Saako sinun 10-11-vuotias tyttäresi meikata?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eiköhän se ole niin että tytöille tulisi opettaa se että meikkaaminen ja ehostaminen tulisi tehdä omaksi ilokseen, ei muita (poikia) varten. Itse olen pienestä pitäen opettanut lapsia katsomaan peilistä itseään ja laittamaan hiukset siististi yms. Poikani 4-vuotiaana oli varsinainen tukkajeesus joka laitteli vesikampauksia innoissaan ja tyttärenikin kampaili pitkään hiuksiaan peilin edessä jo taaperona. Kun pienestä asti opettaa terveen ajattelutavan omaan ulkonäköön, ei tule näitä meikkihirviöitä vaan realistisesti ajattelevia nuoria. Näin minä ainakin uskon.

saa laittaa meikkiä, ripsaria ja huulikiiltoo esim koulun discoon tai vaikka kun lähtee elokuviin kavereitten kans. muuten ei vielä tarvii meikkailla eikä oo kyl mitään innostustakaan ollu päivittäiseen meikkailuun.. kavereitten kans myös kotona kokeilevat ja harjottelevat =) ja ite oon tytölle meikkejä ostanu.

Moi. Minulla on 11.v tytär ja 16.v tytär ja molemmat hulluja meikkeihin. 16 .v tyttöni alotti kun oli kuusi . Ja 11.v tyttö alotti 2 vuotiiana tai vanhempi tyttö on tosi hyvä meikkaaja ja meikkasi nuorempaa kun oli 2. Olin ensin pettynyt sillä molemmat ovat pissiksiä eli pissaliisoja. Mutta tajusin kuinka seksikäitä laihoja ja kauniita he ovat sillä 10.v heidän puol siskonsa Lotta ei asu luonamme mutta kun tulee viikonlopuksi JÄRKYTYIN sillä hänellä on rumat rikkinäiset lökäpössyt likainen naama ja takkutukka. Se oli kamalan näköistä ja hän sanoi : MEIKIT ON TYHMIÄ siskot kin hämmästyivät ja sanoivat: Jos sut olis kasvatettu meikellä susta olis tullut PISSIS ja se on unelma! ja et välttämättä olisi noin vitun lihava ja ruma! Lotta purskahti itkuun ja sanoi : SAATANA ITE OLETTE RUMIA!!! Samalla ovikello soi ja 16.v eli Hennan poikaystävä tuli ja sanoi MOIJ! kultaa mun lissu! Ja lähtivät tajusin että meikki antaa ELÄMÄN*!

En antaisi 11-vuotiaan tytön meikata. Kuten joku ekalla sivulla totesi, eikö lasten voisi antaa ihan vain olla lapsia... En lakkaa ikinä kauhistelemasta sitä, että nykyään lapset eivät saa olla lapsia.

MOi! taas (jatkoa)
pyysin heitä ottamaan milian ja lotan mukaan aluksi sanoivat EIEIEI! mutta sitten sanoivat no otetaan milja milja: Jee minne mennään laittaisinko vaaleeta vai tummaa meikkiä HENNA: vaalea esim ripsiväriä luomiväriä ja huulikiiltoa. Sopii milja naurahti . Entä lotta? mitä meikkiä pistät lotta: EN mitään vihaan meikkiä vihaan vihaan! HENNA: no sit et pääse kauppakeskus Jumboon maanantaina. mutta nyt saisit jäätelön. okeii mutta haluan tosi vähän kävisikö hajuvesi HENNA : TUMMANPUNAINEN VAHVA HUULIKIILTO!!!!! Lotta: Okei½

minulla on rakas tytär nimeltään henna<3 hän on ihana! hänellä on kamalasti meikkiä ja viime viikolla naamiaisiin meni valokuvamalliks ja kauniit pitkät blondit hiukset sekä otsassa yksi finni tullut meikkivoiteen takia sekä :D mut muuten kaunis laiha tosi laiha! ja on 13 vähän vanhempi aloitti meikkaa koulussa 1 luokassa mutta silloin käyttivain kajaalia ja huulikiiltoo! hänen muut kaverit aloittivat vasta kun olivat 11.v sillä vanhemmat eivät sitä ennemmin antanut lupaa mutta nytkin he saavat vain käyttää tummanpunaista huulipunaa. mutta meikkiä sekin <3 sanon vaan : minun perhe sanoi että ilman meikkiä ei tule naiseksi muuten tulee tyls-äksi!

minun lapseni saa käyttää : tummanpunaista huulipunaa sekä hajuvettä ja tänäänkin kinui enemmän meikkiä kouluun pistää joka päivä huulipunaa tummanpunaista ja hajuvettä sekä tosi vaaleen sinistä luomiväriä mutta kauppaan laitan MINUN kajaaliani hänelle vaaleanruskeeta ei mustaa viitsi antaa :D hänen ex poikaystävä joni... :D olivat yhessä kun olivat 10.v mutta nyt molemmat ovat 11.v ..... joni teki eron kun kuulema huono MEIKKAAJA ja kun tajusin niin otin luomivärin sekä hajuveden pois käytöstä JA SE SAMA JONI ON YHDESSÄ nyt lapseni tarjan bestiksen kanssa yhdessä ;) ja hän on hyvä meikkaa ja kamalasti meikkiä.

Moi...! mietin tässä vaan että minkä hintanen on KAJAALI HUULIKIILTO RIPSIVÄRI LUOMIVäRI? minulla on 11.v tyttö ja 15.v 11.v ei saa meikata mutta 15.v tyttö haluaisi alottaa.... ja tämä on vähän tyhmä kysymys kyllä mutta on syy miksi kysyn täältä enkä katsoitse: isot kaupat ovaat monen monen monen kilometrin päästä ja bensa maksaa eikä pysty kävellä sinne asti menisi viikkoja :D ja ainoa lähellä oleva kauppa on siva eikä sieltä niitä meikkejä ole löytynyt ) ja tietenkin olisi kivaa jos kertoisitte meikkipussinne ja niiden jokaisen hinnan ... ja mistä ostitte ) kiitos etukäteen VASTATKAA :)

Eikö lapset saisi olla ihan vain lapsia :(

Lapset kun ei ikuisesti voi lapsina pysyä ja on täysin tervettä jos tyttölapsi haluaa kokeilla meikkaamista, korkokenkiä tms.
Itse antaisin kyllä 11-12-vuotiaan meikata kouluun(kevyesti toki) jos tämä haluaisi.
Opastaisin miten voi meikata kevyesti ja nuorelle tytölle sopivasti.
Karu totuushan nyt vain on se, että suurin osa jo esimerkiksi 13-vuotiaista(ylä-asteelle menevistä siis) meikkaa.

Ei saa minun 11v neiti. Kynsilakkaa saa laittaa, huulikiiltokin ihan ok, en myöskään anna värjätä vielä hiuksia, ollaan sovittu että kun ylä-asteelle menee niin silloin voi aloittaa nuo hommelit, tosin ei luokalla vielä meikkaile muutkaan tytöt.
Voin vaikuttaa tiukkikselta, mutta lapsi on kaunis ilman meikkiäkin, "aikuisten mailmaan" ehtii vielä myöhemminkin ihan kyllästymiseen asti.

Ei nyt kouluun, mutta kaupungille hillitysti. En ole nähnyt asiakseni kieltää 7-vuotiaaltakaan meikkileikkejä. Huulikiiltoa ja kynsilakkaa on laitettu juhliin. Musta meikkaaminen on nykyisin turhaan demonisoitu asia.

Meidän esikko täyttää 13-v eikä käytä meikkejä, ei ole niitä pyytänyt enkä ole ostanut. Huulirasvaa tykkää käyttää, antaa vähän kiiltoa ja kosteuttaa, huulikiillostakaan ei tykkää. Ei ole värjännyt hiuksiaan vielä kertaakaan, on luonnostaan vaalea. Jotain meikkejä hänellä on kun on ystäviltään synttärilahjana saanut, käyttämättöminä taitavat roskiin lentää, jotain luomivärejä jne. Itsekin meikkaan todella harvoin, luulen että tilanne olisi toinen jos minäkin meikkaisin säännöllisesti.

Ei saa minun 11v neiti. Kynsilakkaa saa laittaa, huulikiiltokin ihan ok, en myöskään anna värjätä vielä hiuksia, ollaan sovittu että kun ylä-asteelle menee niin silloin voi aloittaa nuo hommelit, tosin ei luokalla vielä meikkaile muutkaan tytöt.
Voin vaikuttaa tiukkikselta, mutta lapsi on kaunis ilman meikkiäkin, "aikuisten mailmaan" ehtii vielä myöhemminkin ihan kyllästymiseen asti.

Meillä ei saa värjätä (pilata) hiuksia. Kampaaja sanoi että ei tajua vastuuttomia vanhempia jotka antaa lasten värjätä hiuksia aineilla, jotka eivät ole lapselle tarkoitettuja. Samaa mieltä.

Luokalla suurin osa meikkaa. Ollaan juteltu asiasta ja ehdotonta kieltoa ei ole. Olen sanonut että meikkien käyttöön tottuu ja kohta tuntuu että ilman ei voi mennä kouluun. Lisäksi kun pyöräilee sateella niin ripsarit on poskilla ja hommasta tulee hankalaa. Kohta stailaus sitten jo rajoittaa liikkumista ja varsinkin harrastuksia.

En tiedä, kun ei ole tarvinnut tuollaista päättää, kun ei sille ole tullut mieleenkään alkaa moista harrastamaan. Itse en meikkaa, enkä usko että pieni lapsikaan saisi meillä alkaa vedellä kemikaaleja naamaansa.
sitä ehtii tehdä sitten aikuisena, 20-30v, jos kiinnostaa.
en tosin näe syytä miksi pitäisi. itseään voi rakastaa ihan luonnonkaunniinakin. myöskään kampaajia emme tarvitse.
emmekä lääketeollisuutta. että näin.

tottakai saa meikata kouluun ja kaupungille :) Hyvä, että aloittaakin aikaisin meikkaamisen opettelun, niin ei tarvii vanhempana sitten sotata rumasti naamaa. En näe siinä mitään haittaa ja väärää miksi kieltäisin. Itsekin sain meikata ala-asteella ja osasinkin meikata nätisti. Useimmat meidän luokalla meikkasi ala-asteen viimesillä luokilla. Huvitti, että jotkut saivat aloittaa vasta yläasteella meikkaamisen. Nykyään eivät oo oppinu vieläkään meikkaamaan nätisti. Osaan meikata nyt aikuisena nätisti ja luonnollisesti.

se on totta pissikset meikkaa mut pissikset polttaa tupakkaa juo viinaa ja kaikkee ja sitä paitsi pissikset meikkaa liikaa ei se ole kohteliasta haukkua sellaisia jotka eivät meikka pissiksien käyttäytyminen on töykeetä

en ole vieläkään saanut vastausta paljon meikki maksaa mitä meikki pussukastasi löytyy ja mistä. :) tarvitsen tietoa muuten tyttäreni joutuu alottaa kun on 18

ripsari,about 6e semmonen halapa.ei viellä luomaria mut joskus sekin on edessä ja se ois noin 4e.kajali on suosittu ja eyelineri ja pääset niissäkin alle kympillä.huulikiilto 4-6e.
tää oli nyt teinille...jossain vaiheessaa tulee viel kaikki voiteet ja muut mössöt...

Viimeksi muokattu:
Mun tyttö on vasta 6, mutta luulen, että kyllä se saa laittaa meikkiä 10 vuotiaana. Saa se nytkin, jos haluaa. En usko, että se meikkaus tulee hänelle olemaan mikään kapinan paikka, kun minusta se on vaan väriä naamassa eikä sen kummempaa.

• Tykkää
Reactions: sinisulka

Yhteistyössä