G: Olisitko ennemmin keskivertoa rumempi vai keskivertoa tyhmempi?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
metsänpeitto
Olen jo keskivertoa rumempi, voisihan se olla vaihtelua olla kaunis. Älystäkään ei ole juuri iloa tällä hetkellä, kun aivotoiminta on jumissa pitkään jatkuneen unettomuuden vuoksi.Ihan kohtuutonta, ettei ulkonäkö kohene samaa tahtia, kun aivotoiminta ruostuu.

rusakko
"Sillä missä on paljon viisautta, siellä on paljon huolta, ja joka tietoa lisää, lisää tuskaa." (Saarn. 1:18)

Ja tässä laveammin Saarnaajan mietteitä:

Saarnaajan kirja 2 luku
Nokitan sitten tällä: :)

"Aitoon onnellisuuteen ei tarvitse olla mitään syytä."

"Sisäinen selkeys toteuttaa onnen. Onnellisuus on kuin onkin sisäinen asia. Ihminen ei tavoita onnea etsimällä. Selvyys on onnea"

"Hosuisimme vähemmän ja tekisimme muutoksia vaikuttavammin, jos tajuaisimme, mikä osuus onnentaloudessa on ulkonaisilla asioilla ja mikä taas ihmisellä itsellään."

Paljon muutakin ajatuksia herättävää löytyy täältä suosikkiajattelijani kirjoituksista:

Yrj Kallisen ajatuksia

metsänpeitto
[QUOTE="Pah";22073394]Tuollainen on ruman ihmisen puhetta.[/QUOTE]

Minusta se on taas sellaisen ihmisen puhetta, joka ei tiedä minkälaista on olla ruma. Eivät ihmiset keskity ruman kohdalla vähemmän ulkoiseen, tai näe sitä sisäistä tai olennaista yhtään sen paremmin. Joskus varmaan jopa huonommin.

Olisin mielummin rumempi kuin tyhmempi. Saa aika imbesilli olla ettei kärsi omasta tyhmyydestään ja vain lievästi keskivertoa tyhmempänä voisin kuvitella tiedostavani miten paljosta jään paitsi. Mutta toisaalta, voihan se olla että olisi vain helpompi ja huolettomampi elämä. En kuitenkaan mielelläni kokeilisi.

"vieras"
Valitettavasti olen jo keskivertoa rumempi, monesti olen sen jo kanssaihmisten suusta saanut kuulla. Olis reilua jos sitä älyä olis saanut suuremmalla kauhalla. Jos pitäis uudestaan valita niin, olisin ruma ja viisas...

mielenkiintoista
[QUOTE="vieras";22073092]Mä olisin ennemmin rumempi.[/QUOTE]

en tiedä. luultavasti olen keskivertoa tyhmempi ainakin sosiaalisesti. Jos olisi tarpeeksi tyhmä, elämä olisi tosi helppoa.
jauhaisi paskaa muista minkä ehtisi ja ei tajuaisi ollenkaan miten tyhmä itse on. Istuisi alepan kassana ja täyttäisi elämänsä ostelemalla oikean värisiä vaatteita lapsilleen.

mielenkiintoista
en tiedä. luultavasti olen keskivertoa tyhmempi ainakin sosiaalisesti. Jos olisi tarpeeksi tyhmä, elämä olisi tosi helppoa.
jauhaisi paskaa muista minkä ehtisi ja ei tajuaisi ollenkaan miten tyhmä itse on. Istuisi alepan kassana ja täyttäisi elämänsä ostelemalla oikean värisiä vaatteita lapsilleen.
toisaalta ei rumankaan elämä hullumpaa olisi. Rumia naisia kunnioitetaan siinä kuin miehiä. Ei kukaan kadehdi ja sylje sontaa selän takana eikä pidä ylpeänä jos ei jaksa jutella paskaa.

Ei taitaisi olla hullumpaa elämä rumana tai tyhmänä. Kumpikin menettilisi siinä missä kauniin ja älykkäänkin. Paljon helpommalla pääsisi, itse asiassa.

metsänpeitto
toisaalta ei rumankaan elämä hullumpaa olisi. Rumia naisia kunnioitetaan siinä kuin miehiä. Ei kukaan kadehdi ja sylje sontaa selän takana eikä pidä ylpeänä jos ei jaksa jutella paskaa.
Valitan, ei pidä paikkaansa. Se lisäksi, että sinusta puhutaan paskaa selän takana, myös tuntemattomat ihmiset muistavat kertoa sinulle, että olet aika perseestä.

"jaa"
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;22075321:
Valitan, ei pidä paikkaansa. Se lisäksi, että sinusta puhutaan paskaa selän takana, myös tuntemattomat ihmiset muistavat kertoa sinulle, että olet aika perseestä.
outoa. Minun tuntemat rumat ihmiset ovat sellaisia kyykyttäjiä, että heille ei kukaan kerro mitään.
ehkä riippuu sitten luonteesta enemmän kuin ulkonäöstä. jos ei ole tukijoukkoja, päsmärit käyvät kimppuun.

rusakko
@rusakko,

älykkäämmät ihmiset ovat todennäköisemmin ei-uskovaisia. Uskovaiset ihmiset ovat onnellisempia.

Älykkäillä ihmisillä on kohtalaisen usein jonkinlaisia henkisiä "vaivoja" riesanaan kuten OCD tms. vastaavat tilastollisesti enemmän älykkäitä ihmisiä piinaavat jutut.

Eräiden tahojen mukaan korkea äly nostaa masennusriskiä ja täten myös itsemurhariskiä.

Sitten on näitä sosiaalisen puolen ongelmia, aiheesta artikkeli tässä: The Prometheus Society > Articles > The Outsiders

Äly voi olla lahja, mutta myös henkinen piina, vuosien taakka, jota jotkut tahallaan tuhoavat.
Vielä piti erikseen tulla kiittämään tuosta linkistä! Luin jutun kyyneleet silmissä, niin läheisesti se kosketti, nimenomaan liittyen tuohon nuorempaan poikaani (170<), jonka tilanteen tuo artikkeli ihan yksi yhteen osasi kuvata. Jo päiväkodissa kuulimme aina vaan, miten poika osaa sitä ja tätä, "men det där sociala..."

Lohduttavaa, että edes jostain saa tällaistakin tukea omille ajatuksilleen, yleensä kun sitä vain saa taistella eri diagnoosien tarjoajia vastaan...

Minä itse ja vanhempi poikani kuulumme kategoriaan 150-170, ja meillä onkin ollut huomattavasti helpompaa ja sosiaaliset kontaktimme ovat runsaammat kuin tuolla juniorilla (joskin tietynlaista eristäytymistä ja omissa oloissa viihtymistä meilläkin on). Tässä kategoriassa voi jopa kokea onnellisuuden tunteen... :)

Olisin mieluummin keskivertoa rumempi. Etenkin jos saisin siitä hyvästä olla keskivertoa älykkäämpi. ;) Toisaalta elämä on ihan mukavaa näin keskivertoihmisenä, ei pistä liikaa silmään ja voi vain elää elämäänsä pohtimatta omaa älyään tai älyttömyyttään, puhumattakaan ulkonäöstä.

Yhteistyössä