Saako sinun 10-11-vuotias tyttäresi meikata?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla tyttö täyttää kesällä 12. Omistaa joitain meikkejä, huulikiiltoja ja ripsiväriä lähinnä. On muutama luomiväri. Ei saa meikata kouluun, eikä kaupunki/kauppareissuille. Meikkaa lähinnä koulun discoon tai illalla kavereiden kanssa. Juhliin annan laittaa ripsiväriä ja huulikiiltoa, jos haluaa.

• Tykkää
Reactions: Aigguli
11 vuotias tyttäreni meikkaa joka päivä, kouluunkin, tosin laittaa vain ripsiväriä, nuorisotalon diskoon ja juhliin sitten enemmänkin, ainoa asia mistä on ollut vääntöä kunnolla on puuterin käyttö. Tyttö meni salaa viikkorahoillaan ostamaan puuteria, ei tosiaankaan tarvitse sitä

Vuonna -99 olin pienen kylän ala-asteella työelämään tutustumisjaksolla pari viikkoa. Siellä ihmetyksekseni huomasin, että avustamani 5-luokan tytöillä lähes kaikilla oli koulussa täydet meikit naamalla. Jo yli 10 vuotta sitten!

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Vuonna -99 olin pienen kylän ala-asteella työelämään tutustumisjaksolla pari viikkoa. Siellä ihmetyksekseni huomasin, että avustamani 5-luokan tytöillä lähes kaikilla oli koulussa täydet meikit naamalla. Jo yli 10 vuotta sitten!

Vuonna 2009 pienen kaupungin viidennellä luokalla ei ole kenelläkään tytöllä täydet meikit naamalla. Ainakaan meilläpäin.

Minulla on kummityttö joka on 12.v ja meikkaa päivittäin. :o olin ihan järkyttynyt kun tämän huomasin, ei mitään pientä ehostusta vaan kunnon meikki!!! Mutta sitten on serkku tyttö samanikäinen ja ei meikkaa koskaan.

Jos oma olisi niin en antaisi mielenmäärin meikkailla. ehtii myöhemminkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:

Vuonna 2009 pienen kaupungin viidennellä luokalla ei ole kenelläkään tytöllä täydet meikit naamalla. Ainakaan meilläpäin.

Mä olen koulussa töissä ja ilokseni voin ilmoittaa, että kyllä se on enemmän sääntö kun poikkeus että ne vitoset on meikattuja kutosista puhumattakaan.

Itse en antaisi 10veen meikata.

Meillä 11v tyttö saa laittaa ripsaria kouluun perjantaina ja sitten kaupunkiin myös. Jos on disko niin sitten vähän jotain muutakin. Koulukaverit meikkaavat myös, meillä ollaan poikkeuksellisen tiukkoja.

Itse meikkasin 11v päivittäin kouluun, siitä on nyt liki 20 vuotta. Kajal, ripsari, värillinen huulikiilto. Enkä tosiaan ollut ainoa.

Stasi on nyt 7.luokalla alkanut laittaa ripsiväriä... Mossadin ( 11 v) en kyllä soisi naamaansa maalaavan ihmisten ilmoille mennessään. En tiedä, mitä sanoisin, jos keksisi yrittää...

Pienen kylän kuudes luokka vuonna 1981: kaikki luokan tytöt puhuttelussa koulun jälkeen liiasta meikkauksesta. Mulla itselläni syvänsiniset luomet ja mustat kajalreunustukset :). Ja ei, en antais oman tyttöni.

Minun tyttäreni on 11 vuotta. Kyllä minä hänen annan meikata, ei siinä mitään pahaa ole.
Kouluun hän laittaa vain ripsiväriä ja kajaalia, ja juhliin vähän enemmän. Tyttäreni on todella hyvä meikkaaja, kuin meikkitaiteilija ja aloitti 2009 syksyllä kun kouluun myönnettiin lupa.

Ei minulla ole mitään periaatteita meikeistä. Tosin ei ole pyytänyt koskaan meikkejä, eikä hänellä ole meikkejä. Enpä ole ajatellut, mitä sanoisin, jos pyytäisi. Varmaan jos olisi pyytänyt saada joululahjaksi meikkejä, olisi niitä saanut.

Ei siis meikkaa. Eikä omista meikkejä. Mutta vain koska ei taida hevostyttöä meikit kiinnostaa.

Minulle taitaa olla ihan sama, oli sitten tyttö tai poika, tai 2v tai 15v, jokainen saa naamaansa piirtää mitä haluaa. Ihan kuten minäkin.

Meillä on sääntöjä toisten kunnioittamisesta, kuten tee muille sama mitä itsellesi haluat tehtävän, mutta pikkumaisuudetj a juoruilut ja paskan puhumiset eivät kuulu meidän perheen juttuihin tai kyttääminen meikkaako joku vai ei.

Olen sanonut, että yläasteelle mentäessä saa alkaa käyttämään ripsaria ja muita hyvin, hyvin luonnollisia meikkejä. Kotonaan joskus niillä leikkii (varsinkin kaveriporukassa...ovat kuin 80-luvun diskoihmeet ) ja juhliin olen antanut laittaa neutraalin väristä huulikiiltoa ja tummanruskeaa ripsaria.

Yhteistyössä