Mä olen luullut, että olet ylpeä älykkyydestäsi.Varmaan tyhmempi. Voisi olla helpompi elämä.
Sen ymmärrän, että tietyissä tilanteissa tuntuu, että tyhmempänä voisi olla helpompaa, mutta olisiko oikeasti? Ja että vielä keskivertoa tyhmempänä - ei kiitos!Varmaan tyhmempi. Voisi olla helpompi elämä.
Mä taas olen tekstejäsi lukiessa ajatellut, että olet ihan fiksu. Sulla taitaa vaan olla hieman huono itsetunto? Jos on keskivertoa (normaalia) tyhmempi, on jo vaikeuksia monissa asioissa. Kaikkein vähiten olisin kyllä sosiaalisesti tyhmä.Mä oon keskivertoa tyhmempi Ja ihan hyvin oon tähänkin asti tullut toimeen
[video=youtube;uPIEn0M8su0]http://www.youtube.com/watch?v=uPIEn0M8su0[/video]Sen ymmärrän, että tietyissä tilanteissa tuntuu, että tyhmempänä voisi olla helpompaa, mutta olisiko oikeasti? Ja että vielä keskivertoa tyhmempänä - ei kiitos!
Mietihän, onko kokonaisuudessa älykkyys ottanut enemmän kuin antanut? Tuskin kuitenkaan.
Keskivertoa rumempana (mutta älykkäänä) voisi kuitenkin kompensoida sitä rumuuttaan muilla keinoin, kauneus taas on aina katoavaista ja lopulta sitä onkin sitten vain ruma ja tyhmä. :kieh:
Eli omalta osaltani vastaus on selvä: keskivertoa rumempi.
peesi tähän. EI tarttis pitää muita ihmisiä (EI NYT KAIKKIA) niin tyhminä. Mun kaveri joka on lääkäri sanoi mulle aikoinaan että kato nyt näitä muita ihmisiä, kuinka tyhmiä ne on ja pidin kaveria hitonmoisena snobina. Nyt ymmärrän....Varmaan tyhmempi. Voisi olla helpompi elämä.
En oikein usko, että onnellisuus ja tyhmyys kulkevat noin selvästi käsi kädessä. Kyllä on myös tyhmiä ja onnettomia sekä älykkäitä ja onnellisia - kyse on kuitenkin elämänasenteesta.[video=youtube;uPIEn0M8su0]http://www.youtube.com/watch?v=uPIEn0M8su0[/video]
Juu, tuo on vain leffa. Mutta älykäs ihminen ei ole koskaan vapaa. En minä ainakaan. Haluaisin kuitenkin olla. Eiköhän niitä onnellisempia ihmisiä löydy tänäkin iltana karaokebaareista kautta maan ystävineen tai jotain.
Tuollainen on ruman ihmisen puhetta.Rumempi, saisi olla rauhassa muidenkin ihmisten keskittyen olennaiseen. Mihin kauneutta tarvitaan, täh?
Ymmärrän kyllä, mitä ajat takaa. Meillä perheessä on myös noita ongelmia ollut ja tutuiksi on moni noista asioista tullut. Silti haluan pysyä kannassani, että älykäs voi myös löytää jonkinlaisen sisäisen rauhan (tosiaan ilman noita uskontojuttujakin) ja olla onnellinen.@rusakko,
älykkäämmät ihmiset ovat todennäköisemmin ei-uskovaisia. Uskovaiset ihmiset ovat onnellisempia.
Älykkäillä ihmisillä on kohtalaisen usein jonkinlaisia henkisiä "vaivoja" riesanaan kuten OCD tms. vastaavat tilastollisesti enemmän älykkäitä ihmisiä piinaavat jutut.
Eräiden tahojen mukaan korkea äly nostaa masennusriskiä ja täten myös itsemurhariskiä.
Sitten on näitä sosiaalisen puolen ongelmia, aiheesta artikkeli tässä: The Prometheus Society > Articles > The Outsiders
Äly voi olla lahja, mutta myös henkinen piina, vuosien taakka, jota jotkut tahallaan tuhoavat.