Mä en ymmärrä miksen saa töitä!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
eikös se ole niin että naiset jotka on lapsen/lapsien kanssa kotona niin eivät sitten kun tahtoisivatkaan pääse töihin? paitsi sitten jos on työpaikka odottamassa, mutta pahimissa tapauksessa sekin on saattanut lähteä alta.. tuntuu että nykyisin asia on niin että mitä pidempään on lapsen kanssa kotona ja työelämästä pois niin sitä vähemmän saa töitä, kai sitä ajatellaan että naiset aivot surkastuu kotona ollessa tms.
Itselläni tilanne että töitä etsin ja niihin haluaisin, mutta kotona lapsen kanssa ja joo.. ei ole ammattia mullakaan..

Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
Sanoit ihmetteleväsi, joten oletin sen olevan mielestäsi ihmeellistä :)

Niin, se on "ihmeellistä " siinä mielessä, että mun yliopisto-opiskelijakaverini sanovat että "emmä tiiä milloin mä valmistun, ehkä joskus viiden vuoden päästä tai sitten en/ehkä sit joskus jos saan gradun aikaiseksi" tms :D. Ne on vissiin sitä ikuinen opiskelija- sakkia :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mutta joo, taisi selvitä se syy, miksi et ole saanut töitä. Olet vissiin vähän veemäinen? Sellaisen kuvan sain nyt.

Peesi tälle! Mäkin ihmettelin ensimmäisen selväsanaisen ja järkevän aloituksen jälkeen, että miksei noin asiallisen ja fiksun oloinen ihminen saa työtä, jos on valmis tekemään "mitä tahansa". Jo valkeni minullekin tämä tilanne, enkä enää ihmettele! Sääli.

Lehdenjakajan paikkoja on aina auki - joskaan siihenkään hommaan ei ihan ketä tahansa oteta vaikka niin yleisesti luullaan. Päivät opiskelua ja öisin muutamat tunnit töissä, näin tekeviä yo-opiskelijoita on yllättävän paljon.

tuo on vaiettu tabu, että työttömiä maistereita ja siivoojan osa-aikatöitä tekeviä maistereita on maa täynnä.
akateemiset ovat tämän maan köyhälistö, paskatöitä ilmaiseksi tekevä joukko, joka ei koskaan tule saamaan eläkkeitä eikä kampaajan palkkoja. tai putkimiehen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ilmeisesti ette ole kuulleet yliopistokoulutuksesta, siellä kun niin jotkut keljuilivat.
Aloitin opinnot viime syksynä, eli 2008. Ja jos kaikki menee kuten pitää, valmistun v. 2013.

Olen toki kuullut, mutta tuo "valmistun viiden vuoden kuluttua" kuulostaa kovin erilaiselta kuin se, että "jos kaikki menee kuten pitää, niin valmistun v.2013" =)

Etkö pääse edes Heselle, Mäkkäriin, siivoamaan, sairaalaan potilaskuljettajaksi, torimyyjäksi, tms...noissa tuntuu olevan aina opiskelijoita/kouluttamattomia?

Niin mitä väärää on sanoa, että valmistun viiden vuoden kuluttua?
2v ja kandiksi, +3v ja maisteriksi.
Ihmettelen todella tätä kuittailua täällä. Toivottavasti ette ole oikeassa elämässä samanlaisia piilovittuilijoita. :) Tulee mieleen ne lapset, jotka ovat taitavia manipuloimaan ja kiusaamaan huomaamatta; haukkuja ladellaan hymyssä suin, jolloin aikuiset eivät huomaa... :whistle: Mikäs siinä, kukin taaplaa tyylillään. Meni vähän ohi aiheen, mutta ihmetyttää vain.

Ei, en ole päässyt Heselle, Mäkkärille, siivoamaan, en todellakaan sairaalaan ilman alan koulutusta, en mansikoita markettien eteen myymään, en tekemään yhtään mitään. Kuten taisin jo aloitusviestissäni sanoa. =) =) =)

En mä vittuillut. Jos vittuilen, en tee sitä piilossa.
Mutta ikinä en ole kuullut yliopisto-opiskelijan sanovan että hän valmistuu viiden vuoden päästä, siksi ihmettelin =)

Mutta joo, taisi selvitä se syy, miksi et ole saanut töitä. Olet vissiin vähän veemäinen? Sellaisen kuvan sain nyt.

ei kyllä sinä olet v-mäinen ihan itse. on aivan normaalia sanoa valmistuvansa 5 vuoden päästä. sulla taitaa päässä olla vikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei kyllä sinä olet v-mäinen ihan itse. on aivan normaalia sanoa valmistuvansa 5 vuoden päästä. sulla taitaa päässä olla vikaa.

Joku muu taitaa olla vittumainen, en minä :whistle:

Mulle tuli ihan uutena tietona se, että joku yliopistolla opiskeleva tietää etukäteen valmistumisajankohtansa - yksikään tuttuni ei meinaan tiedä, osaa vaan arvioida.

En mä tiedä mikä ihmisessä on vikana, jos ei saa mistään mitään töitä, ei edes niistä paikoista jonne pääsee ns. kaikki. Joku sen työnsaannin ilmeisesti estää, joku luonteenpiirre tms.

Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
Vaikka menee ohi aiheen, niin pakko kommentoida: mitä ihmeellistä siinä on, että yliopistossa opiskeleva sanoo valmistumisajan olevan viisi vuotta?!?Kyllä sielläkin tehdään opiskelusuunnitelma, tiedekunnasta riippuen hyvin tarkkakin. Eikä yliopistossakaan saa enää tärvätä kymmentä vuotta sitä maisterintutkintoa.

En mä tiedä onko se ihmeellistä. Totesin vaan, etten ole koskaan tuota keneltäkään kuullut ennen tätä.

Jossain vaiheessahan ainakin piti tulla aikaraja opinnoille. Sitä en tiedä toimiiko tämä käytännössä? Että tietyn ajan jälkeen, oliko 8 vuotta opinto-oikeus lakkaisi.

Nykyään se on 7 vuotta. Mutta siihen ei lasketa äityislomia eikä armeijaa. Eli viiden vuoden tutkintoon voi pitää korkeintaan 2 välivuotta esim. töitä tehden. Mä oon huomannu et avustavia toimistotöitä on paljon tarjolla opiskelijoille. Itekin oon sellases pari kertaa viikos... Siihen ei vaadita muuta kuin että osaa vähän tietokonetta käyttää!

Alkuperäinen kirjoittaja opiskelija:
Nykyään se on 7 vuotta. Mutta siihen ei lasketa äityislomia eikä armeijaa. Eli viiden vuoden tutkintoon voi pitää korkeintaan 2 välivuotta esim. töitä tehden. Mä oon huomannu et avustavia toimistotöitä on paljon tarjolla opiskelijoille. Itekin oon sellases pari kertaa viikos... Siihen ei vaadita muuta kuin että osaa vähän tietokonetta käyttää!

No entä jos äitiyslomaa pitää vaikka 6vuotta putkeen? Eikö mitään merkitystä? Saa vaan jatkaa koulua sen jälkeen?

tuo on vaiettu tabu, että työttömiä maistereita ja siivoojan osa-aikatöitä tekeviä maistereita on maa täynnä.
akateemiset ovat tämän maan köyhälistö, paskatöitä ilmaiseksi tekevä joukko, joka ei koskaan tule saamaan eläkkeitä eikä kampaajan palkkoja. tai putkimiehen.

Siksi juuri alan työllistymistä kannattaa miettiä ennen kuin aloittaa yliopisto-opiskelut, eikä pelkästään siksi että ala kiinnostaa, minulla ainakin oli paljon eri kiinnostuksenkohteita, toiset realistisempia kuin muut. Turhaa opiskella 5 vuotta jotta saisi olla työttömänä. Nyt valmistun kohta maisteriksi ja hyväpalkkainen tilitarkastustyö jo odottaa, sillä alalla ei ainakaan työttömäksi jää!

Mulle tuli ihan uutena tietona se, että joku yliopistolla opiskeleva tietää etukäteen valmistumisajankohtansa - yksikään tuttuni ei meinaan tiedä, osaa vaan arvioida.

En mä tiedä mikä ihmisessä on vikana, jos ei saa mistään mitään töitä, ei edes niistä paikoista jonne pääsee ns. kaikki. Joku sen työnsaannin ilmeisesti estää, joku luonteenpiirre tms.

taas piilovittuilua. Taidatte olla kiusaajia koko porukka kuten ap sanoikin.

Alkuperäinen kirjoittaja kysyjä:
Alkuperäinen kirjoittaja opiskelija:

No entä jos äitiyslomaa pitää vaikka 6vuotta putkeen? Eikö mitään merkitystä? Saa vaan jatkaa koulua sen jälkeen?

Joo, olen käsittänyt että siinä ei ole rajoitusta. Sekun on pätevä syy.... Eli jos hankit 3 lasta ja pidät äitiyslomaa 3 vuotta ja lisäksi pidät ne 2 vuotta jotka saa pitää ilman syytä, voi valmistumiseen mennä 10 vuotta....

Edelleen; vittuilen ihan suoraan, en piilossa, jos vittuilla haluan.

JOKU asiahan siinä väkisinkin mättää, jos ei mihinkään työhön pääse, ja on kuitenkin aktiivisesti töitä hakenut :| . Itsetutkiskelun paikka, mun mielestä.

olen sen verran eri paikoissa työtä tehnyt, että eipä työhönottotilanteessa ihmisen luonne selviä. ei vakituiseen työhön hakiessa ja vielä vähemmän pätkätyöhön.l

Törkeää haukkua toista vittumaiseksi kun itse on kiusaamassa

Edelleen; vittuilen ihan suoraan, en piilossa, jos vittuilla haluan.

JOKU asiahan siinä väkisinkin mättää, jos ei mihinkään työhön pääse, ja on kuitenkin aktiivisesti töitä hakenut :| . Itsetutkiskelun paikka, mun mielestä.

Olen täysin samaa mieltä! Kyllä on henkilössä jo jotain vikaa jos EI PÄÄSE MIHINKÄÄN töihin. Kaikkihan nyt johonkin pääsee..

olen sen verran eri paikoissa työtä tehnyt, että eipä työhönottotilanteessa ihmisen luonne selviä. ei vakituiseen työhön hakiessa ja vielä vähemmän pätkätyöhön.

Mä olen ollut haastattelemassa työnhakijoita, siis työnantajan puolella, ja kyllä siinä tiettyjen hakijoiden kohdalla vaan nousi "karvat pystyyn" ilman sen järkevämpää syytä. Paperit ihan jees, ulkonäössä ei mitään vikaa (joitain saattaa häiritä joku lävistys tms, mua ei) mutta jokin tökki. Palkkaamatta jäi. Ensivaikutelma on kuitenkin aika tärkeä juttu.

Onko cv kunnossa ja tuoko se esille kokemuksesi ja osaamisesi? Oletko valmistautunut aina hyvin työpaikkahaastatteluihin (tiedot yrityksestä, pukeutuminen...)?, Erottuuko hakemuksesi positiivisesti siitä hakemusten tulvasta, jonka yritys on mahdollisesti saanut?

olen sen verran eri paikoissa työtä tehnyt, että eipä työhönottotilanteessa ihmisen luonne selviä. ei vakituiseen työhön hakiessa ja vielä vähemmän pätkätyöhön.

Mä olen ollut haastattelemassa työnhakijoita, siis työnantajan puolella, ja kyllä siinä tiettyjen hakijoiden kohdalla vaan nousi "karvat pystyyn" ilman sen järkevämpää syytä. Paperit ihan jees, ulkonäössä ei mitään vikaa (joitain saattaa häiritä joku lävistys tms, mua ei) mutta jokin tökki. Palkkaamatta jäi. Ensivaikutelma on kuitenkin aika tärkeä juttu.

Sä oot maailman paras, kaunein, ihanin ja me muut ei mitään. Jee!

jaahas. vai on turkkilaiset kelpuuttaneet sinut pizzeriaan palkkaamaan. ei jaksa oikeasti tuota sun itsekehua ja omahyväisyyttäsi. Olet inhottavin tyyppi tällä palstalla, itsekäs ja leuhka ja ilkeä ja rumakin varmasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Boring:
Sä oot maailman paras, kaunein, ihanin ja me muut ei mitään. Jee!
Aijaa. En mä ole itsestäni noin koskaan ajatellut.

Mutta tiedän, että se vaikutelma, minkä työhaastattelussa itsestään antaa, on todella tärkeä. Usein tärkeämpää kuin se, mitä on aikaisemmin tehnyt (eli kokemus). Henkilökemiat on toinen juttu mikä merkitsee.

Yhteistyössä