10-v tytön meikkaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja spinster
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

spinster

Uusi jäsen
06.11.2011
1
0
1
Heippa!
Pari aamua taaksepäin 10-v tyttöni oli lähdössä kouluun hirveät sotamaalaukset naamassa: oli laittanut ripsarit, kajaalit ja meikkivoidetta. En antanut tytön lähteä sen näköisenä, ja suuttui mulle kovasti. Lisäksi oli ottanut mun meikkejä luvatta, koska en tuon ikäiselle vielä todellakaan ole omia ostanut. Eihän ton ikäisen pitäis vielä meikata ollenkaan, ajattelin että tää vaihe tulee vasta yläasteella, ja siihen asti saakin mun puolesta meikkaamisen aloittamista odottaa. Pelkään, että tyttö alkaa kapinoimaan ja seuraa isompia ongelmia. Mitä voisin tehdä? Onko mun pikkutytöstä tullut murkku jo tässä vaiheessa?

mulla on saman ikäinen tyttö... oon jutellut asian läpi jo kauan ennen tätä ikää... meikkailtu yhdessä, ja pesty pois. tai hän on saanu meikata mut. mä olen koittanu lempeästi selostaa, et tuon ikäisen ei kuulu näyttää aikuiselta, että meikit tulee myöhemmin. ikätovereissa ei ole ketään kuka meikkaisi kouluun. yhden kaverin lapsi saa perjantai-iltaisin meikit naamaan ja mennä kavereiden kanssa kylille. en tykkää.
10 v on LAPSI.... vaikkakin murrosikä alkanut jo, mutta silti... oon kauhistellut muutenkin sen ikäisten vaatevalintojakin joissain tapauksissa.
Pidä pintasi vain... Opeta rehellisyyden tärkeyttä, ensinnäkin meikit on sun, joten toisen omaa ei saa ilman lupaa ottaa... eihän se saa sun lompakostakaan mitään ottaa?? Ja sitten voi varovasti ekrtoa jopa niistä vaaroista, mitä on olemassa, jos kovin tällätty pikkutyttö liikkuu kaupuingilla... kaikenlaisia namusetiä on olemassa niitäkin...
Ja tärkein opetus minkä itekin takonut lasten päähän: MINÄ olen kuitenkin se vanhempi, jolle ei saa puhua ihan millä tavalla vaan, ja MINÄ päätän milloin lapsi saa alkaa meikkaamaan.
Joskus jotkut asiat ei miellytä lasta, kuten siivoaminen kotona :D mutta se menee läpi kun ei ite huuda, pitää lapseen kontaktin, ja ei syytä. Antaa aikaa, rakkautta, hellyyttä, ja KUUNTELEE mitä lapsi haluaa sanoa.
Ehkä voisitkin kysyä häneltä, että miksi haluaa meikata? on varmasti tosi sievä ilmankin :)

Tsemppiä, äitinä olo on joskus haastavaa, mutta ei anneta muksujen hyppiä nenille :)
Flower again, lapset 12,10 ja 8kk :)

Mulla kaks 10 v jotka ois kovin innokkaita meikkaamaan, on jo omat ripsivärit ja huulikiillot joita tosin saavat laittaa vain juhliin, meillä ainakin koulussa suositellaan että alakoululaiset eivät meikkaisi, ja hajusteeton koulukin on joten onneksi äidin parfyymit saa olla rauhassa, en niitä käytäkkään kun juhlissa. Töihin sen sijaan meikkaan aina. On siitä monet keskustelut käyty tyttöjen kanssa ja kompromissiksi ostin sellaiset huulirasvat joissa on vähän väriä mukana..:)

Mun 11 vee superkiltti tyttö ilmoitti eilen kokeilleensa tupakkaa! Onneksi sanoi sen olleen niin hirveää ettei ikinä enään koske mutta silti! Olen erittäin onnellinen siitä että hän kertoi minulle sillä saimme keskusteltua asiasta kunnolla. Aloin kuitenkin tosissani pohtimaan olenko ihan kahjo kun säilyttelen barbeja ja petshoppeja tyttöjen huoneessa....nuorempi eli 10 vee tyttö on meikkaillut lähinnä kaverien kanssa "vitsillä" tai joihinkin synttärijuhliin. Mielestäni se on ollut harmitonta, kiinnostusta päivittäiseen meikkailuun ei ole ollut. Mutta joo, niin se murkkuikä tulee aikaisemmin kuin voisi ikinä kuvitella, onneksi vauva on tulossa, ja murkut pääsevät sen varjolla sitten tekemään hiekkakakkuja :)

Yhteistyössä