneeseen kiertoon... hui!
 
Lakka,voi ei:hug:,mutta hyvä jos taas heti alkaa tapahtumaan uuden hoidon merkeissä!

Seralle myös iso :hug:,tiedän niin ton tunteen itsekkin,ikävä kyllä:(

despen PAS lähestyy,toivotaan hurjasti,että siitä se plussa pärähtää:heart:

Miimii,vautsi et asiat etenee nyt noin hyvällä mallilla ja toivotaan et jatkuu samaa rataa.

Pikku tikrun puoilesta sormet ja varpaatkin ristissä,et huomenna ultrassa kaikki ok!!!

Evita ja Eintel,jokos teillä olis meille niitä hyviä plussauutisia;)

Ja kaikille muillekin mukavaa syyspäivää ja voimia tuleviin koitoksiin!
 
Soittelin tuosta tulevasta ivf:stä ja siihen liittyvistä lääkkeistä ja ultrista. Mua rupes pelottamaan tosi paljon, kun lääkäri tietysti alkoi puhua omplikaatioista ja lapsen terveydestä jne. :'( Mut toisaalta täytyyhän hänen niistä mainita, että ei tule yllätyksenä, jos joku hyperstimulaatio tai vuoto tuleekin just mulle. Tuli sellanen olo, et asenne hoitoa kohtaan muuttui paljon raskaammaksi ja rankemmaksi. Montako päivää ootte olleet saikulla punktiopäivän jälkeen? Lääkäri puhui, et vähintään pitää ola punktiopäivä, mut kirjottaa yleensä 2-3 pv. Huomenna alkaa Menopur 225 IU, 11.10 ultra ja sillon alkaa Orgalutran myös. Pregnyl ja Lugesteron tulee myös kuvioihin sit ajallaan. Hui...aika sekavat olotilat nyt! Niin ja niissä infektioverikokeissa käydään miehen kanssa tällä viikolla.
 
Lakka:ihan mieletön asenne sulla että eteenpäin vaan ja menox!!! pahoittelut menkoista mutta onnea uudelle alulle, eläkä turhaan pelkää niitä lekurin puheita kaikenmaailman komplikaatioista..mulle lekuri piti samanmoisen luennon varmaan kun sullekkin koska pakkohan on ne riskitkin kertoo.Nykytekniikan myötä riskit on vaan onnex pienentyneet ja pätevä lekuri voi jo määrätessään lääkeannoksia ennakoida mahdollisen hyperin jne.Ei kandee liikaa etukäteen järkeillä ja ainakaan pelätä.Mulla meni yllättävän kivuttomasti piikitykset( no niin tietty kun ukko hoiti ne:D)ainoo mikä mulla oli sivuvaikutuksena oli aivan järjetön väsymys ja turvotus, maha oli kuin potkupallo ennen punktiota mutta kai sen kuuluukin jos paljon siellä rakkuloita tulossa, ja niitähän tuli hiukka liikaakin heh.Jos ei nyt tällä vikalla alkiolla tärppää niin ei oikeestaan ees jännitä uuteen ivf/icsiin meno ja sen alotus.

Hei ja tyttelit, ILOSIA UUTISIA TÄNÄÄN RADIOSSA:kuulitteko et on keksitty jokin uus menetelmä koeputkihoidoissa alkioille, joku kamerajutska tms millä elinvoimaisimmat alkiot voidaan erotella huonoista ja näin ollen siirtokertojen katsotaan laskevan, jeee.Meillä on siis tytöt vielä toivoa.En sitte tiiä et joko tää uutuus on jo Suomessakin käytössä vai vasta tulossa.Tarttee kysyy ke lekurilta jos ny pääsee sinne siirtopöydälle asti:eek:
Testaajat:tuloksia ootellaan kuumeisesti täällä varmaan joka suunnalla!!!!
 
Lakka: ps, piti tosta saikusta vielä kommentoida, mulla oli punktio pe joten sain sen vaan alux saikkua kun viikonloppu vapaa siis muutenkin.maanantain olin vielä kuitenkin pois kun en oikeen ollu viel työkuntonen,mutta mulla siis tosiaan oli paljon niitä rakkuloita ja six varmaan kesti tuo toipuminen.Mulla liikkuva duuni ni ei sitte oikeen tuntunu kivalta tuo ravaaminen:)Mutta siis joo toipuminen on tosiaan hyvin yksilöllistä jokaisella ja onnex on panadolit keksitty!!!
 
desperate: En mä niitä lääkepiikkejä pelkää kun niitä on tullu pisteltyä jo 4 kierron ajan... vaan punktio ja kaikki uus jännittää. Mut kaipa se siitä alkaa mieli tottua ajatukseen kun aikaa kuluu...

Eikö Luget mee siihen samaan lääkekattoon kuin kaikki muutkin lääkkeet?
 
Viimeksi muokattu:
Jeps lakka, pelko pois! Mulla ei tullut mitään sivuoireita hormoneista tai piikeistä (tai en ainakaan huomannu!) Mulla ei ees maha turvonnut tai juurikaan aristanut vaikka muniksia oli kuitenkin 16 kpl, eli hyvä määrä. Mies mullakin kaikki piikit pisti kyllä. Punktiokaan ei ollut mikään juttu, ei kipuja, ei oireita.. En tiiä olisinko tarvinnut saikkua, mutta näin kotona ollessa en sitä muutenkaan ikinä saa/käytä :) En muista että olisin edes särkylääkkeitä juurikaan syönyt. Myöskään passissa ei juurikaan mittää oireita. Ainoo pienesti kivulias juttu mulla ollut siirto, mutta mulla onkin joku mutka tuolla niin se aina vähän kirpasee, ja täpötäys rakkohan nyt ei auta asiaa yhtään.. Mut paljon inhottavampaa on esim suuhygienisti (hammaslääkäristä puhumattakaan!) jolla tänään juuri kävin. HYI.
 

Yhteistyössä