"älä koske, se on POPPAA POPPAA POPPAA POPPAA!! " . Poppa,voi moro.

Joo, ei maailman vakavin asia todellakaan, mutta miksihän jotkut opettaa lapselle sanan kuuma sanana POPPA ?!
Olen kuullut myös, että jotkut käyttävät sanaa POPPA kun osoittavat lapselle lamppua.
 
typeriä ne..
jotka toisten kieltä halveksii. Murresana ja lapselle helpompi oppia. Jos tuo ärsyttää niin varmasti ärsyttää muutkin vastaavat kuten vanna, akkuna, porstua, kyläluuta yms.. Tai hesan slangi se vasta ärsyttävää sitten onkin.
 
Minun vanhemmat syyllistyy tuohon ja sitä kautta se on minullekin tarttunut.

Kyllä äskenkin kielsin koskemasta lamppuun, joka on KUUMA, eli en enää isommille lapsille käytä tuota poppa-sanaa. =)

Se on sitä kielen rikkautta, mitä ainakin me suomalaiset PYSTYMME käyttämään. :xmas:
 
Viimeksi muokattu:
ZZcc
Musta on kans naurettavaa puhua lapselle sanoilla, joita ei sit käytetä aikuisena, sellasta lässytyskieltä, yök :D Toine on pipi.. Miksei voi vaa heti opettaa oikeita sanoja..
 
e
Mä en jotenkin miellä poppaa murresanaksi. Ei kai se ole varsinaisesti minkään tietyn alueen sana?

Mut joo, se on sanana tosi ärsyttävä mut oonpas tainnut itsekin käyttää..:p
 
En mä enää poppaa käytä ja lapsikin puhuu kuumasta. Samaten ilmasee jos sattuu eikä kaikki oo enää pipi. Mut mä en jaksa ottaa paineita siitä miten muut puhuu lapsilleen ja alkaa ääneen ihmetellä miksi joku niin ja näin.
 
älä ota sitä vakavasti
Mä käytän sitä sanaa, mikä tulee luontevammin. Useimmiten "kuuma" (joskus harvoin myös poppa), "heppa" ja "pupu". Mutta mun suuhun ei sovi "hauva". :D Pipiä käytän myös. Ei sitä kannata niin vakavasti ottaa. :D
 
No näinpä, lasten lässyttämisen ymmärtää koska he eivät vielä osaa puhua, mutta että aikuinen tekee itsestään ääliön ja lässyttää. Lapset joille puhutaan kunnolla oppivat nopeammin puhumaan kuin ne joille lässytetään ja käytetään lapsen omia sanoja.
 
Poppa ei kyllä ole mitään murretta. Kamala sana, jota ei meillä ole käytetty ikinä. Jotkut vieraat joskus ovat käyttäneet ja meidän muksut ovat tuijottaneet aivan ihmeissään, että mitä tuo oikein puhuu. :D
 
No näinpä, lasten lässyttämisen ymmärtää koska he eivät vielä osaa puhua, mutta että aikuinen tekee itsestään ääliön ja lässyttää. Lapset joille puhutaan kunnolla oppivat nopeammin puhumaan kuin ne joille lässytetään ja käytetään lapsen omia sanoja.
keskimäärin ehkä. Mut ei se oo vaan puheen ansiota miten lapsi oppii. Mun lapsella esim tuli hitaasti vaikka paria sanaa lukuunottamatta puhuimme hälle normaalisti. Se poppa tuskin esti kehityksen.
 
Mä mietin kanssa tota samaa asiaa ennen kun ite sain lapsen..Nyt sanon 1,5 vuotiaalle "poppa".:D
En tiedä miksi,ehkä siksi että lapsen on helpompi sanoa se.Enkä oo kyllä koskaan kuullut että edes kukaan ala-aste ikänen sanois "poppa" eli eiköhän se siitä jonain päivänä kuumaksi muutu.
 
Niin lisään vielä että meillä muuten puhutaan ihan normaalisti lapselle paitsi jotain muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta ja ne juuri sen takia että ovat lapselle helpompi.Esim. pipi on musta myös kauhea sana mutta pienelle lapselle helppo ja tarpeellinen sana.
 
Aika ennen Babelin tornia
Voi teitä, sehän on sitä alkukieltä, jota kielitieteilijät eivät ole tajunneet. Menkää Euroopan toiselle laidalla ja kas, poppa ja kakka ja muutama muu perusasioita tarkoittava sana ovatkin yhteistä kieltä. Aina tutkitaan vain virallisia sanakirjoja kun ei oikeasti kuunnella ihmisiä ja niiden puhetta.
 

Yhteistyössä