Siis miks en saa töitä????? Vääränlainen hakemus?!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Työtön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vierestä;22173182:
Eikö tässä nyt ole ristiriita? Mistä sen aukon työhistoriassa saa sanoa johtuvan, jos ei lapsista?

Ymmärrän ap:ta hyvin. :hug: Minulla melko lailla sama tilanne. Kotona tosin olin "vain" neljä vuotta, mutta nyt tässä on kaksi vuotta haettu töitä tuloksetta. Pieniä pätkiä on ollut pari, nyt pitkään aikana ei mitään. Toivottomalta näyttää.

Ristiriita juu on, mutta työhakemuksen ensimmäiseen kappaleeseen ei kannata luetella kuinka monen ja minkä ikäisen lapsen äiti on ja että juuri sen vuoksi ei ole ollut 6 vuoteen työ elämässä... En mainitsisi lapsia ollenkaan, koska niillä ei pitäisi olla merkitystä työn

[QUOTE="vieras";22173339]Kiitos tästä. Tuntuu vaan niin hankalalta lukea ilmoituksia, kun kaikista vaatimuksista ei edes aina erota niitä olennaisia. En nyt tarkoita mitään vaativia erityistehtäviä tietenkään, vaan jos firma ei ole ihan oman alan, mutta haet sinne enemmän "hanttihommiin".

Joku työnantajapuoli ihmetteli miten hakemuksissa ei eritellä omaa kehitysaluetta. EI eritellä, kun sellaista ei suurimpaan osaan hakemuksista erikseen tarvitse laittaa. Laitapa googleen hakuun cv tai työhakemusmalli. Ei niissä missään tuollaisia ole.[/QUOTE]

Kun lukee työpaikkailmoitusta, kannattaa katsoa ensin, mikä se työtehtävä on ja mitä se pitää sisällään. Jos on aikaisempaa kokemusta vastaavista tehtävistä, kannattaa miettiä, mitkä asiat olivat siinä hommassa pärjäämisen kannalta keskeisiä. Hakemuksessa kuvataan ensimmäiseksi se osaamisalue - todennuksineen - mitä työtehtävä edellyttää. Sen jälkeen voi kirjoittaa muita työpaikkailmoituksessa esitettyjä osaamisalueita, jos niiltä alueilta hakijalla on osaamista. Jos ei ole, niin ei laiteta niitä ollenkaan. Jos ei ole aikaisempaa kokemusta eikä hajuakaan, mitä ko työtehtävä pitää sisällään, otetaan luuri käteen ja soitetaan ilmoituksessa olleeseen numeroon tai laitetaan sähköpostia ja tiedustellaan asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22173385:
Kun lukee työpaikkailmoitusta, kannattaa katsoa ensin, mikä se työtehtävä on ja mitä se pitää sisällään. Jos on aikaisempaa kokemusta vastaavista tehtävistä, kannattaa miettiä, mitkä asiat olivat siinä hommassa pärjäämisen kannalta keskeisiä. Hakemuksessa kuvataan ensimmäiseksi se osaamisalue - todennuksineen - mitä työtehtävä edellyttää. Sen jälkeen voi kirjoittaa muita työpaikkailmoituksessa esitettyjä osaamisalueita, jos niiltä alueilta hakijalla on osaamista. Jos ei ole, niin ei laiteta niitä ollenkaan. Jos ei ole aikaisempaa kokemusta eikä hajuakaan, mitä ko työtehtävä pitää sisällään, otetaan luuri käteen ja soitetaan ilmoituksessa olleeseen numeroon tai laitetaan sähköpostia ja tiedustellaan asiaa.
Täysi peesi tälle. Työnantajaa kiinnostaa se pärjääkö henkilö kyseisessä tehtävässä, ei se osaako hän noudattaa guuglaamaansa työhakemusmallipohjaa.

[QUOTE="vieras";22173365]Ristiriita juu on, mutta työhakemuksen ensimmäiseen kappaleeseen ei kannata luetella kuinka monen ja minkä ikäisen lapsen äiti on ja että juuri sen vuoksi ei ole ollut 6 vuoteen työ elämässä... En mainitsisi lapsia ollenkaan, koska niillä ei pitäisi olla merkitystä työn[/QUOTE]

Jäikö tää jotenkin kesken? Edelleen kysyn; MILLÄ se tauko sitten hakemuksessa sitten selitetään? Jollainhan se täytyy selittää ja lastenhoito kuitenkin varmaan parempi vaihtoehto kuin ei laittaa mitään, jolloin voi kuvitella ap:n vaikka muuten vaan levänneen laakereillaan 6 vuotta. JOs kirjoittaa tyyliin "Työkokemuksessani on tauko, koska olen halunnut hoitaa lapset kotona. Nyt olen innokas palaamaan työelämään" -onko se siis huono?

Alkuperäinen kirjoittaja vierestä;22173410:
Jäikö tää jotenkin kesken? Edelleen kysyn; MILLÄ se tauko sitten hakemuksessa sitten selitetään? Jollainhan se täytyy selittää ja lastenhoito kuitenkin varmaan parempi vaihtoehto kuin ei laittaa mitään, jolloin voi kuvitella ap:n vaikka muuten vaan levänneen laakereillaan 6 vuotta. JOs kirjoittaa tyyliin "Työkokemuksessani on tauko, koska olen halunnut hoitaa lapset kotona. Nyt olen innokas palaamaan työelämään" -onko se siis huono?
Taukoa ei tarvitse mun mielestä selittää hakemuksessa yhtään millään. Mulla on cv:ssäni nimeni, syntymäaikani ja kotipaikkakuntani jälkeen mainittu lasteni syntymävuodet. En ole erikseen cv:ssäkään maininnut hoitovapaalla olemisiani, rekrytoija varmaan osaa laskea 1+1, jos juuri lasten syntymävuosien aikaan työsuhteissa on ollut katko. Jos työhaastattelussa rekrytoija kysyy noista katkoista, voi kertoa olleensa hoitovapaalla. Suomessa hoitovapaan käyttäminen on niin yleistä, ettei sitä mun mielestä tarvitse erikseen mainita. Ja itse hakemuksessa ei tarvitse mainita edes lapsia, jos niillä lapsilla ei ole työtehtävän suorittamisen kannalta merkittävää positiivista vaikutusta. Päiväkotiin tms jos hakee töihin, niin silloin lapset voi mainita.

Alkuperäinen kirjoittaja työtön;22173035:
Ok..Kiitos kommenteista. Uusiksi meni koko hakemus..:(

Ihmettelen hieman näkökantaanne :miksi on huono laittaa hakemukseen että olen visuaalinen..sillä todellakin se on yksi vahvuuteni. En tuo sitä esille kuitenkaan ylimainoastaen.
Ks. työssä nimeomaan odotetaan sisustus ja somistus taitoa, joten en todella ymmärrä miksi en tätä vahvuuttani hakemukseen laittaisi?

Ei se ole huono asia laittaa että on visuaalinen, mutta on huono asia laittaa että on olennaisen tärkeää saada toteuttaa omaa visuaalista puoltaan. Ei työnantaja halua ketään palkkalistoilleen toteuttamaan itseään, vaan toteuttamaan TYÖNANTAJAN antaman tehtävän visuaalista puolta.

Työehtävä sisältää sisustusta ja somistusta (sisältää, ei koostu kokonaan), ei oman visuaalisen puolensa toteuttamista.

Alkuperäinen kirjoittaja vierestä;22173410:

Mä en laittaisi itse hakemukseen asiasta yhtään mitään, tauot voisi selittää CV:ssä tähän tyyliin

1.1.2010 - 1.6.2010 toimistosihteeri, Ranen Kone ja Rakkine Oy
1.1.2009 - 31.12.2009 hoitovapaa
1.1.2005 - 31.12.2008 myyjä, Mälikkälän Esso Oy

Alkuperäinen kirjoittaja Juuri näin;22173405:
Täysi peesi tälle. Työnantajaa kiinnostaa se pärjääkö henkilö kyseisessä tehtävässä, ei se osaako hän noudattaa guuglaamaansa työhakemusmallipohjaa.
Näinpä. Eikä työnantajaa kiinnosta, onko hakija kivamukava tyyppi, joka tulee kaikkien kanssa toimeen, jos se oleellinen eli työtehtävistä suoriutumisen edellyttämä osaaminen puuttuu. Mä luin ppinon hakemuksia, joissa hakijat kuvasivat itseään, luonteenpiirteitään ja omia toiveitaan. Ihan kivoja ihmisiä varmasti kaikki, mutta koko hakemuksesta ei löytynyt kohtaa, josta olisin voinut päätellä hakijan vielä selviytyvän siitä haettavana olevasta työtehtävästäkin. Monesta hakemuksesta huomasin ensimmäisen lauseen luettuani, että jaahas, taas näitä "olipa kerran minä" -tarinoita :/

Vielä vinkkejä: Sinne minne haet mene itse henkilökohtaisesti viemään hakemus jos se vain on mahdollista. Henkilökohtainen käynti herättää heti mielenkiinnon ja työnantaja ajattelee: tota varmasti kiinnostaa kun vaivautuu tuomaan hakemuksen henkilökohtaisesti perille asti. Itse olen palkannut todella monta henkilöä niin, että ovat tulleet käymään kaupassa ja kysyneet töitä tai jättäneet hakemuksen.

Jos työnantajalla herää mielenkiinto sinua kohtaan hän saattaa heti kysellä jotain ja näin saat hyvän etulyöntiaseman muihin hakijoihin nähden jotka kenties ovat täyttäneet netissä hakemuksensa ja odottavat yhteydenottoa. Ensivaikutelma on todella tärkeä, siksi on hakemusta vietäessä hyvä valmistautua jo kysymyksiin etukäteen. Kannattaa todellakin miettiä miksi juuri sinut pitäisi valita siihen tehtävään ja mitä sinulla on annettavaa yritykselle. Omat "elämäntarinat" saa jäädä vähemmälle jos ne ei liity olennaisesti työhön.

Olen lukenut paljon työhakemuksia ja ei voi kun ihmetellä miksi hakijat kuvittelevat minua kiinnostavan heidän KOKO elämäntarinansa. Se ei ole mitenkään olennaista. Hakemuksen tulee olla lyhyt, tiivis kuvaus henkilöstä joka työtä hakee ja korostaen mitä hyötyä minulle olisi jos hänet palkkaan.
Onnea työnhakuun : )

[QUOTE="Minä";22173498]Mä en laittaisi itse hakemukseen asiasta yhtään mitään, tauot voisi selittää CV:ssä tähän tyyliin

1.1.2010 - 1.6.2010 toimistosihteeri, Ranen Kone ja Rakkine Oy
1.1.2009 - 31.12.2009 hoitovapaa
1.1.2005 - 31.12.2008 myyjä, Mälikkälän Esso Oy[/QUOTE]

Älkää nyt hyvät ihmiset vatvoko sitä hoitovapaalla olemista ja äitiyttä niin hirveästi. Työnantajaa ei kiinnosta lapsesi syntymävuodet, niitä on tarpeeton mainita kuten myös nicopetterin ja malvajessican nimeä. Itse kirjoittaisin TYÖhakemukseen listana vain saamani TYÖkokemuksen.

Mielestäni työhakemuksessa ei tarvitse (tai edes kannata...) selitellä työhistoriassa olevia aukkoja, hoitovapaalla olemisen voi mainita hyvin neutraalisti jossain sivulauseessa ja muuten keskittyä vain itse asiaan.

Tuskimpa teidän miehennekään kirjoittavat työhakemuksiinsa lasten syntymävuosia ja isyysvapaita?!

[QUOTE="neiti";22173629]Älkää nyt hyvät ihmiset vatvoko sitä hoitovapaalla olemista ja äitiyttä niin hirveästi. Työnantajaa ei kiinnosta lapsesi syntymävuodet, niitä on tarpeeton mainita kuten myös nicopetterin ja malvajessican nimeä. Itse kirjoittaisin TYÖhakemukseen listana vain saamani TYÖkokemuksen.

Mielestäni työhakemuksessa ei tarvitse (tai edes kannata...) selitellä työhistoriassa olevia aukkoja, hoitovapaalla olemisen voi mainita hyvin neutraalisti jossain sivulauseessa ja muuten keskittyä vain itse asiaan.

Tuskimpa teidän miehennekään kirjoittavat työhakemuksiinsa lasten syntymävuosia ja isyysvapaita?![/QUOTE]

No kyllä varmasti mies mainitsisi isyysvapaansa, jos sen takia olisi 6 vuoden tauko työhistoriassa.

Minun mielestä on ihan pakko mainita olleensa hoitovapaalla, jos on ollut useita vuosia pois työelämästä. Selittämätön työttömyys noin monen vuoden ajalta kuulostaa paljon pahemmalta kuin se kammottava PERHE!

Tai no ehkä mä sen takia en olekaan saanut töitä, kun olen cv:ssä työhistorian lomassa selittänyt hoitovapaajaksot.

Kiitos muuten tästä harvinaisen antoisasta ketjusta. Paljoltikin olen tässä työnantajien esittämiä neuvoja noudattanut, mutta silti on työt jääneet saamatta... Kai multa vaan puuttuu jotain tuon pitkän tauon lisäksi :-(

Olen lukenut paljon työhakemuksia ja ei voi kun ihmetellä miksi hakijat kuvittelevat minua kiinnostavan heidän KOKO elämäntarinansa. Se ei ole mitenkään olennaista. Hakemuksen tulee olla lyhyt, tiivis kuvaus henkilöstä joka työtä hakee ja korostaen mitä hyötyä minulle olisi jos hänet palkkaan.
Aivan. Hakemusta kirjoittaessa kannattaa muistaa, että hakemuksen lukijalla saattaa olla parikin sataa hakemusta luettavana ja hän lukee niitä hakemuksia oman työnsä ohella. Kaikissa firmoissa kun ei ole erikseen rekrytoijia, joiden toimenkuva koostuu pelkästä hakemusten lukemisesta. Hakemuksen ensimmäisestä kappaleesta pitää selvitä se, onko hakijalla ylipäätään edellytyksiä työtehtävästä selviytymiseen vai ei. Työnantajaa ei kiinnosta, kuinka epätoivoisesti hakija työpaikkaa tarvitsee. Itse asiassa jos hakemuksesta kuultaa läpi tuo epätoivoisuus, työnantaja helposti ajattelee, että hakija ottaa olosuhteiden pakosta vastaan minkä duunin tahansa ja vaihtaa heti työpaikkaa, kun jostain paremman saa. Voisi oikeastaan pelkistää hakemuksen tekemisen niin, että ensimmäisessä kappaleessa kertoo, miksi olisi työnantajan näkökulmasta paras valinta ko työtehtävään ja toisessa kappaleessa kertoo, miksi ko työtehtävä olisi juuri passeli hakijalle itselleen.

[QUOTE="neiti";22173629]Älkää nyt hyvät ihmiset vatvoko sitä hoitovapaalla olemista ja äitiyttä niin hirveästi. Työnantajaa ei kiinnosta lapsesi syntymävuodet, niitä on tarpeeton mainita kuten myös nicopetterin ja malvajessican nimeä. Itse kirjoittaisin TYÖhakemukseen listana vain saamani TYÖkokemuksen.

Tuskimpa teidän miehennekään kirjoittavat työhakemuksiinsa lasten syntymävuosia ja isyysvapaita?![/QUOTE]

Mä olin aiemmin suuressa yrityksessä töissä, jossa oli työntekijöille yrityksen standardin mukainen cv-pohja. Asiakkaamme kun yleensä edellyttivät tarjouspyynnöissään projektiin osallistuvien cv:t tarjouksen liitteiksi. Ja siellä oli oma kohtansa lasten syntymävuosille, mutta cv:hen ei merkitty hoitovapaalla oloaikoja.

Älä nyt vaan kirjoita hakemukseen, että olet valmis kehittämään itseäsi sen verran mitä työnantaja VAATII. Kuulostaa äärimmäiseltä uhraukselta luopua vapaa-ajastaan työnantajan vaatimuksesta. Muotoile se ennemmin niin, että olet motivoitunut oppimaan uutta ja kehittämään ammatillista osaamistasi työtehtävien mukaiseksi.

Aktiivisena tiimin jäsenenä toimimisen muotoilisin niin, että työskentelet mielelläsi sekä itsenäisesti että osana ammattinsa osaavaa tiimiä. Ryhmätyöskentelystähän sulla olikin kokemusta vanhempainyhdistyksen tms. toimintaan osallistumisen muodossa.

Onpa todella huono neuvo. Rekrytoijana ensimmäisenä pistää silmiin selittämättömät aukot työhistoriassa. Ei ne sitten ihmetytä jos esim. on mainittu henkilön olleen poissa.

Muussa tapauksessa tietysti olettama on se että henkilö on ollut työelämän ulkopuolella (=työtön) tai työssä paikasta jossa ryssi asiat niin lahjakkaasti ettei kehtaa mainita (=irtisanottu).

Vielä vinkkejä: Sinne minne haet mene itse henkilökohtaisesti viemään hakemus jos se vain on mahdollista. Henkilökohtainen käynti herättää heti mielenkiinnon ja työnantaja ajattelee: tota varmasti kiinnostaa kun vaivautuu tuomaan hakemuksen henkilökohtaisesti perille asti. Itse olen palkannut todella monta henkilöä niin, että ovat tulleet käymään kaupassa ja kysyneet töitä tai jättäneet hakemuksen.

Jos työnantajalla herää mielenkiinto sinua kohtaan hän saattaa heti kysellä jotain ja näin saat hyvän etulyöntiaseman muihin hakijoihin nähden jotka kenties ovat täyttäneet netissä hakemuksensa ja odottavat yhteydenottoa. Ensivaikutelma on todella tärkeä, siksi on hakemusta vietäessä hyvä valmistautua jo kysymyksiin etukäteen. Kannattaa todellakin miettiä miksi juuri sinut pitäisi valita siihen tehtävään ja mitä sinulla on annettavaa yritykselle. Omat "elämäntarinat" saa jäädä vähemmälle jos ne ei liity olennaisesti työhön.
No, tämä neuvo varmaan toimii sellaisia tehtäviä hakiessa joissa paikan päälle ilmestymällä pääsee suoraan esimiehen pakeille, ja jossa esimiehellä on tosiaan koska tahansa työpäivän aikana aikaa ruveta turisemaan hakijan kanssa tämän työhalukkuudesta.

Ei kuitenkaan kannata pettyä jos paikanpäällä ei odottelekaan esimies valmiiksi keitettyjen pullakahvien kanssa, vaan hakemuksen joudut jättämään jollekin paikalla olevalle työntekijälle tai aulan sihteerille joka tosin lupaa toimittaa paperin perille.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22173771:
Aivan. Hakemusta kirjoittaessa kannattaa muistaa, että hakemuksen lukijalla saattaa olla parikin sataa hakemusta luettavana ja hän lukee niitä hakemuksia oman työnsä ohella. Kaikissa firmoissa kun ei ole erikseen rekrytoijia, joiden toimenkuva koostuu pelkästä hakemusten lukemisesta. Hakemuksen ensimmäisestä kappaleesta pitää selvitä se, onko hakijalla ylipäätään edellytyksiä työtehtävästä selviytymiseen vai ei. Työnantajaa ei kiinnosta, kuinka epätoivoisesti hakija työpaikkaa tarvitsee. Itse asiassa jos hakemuksesta kuultaa läpi tuo epätoivoisuus, työnantaja helposti ajattelee, että hakija ottaa olosuhteiden pakosta vastaan minkä duunin tahansa ja vaihtaa heti työpaikkaa, kun jostain paremman saa. Voisi oikeastaan pelkistää hakemuksen tekemisen niin, että ensimmäisessä kappaleessa kertoo, miksi olisi työnantajan näkökulmasta paras valinta ko työtehtävään ja toisessa kappaleessa kertoo, miksi ko työtehtävä olisi juuri passeli hakijalle itselleen.
Peesaan taas kerran. Poislukien ehkä jotkut työllistettyjen tukipajat, valintakriteerinä harvemmin on se kuka tarvitsee kyseistä paikkaa epätoivoisimmin, vaan se kuka on pätevin hakija. Kannattaa ennemmin korostaa sitä miksi on kiinnostunut paikasta, eikä sitä minkä vuoksi tarvitsee nyt epätoivoisesti ihan mitä hyvänsä paikkaa, jopa teidänkin puoti kelpaa.

Toisekseen työnantaja ei ole valitsemassa itselleen uutta parasta ystävää tai hymytyttöpalkinnon saajaa, joten ei välttämättä kannata niin hirveän montaa sivua kertoa siitä kuinka on reipas, iloinen ja sosiaalinen. Vähemmänkin hilpeä työntekijä kyllä kelpaa jos hän on tehokas ja pätevä.

Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä niin;22174011:
No, tämä neuvo varmaan toimii sellaisia tehtäviä hakiessa joissa paikan päälle ilmestymällä pääsee suoraan esimiehen pakeille, ja jossa esimiehellä on tosiaan koska tahansa työpäivän aikana aikaa ruveta turisemaan hakijan kanssa tämän työhalukkuudesta.

Ei kuitenkaan kannata pettyä jos paikanpäällä ei odottelekaan esimies valmiiksi keitettyjen pullakahvien kanssa, vaan hakemuksen joudut jättämään jollekin paikalla olevalle työntekijälle tai aulan sihteerille joka tosin lupaa toimittaa paperin perille.

Meillä ainakin on porukka jo kutistettu niin vähiin, että esimiehet hoitaa rekrytoinnin oman työn ohessa. Aikaa ei tosiaankaan ole tuollaisiin tapaamisiin, eli jos tulet paikalle eikä tapaamista ole sovittu, lopputuloksena jätä paperit infotiskille josta ne toimitetaan eteenpäin.

Tiedäthän kuitenkin, että CV EI ole sama kuin työhakemus.

Lainaus Wikipediasta: Ansioluettelon tarkoitus on antaa mahdollisemman laaja kuva hakijan ominaisuuksista tiiviissä muodossa. Tiivistetyssä muodossa tulisi kertoa kaikki oleellinen henkilöstä ja hänen taustoistaan. Henkilötietojen lisäksi tärkeimmät ansioluettelon osat ovat koulutus, aikaisempi työkokemus sekä kielitaito. Ansioluettelo voi sisältää myös tietoa aikaansaannoksista ja henkilökohtaisista ominaisuuksista. Suomessa myös asevelvollisuuden suorittamisesta voidaan mainita. Jotkut suosittelevat myös työelämässä tarvittavien oleellisten taitojen mainitsemista, kuten ATK-osaaminen. CV on suositeltua pitää korkeintaan kaksi sivua pitkänä. Tällöin työnantajan on helppo nähdä olennainen. CV on ainoa liite, mitä työhakemukseen kannattaa laittaa.

Mielestäni CV:ssä kuuluu selittää, miksi työhistoriassa on aukkoja. Parempi, että ei jää epäselvyyksiä miksi ihminen on ollut vuosi tolkulla pois työelämästä, ja nimenomaan, että se syy on hoitovapaa, eikä esim. vankilatuomio.:D

Jaa no mua ainakin on lähinnä ärsyttänyt jos yhtäkkiä ilman sovittua aikaa joku kiikuttaa jotain työhakemusta käteen. Hakupaperit ohjeistuksen mukaan sähköpostilla tai postitse tai miten se nyt onkaan. Tämä tietenkin koskee aikuisten työpaikkoja eikä esim jotain TET-harjoittelijaa etsimässä paikkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Juuri näin;22174028:
Toisekseen työnantaja ei ole valitsemassa itselleen uutta parasta ystävää tai hymytyttöpalkinnon saajaa, joten ei välttämättä kannata niin hirveän montaa sivua kertoa siitä kuinka on reipas, iloinen ja sosiaalinen. Vähemmänkin hilpeä työntekijä kyllä kelpaa jos hän on tehokas ja pätevä.
Heh...meinasinkin jo aiemmin kirjoittaa tuosta. Joskus työtehtävään sopiikin parhaiten epäsosiaalinen mörökölli, joka käyttää työaikansa työtehtäviin eikä sosiaaliseen kanssakäymiseen työkavereiden kanssa. Yhdessä entisessä työpaikassani tiimin työnantajan kannalta paras työntekijä oli tällainen mörökölli, joka yksinkertaisesti kieltäytyi lähtemästä kaikenmaailman hölynpölypalavereihin. Niissä palavereissa kävi, mitkä olivat oikeasti jollain tapaa tärkeitä ja projektin kannalta hyödyllisiä, mutta ei muissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22174109:
Heh...meinasinkin jo aiemmin kirjoittaa tuosta. Joskus työtehtävään sopiikin parhaiten epäsosiaalinen mörökölli, joka käyttää työaikansa työtehtäviin eikä sosiaaliseen kanssakäymiseen työkavereiden kanssa. Yhdessä entisessä työpaikassani tiimin työnantajan kannalta paras työntekijä oli tällainen mörökölli, joka yksinkertaisesti kieltäytyi lähtemästä kaikenmaailman hölynpölypalavereihin. Niissä palavereissa kävi, mitkä olivat oikeasti jollain tapaa tärkeitä ja projektin kannalta hyödyllisiä, mutta ei muissa.

Juu, ja tällaisia paikkoja hakiessa ei kannata myöskään mainostaa kuinka työssä motivoi nimenomaan työkaverit, hyvä yhteishenki ja ryhmätyö - siis jos työnkuva tosiasiassa on itsenäinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Siksi ehkä;22173474:
Ei se ole huono asia laittaa että on visuaalinen, mutta on huono asia laittaa että on olennaisen tärkeää saada toteuttaa omaa visuaalista puoltaan. Ei työnantaja halua ketään palkkalistoilleen toteuttamaan itseään, vaan toteuttamaan TYÖNANTAJAN antaman tehtävän visuaalista puolta.

Työehtävä sisältää sisustusta ja somistusta (sisältää, ei koostu kokonaan), ei oman visuaalisen puolensa toteuttamista.

Mutta eikö se kerro myös samalla siitä motivaatiosta työtä kohtaan, jos pitää itsekin tärkeänä asiaa, jota tekee työnantajalle?

[QUOTE="vieras";22174171]Mutta eikö se kerro myös samalla siitä motivaatiosta työtä kohtaan, jos pitää itsekin tärkeänä asiaa, jota tekee työnantajalle?[/QUOTE]
Kertoo, mutta jos työtehtävässä on vain yksi osa, mikä työntekijää kiinnostaa, niin se ei ole hyvä juttu. Sen koko työtehtävän pitää kiinnostaa, ei vain yksittäinen osa siitä.

Yhteistyössä