Kuinka moni kuorii miehellensä perunat?

• Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti
Leukistinen aksolotli
Joo ja voitelen leivät, laitan pullapalan päälle hilloa, silitän paidat, höylään juuston, laitan valmiiksi hammastahnan harjaan, asetan tohvelit jalkaan ja laitan pipan päähänm, pyyhin pyllyn, ajan parran, ompelen napit, vedän vetskarit, kaadan kahvin, kampaan tukan, pesen sukat, viikkaan kalssarit.

No en tod.

Jos me syötäis joskus perunoita, niin kyllä mä ne voisin ihan hyvin kuoria miehelle. Se kuitenkin tekee safkan muuten, niin pikkujuttuhan toi olisi.

Mutta ei me syödä perunoita, kun ei me tykätä niistä. Nykyään syödään tosi vähän muutakaan turhaa lisuketta. Liha lihana ja rehu rehuna, mutta makaronit, riisit ja perunat on aika turhia :)

"pottu"
Siis kuorineen keitetyt ja sitten kuorii lautaselle valmiiksi?

Kaverin mies kertoi että ei syö jos vaimo ei kuori. Olin ihan että WTF! Noloa sanoa ääneen tuollaista.
Onko muita joilla mies on yksi lapsi lisää?
Onkohan sinun tuntemallasi minun ex-mieheni :D Aikanaan muutaman kerran kuorin perunat valmiiksi jos oli aikaa ja sitten kun kerran jätin kuorimatta tulikin kunnon perheriita :( Äitikin on aina kuorinut ja äiti on sanonut että se on aina naisen homma kuoria miehellensä perunat ja kamala tappeluhan siitä tuli :( Seuraavan kerran hiukan juttelin anopin kanssa ja hänen mielestään en kunnoiottanut miestä jos en kuori perunoita,naisen täytyy perheen päätä kumartaa.
Nauroin että mikä perheen pää hänen poikansa oli kun ei edes töitä löydä ja vaikka niitä olisi koittaa kartella niitä töitä kun ei sinne pääse mihin halusi ja minä kuitenkin olin itse ainoana taloudessamme töissä.
Todellakaan en nykyiselle kuori jollen satu keittämään kuorittuina tai tekemään muussia mutta nykyinen on muutenkin sisäsiistimpi ja omia aivojaan käyttävä.

[QUOTE="pottu";22119591]Onkohan sinun tuntemallasi minun ex-mieheni :D Aikanaan muutaman kerran kuorin perunat valmiiksi jos oli aikaa ja sitten kun kerran jätin kuorimatta tulikin kunnon perheriita :( Äitikin on aina kuorinut ja äiti on sanonut että se on aina naisen homma kuoria miehellensä perunat ja kamala tappeluhan siitä tuli :( Seuraavan kerran hiukan juttelin anopin kanssa ja hänen mielestään en kunnoiottanut miestä jos en kuori perunoita,naisen täytyy perheen päätä kumartaa.Nauroin että mikä perheen pää hänen poikansa oli kun ei edes töitä löydä ja vaikka niitä olisi koittaa kartella niitä töitä kun ei sinne pääse mihin halusi ja minä kuitenkin olin itse ainoana taloudessamme töissä.
Todellakaan en nykyiselle kuori jollen satu keittämään kuorittuina tai tekemään muussia mutta nykyinen on muutenkin sisäsiistimpi ja omia aivojaan käyttävä.[/QUOTE]

Oikeesti :O :LOL:
Jo on avuttomuus huipussaan jos ei kykene perunoita kuorimaan.
En osaa edes kuvitella, että mieheni pyytäisi minulta moista. Ja en TODELLAKAAN kuorisi aikuiselle ihmiselle perunoita, ajatuksenakin ihan naurettava.

"pottu"
Alkuperäinen kirjoittaja Mykkä kissa on mauton;22119721:
Oikeesti :O :LOL:
Jo on avuttomuus huipussaan jos ei kykene perunoita kuorimaan.
En osaa edes kuvitella, että mieheni pyytäisi minulta moista. Ja en TODELLAKAAN kuorisi aikuiselle ihmiselle perunoita, ajatuksenakin ihan naurettava.

Tuolla perheellä tai siis silloisen miehen perheellä oli muutenkin niin omituisia käytäntöjä, ei varmaan tarvi selventää miksi onkaan ex- luojalle kiitos pääsin siistä suvusta ja "miehestä" eroon :) Kyllä olinkin tyhmä mikä lie hairahdus minullakin kuon tuommoisen hetkeksi otin.

Leukistinen aksolotli
Luulisi, että perheenpää, vai mikä luomakunnan kruunu nyt onkaan, omaisi edes sen verran motorisia taitoja, että saa perunan kuorittua. Ellei, kannattaisi harkita, onko semmoisten geenien eteenpäin laitto niin kovin hyvä juttu.

"Piika-äiti"
No jo.

Minä kamala äiti opetan juuri 3-vuotiasta kuorimaan perunansa. Meillä siis perunat keitetään kaikille kuorineen ja kukin kuorii omat perunansa. Suurimmat perunat puolitetaan. Kyllä meillä on aikaa se puolisen tuntia vartoa.

Ukkinikin tapasi sanoa "Jaksaa se köyhäkii kypsäks keitteä voan ei roahi jiähyttöö!"

pp
[QUOTE="vieras";22119540]En kuori miehelle. Enkä voitele leipiä tai kanna sohvalle kaljaa.[/QUOTE]

No en kyllä kuori minäkään. Ei oo tullu mieleenkään. Mutta toki saatan tehdä voileipiä tai tuoda keittiöstä kaljan. Kunhan homma on vastavuoroista (en mä tosin juo kaljaa, mutta noin periaatteessa).

"mokka"
Kuorin, sillä useimmiten annostelen ruoat valmiiksi lautaselle koko perheelle. Meillä kotiruoankin juju on siinä, miltä se lautasella näyttää, ja itse annostelemalla saan ujutettua vihanneksetkin hyvin mukaan myös lasten lautasille.

Jos en annostele, niin silloin saa kukin itse kuoria, mutta on tosiaan harvinaisempaa. Usein myös käy niin, että emme ehdi perheenä yhdessä syödä - silloin kukin hoitaa ruokansa lautaselle ihan itse.

Keitän perunat kuorineen lähes poikkeuksetta, sillä niin niissä säilyy maku parhaiten. Ylipäätään perunoita syömme harvemmin kuin kerran viikossa.

psuu
Vain harvinainen maalaisjuntti mies tekeytyy niin avuttomaksi, ettei syö, jos vaimo ei ole perunoita kuorinut :D Mää ainakin nauraisin pitkät ja sanoisin, että ole syömättä vaan, jos mulle tuollain sanoisi.

Yhtä naurettavaa kuin nainen sanoisi AINA miehelle, että en sitten taatusti astu ovesta ellet sää avaa ovea mulle! :D Kuinkahan moni ritarimies nauraisi ja pamauttaisi oven kiinni nenän edestä :D

"vieras"
No en tosiaan kuori.
Paitsi joskus jos se nätisti pyytää.Tosin mieskin kuorii mulle perunat jos pyydän. Sekä myös tekee mulle voileipiä ja salaatteja, jos pyydän. Mutta tässä varmaan tarkoitettiin, että kuorisi aina.

Leukistinen aksolotli
Vain harvinainen maalaisjuntti mies tekeytyy niin avuttomaksi, ettei syö, jos vaimo ei ole perunoita kuorinut :D Mää ainakin nauraisin pitkät ja sanoisin, että ole syömättä vaan, jos mulle tuollain sanoisi.

Yhtä naurettavaa kuin nainen sanoisi AINA miehelle, että en sitten taatusti astu ovesta ellet sää avaa ovea mulle! :D Kuinkahan moni ritarimies nauraisi ja pamauttaisi oven kiinni nenän edestä :D
Pitää varmaan ruveta sanomaan, että joudun jäädä niille sijoilleni seuraavan kerran, kun jossain on vesilätäkkö, ellei minua kanneta.:D

"Mamma italiana"
no jos meillà sattuisi olemaan keitettyjà perunoita, kuorin kyllà. meillàpàin olisi outoa tarjoilla perunat kuorimatta. joo voi kuulostaa oudolta mutta nàin on. perunalla on silti hieman erilainen rooli tààllà kuin suomessa, se on lisuke siinà missà pavut,, herneet, kesàkurpitsa, porkkana, paprika.... muiltàs teistà tuintuisi jos nuo muut keitettàisiin sellaisenaan mitààn "puhdistamatta" ja nakattaisiin lautaselle?
noh, en koe perunoiden kuorimista muille mitenkààn alistavana :)

Yhteistyössä