G: Olisitko ennemmin keskivertoa rumempi vai keskivertoa tyhmempi?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Mimmu"
[QUOTE="vieras";22073122]Olen keskivertoa rumempi ja keskivertoa älykkäämpi ja silti minua pidetään keskivertoa tyhmempänä, joten eipä olisi vaikea valita.[/QUOTE]

Minä taas olen keskivertoa älykkäämpi ja keskivertoa kauniimpi ja minua pidetään silti (tai ehkä juuri siksi) keskivertoa tyhmempänä.

Tyhmä tyhmempi tyhmin
Olen tyhmä, mutta olisin mielelläni vielä vähän tyhmempi. Metafyysiset kysymykset vaivaavat nimittäin liikaa mieltäni. Tyhmempänä en luultavasti vaivaisi päätäni moisilla vouhotuksilla.

rusakko
Varmaan tyhmempi. Voisi olla helpompi elämä.
Sen ymmärrän, että tietyissä tilanteissa tuntuu, että tyhmempänä voisi olla helpompaa, mutta olisiko oikeasti? Ja että vielä keskivertoa tyhmempänä - ei kiitos!

Mietihän, onko kokonaisuudessa älykkyys ottanut enemmän kuin antanut? Tuskin kuitenkaan.

Keskivertoa rumempana (mutta älykkäänä) voisi kuitenkin kompensoida sitä rumuuttaan muilla keinoin, kauneus taas on aina katoavaista ja lopulta sitä onkin sitten vain ruma ja tyhmä. :kieh:

Eli omalta osaltani vastaus on selvä: keskivertoa rumempi.

äiti 44v
Rumempi olisin mutta kuten joku tuolla sanoi niin tyhmällä olis varmastikin helpompaa. Toisaalta, kyllä minä sittenkin valitsen rumuuden. Etenkin tässä iässä sillä ei enää ole niin hirveästi merkitystä miltä näyttää. Kun ei ulkonäkö ole aiemminkaan ollut ykköshuolenaiheeni.

Non compos mentis
Sen ymmärrän, että tietyissä tilanteissa tuntuu, että tyhmempänä voisi olla helpompaa, mutta olisiko oikeasti? Ja että vielä keskivertoa tyhmempänä - ei kiitos!

Mietihän, onko kokonaisuudessa älykkyys ottanut enemmän kuin antanut? Tuskin kuitenkaan.

Keskivertoa rumempana (mutta älykkäänä) voisi kuitenkin kompensoida sitä rumuuttaan muilla keinoin, kauneus taas on aina katoavaista ja lopulta sitä onkin sitten vain ruma ja tyhmä. :kieh:

Eli omalta osaltani vastaus on selvä: keskivertoa rumempi.
[video=youtube;uPIEn0M8su0]http://www.youtube.com/watch?v=uPIEn0M8su0[/video]

Juu, tuo on vain leffa. Mutta älykäs ihminen ei ole koskaan vapaa. En minä ainakaan. Haluaisin kuitenkin olla. Eiköhän niitä onnellisempia ihmisiä löydy tänäkin iltana karaokebaareista kautta maan ystävineen tai jotain.

rusakko
[video=youtube;uPIEn0M8su0]http://www.youtube.com/watch?v=uPIEn0M8su0[/video]

Juu, tuo on vain leffa. Mutta älykäs ihminen ei ole koskaan vapaa. En minä ainakaan. Haluaisin kuitenkin olla. Eiköhän niitä onnellisempia ihmisiä löydy tänäkin iltana karaokebaareista kautta maan ystävineen tai jotain.
En oikein usko, että onnellisuus ja tyhmyys kulkevat noin selvästi käsi kädessä. Kyllä on myös tyhmiä ja onnettomia sekä älykkäitä ja onnellisia - kyse on kuitenkin elämänasenteesta.

Älykkäällä on enemmän valinnanmahdollisuuksia sekä enemmän keinoja selviytyä - älykäs myös ymmärtää, että kaiken ei tarvitse olla täydellistä, jotta ihminen voi tuntea itsensä onnelliseksi.

Ja juu - aiempien viestiesi perusteella päättelen, että suht samoissa tasoissa mennään, tosin minut on aikuisiässäkin muutamaan kertaan testattu (ymmärsin, että sinun testisi ovat liittyneet koulunkäyntiin ja vieläpä alakouluaikaan).

[QUOTE="Pah";22073394]Tuollainen on ruman ihmisen puhetta.[/QUOTE]

Mutta mun subjektiivinen totuus siitä huolimatta. Kauneudella ei saa mitään kaunista aikaiseksi, ja älykkyydellä voi rumentaa kaikki näennäisesti kauniitkin asiat. Siis asiat, joita yleisesti pidetään kauniina.

Non compos mentis
@rusakko,

älykkäämmät ihmiset ovat todennäköisemmin ei-uskovaisia. Uskovaiset ihmiset ovat onnellisempia.

Älykkäillä ihmisillä on kohtalaisen usein jonkinlaisia henkisiä "vaivoja" riesanaan kuten OCD tms. vastaavat tilastollisesti enemmän älykkäitä ihmisiä piinaavat jutut.

Eräiden tahojen mukaan korkea äly nostaa masennusriskiä ja täten myös itsemurhariskiä.

Sitten on näitä sosiaalisen puolen ongelmia, aiheesta artikkeli tässä: The Prometheus Society > Articles > The Outsiders

Äly voi olla lahja, mutta myös henkinen piina, vuosien taakka, jota jotkut tahallaan tuhoavat.

rusakko
@rusakko,

älykkäämmät ihmiset ovat todennäköisemmin ei-uskovaisia. Uskovaiset ihmiset ovat onnellisempia.

Älykkäillä ihmisillä on kohtalaisen usein jonkinlaisia henkisiä "vaivoja" riesanaan kuten OCD tms. vastaavat tilastollisesti enemmän älykkäitä ihmisiä piinaavat jutut.

Eräiden tahojen mukaan korkea äly nostaa masennusriskiä ja täten myös itsemurhariskiä.

Sitten on näitä sosiaalisen puolen ongelmia, aiheesta artikkeli tässä: The Prometheus Society > Articles > The Outsiders

Äly voi olla lahja, mutta myös henkinen piina, vuosien taakka, jota jotkut tahallaan tuhoavat.
Ymmärrän kyllä, mitä ajat takaa. Meillä perheessä on myös noita ongelmia ollut ja tutuiksi on moni noista asioista tullut. Silti haluan pysyä kannassani, että älykäs voi myös löytää jonkinlaisen sisäisen rauhan (tosiaan ilman noita uskontojuttujakin) ja olla onnellinen.

On muuten niinkin, että uskovaiset voivat myös olla niitä onnettomimpia, jos toki sieltä niitä onnellisimpiakin löytyy.

Pitkästi voisin kirjoittaa myös tuohon älykkäiden onnettomaan puoleen liittyvää, sillä paljon on meillä mm. teinipojan kanssa töitä tehty mm. juuri ulkopuolisuuden tunteen vuoksi. Mutta siitäkin huolimatta koen itseni sekä onnelliseksi että onnekkaaksi - ilmeisen omituinen asenne kai... :D

Kiitos muuten tuosta linkistä, vaikuttaa mielenkiintoiselta - sitä ryhdyn nyt tutkimaan

Yhteistyössä