Tervetuloa
Soippa! Ja
neitoperholle ihanaa lomaa! Kaikille sairauksien ja sairaiden lasten kanssa "painiville" paljon jaksamista!
Meillä nousi esikoiselle
nokkosihottumaa kerran (muistaakseni n. 2 vuotiaana) ihan yllättäen kesällä, ei ollut mitään rokotuksia tai muita ollut, eikä oltu syötykään mitään, mitä olisin epäillyt. Siihen saatiin kuitenkin lääkäristä nestemäistä lapsille tarkoitettua zyrteciä ja vaiva helpotti todella nopeasti. Siis ehkä ensimmäisen tai toisen lääkkeen antamisen jälkeen. Kannattaa siis
jääräpää käydä ehdottomasti näyttämässä niitä näppyjä uudelleen sellaiselle lääkärille, joka on kiinnostunut niistä ja vaatia jotain selitystä tai apua vaivaan.
Minäkin ilmoittaudun tuohon
puutumiskerhoon! :wave: Olen kuullut, että kasvava maha painaa jotain isoa suonta ja siksi jos se esimerkiksi pahasti makuuasennossa painuu, niin paikat voi puutua. Kuulostaa pelottavalta, mutta ei kuulemma ole vaarallista.
Samaten itkuherkkyys on täällä havaittu, musiikki, kirjat yms. voi saada aikaan valtavan itkukohtauksen. Tai pelkästään jotkut tunteelliset ajatukset voi saada kyyneleet silmiin. Mä tosin huomasin esikoisen syntymän jälkeen, että jäin aika itkuherkäksi muutenkin, se jäi jotenkin päälle..
Muutoin oon kyllä ollut tosi leppoinen koko raskauden ajan, en paljoa raivareita saa. Paitsi joskus esikoiseen tietysti hermostuu, mutta miehen kanssa on mennyt tosi hyvin! Mies onkin kyllä tosi ihana, muistaa aina kehua mua ja mun ulkonäköä ja kovasti tuntuu arvostavan ja ihailevan sitä, mitä käyn läpi. Apuakin saan aina heti ekalla kerralla kun pyydän ja mies on tässä tasaisesti ottanut koko ajan enemmän velvollisuuksia huolehdittavakseen!
Mä oon valmistautunut maanantaiseen neuvolakäyntiin kurkkimalla netistä valmiiksi noita KELAn lomakkeita. Soitin jo palkanlaskijalle ja selvitin mieltä askarruttavia kysymyksiä. Ajattelin vielä soittaa sinne KELAankin ja selvittää loput asiat, jospa sitten saisin sen lomakkeen heti lähetettyä maanantaina eteenpäin.
Ne antaa neuvolasta vissiin täytettäväksi sen lomakkeen, missä haetaan kaikkia etuuksia samalla kertaa, vai miten muilla? Oletteko lähettäneet sen lomakkeen palkanlaskijalle? Ajattelin vaan ton äitiyspakkauksen kannalta, että ois kiva saada se nopeasti, niin pitäisiköhän kuitenkin täyttää eri lappu sitä varten? En mä mitenkään innokas oo..
Ois kyllä ihanaa, kun mies vihdoin laittaisi ton tulokkaan huoneen loppuun, niin voisi alkaa kantamaan varastosta tavaraa sisälle. Pääsisi katsomaan, kuinka paljon vaatetta meillä on ja kuinka paljon kannattaa vielä hankkia. En oo viitsinyt ostaa paljoakaan, juuri siksi, ettei tulisi liikaa...
Mullakin meinaa taas flunssa nostaa päätään, viikko sitten tuntui ihan samalta ja nenä oli tukossa, nyt taas uudestaan. Ehkä noi viilenneet ilmat jotenkin vaikuttaa limakalvoihin?
mamadread ja ihme 22+0 POKS!