Mä en ymmärrä miksen saa töitä!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jaahas. vai on turkkilaiset kelpuuttaneet sinut pizzeriaan palkkaamaan. ei jaksa oikeasti tuota sun itsekehua ja omahyväisyyttäsi. Olet inhottavin tyyppi tällä palstalla, itsekäs ja leuhka ja ilkeä ja rumakin varmasti.

Turkkilaiset? Ei, mä olin tuolloin töissä Turun työvoimatoimistossa, ja haastattelin kesätyönhakijoita (kollegaa itselleni, siksi sain olla mukana valitsemassa työntekijöitä ).

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
ei kyllä sinä olet v-mäinen ihan itse. on aivan normaalia sanoa valmistuvansa 5 vuoden päästä. sulla taitaa päässä olla vikaa.

Joku muu taitaa olla vittumainen, en minä :whistle:

Mulle tuli ihan uutena tietona se, että joku yliopistolla opiskeleva tietää etukäteen valmistumisajankohtansa - yksikään tuttuni ei meinaan tiedä, osaa vaan arvioida.

En mä tiedä mikä ihmisessä on vikana, jos ei saa mistään mitään töitä, ei edes niistä paikoista jonne pääsee ns. kaikki. Joku sen työnsaannin ilmeisesti estää, joku luonteenpiirre tms.

taas piilovittuilua. Taidatte olla kiusaajia koko porukka kuten ap sanoikin.

Edelleen; vittuilen ihan suoraan, en piilossa, jos vittuilla haluan.

JOKU asiahan siinä väkisinkin mättää, jos ei mihinkään työhön pääse, ja on kuitenkin aktiivisesti töitä hakenut :| . Itsetutkiskelun paikka, mun mielestä.

Olen täysin samaa mieltä! Kyllä on henkilössä jo jotain vikaa jos EI PÄÄSE MIHINKÄÄN töihin. Kaikkihan nyt johonkin pääsee..

no tällä hetkellä voi kyllä olla vaikeampaa päästä yhtään mihinkään. Taitaa mansikanmyynti oven edessäkin mennä jo sille tutun tutulle. oikeasti nyt lomautetaan ja potkitaan pihalle, kaikki ovat työttömiä tai eläkeläisiä kohta.

ahaa. työkkärissä vittuilemassa. siellä on ihmiset, jotka eivät itse osaa tehdä mitään, vittuilemassa vielä vähän surkeammassa asemassa oleville.

En mä siellä vittuillut, vaan hoidin EU-alueelta tulevien harjoittelijoiden asioita ja sen sellaista. Ei ollut työttömiä työnhakijoita mun asiakkaana paitsi hyvin satunnaisesti.

Ne, jotka eivät osaa tehdä mitään, ovat ihan jossain muualla kuin työkkärissä tai missään muuallakaan töissä :D

jaahas. vai on turkkilaiset kelpuuttaneet sinut pizzeriaan palkkaamaan. ei jaksa oikeasti tuota sun itsekehua ja omahyväisyyttäsi. Olet inhottavin tyyppi tällä palstalla, itsekäs ja leuhka ja ilkeä ja rumakin varmasti.

Turkkilaiset? Ei, mä olin tuolloin töissä Turun työvoimatoimistossa, ja haastattelin kesätyönhakijoita (kollegaa itselleni, siksi sain olla mukana valitsemassa työntekijöitä ).

No siellä olet päässyt pätemään :-)

On varmasti ollut kiva pärstäkertoimen mukaan palkata ihmisiä heidän todistuksista piittaamatta. varmasti on ollut vastenmielinen, jos on ollut vaikka kauniimpi, nuorempi, tai älykkäämpi. Just. oksetat minua. åbo

On varmasti ollut kiva pärstäkertoimen mukaan palkata ihmisiä heidän todistuksista piittaamatta. varmasti on ollut vastenmielinen, jos on ollut vaikka kauniimpi, nuorempi, tai älykkäämpi. Just. oksetat minua. åbo

Pärstäkertoimen? Enhän mä siitä mitään puhunut. Vaan vaikutelmasta. Siinä duunissa ei kokemuksella ollut merkitystä, kielitaidolla kylläkin ja sitä oli lähes joka hakijalla (no, yksi suomea hyvin heikosti osannut ruotsinkielinen tyttö oli poikkeus), todistuksillakaan ei ollut merkitystä sitä työtä ajatellen. Piti olla sellainen tyyppi, joka pärjää siinä työssä, eli on tarpeeksi jämäkkä, reipas, jne. Ja sellainen, jonka kanssa olen samalla aaltopituudella, tehtiinhän me sitten töitä tiiviisti yhdessä useamman kuukauden ajan.
Älykkäämpiä oli varmaan suuri osa, olihan ne korkeakouluopiskelijoita :D. Ulkonäöllä ei ollut merkitystä, luonteella kyllä, todellakin.

Se on taivahan tosi, että jos ei osaa työhaastattelussa sanoa oikein juuta eikä jaata, ei katso silmiin vaan kattoon, ei tervehdi reippaasti vaan lymyää nurkassa, yms, niin mahikset on aika pienet. Tai jos alkaa latelemaan asioita joita suostuu töissä tekemään ja joita ei suostu. Käytös ja vaikutelma on hiton tärkeitä. Oksettaa se sitten sinua tai ei.

No kelpaako mikä vaan kunniallinen työ? Oletko valmis tiskaamaan, siivoamaan jne? Tuletko aamuisin luotettavasti työhön ja ymmärrät, että töistä ei voi olla "sairaana" jos ei oikein jaksais tänään? Millaita palkkaa oletat saavasi?

Ja åboriginaali on ihan oikeassa siinä, että puhelimessa ja tavatessa pitää olla vakuuttava. Mielummin palkkaa työstä kiinostuneen, reippaan ja normaalilla järjellä varustetun oloisen vähän kokemattomammankin... En palkaa työnhakijaa, joka ei vastaa mihinkään mitä kysyn tai joka heti kertoo, ettei häntä tarvitse sitten neuvoa vaan hän tietää jo kaiken. Tai listaa mitä ei aio tehdä tai valikoi tehtäviä.

Yhteistyössä